“Samsonas Rally Utena” dalyvių sąrašo įdomybės

Kaip visuomet šįmet, apžvelgiame įdomesnius “Samsonas Rally Utenai” dalyvių sąrašo kampus 🙂

Autoriai – Vilius Šaltenis, Ignas Augustonis


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂




Prieš kiekvieną etapą yra šioks toks nerimas, kad šios rubrikos neprireiks, nes ilgainiui neliks apie ką rašyti, o kartotis – nėra prasmės. Tačiau kažkaip Lietuvos automobilių ralio čempionato etapai sugeba užsipildyti vardais bei pavardėmis, kurias tikrai verta pagvildenti kiek giliau. Džiaugiamės, kad ši tendencija išliko iki pat sezono galo 🙂


Vlado Jurkevičiaus sugrįžimas

Dalyvių sąrašo įdomybes pradedame nuo to žmogaus, kurį mažiausiai tikėjomės išvysti po to kas įvyko prieš porą mėnesių. Ralio fanai jau buvo susitaikę su mintimi, jog šiemet Vlado tikrai nebeišvysime. Pačiuose Elektrėnuose tikrai jautėsi, jog Vlado ir Aisvydo ekipažo labai trūksta mūsų ralio kontekste. O ir vertinant praėjusio LARČ įvykius atrodė, jog šiųmetinis Samsonas Rally Utena lyderių sąrašas bus dar siauresnis nei pernai. Tačiau tikras gamechanger’is įvyko rugsėjo 15 dieną, kada artėjančio ralio dalyvių sąrašuose kaip pilypas iš kanapių atsirado Vlado ir Aisvydo paraiška.

Praėjusį savaitgalį Kelmėje vykusiuose testuose Vladas pirmą kartą po reabilitacijos sėdo į automobilį. “Nordis Racing Team” interviu vilnietis minėjo, kad po šiokios tokios pertraukos automobilyje jaučiasi puikiai. O kaip bus iš tikrųjų, galėsime įsitikinti žvelgdami į pirmųjų Samsonas Rally Utena greičio ruožų rezultatų lenteles. Ekipažas Utenoje sieks ne tik reabilituotis po patirtos nesėkmės, bet ir turės misiją pakovoti dėl metinės AWD įskaitos likusių prizinių vietų bei LARČ2 klasės čempiono titulo. Vladas ir Aisvydas šį kartą važiuos su iš latvių “Sports Racing Technologies” išsinuomuotu “Škoda Fabia Rally2 evo”.

Sveikas sugrįžęs, Vladai! 🙂

Vladas sugrįš į greičio ruožus po didžiausio savo incidento karjeroje

Karl Peder Nordstrand

Ką jūs veikėte būdami šešiolikos metų? Turbūt daug ką, bet ar pretendavote būti svetimos šalies ralio čempionu? Į šį klausimą teigiamai atsakytų Karl Peder Nordstrand. Liepos mėnesį šventęs šešioliktą gimtadienį, jaunasis norvegas jau antrus metus skrodžia Latvijos bei Estijos žvyrkeliais. Karjerą pradėjęs su „Peugeot 208 R2“ automobiliu, dar praeitų metų vėlyvą rudenį jis išbandė savo jėgas su kur kas galingesniu „Škoda Fabia Rally2 Evo“ automobiliu ir iškarto laimėjo „Rallijsprints Latvija“ varžybas. To užteko, kad 2023 metų sezonas būtų formuojamas su noru važiuoti konkurencinga 4WD technika. Čia pagalbos ranką ištiesė mūsų ralio bendruomenei puikiai žinoma „Sports Racing Technologies“ komanda, su kurios aptarnaujamais automobiliais važiuoja lietuvių lenktynininkai. „SRT“ komanda norvegui suteikė savo „Škoda Fabia SRT Proto“ automobilį su kuriuo Karl Peder po „Samsonas Rally Utena“ galės save vadinti Latvijos LRČ1 klasės čempionu. Žinoma visa tai būtų tik svajonė, jeigu visu šituo reikalu nesirūpintų viena garsiausių ralio talentų agentūra iš Norvegijos – „EVEN Managment“, kurios vėliavą nešą pasaulinio lygio vairuotojai. Todėl galime pasidžiaugti, „Samsonas Rally Utena“ metu galėsime stebėti būsimą Norvegijos ralio žvaigždę lakstančią mūsų šalies keliais. 

