Antrasis Martyno Samsono apsilankymas Italijoje 🙂
Kaip sekėsi praeitą sekmadienį?
Na, sekmadienis buvo tik finalas visų penkių savaičių darbo. Praeitose varžybose nepasisekė pasiekti finišo, todėl dabar atskridome 10 dienų iki starto ir daug dirbome. Reikalas tas, kad šis N5 yra skolintas iš Suomijos ir mes jo gerai nepažinojome. Daug dirbome, tada keliavome iki ralio miesto Radicofani.
Beje, jau dvi su puse savaitės iki varžybų žinojome, kad Ervinui patvirtino teigiamą Covid testą. Bet buvome įsitikinę, kad tikrai pavyks pasveikti. Ketvirtadienį Ervinas vėl darė testą ir deja jis buvo vėl teigiamas, nors medikai sakė, jog ant ribos. Todėl nukėlėme skrydį penktadienio vakarui ir užsakėme testą penktadienio rytui. Kaip atsarginį variantą sutarėme su Justu Vičiūnu. Penktadienį viskas vyko labai ant ribos ir Ervinui vėl patvirtino teigiamą. Justas taip pat darė testą, gavo neigiamą ir išskrido pas mus. Tiesa dar atskrido mūsų geras draugas ir vienas geriausių inžinierių Bartek Rubczewski. Taigi šeštadienį 3 val. nakties visa komanda jau buvo ralio mieste.
Susirašymas ir testinis ruožas vyko šeštadienį. Viskas buvo labai įtempta, faktiškai minučių tikslumu.
Pačios varžybos vyko pakankamai sklandžiai, nežiūrint į tai, kad 4 ruožo viduryje užsidegė lemputė rodanti jog akumuliatorius nebekraunamas. Bet iki serviso nusikapstėme, o Justui teko 30 kilometrų važiuoti bagažinėje laikant pajungtą pasiskolintą akumuliatorių.
Ar susidūrėte su kokiais nors netikėtais iššūkiais?
Na taip, iššūkių buvo, bet viskam buvome pasiruošę. Tas pats momentas su Ervinu, ar kiti techniniai reikalai.
Man didžiausias netikėtumas buvo tas, kad rezultatas buvo kitoks nei praeitame etape. Automobilis veikė taip kaip gali veikti N5, bet prasibrauti į dešimtuką nesigavo. Aišku šiame ralyje konkurencija buvo daug didesnė ir sąlygos sudėtingesnės. Turbūt taip pat prašovėme su padangomis. Ryte visi važiavo su vidutinio kietumo – mes irgi. Per pietus visi jau važiavo su kiečiausiomis padangomis, o mes beturėjome vidutinio kietumo, tad padangos dėvėjosi labai greitai ir automobilis plaukiojo. Tai turbūt galėjome pakilti keletą pozicijų aukščiau, bet ne daugiau.
Kuo įpatingas itališkas gruntas? Ar tris kart važiuojant tą patį ruožą kelio kokybė stipriai suprastėja?
Gruntas tikrai ypatingas. Net sunku jį vadinti gruntu. Tiksliau tai akmenys, aštrūs akmenys, skalda. Šio ralio ruožai buvo stipriai prastesni už praeito. Toks jausmas kad jų jau 100 metų netvarko. Gilios vėžios, akmenys, duobės, perlaidos. Neįtikėtina kaip automobiliai visą tai atlaiko. Beje, danga nesikeičia net važiuojant 100 automobilių po 3 kartus. Gal tik nusivalo dulkės. Starto vieta tik išsivalė ir tiek.
Kas didžiausi N5 klasės interesantai? Jaunimas, jau patyrę ralio vilkai, “džentelmenai”?
Labiau turbūt džentelmenai 🙂 Italijoje, kaip ir Ispanijoje ar Airijoje, žvyrinės varžybos sudaro 5-10% palyginus su asfaltinėmis varžybomis, jų kiekiu. Todėl čia ir N5 dalyvių mažiau.
Važiuojate ant žvyro ir sniego. Kokia situacija su N5 tobulinimu asfaltui?
Šiuo metu dirbame ties asfaltiniu komplektu, tiek N5, tiek Fiesta R5, tiek R4. Žiūrėsime kaip seksis, bet pirmus testus planuojame Bikerniekų RX trasoje, po to skrisime į Ispaniją ir Italiją tobulinti toliau. Pavyzdžiui Itališkas ar Ispaniškas asfaltas visiškai skiriasi nuo Airiško. Ten jau naudojami beveik žvyriniai amortizatoriai su kietesnėmis spyruoklėmis. Ispaniški, Itališki jau panašesni į žiedinius, ruožai nepalyginamai lygesni.
Tai jau antros varžybos Italijoje. Ko šis šalis Jus pamokė, parodė?
Jei atvirai, tai parodė, koks aukštas mūsų ralių organizavimo lygis ir kaip pas mus gerai 🙂 Tenai gi niekas galvos dėl tavęs nesuka, niekas nekalba angliškai, informacijos taip pat angliškai beveik nėra 🙂 Lengvas Itališkas bardakėlis. Kalbant iš sportinės pusės, tai be abejo daug patirties, nes ruožai persukti, sudėtingi, reljefas, šuoliai ir t.t. Reikia gerai pasukt galvą, kad susirašyti kelią ir išsilaikyti ant jo.
Kur kitas startas?
Kitas startas Balandžio 14d. Portugalijoje su mūsų dileriu Domingos Competition ir N grupės Mitsubishi Lancer Evolution IX. O dar kitas Balandžio 24 Ispanijoje su RMC N5 automobiliu.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Enrico Simonelli, Bartek Rubczewski, Martino Areniello, FotoSport, Photobriano, N5 Italia