Šį kartą nusprendėme apžvelgti tradiciškai Baltijos šalių ralio sezoną vainikuojančio „Saaremaa Rally 2023” įdomesnius dalyvių sąrašo kampus 🙂
Autoriai – Ignas Augustonis, Vilius Šaltenis
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Ir vėl ruduo ir vėl ta pati jau 56-ąjį kartą vykstanti „Saaremaa Rally”. Tačiau šį kartą ji tikrai bus labai ypatinga! Ne tik dėl senokai nematytų slidžių Saremos salos trasų, padengtų gausiai iškritusiumi lietumi bei telkšančiomis vandens balomis, bet ir dėl begalės dalyvių sąrašo įdomybių. Viską apžvelgti užtruks begalę laiko, todėl pristatome tik esminius ir pačius įdomiausius dalyvių sąrašo kampus 🙂
Ott Tanak ir Robert Virves
Apžvalgą pradedame nuo ekipažo, kurį mažų mažiausiai nesitikėjome išvysti šio ralio dalyvių sąraše (nebent tik Robert Virves už vairo). Startinių numerių paskelbimo dieną žiniasklaidos kanalai mirgėt mirgėjo nuo žinutės, jog 2019 m. pasaulio ralio čempionas bei 2022 m. JWRC čempionas suvienys jėgas bei varžysis kaip vienas ekipažas savo gimtuosiuose kraštuose. Ott’as į gimtosios Saremos trasas grįžta jau 12-ajam sykiui. Paskutinį kartą čia jis lankėsi 2017 metais, kada gana lengvai pasiėmė 3-iąją pergalę šiame legendiniame ralyje pilotuodamas savo pagrindinio karjeros mecenato Georg’o Gross’o Ford Fiesta WRC. Šiemet jam talkins jo paties „pameistrys”, kilęs iš tos pačios Saremos – Robert Virves. Pastaraisiais metais jaunuolį buvome pratę matyti besivaržantį dėl pirmųjų vietų gimtosiose trasose su Rally2/R5 technika. Tačiau šį kartą WRC 2 čempionato dalyvis paaukojo savo vairavimo pareigas vardan kažko kito (atsakymą sužinosite kiek vėliau 🙂 ). Robert’ui šturmano sėdynė nėra svetima – kartas nuo karto jis padėdavo perspektyviam jaunimui estiškuose mini raliuose, vadinamuose „rahvaralli”.
Ryšis tarp Ott’o ir Robert’o užsimezgė pastarajam pradėjus lenktyniauti JWRC čempionate. Daugiau nei akivaizdu, jog Ott’ui labai rūpi Estijos autosporto ateitis. Būtent jis savo pažintimis, įtakomis bei ryšiais padėjo jo paties pėdomis žengiančiam „įpėdiniui” susirinkti reikiamą biudžetą dalyvauti JWRC čempionate. Dvejus metus trukęs projektas buvo vainikuotas pergale bei iškovotu pagrindiniu prizu – dalyvauti visame šių metų WRC 2 čempionate su M-Sport komanda.
Realiausiai kandidatai į pergalę bendroje įskaitoje šį savaitgalį išvairuos savo paties RedGrey komandos prižiūrimą bei išskirtiniu dizainu papuoštą Ford Fiesta Rally2. Įdomu ir tai, jog Ott’as paskutinį kartą oficialiose varžybose dalyvavo su Rally2/R5 kategorijos technika prieš 9 metus t.y. prieš jau kitais metais įvykusį sugrįžimą į pagrindinę WRC smėlio dėžę. Be to, šiek tiek paradoksalu, jog estų tautos herojus tokios markės automobilio kitąmet tikrai negalės vairuoti – dar šią savaitę buvo pranešta, jog estas nuo kitų metų grįžta į Hyundai komandą. Bet kokiu atveju, šis ekipažas varžybų metu susilauks daugiausiai dėmesio. Tačiau tikrai bus velniškai įdomu stebėti abiejų pasirodymą ant gimtosios žemės 🙂
Ken Torn ir Kuldar Sikk