Su K.P. Nordstrand yra siejama Norvegijos ralio ateitis

Egon Kaur

Po penkių metų pertraukos, į lietuviškus greičio ruožus sugrįš vienas greičiausių Estijos lenktynininkų – Egon Kaur. Kitą vertus, lietuviški žvyrkeliai, pati Lietuva bei lietuviai tikrai nėra jam svetimi. Egon yra tikriausiai daugiausiai lietuvių mokinęs užsienio treneris. Visgi oficialūs startai Lietuvoje yra tik trys iš beveik 200 varžybų, kuriose Egon yra startavęs. Dar vieną galima papildomai pridėti, nes 2016 „Žemaitijos ralyje“ Egon atliko šturmano pareigas Linui Vaškiui. Visgi pirmą kartą Lietuviai Egon Kaur už vairo išvydo 2007 žiemą, kai vyko „Sampo Winter Rally“. Ten estas su N4 grupės „Subaru Impreza N11“ finišavo 6 bendroje įskaitoje ir ketvirtas klasėje, nors tai jam buvo pirmas oficialus startas su 4WD technika. Vėliau tęsėsi net 11 metų pertrauka, per kurią Egon be Estijos ralio čempionato dalyvavo Pasaulio ralio čempionate. Į Lietuvą jis sugrįžo 2018 metais, kai su savo „Ford Fiesta KMS Proto“ aplankė iš karto du etapus – „Rally Elektrėnai“ ir „Samsonas Rally Rokiškis“. Abiejuose etapuose Egon lipo ant podiumo – Elektrėnuose ant trečio, o Rokiškyje ant antrojo laiptelio. Prabėgo penki metai ir štai šis estas vėl atvažiuoja pas mus su savo gamybos „Ford Fiesta KMS Proto“. Šalia Egono sėdės Allan Birjukov, kuriam tai bus naujo lygio patirtis. Allan tai šeštas sezonas šturmano kėdėje, tačiau daugiausiai jis stenogramą skaitydavo legendiniuose „GAZ 51“ sunkvežimiuose, kurių Estijoje yra išties daug.

E.Kaur bus vienas iš šio ralio favoritų

Timmu Kõrge

Nors tik 35 metų, bet jau daugiau nei 100 ralių startavęs Timmu Korge į Lietuvą atvyksta po dešimties metų pertraukos. Jis čia atvyksta su viena misija – pratęsti bekompromisės kovos su latviu Emils Blūms, nes abu šie lenktynininkai dalyvauja tiek Estijos, tiek Latvijos čempionate, kurio paskutinysis etapas kaip tik vyksta Utenoje. Po savaitės šie du greičiausi pabaltijo Mitsubishi Lancer Evolution automobilius vairuojantys lenktynininkai savo santykius aiškins Saaremaa ralyje. Timmu pastaruosius du metus vairuoja dešimtos kartos Lancer Evolution, bet yra yra vairavęs nuo Opel Astra ar VAZ 2105 iki Ford Fiesta R5 su kuria 2014m. tapo klasės čempionu.

T.Korge Utenoje pratęs visą šį sezoną trunkančią kovą su E.Blūms

Adam Grahn ir Julia Thulin

Vienas iš jauniausių artėjančio ralio dalyvių bus 16-metis Adam Grahn. Jaunuolis tik pernai pradėjo žengti pirmuosius žingsnius ralio pasaulyje, dalyvaudamas vietinėse rali-sprinto varžybose su Volkswagen Polo 16V. Šiemet Adamas nusprendė rinkti patirtį jaunųjų ralio talentų kalvėje – Baltijos šalių regione. Pasiėmęs Ford Fiesta Rally4 jis spėjo sudalyvauti metų pradžioje vykusiame Arctic Lapland, kiek vėliau vasaros sezonu metu Raplos, Liepojos ir Paidės raliuose. Visgi, švedui šiemet pavyko finišuoti tik 2 varžybose, likusiose susidurdavo su neišvengiama šio proceso dalimi – stogais ar nulėkimais nuo kelio.

Jaunojo Adam karjera dar tik prasidėjo, tačiau jis naudoja visas galimybes kaupti patirtį

Giovanni Trentin

Tai dar vienas 16-metis, kuris pasirinko Baltijos šalių regioną kaip pirmąją ralio mokyklos lokaciją. Tiesa, italą jau galėjome išvysti sykį Lietuvoje, Mažeikių ralio metu. Pirmajame savo karjeros ralyje ant žvyrinės dangos demonstravo neblogus laikus, toli neatsilikdamas nuo LARČ4 klasės lyderių tempo. Vėlesni startai ir rezultatai kituose Latvijos ralio čempionato etapuose parodė, jog jaunuolio greičio kreivė nuolat kylo į viršų. Kaip paskutinis Latvijos čempionato etapas, vykęs Paidėje kartu su estais, parodė, kad Baltic Motorsport Promotion komandos auklėtinis yra visai netoli greičiausių Pabaltijo Rally4 vadeliotojų. Visgi, šį kartą Latvijos čempionato “Junior” įskaitos lyderis į Utena atvyks su legendine, jau antrąją dešimtį skaičiuojančią Ford Fiesta R2, turinčią 1,6l atmosferinį variklį.

