Rally in the 100 Acre Wood

100 Acre Wood Rally

Jungtinių Amerikos valstijų ralio reikalai nenustoja kilti į viršų. Dar ne taip seniai aukščiausias vietas užimdavo vien įvairių modifikacijų Subaru automobiliai, o už jų rikiuodavosi galybė pačių įvairiausių egzempliorių, kurie kartais stebindavo net pačius amerikiečius, ką jau kalbant apie Europą. Bet situacija ganėtinai greitai keičiasi.

JAV Vėliava
Ralio savaitė
100 Acre Wood ralis

Europos išeiviai pradėjo atsivežti techniką iš senojo žemyno, tad R5 ar S2000 kombinacijos jau nėra stebinantis ar retas reiškinys. Keletą kartų yra sušmėžavęs ir WRC vardas, bet paskutinį kartą vienodo laikmečio WRC automobiliai šiame žemyne lakstė dar 1986 metais, kai būtent Amerikoje užsibaigė B grupės era. Praeitą savaitgalį moderniausia Pasaulio ralio technika sugrįžo.

B.McKenna / L.Jordan - Ford Fiesta WRC
B.McKenna / L.Jordan – Ford Fiesta WRC

Antrasis ARA (pagrindinis JAV čempionatas) etapas vyko maždaug vidurinėje šalies dalyje, Misūrio valstijoje, Marko Tveno nacionaliniame parke. Ten labai daug miškų, tad tai atsispindi ir paties ralio pavadinime. O keliai tarp tų miškų ten itin greiti, vingiuoti, vietomis siauroki ir pakankamai grubūs. Realiai tai greičiausias JAV čempionato etapas. Be šių savybių, varžybos turi dar keletą – tramplynai per sklypus atskiriančių tvorų atvirus vartelius ir gausybė brastų. Kadangi ralis vyksta ankstyvą pavasarį, kai dar žalumos nėra, tai spalvos, būtent tie tramplynai ir vandens pervažos šiek tiek primena Meksikos ralį. Dėl ankstyvos datos, tas smėlio spalvos kraštovaizdis kai kuriais metais būdavo pagražintas ir sniegu. Kilometražas rimtas – 161 kilometras per dvi ralio dienas. Tais pačiais keliais lenktyniavo ir žemesnio ARA East čempionato dalyviai. Tik jų varžybos vadinosi – Trespassers Wil Regional Rally.

K.Schmidt / K.Roberts - Mazda RX-7
K.Schmidt / K.Roberts – Mazda RX-7

Taigi pratęsiant kalbą apie automobilius, šiek tiek skaičių – 1 WRC, 7 R5, 1 Proto ir 2 R5+ automobiliai. Didžioji dalis šių automobilių vairuotojų yra airiai. Dabar šiek tiek daugiau apie WRC ir R5+: pagamintų R5+ automobilių yra ne itin daug ir pagrinde juos rasti buvo galima Didžiojoje Britanijoje. Tai tie patys R5 su nedideliais patobulinimais kaip aerodinamika ar milimetru didesnis turbinos restriktorius. Galimai buvo ir dar keletas patobulinimų. M-Sport anksčiau oficialiai pardavinėjo tokius automobilius. O Ken Block šiemet patyręs skyrybas su Ford koncernu, ilgai naujos “panelės” neieškojo ir išbandė populiariausią R5 klasės atstovą – Škoda Fabia R5. Toli ieškoti automobilio neteko, nes savo Škoda Fabia amerikiečiui perleido jo varžovas B.McKenna, kuris kaip žinia atsivežė WRC techniką į JAV. Ta Fabia R5 tapo Fabia R5+. Vienintelis man žinomas pakeitimas nuo originalaus automobilio yra galinis spoileris. Naujasis aerodinaminis elementas yra paimtas nuo Škoda Fabia WRC automobilio. Savo laiku Fabia WRC spoileris buvo laikomas vienu geriausių.

