Užsieniečiai Lietuvos ralyje

Užsieniečiai Lietuvos ralyje

Antrojoje šio darbo dalyje, dalinamės užsienčių atsakymais į asmeninius klausimus

Pirmoje šio darbo dalyje, galėjote susipažinti su mūsų greičio ruožais lakstančių svečių nuomonėmis, pastebėjimais bei pasiūlymais apie Lietuvos ralį. Antroje šio darbo dalyje, siūlome geriau susipažinti su jais pačiais bei jų patirtimi.

Vėlgi, didžiulė padėka Ignui Augustoniui už idėjos išplėtojimą ir pagalbą surenkant informaciją.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Sander Parn

Kaip jūsų ankstesnė ralio vairuotojo patirtis padeda jaunajam turkui Can Alakoc tobulėti? Kaip greitai jis išmoksta ir priima pamokas?

Mano patirtis Can’ui tikrai labai padeda. Jis greitai mokosi ir aš matau jame potencialą. Jam tik 15 metų ir ralyje važinėja tik 1 metus, o turi gana gerą greitį atsižvelgiant į jo nedidelę patirtį ir jauną amžių. Galiu labai padėti ir patarti viskuo, kas susiję su raliu. Manau, kad daugiau vairuotojų (ypač jaunų), kurie siekia pakilti į viršų, turėtų daugiau pasinaudoti patyrusių ir greitų vairuotojų pagalba. Ralis yra labai susijęs su patirtimi (reikia ne tik gryno talento), todėl pradedantieji vairuotojai turėtų labiau vertinti ir naudoti patyrusių vairuotojų patirtį. Kiekvienas vairuotojas, norintis ko nors pasiekti (kuris nori pakilti į viršūnę arba siekti geresnių pasirodymų bei rezultatų), turėtų pasinaudoti labiau patyrusių vairuotojų pagalba – jie turėtų turėti „trenerį“, kaip įprasta kiekvienoje kitoje sporto šakoje, tam, kad būtų greitesnis bei geresnis vystymasis bei būtų įdiegti teisingi greito vairavimo metodai. Aš suprantu, kad problema yra ta, kad tai toks brangus sportas, jog daugelis vairuotojų negali sau leisti trenerio, nes jau dabar susiduria su sunkumais padengdami savo biudžetą. Bet tiems, kurie turėtų galimybę samdyti trenerį, tikrai rekomenduoju. Tai taip pat susiję su saugumu – jei įgyjate teisingus vairavimo metodus ir patyrusio/greito vairuotojo patarimus, jūs taip pat padarysite savo vairavimą saugesnį. Paprastai skaudžiausios avarijos kyla dėl netinkamos vairavimo technikos ir patirties stokos.

Ar sunku išlaikyti pusiausvyrą tarp šturmano ir trenerio pozicijų?

Esu treneris ir šturmanas tiek Can, tiek ir kitiems vairuotojams. Žinoma, tai yra dvi skirtingos pozicijos ir negali būti du viename akimirkoje, tačiau tai įmanoma suderinti, jei turi tam daugiau laiko. Pavyzdžiui jeigu esi ne tik treneris, bet ir mokinio šturmanas, tada beveik visą laiką su juo sėdi tame pačiame automobilyje. Tiesą sakant, tai labai geras sprendimas besimokančiam vairuotojui, nes aš galiu būti automobilyje ir praleisti su mokiniu daug daugiau laiko tiek per susirašymą, tiek per patį ralį. Taip pat asmeniškai daug daugiau laiko leidžiame kartu, o tai suteikia galimybę turėti daugiau laiko mokymuisi bei pačių pamokų priėmimui iš trenerio. Aš, kaip treneris, tokiu būdu gaunu daug daugiau informacijos apie mokinio vairavimą, taip pat apie visas su raliu susijusias silpnąsias vietas (kurios yra susijusios ne tik su vairavimu), o jis, kaip vairuotojas, gali gauti daug daugiau pagalbos iš manęs, nes aš visada su juo – nuo ralio pradžios iki ralio pabaigos (įskaitant susirašymą). Taip galima nuveikti labai daug darbo vairuotojo tobulėjimo prasme, kurio niekada nepasieksite per greitas instruktavimo pamokas testuose. Čia nėra net kaip lyginti įprastų treniruočių sesijų su treneriu. Tai visiškai kitoks (daug didesnis) instruktavimas su daug daugiau vertingos bei įvairios naudingos informacijos, kurią vairuotojas gali gauti iš trenerio, jei treneris taip pat yra šturmanas (atlieka funkciją du viename). Būdamas mokinio šturmanu, aš tikrai gaunu visą informaciją apie vairavimą ir silpnąsias vietas, nes į ralius taip pat vykstame kartu ir iš tikrųjų tu gali kažko išmokyti, o vairuotojas išmokti daug daugiau ralio metu nei per testus. Treniruotėse tu tiesiog važiuoji vienu keliu, kurį vairuotojas paprastai gerai žino ir gerai važiuoja jau tada, kai treneris sėdi šalia. Tačiau ralyje, būdamas šturmanu, kur kas stipriau jautiesi trenerio rolėje, nes matai kur iš tikrųjų yra mokinio silpnosios vietos ir klaidos, kurias reikia tobulinti ir kurių nepamatysi treniruotėse būdamas tik treneris.

