„Alburnus Rally Elektrėnai” dalyvių sąrašo įdomybės

Kaip visuomet šįmet, apžvelgiame įdomesnius „Alburnus Rally Elektrėnai” dalyvių sąrašo kampus 🙂

Autoriai – Vilius Šaltenis, Ignas Augustonis


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂




Prieš kiekvieną etapą yra šioks toks nerimas, kad šios rubrikos neprireiks, nes ilgainiui neliks apie ką rašyti, o kartotis – nėra prasmės. Tačiau kažkaip Lietuvos automobilių ralio čempionato etapai sugeba užsipildyti vardais bei pavardėmis, kurias tikrai verta pagvildenti kiek giliau. Tikimės, kad ši tendencija išliks iki pat sezono galo 🙂


Aras Kvedaras

Elektrėnų ralio dalyvių sąrašo įdomybių tekstą pradedame su šviežiausia naujiena LARČ4 įskaitoje. 16-metis lenktynininkas iškeičia 12 metų senumo istorinę Ford Fiesta R2 į tiesiai iš gamyklos atvežtą Peugeot 208 Rally4. Esame įpratę matyti LARČ4 įskaitos dalyvius, kone visus besivaržančius su įvairių generacijų Ford Fiesta automobiliais, tačiau smagu, kad pagaliau LARČ’e turėsime ir itin brutaliai skambantį lenktyninį aparatą.

Kodėl Peugeot? Ant popieriaus visi Rally4 kategorijos automobiliai yra labai panašūs. Tačiau čia galioja viena nerašyta taisyklė – apie automobilį reikia spręsti ne iš išorės, o iš jo vidaus. O šis Peugeot 208 Rally4 yra tikras vilkas avies kailyje. Nors ir prancūzų kūrinys yra kiek brangesnis nei mūsų kraštuose gerokai dažniau matomas Ford Fiesta Rally4, tačiau jis yra itin vertinamas visame pasaulyje dėl savo patikimumo ir greičio santykio. Trumpai tariant, Peugeot yra labiau motorsportinis daiktas, turintis mažiau standartinių dalių negu minėtoji Fiesta.

Tik gavęs naują automobilį, Aras nesėdėjo ant sofos ir išvažiavo į pirmuosius testus, vykusius Auto Moto Parke ir Grendavėje. Aras pats papasakojo apie pirmuosius įspūdžius su naujuoju automobiliu:

Testų metu kiekvieną mašinos savybę bandžiau lygint su buvusia savo Ford Fiesta R2 ir galiu pasakyti, kad 12 metų mašinų skirtumas DIDŽIULIS. Mašina įsibėgėja žymiai greičiau, valdosi labai ramiai ir švelniai ir turi oversteero, kurio man trūkdavo. Pasitikėjimo, bet kurioje kitoje mašinoje tiek neturėjau, taigi esu nusiteikęs pozityviai prieš Elektrėnus. Žinoma iš karto aukščiausio laiptelio nesitikiu, bet su GSR ir R. Steponavičiaus pagalba manau, kad mažais žingsneliais, po truputėlį tikrai bandysime pasiekti jį.

Aras Kvedaras
Pirmieji Aro įspūdžiai įsėdus į dar dažais kvepiantį naują pirkinį

Vaidotas Paškevičius

Kiek aptrupėjusi LARČ5 įskaita Elektrėnuose sulauks naujo dalyvio – Vaidoto Paškevičiaus. Dar praėjusių metų pabaigoje po sėkmingo pasirodymo Utenoje su Ford Fiesta NRC molėtiškis svarstė persėsti į N5 kalibro techniką. Tačiau pirmajam pilnam klasikinio ralio karjeros sezonui pasirinko laiko patikrintą Mitsubishi Lancer Evo IX. Visgi, su antrąją dešimtį baigiančia skaičiuoti techniką lenktynininkas ilgai neužsibuvo. Nors ir Vaidotas finišavo visuose šiemet dalyvautuose raliuose, tačiau pakankamai dažnai automobilis parodydavo savo kaprizus. Buvo priimtas sprendimas jį parduoti, todėl Rokiškyje šio piloto neišvydome. 