Tai bus antrasis Italo startas Lietuvoje

Valentino Ledda

Po jaunuosius ralio talentus kepančios Baltic Motorsport Promotion komandos sparnu šiemet prisiglaudė ir 16-metis Valentino Ledda. Tai tik pirmasis italo sezonas klasikinio ralio disciplinoje. Jaunuolis viso sezono metu greitėjo ir tobulėjo, tačiau šį procesą kiek pristabdė patitrta gana skaudi avariją Cesyje. Stebint laikus praėjusiame Latvijos čempionato etape Paidėje buvo galima matyti, jog vis dar buvo jaučiamos avarijos padariniai. Ford Fiesta Rally4 automobilio pilotui belieka palinkėti artėjančiame Utenos ralyje kuo greičiau sugrįžti į pradinį greitį bei žingsnis po žingsnio jį auginti.

Valentino Utenoje naudos sensesnę – Ford Fiesta R2 automobilio versiją

Oskar Männamets

Oskar taipogi yra vienas iš nemažai šiame ralyje važiuojančių vairuotojų, kuris vis dar neturi vairuotojo pažymėjimo. 16-metis estas pradėjo dalyvauti aukščiausiame lygyje tik pernai, vietiniame čempionate. Pirmasis sezonas pasižymėjo techninių problemų ir avarijų gausa. Tačiau šiemet Oskar, važiuodamas ne tik vietiniame fronte, bet ir pas kaimynus latvius, demonstruoja pagyrtiną stabilumą ir tempą. Rezultatai patys kalba už save – šiuo metu 16-metis pirmauja LRČ7 klasėje bei vietinėje EMV8 įskaitoje. Kai kuriose estas buvo itin konkurencingas su gerokai modernesnę techniką vairuojančiais greitais Rally4 pilotais. Oskar į trasas išvairuos ne pirmos jaunystės, bet šiek tiek papiktintą Citroen C2 R2 Max, kurio FIA homologacija jau yra pasibaigusi. 2023 m. sezone šis jaunuolis kol kas finišavo visose varžybose. Tikimės, kad jaunojo esto sėkmingas periodas prasitęs ir Utenoje.

Dar vienas šešiokmetis startuos su nepirmos jaunystės Citroen C2 R2 Max

Aurimas Buteikis

Bus ir vėl smagu išvysti po šiokios tokios pertraukos į LARČ trasas sugrįžtantį ukmergiškį. Tiesa, šį kartą Aurimas išvairuos ne pernai visuose etapuose matytą LARČ8 klasės Compactą, bet kitą Compactą – su M3 širdimi. Tokios specifikacijos BMW vairuojantį sportininką galėjome anksčiau stebėti iki nelemtos patirtos avarijos užpernai Žemaitijoje. Pagaliau kelis mėnesius trukęs projektas išvys dienos šviesą. Kartu su sūnaus Marko pagalba per kelias savaites surinktą automobilį galėsite išvysti dar prieš sportinio kanalo pradžią. Būtent šį kartą Aurimas kartu savo 14-mečiu sūnumi Kipru (beje, jauniausiu šio ralio dalyviu) atliks saugos nulinio ekipažo misiją.

Aurimas naują automobilį išbandys atlikdamas saugumo funkcijas

Mindaugas Varža

Mindaugas Varža vėl grįžta prie vairo. Šį kartą tai bus begalo įdomus sugrįžimas, nors ir Mindaugas kartu su Jonu Pipiru važiuos nulinukais. Šįmet Žemaitijos ralyje galėjome išvysti Mindaugo Varžos komandos sukurtą Ford Fiesta VRT automobilį, kurį vairavo Teemu Asunmaa. Štai Utenoje išvysime dar vieną šios komandos kūrinį – Hyundai i20 VRT, kuriame sudėta unikali Mindaugo sukurta važiuoklė bei PSA 1,6l turbo variklis, kurį šiuo metu naudoja N5 klasės automobiliai.

Naujutėlis, Mindaugo Varžos komandos sukurtas Hyundai i20 VRT automobilis

Wojciech Musial

Sykį šį pilietį Lietuvoje jau matėme. Tai buvo šių metų Visagino ralis, kuriame jis vairavo Subaru Impreza N14. Kaimynas iš Lenkijos sugrįžta į mūsų šalį šį kartą su išskirtiniu Toyota Yaris GR. Tai tas pats K.Rally Team komandos kūrinys, kurio debiutą varžybose išskirtinai galėjome būtent Visagine, kada tuo metu už vairo sėdėjo pats Teemu Asunmaa. Šį kartą jį pilotuos Wojciech Musial. Tiesa, tai jam nebus debiutinis ralis prie šio automobilio vairo. Lenkas su juo jau startavo rugpjūtį vykusiame Cesio ralyje, kuriame liko 36-as tarp visų.

Šį automobilį matėme Visagino ralyje, kurį vairavo daugkartinis Suomijos čempionas Teemu Asunmaa

Ralio informacija

Rally Freaks

🌎 Ralio žemėlapis

🎥 Greičio ruožų apžvalga


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Nuotraukos – Vilius Šaltenis, Igmar Matto, Raivo Remmelgas, asmeniniai archyvai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x