Länsirannikon Ralli ’24

Suomijos ralio čempionato ketvirto etapo reikalai su lietuvišku akcentu 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Suomijos ralio čempionatas jau visai stipriai įsibėgėjęs, nes nedaugelis mūsų regiono šalių turi prabangą turėti tris žieminius etapus. Sniegui pasitraukus, beveik visa Suomijos ralio grietinėlė susirinko į Turku miestą esantį pačiame pietvakariniame šalies kamputyje. Išvertus ralio pavadiną kažką tokio ir gauname – vakarų kranto ralį. Visgi čia sugužėjo ne tik suomiai, bet ir estai kuriems tai buvo trečiasis etapas ir jau antras kitoje šalyje. Tokiai mažai šaliai kaip Estija turėti FIA WRC ar ERC renginį deja dalinai kainuoja nacionalinį čempionatą. Grįžtant prie šio ralio reikalų – tai buvo ir Baltijos taurės antrasis etapas. Kitaip tariant, pakankamai nemažai progų atvykti į Turku, kuriame ralis vyksta po metų pertraukos. Tą padarė net 116 ekipažų 10 šalių. Taip pat turėjome ir lietuvišką akcentą – MV Sport komandą su Egon Kaur priešakyje.

N.Gronholm / S.Vaaleri - Škoda Fabia RS Rally2
N.Gronholm / S.Vaaleri – Škoda Fabia RS Rally2

Kas Suomijoje įdomesnio? Penktadienį buvo du greičio ruožai, kurių nemaža dalis vyko ant asfalto bei 10 R5/Rally2 technikos vienetų. Pamenate tokius automobilius kaip S2000? Čia jų buvo du – Fiesta ir itin retas, vienas iš trijų dar gyvų Opel Corsa S2000. Net septyniolikai dalyvių dar nėra suėję 18 metų, o jauniausias iš jų vos prieš pusmetį atšventęs garbingą 14 gimtadienį… Taip pat retesnis mūsų kraštams Renault Clio Rally3 modelis ir krūva paties įvairiausio nacionalinio paveldo. Dar vienas įdomus dalykas – Suomijoje nebūna pergrupavimo pagal rezultatus, tik sutraukimas.

M.Lehti / T.Hanninen - Opel Corsa S2000
M.Lehti / T.Hanninen – Opel Corsa S2000

Penktadienio vakaras prasidėjo ramiai, tik su viena išimtimi – mums gerai žinomas Teemu Asunmaa nuo pat pirmų kilometrų važiavo taip, lyg nebūtų rytojaus. Per nepilnus dvidešimt kilometrų suomis susikrovė beveik 13 sekundžių persvarą prieš legendinio Marcus Gronholm sūnų Niclas, kuris vairuoja Škoda Fabia RS Rally2.

T.Asunmaa / V.Mannisenmäki – Škoda Fabia RS Rally2

Išaušęs šeštadienis buvo nusiteikęs kur kas rimčiau ir jau pirmuose kilometruose pradėjo šienauti dalyvius vieną po kito. Jau antrame pirmo dienos ruožo kilometre, Roope Korhonen gerokai sutrumpino ir taip neitin ilgą Toyota GR Yaris priekį. Už puskilometrio kitas pretendentas į pergalę Benjamin Korhola su Hyundai i20 Rally2 per smagiai atėjo į greitą, bet labai klastingą kairį posūkį ir po keleto kulversčių net nelaukęs žiūrovų pagalbos nulėkė toliau. Žinoma prarasto laiko buvo tiek, jog galvoti apie pergalę nebereikėjo. Už kelių minučių toje pačioje vietoje “prasinešė” Mikko Eskelinen šį sezoną iš Ford Fiesta WRC persėdęs į Šokda Fabia Rally2 Evo. Deja sėkmės pas Mikko buvo mažiau ir po incidento suomis daugiau niekur nebenuvažiavo.

B.Korhola / S.Virtanen – Hyundai i20 Rally2

Lyg dar to būtų maža, reikalai šiame ruože nesibaigė. Egon Kaur su Allan Birjukov bei mūsų MV Sport vyrų sukurtu Hyundai i20 VRT pirmąjį šeštadienio greičio ruožą lėkė kaip ant sparnų nusileisdamas tik Teemu Asunmaa. Viename splite estas netgi pirmavo. Deja ruožo gale sprogo Hyundai stabdžio diskas, nuo karščio užsidegė kitos dalys, o Egonas su nevaldomu automobiliu atsirėmė į griovį. Visa laimė gaisras buvo užgesintas ir panašu, jog automobilis po valandėlės darbo būtų galėjęs grįžti į rikiuotę.

E.Kaur / A.Birjukov – Hyundai i20 VRT

Jeigu galvojote, kad tai jau viskas – ne 🙂 Pas estus auga toks jaunas vaikinukas Jaspar Vaher, kuriam su Ford Fiesta Rally4 beveik nėra lygių ir ne kaži kas gali jį sustabdyti. Sustabdė ožka, kuri bėgdama šalikele sugalvojo staigiu manevru šoktelti į kelią tiesiai po esto Fiesta. Pažeisti radiatoriai, ugnis ir t.t. Tai va toks buvo pirmasis šeštadienio greičio ruožas. Kaip Suomija – daugoka dramos.

P.Enok / S.Simm – Ford Fiesta Rally3

Likusią dienos dalį nieko tokio jau nebenutiko, išskyrus miško gaisrą dėl kurio buvo atšauktas priešpaskutinis greičio ruožas. Teemu Asunmaa kaip lėkė taip ir nulėkė. Niclas Gronholm atsiliko nuo jo beveik minute, tačiau tas tarpas galėjo būti ir mažesnis jei ne kiaura padanga. Trečias – Urmo Aava, kurį turbūt pamena senesni ralio fanai. Perfrazavus gerai žinomą patarlę – “Senas WRC lenktynininkas trajektorijos negadina”. Gal ir nereiktų labai stebėtis, kad Urmo su senute, bet puikiai paruošta Subaru Impreza N10 pasiėmė podiumą. Už Urmo vyko trijų Rally3 automobilių kova – dviejų Fiestų ir vieno Clio, dviejų estų ir vieno suomio. Tą kovą laimėjo Patrick Enok, o visai šalia jo buvęs tautietis Joosep Ralf Nõgene su Renault Clio Rally3 sugedo paskutiniame ruože. Dėl to itin apmaudu, nes Joosep tai buvo labai puikus debiutas su 4WD technika. Greitieji broliai latviai Emils ir Kalvis Blūmsai finišavo 10 bei 12 vietoje bendroje įskaitoje.

U.Aava / J.Siitan - Subaru Impreza N10
U.Aava / J.Siitan – Subaru Impreza N10

Nuotraukos – Taneli Niinimäki / AKK, Tipu Kuvat Finland, Aleksiprallyphotos


www.ewrc-results.com
Länsirannikon Ralli 2024 rezultatai

as įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x