M.Samsonas / E.Snitkas – Saaremaa Rally ’23

Išvyko Martynas su Ervinu sezono užbaigti į gamtinių kataklizmų niokojamą Saaremaa. Grįžo su geriausiu rezultatu. Pokalbis apie tai 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Martynas Samsonas
Ervinas Snitkas

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
Džiaugsmas po vieno sudėtingiausių šįmet ralių

Ar po gedimo Utenoje, spėjote automobilį paruošti varžyboms?

Gedimu pavadinti tai sunku. Tiesiog lūžo kardano kryžmė. Subaru kardanų istorijoje tai pirmas atvejis, bet vis tiek – pirmas. Pakeitėme ir tiek.

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
M.Samsonas / E.Snitkas – Škoda Fabia N5+

Kaip apskritai praėjo šis savaitgalis jūsų komandai? Ar turi įtakos nuotaikai tai, kad tai paskutinės sezono varžybos?

Praėjo viskas pakankamai sklandžiai, didelių tikslų nebuvo. Tiesiog tai kažkokia tradicija ir kažkodėl traukia ta Saaremaa. Norisi ir sezoną pabaigti, ir nepersikraunant pasportuoti.

Aišku Saaremaa nėra lengvas reikalas. Pradedant jau nuo techninių apžiūrų, kur jau net šiek tiek nesveikai visus tiek iškrato dėl mažiausių smulkmenų. Tikrai momentais ir persistengia, ir nervina, bet yra kaip yra. Susirašymas irgi sunkus tiek dėl sąlygų, tiel dėl keistų grafikų.  Vietoje to, kad važiuotum savo maršrutu ir laiku, reikia tam tikrą valandą būti tam tikroje vietoje, tai gavosi lakstymas po visą salą ir rašymas kamščiuose. Nors kaip ne keista, Saaremaa susirašymo principas man įstrigęs nuo senų laikų kaip pavyzdinis, nes jo anksčiau tiesiog nebūdavo. Tie 170 dalyvių pasiskirstydavo po ruožus ir tiesiog dingdavo. Tą darome ir Utenoje – turbūt daugelis sutiks, kad pas mus susirašymas buvo labai patogus. Na dar aišku servisai čia trumpi – po 20 minučių. R5 automobiliai ir komandos gali leist sau drąskytis, važiuoti agresyviai ir spėt susitvarkyti. Na, tie kur visai neskuba irgi viską spėja. Tiems kurie važiuoja be biudžetų ir su paprastais automobiliais – tada jau labai sunku. Mums irgi reikėjo kažkaip rasti balansą tarp greičio ir saugumo. Esmė buvo – greitis + 100% saugumas. Tai tą ir bandėme daryti. Truputį gėda, kad Mitsubishi Lancer Evolution X priekyje mūsų, bet ok… Labai norėjosi finišuoti – neslėpsiu 🙂

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
M.Samsonas / E.Snitkas – Škoda Fabia N5+

Esi minėjęs, jog kuo sudėtingesnės sąlygos – tuo tau smagiau. Kodėl? Kaip pavyko susitvarkyti su šiemetiniu Saaremos rudeniu?

