7bet Rally Lazdijai ’24 – Historic klasė

Apžvelgiame Historic klasės peripetijas pirmame Lietuvos ralio čempionate etape Lazdijuose 🙂



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Lietuvos automobilių ralio čempionato Historic klasė šiemet startavo su penkiais automobiliais. Įdomiausia tai, jog visi penki automobiliai – visiškai skirtingi.

Nepaisant kuriozo ant asfalto, Dovilas užtikrintai važiavo link pergalės

Tame penketuke deja nematėme jau įprastų ekipažų iš Visagino automobilių sporto klubo. Praeitais metais Visaginiečių komanda susidėdavo iš Tado Balaišio, Igor Valevko bei Vadim Chomenko. Tiesa, Tadas Balaišis ralyje pasirodė, tačiau su Martyno Samsono BMW 328, o tam yra rimta priežastis – Tado Fiat 124 prieš sezoną patyrė stiprią avariją. Tad atėmus Visagino vyrus liko įprastiniai Historic klasės dalyviai – Saulius Zurlys, Dovilas Čiutelė bei Alfonsas Žiūkas. Prie šios trijulės šįmet prisijungė keletas naujų ekipažų. Pirmas jų – Enn Pärnamägi, kuris praeitais metais Visagino bei Žemaitijos raliuose susipažino su lietuviško ralio specifika, o šiems metams planuoja dalyvauti visame LARČ su savo geltonuoju AZLK 2140. Estai netgi pasitobulino automobilį tam, jog būtų sudarytų didesnę konkurenciją lietuviams – išėmė 1,6 litro motorą ir įsidėjo 2,0 Ford širdį.

Svečiai iš Estijos palaikė labai gerą tempą iki avarijos

Kitas Historic klasės debiutantas – Gediminas Ivanauskas, dar geriau žinomas tiesiog kaip Ivanulė. Dar žiemą pradėtas Porsche 944 projektas, kaip jau nutinka automobilių sporto pasaulyje, užtruko ilgiau ir į Lazdijus Gediminas atvažiavo su ką tik per naktis surinktu automobiliu. Automobiliu, kuris be abejo papuoš šią klasę ir Lietuvos ralio automobilių parką.

Svajonė išsipildė – Gediminas Ivanauskas startavo bei finišavo Lazdijų ralį, bet panašu, kad tai tik pradžia

Prasidėjus 7bet Rally Lazdijai, nuo pačių pirmų kilometrų kaip ir buvo galima tikėtis į priekį šovė Saulius Zurlys su Aurimu Kropu bei jų BMW E30. Deja rodomas tempas viršijo fiziką ir ekipažas antrame greičio ruože per greitai atlėkęs į posūkį vertėsi. Blogiausia tai, jog automobilis šonu nusileido į pelkę šturmano puse, o vairuotojas prarado sąmonę. Visa laimė jog viskas baigėsi laimingai, tačiau kada pamatysime puikųjį BMW E30 – lieka klaustukas. Dar vienas kurioziškas nutikimas nutiko trečiame greičio ruože. Tas ruožas startuoja ant asfalto, o lenktynininkams reikia įveikti šiokią tokią slalomo rungtį, kurioje Dovilo Čiutelės Lada dėl nedidelio kelio nelygumo bei aukšto svorio centro apsivertė. Taip pat ir čia viskas baigėsi laimingai, o ekipažas finišavo ruožą nepaisant to, jog neturėjo priekinio stiklo. Po šių incidentų, penktadienį pirmoje vietoje užbaigė Enn Pärnamägi beveik minute lenkdamas Gediminą Ivanauską. Dėl incidento praradęs nemažai laiko, trečioje vietoje buvo Dovilas Čiutelė, paskutiniame dienos greičio ruože atimdamas poziciją iš Alfonso Žiūko.

Senutis A.Žiūko VW Golf I deja užsiliepsnojo

Apsiremontavęs kiek padaužytą automobilį, Dovilas Čiutelė nuo pat šeštadienio ryto pradėjo diktuoti savo tempą ir laimėjo visus likusius dienos greičio ruožus nuskindamas pergalę Historic klasėje. Laimėti būtų buvę gerokai sunkiau, jeigu ne svečių iš Estijos klaida šeštame greičio ruože. Viename iš posūkių estai išlėkė šiek tiek iš trasos ir bandydami ištaisyti situaciją atsidūrė kitame kelio šone esančiame griovyje. Tai įvyko dėl standartinės ir labai ilgos vairo kolonėlės, ko pasekoje nepavyko suvaldyti automobilio. Pasitraukus estams, Dovilui teko susidoroti tik su Gediminu Ivanausku, o tą padaryti pavyko jau po 7 greičio ruožo. Gedimino ir Kasparo užduotis šiam raliui buvo tik viena vienintelė – finišuoti, nes naujai surinktame automobilyje visuomet pradeda lysti kažkokios problemos. Taip nutiko ir juodajam Gedimino Porsche – ištekėjo galinių amortizatorių skystis, o negana to dar ir variklis pradėjo ožiuotis. Visgi išgyvenimo tempo užteko, kad būti greitesniems už Alfonso Žiūko pirmos kartos VW Golf. Dešimtame greičio ruože ir ši mikrodvikova pasibaigė, nes minėtasis VW Golf užsidegė, tačiau buvo laiku užgesintas. Likus keletui greičio ruožų Dovilas Čiutelė toliau užtikrintai važiavo link pergalės Historic įskaitoje. Gediminui Ivanauskui šis ralis buvo paruošęs dar vieną siurprizą, lyg jų dar būtų buvę negana. Dėl užklimpusio konkurentų ekipažo, Gediminui teko sustoti greičio ruože, o tada jį pasivijo ir aplenkė teisėjų “šluotos” ekipažas, dėl ko vilniečiui važiavimas link finišo buvo dar komplikuotesnis.

Skaudžiausia avarija 7bet Rally Lazdijai metu

Antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas vyks Kelmėje, Birželio 14-15 d.


VairuotojasŠturmanasAutomobilisKomandaLaikasHistoric
Dovilas ČiutelėDonatas ZvicevičiusLada VAZ 2105 VFTSKauno ask1:03:29.811
Gediminas IvanauskasKasparas VitasPorsche 944Gediminas Ivanauskas1:06:07.932
Alfonsas ŽiūkasMarius ŽiūkasVolkswagen Golf IMV SportDNFSS10
Enn Pärnamägi Andreas Liimann AZLK 2140HT MotorsportDNFSS6
Saulius ZurlysAurimas KropasBMW E30RR TeamDNFSS2

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x