K.Block / A.Gelsomino - Škoda Fabia R5+
K.Block / A.Gelsomino – Škoda Fabia R5+

O dabar apie naujutėlį Barry McKenna Ford Fiesta WRC automobilį. Šis, jau keturiolikas ’17 specifikacijos modelis išriedėjęs iš M-Sport bazės ganėtinai skiriasi nuo savo brolių. ARA čempionato pagrindinė klasė O4WD (Open 4WD) turi tam tikrus techninius reikalavimus į kuriuos dabartiniai WRC automobiliai netelpa, todėl M-Sport šį automobilį airiui gamino šiek tiek kitokį. Nors tiesą pasakius, ne šiek tiek. Visų pirmą taisyklės draudžia naudoti “Padlle shift” technologiją. T.y. pavarų jungimo svirtis negali būti už vairo, kaip yra dabartiniuose WRC automobiliuose. Ta sistema gali būti tokia kokia yra R5 automobiliuose. Dėl to automobilyje stovi 2014 Ford Fiesta WRC pavarų dėžė. Taip pat išimtas centrinis diferencialas, kurių neliks ir 2022 WRC automobiliuose. Tai brangi, sudėtinga ir labai stipriai automobilio valdymo savybes keičianti detalė. Taip pat automobilį varo senas Focus WRC 2,0 litrų variklis (su R5 variklio galvute) vietoje dabar naudojamų 1,6. Taip pat yra ir daugiau senojo Focus WRC detalių. Dėl visų šių pakeitimų buvo paprasčiau pagaminti naują kėbulą, negu pritaikyti seną. Kitaip tariant – tai Focus ir Fiesta WRC hibridas sukurtas vienu tikslu – užbaigti Subaru dominavimą. Bet nepaisant visų šių pakeitimų, prieš pat ralio startą ARA pareiškė, kad airio Fiesta WRC neatitinka O4WD reikalavimų. Verta pažymėti, kad šis protestas buvo ne iš dalyvių, o pačios federacijos pusės. Aišku airis apeliavo šį sprendimą ir kol iki galo bus išsiaiškintas Fiesta WRC legalumas, lenktynininkas galėjo startuoti ralyje ir kovoti dėl čempionato taškų. Sprendimas turi būti priimtas ne vėliau per 45 dienas po skundo pateikimo. Kalbama, kad ARA prisikabino prie Ford Fiesta WRC aerodinamikos. Panašu, kad didžiulis Fiesta spoileris išlenda iš leidžiamų ribų. Kitą vertus ARA taisyklėse vis dar yra “pilkų” zonų, kuriose yra vietos interpretacijai, tad nežinia kaip čia viskas baigsis. Panašu, kad ir Subaru automobilio priekinio bamperio “spliteris” pagal tas taisykles nėra visiškai leistinas. Tad ARA turi puikią progą dar įnešti konkretumo į tech. reikalavimus. Praeitais metais buvo kilęs panašus nesusipratimas dėl Subaru naudojamos anti-lag sistemos, kuri šalia išmetamųjų dujų papildomai pučia šviežią orą, kad turbinos sūkiai pastoviai būtų maksimalūs. Vėlgi, taisyklėse nebuvo aiškiai parašyta galima tą sistemą naudoti ar ne.

T.Pastrana / R.Smyth-Gelsomino - Subaru Impreza WRX STi
T.Pastrana / R.Smyth-Gelsomino – Subaru Impreza WRX STi