Kuo sudėtingiau tuo geriau, gal dėl to, kad yra daugiau galimybių kažką geriau išmastyti, geriau pravažiuoti. Jei sąlygos idealios, tada didesnis procentas eina link technikos galimybių, o blogos sąlygos duoda žmogiškajam faktoriui pasireikšti. Saaremoje truputį prisišnekėjau aišku… Jei būtų tik lietus tai jo – būtų slidu, šlapia ir tiek. Čia gi truputį kitaip buvo. Jau per susirašymą keliai buvo išmalti vietomis tiek, kad net su Lanc Cruiser susirašinėti buvo baisiai gaila automobilio. Tiesiog baisios duobės, balos didelės ir jų daug. Nebuvo aišku kaip reiks važiuoti. Beje susirašymas daro didelę įtaką pačiam varžybų tempui. Mums gavosi labai saugi stenograma, nes kaip minėjau – aštrios duobės, akmenys ir buvo tokių balų, kad neaišku kaip jas įveikti. Posūkiuose tai neataukuoji jų, o buvo tiesioje vietoje Undva ruože kur leki 5 pavara maksimaliu greičiu ir tada kokie 200m balų iki kelių 😊 Nežinau, kaip kas darė, bet mes stabdėme. Pirmą dieną, o tiksliau naktį antrame greičio ruože turėjome truputį reikalų, nes generatorius nenorėjo energija aprūpinti ir šildomo lango, ir pečiuko, ir papildomų lempų. Tamsu, lietus pila, langai rasoja… Tai kažką praradome laiko prasme, bet gal tai nebuvo taip baisu. Antrą dieną viskas sklandžiai, tik paskutinę sekciją turėjome tokią atsargesnę, nes po visų balų ir vandens matyt sudegė vairo stiprintuvo aušinimo ventiliatorius ir tam ilgajam GR man vairas sunkus patapo. Tai ir pats šiek tiek išsibalamutinau, tada Ervino perklaust reikėjo pora kartų, tai tas nepadėjo greičiau įveikti ruožo ir T.Korge jau atsiplėšė visai.

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
M.Samsonas / E.Snitkas – Škoda Fabia N5+

Top 5 laikai, už nugaros daugybė greitų vietinių bei ryškus raudonas automobilis – kiek ir kokio dėmesio sulaukei pats ir Škoda Fabia N5+ tarp Estijos sportininkų?

Manau gerose rankose tas automobilis ir TOP3 laiką parodytų. Kalbant apie dėmesį – taip, tikrai ne vienas klausinėjo kas ir kaip, kas per automobilis, kokie aptarnavimo kaštai ir t.t. Šiuo metu su vienu iš jau matytų Utenoje estu galvojame kitą savaitę padaryti bendrus testus, palyginti automobilius, pamastyti apie N5 Estijoje.

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
Turbūt vienintelis tramplynas saloje 🙂

Tapai Lietuvos ralio čempionu. Kas toliau? Kokie planai ateinantiems metams už vairo?

Na, aš ne kartą sakiau ir pasikartosiu dar – ne aš tapau čempionu, o mes visi kas prie to reikalo dirbome. Čia visi absoliučiai, kas pas mus prie automobilio dirbo, visi kas gamykloje, ir net tie kas variklį darė, kas laidus, kas reguliavo. Net tie irgi.
Tikslas gyvenime nebuvo tik tapti čempionu. Galbūt tikslas buvo tapti čempionu su savo bernais ir su mūsų visų produktu, automobiliu ir tais daiktais kuriuos mes gaminame. Čia jų indėlis daug didesnis nei mano vieno atskirai. Kitas dalykas – tuo niekas nesibaigia. Ateina kitas rytas ir vėl reikia keltis bei dirbti.
Kitais metais dirbsime, važiuosime ten, kur N5 gali važiuoti – Portugalija, Ispanija, Airija, gal Italija jei spėsime – Suomija. Yra noras Vetomies Ralli suvažiuoti, bet šiek tiek bijau 😊 Važiuosime ten, kur N5 galėtų važiuoti ateityje ir kur spėsime su logistika, ir kur spės Ervinas. Matysim.

Taip pat jau stipriau forsuojame E36N5 surinkimą. Laukiame naujo variklio, renkame bei komplektuojame visas dalis ir krausime. Norėtusi žiemą išvažiuoti į Arctic Lapland Rally, bet visko neaukosim dėl to. Arba žiemą, arba jau pavasarį tikrai išlėksim. Nieko netrūksta, tik laiko 😊

M.Samsonas / E.Snitkas - Škoda Fabia N5+
Podiumas kartu su WRC čempionu O.Tanak

www.ewrc-results.com
Saaremaa Rally rezultatai

Nuotraukos – Janis Asaris, Raimonds Volonts



Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x