Pavykus parduoti automobilį greitai, Vaidotas nedvejojęs pasigriebė iš Dariaus Biesievičiaus nuomotą Ford Fiesta N5. Praėjusį savaitgalį vykusiuose testuose Grendavėje buvo galima trumpam išvysti ir molėtiškį, bandantį prisijaukinti naują žvėrį. Tiesa, treniruotė truko vos 10 kilometrų. Tačiau per tokį atstumą ekipažo nariams pavyko susidaryti itin teigiamą įspūdį apie naujo automobilio važiuokles ir stabdymo galimybes. Vaidotas Paškevičius ir Paulius Vičiūnas nebeturi ambicijų čempionate, kadangi pasitraukė iš LARČ3 įskaitos kovos. Tačiau artėjančio ralio metu sieks pakaifuoti, teigė ekipažo šturmanas Paulius Vičiūnas.

N5 „bernų“ kolektyvą papildys Vaidotas Paškevičius

Vitalijus Plastininas

Dar vienas Elektrėnuose laukiantis naujo automobilio debiutas. Vitalijų Plastininą šiemet kol kas matėme tik savo paties organizuotame Mažeikių ralyje, kuriame vairavo Lietuvoje paruoštą Škoda Fabia Rally2-Kit. Beveik 4 mėnesius trukusi tylos pasekmė – iš Mattias Ekström komandos „EKS“ įsigytas Audi A1 Rally2-Kit. Prieš du metus švedų komanda skambiomis antraštėmis puoselėjo didžiules viltis dalyvauti WRC čempionate, tačiau šis #EKS 01 kodinį pavadinimą turintis automobilis spėjo sudalyvauti vos 2 varžybose Švedijoje su 2018 m. JWRC čempionu Emil Bergkvist už vairo. Tiesa, automobilis pagal specialų užsakymą buvo gamintas ne Skandinavijoje, bet Pietų Afrikos Respublikoje, Rally Technic komandos, kuri išskirtinai specializuojasi ties Rally2-Kit kategorijos automobiliais, dirbtuvėse. Tai jau trečias skirtingas Rally2-Kit klasės automobilis, apsistojęs mūsų šalyje. Iš viso, šiandien turime tokių net 5 vienetus.

Pirmoji Vitalijaus pažintis su nauja technika įvyko trečiadienį Kelmės rajone vykusiuose testuose, po kurių abu ekipažo nariai liko patenkinti automobilio dinamika ir jo galimybėmis. Po 4 metų pertraukos į Vitalijaus automobilį sugrįžta šturmanas Giedrius Šileikis. Verta atkreipti dėmesį, jog šį kartą ekipažas dalyvaus tik LARSČ įskaitoje. Nostalgiškomis B grupės „Audi“ spalvomis apklijuotą automobilį prižiūrės „ProRacing“ komanda, kuri turi jau nemažai patirties su šios klasės technika.


Klasikinio ralio trasose ralio reido disciplinos technika?! – Emilija Gelažninkienė ir Tadas Gilys

Elektrėnuose anksčiau esame matę GAZ technikos. Tačiau šį kartą galėsime išvysti ralio reido disciplinai pritaikytus motobagius (ang. SSV). Tokia technika į klasikinio ralio trasas grįžta po 1,5 metų pertraukos – paskutinį kartą klasikinio ralio fanai ją galėjo išvysti žieminiame Ignalinos ralyje. Į Elektrėnų žvyrkelius išvažiuos du “Can-Am” kompanijos paruošti motobagiai, kurie atliks nulinio ekipažo funkcijas. Tadas Gilys ir Vilmantas Skvarčinskas startuos pirmiau, o iškart už jų ir šeimyninis Emilijos bei Arūno Gelažninkų tandemas. Visiems šiems dalyviams bus pirmasis kartas klasikinio ralio disciplinoje.