Realiausias pretendentas pakutenti 2019 m. pasaulio ralio čempiono padus bus Ken’as Torn’as. Jam tai bus 14-as startas didžiausioje Estijos saloje vykstančiose varžybose. Arčiausiai pergalės estas buvo būtent pernai – pirmą kartą varžydamasis su SRT komandos Škoda Fabia Rally2 evo jis pirmavo, tačiau pradūrė du ratus ir buvo priverstas trauktis iš labai gražios ir atkaklios kovos. Po praėjusių metų žygio ERC čempionate, šiemet esto beveik nematėme jokiose ralio trasose. Visgi, neseniai atšventęs 30-metį pilotas pasirodė praėjusį mėnesį vykusiame Paidės ralyje. Tiesa, tenais jis vairavo senutėlę Subaru Impreza, iš kurios išspaudė maksimumą bei galiausiai atsidūrė 5 bendrosios įskaitose vietoje. Ilgai netrūko, kol yla galiausiai išlindo iš maišo – Ken’as sezono uždaryme pasirodys su naujausiu Škoda Motorsport produktu Škoda Fabia RS Rally2, išsinuomotu iš itin profesionalios suomių Printsport komandos. Nors ir jau šį naujausią Rally2/R5 kategorijos narį buvo galima išvysti mūsų regione vykusiose ERC ir WRC varžybose, visgi Saremoje tai bus pirmasis kartas, kada šis automobilis dalyvaus nacionalinį čempionato statusą turinčiose varžybose, vykstančiose Baltijos šalyse. Esto dešinėje po 5 metų pertraukos atsisės lietuviams puikiai pažįstamas, tačiau jau senokai tikrame klasikinio ralio automobilyje matytas Kuldar Sikk. Ekipažas į ralį atvyks jau šiek tiek apsišlifavęs – pirmadienį Ken’as ir Kuldar’as turėjo pirmuosius testus vandenimi permirkusioje Saremos saloje.
Gregor Jeets
Trečiuoju numeriu seniausias Estijos ralio varžybas pradės 22-erių Gregor Jeets. Šiemet šį jaunuolį ralio trasose matėme kiek rečiau. Paskutinį kartą estas dalyvavo WRC etape Portugalijoje. Tiesa, vingiuotuose portugališkuose žvyrkeliuose Gregor’as pasirodė su Red Grey komandos paruoštu Hyundai i20 N Rally2. Įprastai jį esame matyti už Škoda Fabia Rally2 evo vairo. Tačiau ir šį kartą praėjusių metų Estijos ralio čempionas išvairuos naujos kartos Hyundai automobilį.
Urmo Aava
Kadaise aktyviai WRC čempionate aktyviai dalyvavęs Urmo Aava po daugiau nei 10 metų sugrįžo į ralio trasas. Per tą pertrauką Estijos ralio legenda daugiausiai laiko skyrė „Rally Estonia” organizavimui. Visgi, dar šiemet pavasarį vykęs Raplos ralis parodė, jog estas nėra praradęs savo geriausios sportinės formos. Išsitraukęs ne pirmos jaunystės, tačiau daug arklių prisotintą Subaru Impreza, Urmo iškart buvo pajėgus kovoti dėl ralio nugalėtojo titulo. Visgi, jo rezultatą sugadino prakirstas ratas bei tarp greičio ruožų susirinktos laiko baudos. Kad tai nebuvo atsitiktinumas patvirtino ir rugsėjį vykęs Paidės ralis, kuriame Urmo užėmė 3 bendrosios įskaitos vietą. Labai tikėtina, kad patyręs estas bus toks pats greitas ir Saremoje.
Gert Virves
Šiek tiek grįžkime prie pirmųjų šios rubrikos dalyvių. Gert’o jaunesnysis brolis Robert’as nusprendė pasveikinti savo vyresnėlį 30-mečio jubiliejaus proga ir įteikė jam pačią pačiausią gimtadienio dovaną – startą namų ralyje su Hyundai i20 N Rally2. Verta paminėti, kad Gert’as jau turi ralio patirties. Prieš kelis metus jis tikrai neprastai važiuodavo su Opel Astra. Vėliau šeimyna suteikė šansą ir jaunėliui Robert’ui. Buvo iškart pastebėta, jog pastarasis turi didžiulį potencialą kopti ralio olimpo link, todėl šeimyna priėmė sprendimą skirti visą dėmesį ir laiką savo jaunesniajam broliui. Visgi, Gert’as neatitolo nuo ralio – šiuo metu jis rūpinasi Robert’o vadybiniais klausimais, o ir pats kartas nuo karto išlekia į trasas.