Tai tiek apie tuos automobilius. Dabar apie patį ralį. Prieš varžybas tą regioną gerokai užlijo. Bet iki starto keliai daugiau mažiau spėjo pradžiūti, bet užtat galybė mažų upelių, kertančių kelią vis dar buvo patvinę daugiau negu įprastai. Tad ekipažams teko pasisaugoti norint neužpilti variklio ar trenkiantis į vandenį nesudaužyti automobilio priekio. Dar didesnis iššūkis buvo su standartiniais automobiliais susirašyti tuos ruožus ir įveikti srauningas upes kertančias kelią. Kaip ir buvo galima tikėtis, keturi dalyviai kovojo dėl pergalės. Subaru komanda su T.Pastrana ir B.Semenuk, K.Block ir B.McKenna. Pirmą ralio dieną netgi trys skirtingi ekipažai buvo greičiausi viename ar kitame greičio ruože, bet galų gale B.McKenna automobilio greitis ėmė viršų ir šeštadienį airis pasitiko būdamas pirmoje vietoje. Ketveriukę skyrė vos 20 sekundžių. Sunkiausiai sekėsi K.Block, kurio Fabia R5+ galinis diferencialas ožiavosi, dėl ko amerikiečiui teko prisiminti priekiu varomo automobilio valdymo subtilybes.

S.Burke / M.Brady - Ford Escort MK2
S.Burke / M.Brady – Ford Escort MK2

Štai antroji ralio diena penktadienio rikiuotę sumaišė. Grubus kelio paviršius negailėjo padangų, kurias prakirto ar sugadino dažnas dalyvis. Tarp jų ir lyderiai. Bet B.McKenna pradurta padanga kainavo daugiausiai – beveik 3 minutes. Tai lėmė airio kritimą į ketvirtą vietą, o T.Pastrana rado save gan komfortiškoje pirmoje vietoje beveik minute lenkiant K.Block. Vėliau niekas ir per daug nesikeitė, dalyviai bandė išgyventi tikrai nelengvas ralio sąlygas ir parvežti automobilį į finišą, nes beveik visus kamavo didesnės ar mažesnės techninės problemos. Išskyrus B.McKenna. Airis suprato, kad pergalė nuplaukė ir dar neaišku dėl protesto. Todėl neturėdamas kuo rizikuoti, pradėjo tikrinti ką jo naujas automobilis gali. O jis tokiuose keliuose, kur aerodinamika ir variklio galia yra pagrindiniai faktoriai – gali labai daug. Per likusius šešis greičio ruožus B.McKenna atkirpo nuo T.Pastrana daugiau nei minutę tuo pačiu atimdamas iš Travis komandos draugo B.Semenuk trečią vietą. Visi pamatė, kad naujoji Ford Fiesta WRC sau lygių neturi. Todėl labai įdomu bus sekti, kokie tolimesni sprendimai bus priimti iš Amerikos ralio asociacijos pusės. Vieša paslaptis, kad Subaru komanda JAV čempionate turi didžiulę įtaką ir gali patampyti virveles į vieną ar kitą puse.

B.Semenuk / J.Hall - Subaru Impreza WRX STi
B.Semenuk / J.Hall – Subaru Impreza WRX STi

Tarp dviem ratais varomų automobilių sau lygių neturėjo kitas airis – Seamus Burke su Ford Escort MK2. Bet 12 greičio ruože Ford sugedo ir pirmą vietą O2WD klasėje užėmė Michael Hooper su Lexus IS350, kuris bendroje įskaitoje dar ir į dešimtuką tilpo. Vėlgi, itin keistas automobilis mūsų akimis, ypatingai matant jį ant žvyro. O be kita ko, jis dar ir beveik standartinis. Tik pakaba šiek tiek perdaryta.

M.Hooper / A.Bautista - Lexus IS350
M.Hooper / A.Bautista – Lexus IS350

Maždaug už mėnesio, dalyvių laukia Olympus ralis. Iki jo turėtų paaiškėti, ar B.Mckenna pelnyti taškai už trečią vietą bus palikti ar nubraukti.

M.Hurst / M.Hoche-Mong - Ford Capri
M.Hurst / M.Hoche-Mong – Ford Capri

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė
www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos – Apex Photography, Jason Swoboda, Picturethisjrn, Subaru Team Photos, David Cosseboom

2
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x