Emilija Gelažninkienė savo socialiniuose tinkluose pasidalino mintimis apie artėjantį pirmąją išbandymą naujoje disciplinoje. Ji pripažino, jog naudosis ne kelio knyga, bet pačios su vyru sudaryta, klasikiniam raliui būdinga stenograma. Jos sudarymo ypatumais ir pradmenimis pasidalino lenktynininkės treneris, puikiai mums visiems žinomas Mindaugas Varža.

Emilija Gelažninkienė neslepia ambicijų dalyvauti Dakare

Aron Domżała

Ištikimiausiems Dakaro ralio fanams ši pavardė turėtų būti girdėta/matyta. Tai buvęs „Can-Am“ gamyklinės komandos pilotas, kuris iki šio pasiekimo nemažai praleido laiko klasikinio ralio disciplinoje. Pradėjęs dalyvauti ralio varžybose gimtojoje šalyje, vėliau bent kelis metus visą dėmesį skyrė dalyvavimui tarptautinėse varžybose, įskaitant ir JWRC. Laikui bėgant, kaimynas iš Lenkijos persiorientavo į ralio reido discipliną, kurioje sekėsi tikrai neprastai – 2016 m. tapo FIA pasaulio Cross-Country čempionu T3 kategorijoje. Vėliau Dakaro varžybose jį galėjome matyti su T1 kategorijos Toyota Hillux ar net gamyklinėmis spalvomis nudažytu „Can-Am“ motobagiu. Visgi, pernai nutrūkusi aktyvi karjera ralio reido disciplinoje paskatino 34-erių lenką sugrįžti į ralio discipliną.

Aronui lietuviška žemė nėra svetima – čia jis dalyvavo visame LARČ’e dar 2013 m. ir tapo vienos iš įskaitų čempionu. Negana to, prieš 4 metus, apsiginklavęs su Škoda Fabia R5, atvažiavo į Žemaitijos ralį ir nusileido tik Vaidotui Žalai. Tai buvo pasiruošimo ralis prieš artėjantį ERC etapą Rally Poland, kuriame lenkas vėliau pasiekė, ko gero, skambiausią savo ralio karjeros pasiekimą – užėmė 5-tą bendrosios įskaitos vietą. Paskutinis kaimyno startas buvo pernai, būtent Utenos ralyje su „kregžde“. Laikinai pasiskolinęs nuolatinį Miko Marczyk šturmaną Szymon Gospodarczyk, Aronas atvažiavo į finišą 17-oje bendrosios įskaitos vietoje ir 6-as tarp visų 2WD automobilių.

Po beveik metų pertraukos lenkas sugrįžta su visiškai naujai parengtu, dar dažais kvepiančiu BMW E36 M3. Elektrėnų kraštai sportininkui nebus itin svetimi – čia jis prieš 10 metų dalyvavo tuomet vykusiame „Kauno rudens“ ralyje, kuriame užėmė 7 vietą tarp visų LARČ dalyvių. Šį kartą šalia jau nemažai mačiusio piloto atsisės į dvigubą (Lenkijos ir Lietuvos) pilietybę jau galinis kandidatuoti Adrian Sadowski. Pastarąjį paskutiniu metu matydavome nuolat su Adrian Rzeznik. Tačiau 16-metis jaunuolis šį kartą liks namuose, kadangi vis dar laukia sutvarkyto automobilio po Rokiškyje įvykusio kūlversčio. Galimai šį sezoną visus itin džiuginusį lenkų tandemą išvysime artėjančiame etape, Utenoje.