N5 „bernai”
Devyni lietuviški ekipažai atvyko į šią rudens šventę Estijoje. Tarp jų – 6 N5 automobiliai iš Lietuvos bei vienas iš Suomijos. Tiesa lietuvišką Ford Fiesta N5 vairuos mums puikiai pažįstamas lenkas Mikolaj Kempa, kuris su šiuo automobiliu yra pasirodęs keletoje mini ralio etapų.
Martynas su Ervinu į Estiją važiuoja nusimetę visas naštas dėl rezultatų Lietuvoje, tačiau su padidintu noro kiekiu palakstyti greičio ruožais. Utenoje pravažiavus tik trečdalį distancijos, Samsonas Motorsport vyrai bandys rudeninius sportinius kilometrus surinkti būtent Estijoje. Šis ekipažas pagaliau gavo normalų startinį numerį, nes praeitais metais jie buvo nustumti į penkiasdešimtuko galą iš kurio su BMW M3 sėkmingai nusikapstė iki vienuoliktos vietos bendroje įskaitoje. Šį kartą jie gavo devintą numerį, o ir jų atsivežama technika šiemet rimtesnė.
Iš karto už Martyno ir Ervino startuos LARČ5 čempionas Nedas Radišauskas su Justu Vičiūnu. Paradoksas tame, kad jo tiesioginis konkurentas Lietuvoje – Rokas Steponavičius, Saaremos ralio organizatorių yra nugrūstas į rikiuotės vidurį ir turi 69 numerį. Už Nedo ir Justo startuos nemažai gerai žinomų Estijos lenktyninonkų, plius FIA Rally Star dalyviai, tad lietuviams motyvacijos spustelti tikrai netruks. Nedui tai bus pirmas kartas čia, o šturmanas Justas Vičiūnas prieš du metus yra dalyvavęs šiose lenktynėse kartu su Eugenijumi Sladkevičiumi.
Septyniolikta numerį gavo Linas Vaškys su Laurynu Paškevičiumi. Linas su Laurynu jau du kartus yra lankęsi šioje saloje, bet… Tie apsilankymai įvyko 2008 bei 2009 metais t.y. prieš keturiolika metų, kai jie dar lakstė su Renault Clio automobiliais. Todėl nežinia kiek Linas su Laurynu atsimena šios salos kelių niuansus, bet į Saaremaa šis ekipažas atvažiuoja geros nuotaikos. Jiedu itin užtikrintai finišavo Samsonas Rally Utena varžybas ir dar pasigerino pozicijas tiek LARČ1, tiek bendroje 4WD įskaitoje Lietuvoje.
Iš karto už Lino su Laurynu, aštuonioliktuoju numeriu startuos lenkai Mikolaj Kempa bei Marcin Szeja. Mikolaj šiemet išbandęs mini ralio varžybose Dariaus Biesevičiaus nuomojamą Ford Fiesta N5 automobilį iš karto jį įsimylėjo. Vėliau sekė dar vienas startas ir pergalė Lietuvos mini ralio čempionato etape, o praeitą savaitę kol visi treniravosi Utenos raliui, Mikolaj viešėdamas Rokiškio rajone testavosi prieš Saaremaa. Mikolaj jau tris kartus yra buvęs šioje saloje – 2019, 2020 ir 2021. Geriausi pasiekimai dešimta bei 7 vietos bendroje įskaitoje, tad galime tikėtis iš lenko tikrai neprasto rezultato šiemet.
Dvidešimtuoju numeriu bus pažymėtas raudonasis Eugenijaus Sladkevičiaus bei Mariaus Kairio Škoda Fabia N5+ automobilis. Eugenijui prieš išvykstant į Estiją teko truputį pasidarbuoti prie automobilio, nes dėl techninio gedimo ekipažas nefinišavo Samsonas Rally Utena varžybose. Eugenijui tai bus antras kartas šiame ralyje – prieš du metus jis čia važiavo su dabartiniu Nedo Radišausko šturmanu Justu Vičiūnu. Deja finišo tuomet nepavyko pasiekti – sugedo jų Mitsubishi Mirage Proto pavarų dėžė. Iki tol jie važiavo 22 vietoje.
Tiesiai už Eugenijaus bei Mariaus startuos kitas N5 automobilis, kurio modelio Lietuvoje dar nesame matę. Tai Kia Rio N5 už kurio vairo sėdės Tomi Rönnemaa ir Tero Rönnemaa. Beje, kadaise šis automobilis priklausė praėjusį savaitgalį Suomijos ralio čempionu tapusiam bei lietuviams puikiai pažįstamui Teemu Asunmaa. Šeimyninis Rönnemaa ekipažas jau antrus metus važiuoja su N5 technika Suomijoje, tačiau ne pagrindiniame Suomijos čempionate, o F-Cup bei kitose regioninėse varžybose. Vienareikšmiškai – Timo turi daugiau patirties šioje saloje. Tai bus net penkioliktas suomio startas šiame ralyje nuo 2006 metų. Tiesa, paskutinį kartą Tomi čia važiavo 2019 metais ir su Škoda Fabia R5 pasiekė geriausią rezultatą – 12 vietą bendroje įskaitoje.
Įspūdingas 14 vnt. Rally3 technikos desantas
Artėjančio ralio dalyvių sąraše galima suskaičiuoti net keturiolika ekipažų, vairuojančių įvairių generacijų Ford Fiesta Rally3 automobilius. Tokio gausaus šios kategorijos technikos kiekio nacionalinio ralio etape, vykdomame Baltijos šalyse, dar nėra buvę.
Didžiausias šio skaičiaus kaltininkas – „FIA Rally Star” projektas. FIA ir M-Sport kartu su kitų partnerių pagalba susivienijo į bendrą tikslą – išauginti naują ralio žvaigždę ir galbūt naują pasaulio čempioną. Šis labai įdomus projektas prasidėjo nuo nacionalinių atrankų, vykusių kone kiekvienoje šalyje, turinčioje savo šalies automobilių sporto federaciją. Žinoma, ne išimtis buvo ir mūsų Lietuva. Šalys, išsirinkusios savo atstovus dvejais būdais (organizuojant slalomo bei simuliatorių varžybas), vėliau juos delegavo į kiekviename pasaulio žemyne vykusius žemyninius finalus. Galiausiai, kiekvienas žemynas išsirinko po vieną atstovą, o visi žemynai bendru sutarimu ir vieną dailiosios lyties atstovę. Šiuo metu projektas jau yra įpusėjęs ir perėjęs į kitą labai svarbų etapą – šešios potencialiausios ateities ralio žvaigždės šiemet dalyvauja įvairiuose šešiuose senojo žemyno raliuose su Ford Fiesta Rally3 automobiliais. Projekto dalyviai šiemet jau spėjo pasistažuoti kelias dienas trūkusioje treniruočių/testų stovykloje, o vėliau sudalyvauti San Marino ralio žvyriniuose serpantinuose bei greituose asfaltiniuose „Weiz” (Austrija) ir „Nova Gorica” (Slovėnija) raliuose. „Rally Saaremaa” buvo pasirinktas kaip ketvirtasis išbandymas. Po Saremos žvyrkelių projekto dalyvių laukia išbandymai ant Katalonijos lygaus asfalto bei mums jau visai neblogai žinomo vokiško žvyro „Lausitz” ralyje. Galiausiai, metų pabaigoje bus atrinkti tik keli jaunuoliai, kurie kitąmet varžysis jau JWRC čempionate.
Nors ir Lietuvos atstovų kelionė baigėsi ties Europos žemyno finalu, tačiau turime tikrai už ką pasidžiaugti bei sirgti. Estas Romet Jurgenson laimėjo mūsų žemyno atranką. Ir tikrai neatsitiktinai. Gyvenimą pakeitęs pasiekimas lėmė, jog 23-erių estas nieko nelaukė ir pradėjo dalyvauti ralio varžybose dar nuo praėjusių metų pradžios. Susiradęs reikiamą biudžetą, Romet’as įsigijo raliui paruoštą legendinį Honda Civic Type R EP3 ir iškart parodė koks jis yra greitas. Iš Paidės miestelio kilęs jaunuolis šiemet seną japonišką mašiną iškeitė į nuosavą Ford Fiesta Rally4, su kuria spėjo puikiai pasirodyti keliose varžybose Suomijoje, Estijoje bei net Kroatijoje. Akivaizdu, kad Estija turi dar vieną augančią ralio žvaigždę. O ir pirmieji „FIA Rally Star” projekto raliai rodo, jog estas pateisina į jį dėtus lūkesčius – visuose etapuose estas buvo greičiausias tarp savo tiesioginių konkurentų. Labai tikėtina, kad Saremoje vaizdas išliks toks pats, nes čia jis jausis tarsi žuvis vandenyje. Bene didžiausią konkurenciją Romet’ui Jurgenson’ui kol kas sudaro Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono atstovas – 19-metis australas Taylor Gill. Tai dar vienas kandidatas, kuris iki šio projekto pradžios turėjo sukaupęs šiokią tokią patirtį klasikinio ralio disciplinoje. Asfaltiniuose raliuose gerai pasirodė ir Amerikos regiono atstovas – Jose ‘Abito’ Caparó iš Peru. Kiek sunkiau ralio virtuvėje sekasi Afrikos regiono atstovui Max Smart iš PAR, Artimųjų Rytų regioną atstovaujančiam omaniečiui Abdullah Al Tawqi bei dailiąją lytį atstovaujančiai Annia Cillóniz, kilusiai iš Peru.