Aron Domżała sugrįžimą į ralio discipliną galėjome išvysti pernai, Utenoje

Ernesta Globytė

Ernesta pardavusi savo Ford Fiesta R2 Arui Kvedarui, kurį laiką dingo iš greičio ruožų, tačiau ne ilgam. Visada šalia kitų komandos narių buvusi Ernesta, Elektrėnuose pati vilksis kombinezoną ir sės į BMW 328. Apie savo avantiūra prašneko pati Ernesta:

Šio sezono pradžioje buvau susikoncentravusi į žiedinių lenktynių technikos atnaujinimą, tad pardaviau VW Golf TCR ir tuo pačiu gavus viliojanti pasiūlymą pardaviau ir savo Ford Fiesta R2, todėl žvyrą teko trumpam pamiršti. Bet kai Rokas su Dovydu įsigijo N5 automobilį, pradėjo kirbėti mintis,kad gal senąjį Roko BMW iš kampo išsitraukti ir pakvailiot ant žvyro 🙂 Kad ir kaip smagiai šita mintis beskambėjo, aš ją gan greit atmečiau, manau, kad BMW M3 man per galinga ir per sudėtinga technika, žengiant pirmus žingsnius ant žvyro su RWD. Nematau prasmės važiuot daug galios turinčiu automobiliu, jei tikrai nesugebėsiu išnaudoti nei pusės jo galimybių. Visgi važiuoti noras tai vistiek nedingo, todėl pasitaikius progai ir „išpuolus” variantui įsigyti standartinį BMW, tą ir padarėme. Taigi Elektrėnų ralyje startuosiu su standartiniu BMW 328 ir pabandysiu pasidžiaugti RWD ir žvyro deriniu 🙂 Aišku laukia nemažai iššūkių – nemaža pertrauka nuo paskutinio startuoto ralio, RWD technika, naujas šturmanas, bet didžiausias iššūkis – standartinė greičių dėžė, su kuria automobilių sporte paskutinį kartą važiavau prieš 12 metų 🫣

Ernesta Globytė
Ernesta sugrįžta į greičio ruožus su naujuoju "baltu žirgu"
Ernesta sugrįžta į greičio ruožus su naujuoju „baltu žirgu”

Pranko Kõrgesaar reabilitacija

Sugrįžkime į Rokiškį. Pranko Kõrgesaar ir Ott Kuurberg tapo vieni iš daugelio Rokiškio ralio įkaitų. Estų ekipažas, skriedamas tiesiąja 146 km/h greičiu, priekyje netikėtai sutiko ant važiuojamosios dalies išbėgusį laukinį gyvūną. Laimei, ekipažo nariai nenukentėjo. 

Visiškai skirtinga situacija buvo su automobiliu. Didelio ir stipraus smūgio metu neatlaikė du priekinėje viršutinėje dalyje buvę saugos lankai. Atrodo, kad po tokių pasekmių automobilio kėbulas turėtų keliauti į metalo laužą. Tačiau nutrūkę saugos elementai plyšo per metalo suvirinimo vietas, todėl estams tereikėjo iš naujo susidėti tik porą naujų saugos lankų. Tačiau tai nebuvo pats didžiausias estų ekipažo iššūkis visos reabilitacijos metu.

Ekipažo vairuotojas savo socialinių tinklų kanaluose pasidalino video kaip atrodė incidentas iš vidaus. Minėtasis video apskriejo visą pasaulį Instagram platformoje taip, kad šiuo metu jis turi virš 2,5 milijonų peržiūrų. Tuo pat metu, Pranko Kõrgesaar paprašė savo fanų finansinės pagalbos, kuri leistų pratęsti dalyvavimą likusiuose Lietuvos ir Estijos čempionatų etapuose. Smagu, kad fanai išgirdo 22-erių estą ir ištiesė pagalbos ranką reikiamiausiu metu.

Pranko Kõrgesaar ir Ott Kuurberg sugrįžimas po minėto incidento įvyko prieš beveik 2 savaites vykusiame Estijos čempionato etape, Paidėje. Tiesa, visų varžybų metu ekipažas ne kartą susidurdavo su vairo stiprintuvo problemomis, o tai lėmė, kad etatinis šių metų LARČ tandemas finišavo vos 9-oje vietoje savo klasėje. Linkime broliams estams palankesnės Elektrėnų žemėlės!