Tačiau ir be „FIA Rally Star” projekto dalyvių tikrai bus į ką pagainyti akis visą šį savaitgalį. Praėjusį savaitgalį Utenoje matytas Tymoteusz Abramowski važiuos ir čia. Tiesa, ši kartą šturmano pareigas užims Lenkijos 2WD čempionas Michal Jurgala. Be to, Tymek’ui šiemet tai jau 6-as skirtingas šturmanas, kuris sės šalia jo.
Į Saremą sugrįžta pernai visai neblogai pasirodęs lenkas Hubert Laskowski. Užpernai mūsų trasose matytas jaunuolis šiemet dėl biudžeto problemų buvo priverstas padaryti pertrauką. Tačiau jį šiemet su pernai įsigyta Ford Fiesta Rally3 buvo galima išvysti Liepojos ir „Nova Gorica” raliuose, kuriuose atrodė tik dar labiau pagreitėjęs. Akivaizdu, kad 17-metis jaunuolis Saremoje tikrai norės parodyti savo vertę, siekiant užsitikrinti biudžetą prieš artėjantį kitų metų sezoną. Tačiau lengva tikrai nebus.
Pirmą kartą prie Rally3 kategorijos technikos sėsis praėjusį savaitgalį Suomijos čempionu tapęs Justus Raikkonen. Žvelgiant į šio jaunuolio pavardę kyla natūralus klausimas ar šis 18-metis turi sąsajų su legendiniu Kimi Raikkonen. Tikrai taip! „The Iceman” yra Justus’o dėdė. Kaip žinia, Kimi’s kurį laiką lenktyniavo WRC čempionate. Nors ir tai nebuvo sėkmingas projektas, tačiau smagu, jog būtent jis labiausiai prisideda prie savo sūnėno tobulėjimo klasikinio ralio disciplinoje. Peugeot 208 Rally4 iškeitęs į „KMS Racing” komandos paruoštą naujausios specifikacijos Ford Fiestą, sportininkas jau dairosi į opcijas kur būtų galima pratęsti savo karjerą kitąmet. Prie „Rally Saaremaa” starto linijos suomis stos jau padaręs apšilimą šios savaitės pradžioje vykusiuose testuose. Perprasti visais ratais varomo automobilio niuansus padėjo jau nė kartą šiame tekste minėtas Robert Virves.
Dar viena įdomi pavardė, tačiau labiau aktuali Dakaro ralio fanams. Estas Toomas Triisa, ko gero, labiau žinomas dviejų ratų technikos mylėtojams ir gerbėjams. 2017 m. Dakaro ralyje jis dalyvavo ir laimėjo tuo metu vadintoje „Malle Motto” („vienišių”) motociklų klasėje. Šiemet Toomas įėjo į Estijos automobilių sporto istoriją kaip pirmas estas, startavęs Dakaro ralyje su SSV bagiu. Saudo Arabijoje jam sekėsi tikrai neblogai – buvo užimta 11 vieta. Visgi, Toomas Triisa vis dar nėra dalyvavęs klasikinio ralio varžybose. Tikrai bus įdomu sekti šį estą, metusį sau pačiam iššūkį sudalyvauti tikrai ne viename iš pačių lengviausiajų ralių.
EMV4 pasiutpolkė
Tradiciškai Estijos čempionatą stipriai puošia EMV4 klasė ir ten vykstančios kovos tarp velniškai greitų Estijos jaunuolių, pilotuojančių Rally4 kategorijos automobilius. Pirmu smuiku čia griežia Estijos ralio vunderkindas Jaspar Vaher, kuriam jau dabar piešiama labai graži ateitis. Neveltui, Ott’as Tanak’as jau yra užmetęs ant šio 16-mečio pirmuosius tinklus. Pernai Jaspar’as užtikrintai laimėjo šioje įskaitoje. Šiemet jaunuolis porą kartų nudegė, todėl galiausiai kova dėl klasės čempiono titulo ir 50 tūkst. eurų vertės stipendijos dalyvauti kitų metų ERC Junior čempionate su Ford Fiesta Rally4 automobiliu.
Realiausias pretendentas atimti lyderio poziciją iš Jaspar Vaher – dvejais metais vyresnis Karl-Markus Sei. Šis jaunuolis taip pat turėjo pakankamai banguotą sezoną, o ir Peugeot 208 Rally4 vairuojantis pilotas atsilieka 20 taškų. Todėl akivaizdu, kad priekyje esančiam konkurentui turi nusisukti sėkmė.
Visgi, tarp šių jaunuolių bent jau šiame ralyje gali įsimegzti dar vienas augantis Estijos ralio talentas – Joosep Planken. 16-metis kone visą sezoną važiavo su istorine Ford Fiesta R2 ir rodė išties puikius laikus. Tiesa, pavasarį vykusiame Rapla vykusiame ralyje Joosep’as buvo išsinuomavęs gerokai modernesnį Ford Fiesta Rally4, su kuriuo rodė labai panašius laikus su šios klasės lyderiais. Galiausiai, sezone gale buvo priimtas sprendimas įsigytą nuosavą Ford Fiesta Rally4, su kuriuo jaunuolis šį kartą būtent ir pasirodys.
EMV4 klasėje iš viso startuos 11 ekipažų. Saremos saloje startuos ir praėjusį savaitgalį Utenoje matyti veidai: švedas Adam Grahn bei ką tik šviežiai iškeptas LARČ4 bei Junior įskaitų čempionas Can Alakoc su Andriu Malnieksu. Visgi, į Saremą neatvyko praeitą savaitę Utenoje nukentėję Mantas Bartkuvėnas bei estas Pranko Korgesaar.
Kitų lietuvių desantas
Pabaigai metas apžvelgti likusius ekipažus, kurie atstovaus mūsų šalį Baltijos šalių ralio sezono uždaryme. Po N5 „bernų” artimiausias ekipažas, vežantis trispalve ant šoninių langų, bus Igno Zabarausko ir Mariaus Samuolio. Juos organizatoriai (ko gero, padauginę Vana Tallinn) kažkokiu būdu įvertino 73 startiniu numeriu. Ignui tai bus pirmasis pasirodymas didžiausiame ralyje Baltijos šalyse. Tuo tarpu, patyręs Marius Samuolis čia jau yra apsilankęs bent 4 sykius kaip šturmanas su Vaidu Barakausku bei Roku Kvaraciejumi.
Kiek žemiau, į ralio starto liniją kirs net trys iš eilės lietuviški ekipažai. 91 numeriu startuos praėjusį savaitgalį sprinto čempionate pergalę iškovojęs Beno Šimkaus ir Vaido Pauliko tandemas su neseniai iš Vaidoto Paškevičiaus įsigytu Mitsubishi Lancer Evo IX. Jie Saremoje irgi dar nėra buvę.
Iškart po jų startuos jau 7 kartą į Saremos salą atvykstantis Justas Tamašauskas, kuriam talkins Algirdas Pranckūnas. Tiesa, Justas į didžiausią Estijos nežemyninę dalį grįžta po metų pertraukos, kadangi pernai šį nuotykį iškeitė į antrąjį pasivažinėjimą su Rally2 automobiliu Utenos ralyje.
Iškart po raudonės braškės iš starto linijos pajudės ir pasvaliečio Jono Mikniaus bei Pauliaus Skarbaliaus tandemas su ryškiai geltonu BMW Compact’u. Tai dar vieni Saremos ralio debiutantai.
Visai netoli rikiuotės pabaigoje, su 147 numeriu pažymėtu penktuku varžybas Saremoje pradės Dovilas Čiutelė bei Donatas Zvicevičius. Beje įdomus faktas – tai bus pirmasis startas „Rally Saaremaa” per daugiau nei per 20 metų trunkančią Dovilo karjerą.
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Vilius Šaltenis, Alar Truu, Alari Kivisaar, Raivo Remmelgas, Jouni Laakso, FIA Rally Star, Marcin Rybak, MCH Photo, Gevara Punks Racing Team, asmeninis archyvas