Pranko Kõrgesaar pratęs dalyvavimą LARČ po skausmingo incidento Rokiškyje

Aisvydas Paliukėnas

Turbūt daugeliui Rokiškio ralis dar nėra pamirštas dėl ten nutikusių begalės incidentų, o ypač po Vlado Jurkevičiaus bei Aisvydo Paliukėno smūgio į pralaidą. Ką gi, mėnuo praėjo, o situacija tokia – Vladas Jurkevičius vis dar remontuojasi sveikatą po milžiniško smūgio, Škoda Fabia Rally2 Evo turbūt irgi patiria ne pačias maloniausias procedūras SRT bazėje, o štai mažiausiai nukentėjęs Aivydas Paliukėnas vėl sės į šturmano kėdę. Šį kartą lietuvis Nicky Grist stiliumi stenogramą skaitys penkiolikmečiui turkui Can Alakoc, kuriam šįmet navigavo estas Sander Parn bei latvis Andris Malnieks. Po Baltic Motorsport Promotion vėliava važiuojantis jaunis vairuoja Ford Fiesta Rally4 automobilį ir LARČ4 rikiuotėje užima penktą vietą.

Aisvydas Paliukėnas savo patirtimi dalinsis su jaunuoju turku Can Alakoc

Rokas Steponavičius

Konkurencija N5 ar LARČ5 klasėje yra nenumaldoma. Todėl norint maksimaliai konkuruoti reikia investuoti tiek į save, tiek į automobilį. „Viena koja” šioje žaidimų aikštelėje nepažaisi. Kadangi Roko Steponavičiaus Ford Fiesta N5 yra ne pirmos jaunystės automobilis, GSR kolektyvas pasistengė, jog automobilis turėtų pačius naujausius patobulinimus ir būtų konkurencingas lyginant su vos šįmet iš gamyklos išvažiavusiais automobiliais. Apie patobulinimus papasakojo pats Rokas:

Padaryti keli patobulinimai kurie atitinka N5 klasės reikalavimus. Turime didesnį „intercoolerį”, kuris padeda automobilio galingumą išlaikyti visame greičio ruože, nes neleidžia orui užkaisti iki tos ribos kurioje automobilio smegenys pradeda galią nuiminėti. Taip pat pakeitėme paskirstymo velenėlius, kurie galingumą nukėlė ties aukštesniais variklio sūkiais, kas labiau tinka mano važiavimo stiliui. Tikiuosi šie patobulinimai man šiek tiek padės išlaikyti pastovesnį tempą.

Rokas Steponavičius
Rokas Steponavičius pasiruošęs maksimaliai kovai su Nedu Radišausku

Gediminas Saudargas

Gedimininui šis ralis ypatingas – tai bus šimtasis jo oficialus startas šturmano kėdėje. 2006 metais atsisėdęs į Antano Šimelio Subaru Impreza STi automobilį Gediminas panašu, jog buvo įtrauktas į šturmano poziciją neištraukiamai. Nuo 2006 Gediminas važiavo nenutraukiamai iki pat 2022m. Po metų pertraukos, šiame sezone Gediminas atsisėdo šalia jaunojo bei perspektyvaus uteniškio – Mariaus Vėgėlės. Elektrėnų ralis jiems bus penktas ralis kartu. Gediminas per savo 17 metų karjerą stenogramą skaitė Antanui Šimeliui, Andrey Goloborodko, Rokui Kvaraciejui, Ričardui Baubinui, Eugenijui Sladkevičiui, Aurimui Eidžiūnui, o dabar jau minėtam – Mariui Vėgelei.

Gedimino Saudargo šimtasis startas įvyks šiame Mariaus Vėgėlės Mitsubishi Lancer Evolution IX automobilyje
Gedimino Saudargo šimtasis startas įvyks šiame Mariaus Vėgėlės Mitsubishi Lancer Evolution IX automobilyje

Ralio informacija

Rally Freaks

🌎 Ralio žemėlapis

🎥 Greičio ruožų apžvalga


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Nuotraukos – Vilius Šaltenis, Alfonsas Rakauskas, Daniel Hallsten, asmeniniai archyvai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x