Kokius vairuotojus treniravote? Ar lengviau dirbti su jaunesniais ar vyresniais vairuotojais?

Kol kas mokau ne vieną vairuotoją. Šiuo metu tikrai neprisimenu visų (turėčiau skirti šiek tiek laiko, kad priminčiau), bet, pavyzdžiui, žinomiausi vairuotojai – Fabrizio Zaldivaras, Diego Dominguezas jaunesnysis, Raulis Badiu, Rolandas Poomas, Gustavas Kruuda, Justas Simaška, Mantas Bartkuvėnas, Cärolain Kariste, Henrikas Matijošaitis, Romet Jürgenson, Karl-Markus Sei, Vaiko Samm, Mark-Egert Tiits ir dabar didelis projektas su Turkijos jaunuoliu Can Alakoc – tikiuosi, būsimu žinomiausiu ralio vairuotoju iš Turkijos!
Nesvarbu, koks vairuotojo amžius, svarbu tik tai, ar vairuotojas nori ir yra atviras mokytis, yra pasirengęs išklausyti ir priimti visą informaciją, kurią galėčiau suteikti. Tai daugiau apie vairuotojo asmenybę ir psichologinį atvirumą bei psichinę situaciją, kurioje jis yra treniruotės metu.
Nuo šių metų treniruoju ir kai kuriuos šturmanus.

Papasakokite apie savo darbą su Lietuvos ralio naujoku Mantu Bartkuvėnu. Kaip prasidėjo šie santykiai ir kaip jums abiem sekasi?

Susitikome testuose prieš Žemaitijos ralį. Su Canu ir Mantu treniravomės tame pačiame ruože ir Mantas buvo lietuviu treneriu Jonu Dereškevičiumi, kurį puikiai pažįstu iš senų laikų, kai važinėjau Markko Märtino komandoje. Treniruočių metu Jonas paprašė manęs pabūti vairavimo treneriu Mantui.

Taip pat šiuo metu bendradarbiaujame, nes kai kuriuose raliuose būnu jo šturmanas, tam kad Mantas būtų geresnis/greitesnis ir galėčiau jį daugiau išmokyti, kol esu jo šturmanas. Taip pat dirbame su stenograma, kuri taip pat yra labai svarbi ralio dalis.

Prieš savaitę Estijoje važiavome „Lõuna-Eesti Ralli“ ir tai buvo puiki bendradarbiavimo patirtis kurioje Mantas stipriai tobulėjo.


Adrian Sadowski

Tai jau ketvirti metai jums Lietuvoje. Kaip per šiuos metus Lietuvoje jūs patobulėjai, kalbant apie pasiruošimą raliui, testus ir kitas šturmano veiklas?

Visada sakau, kad Lietuva yra viena iš geriausių Europos šalių pradėti savo ralio kelionę, netgi tobulėjimui kaip šturmanui. Raliai čia yra gana intensyvūs laiko prasme, nes 2-3 dienas vyksta labai intensyviai darbas. Atrodo, jog jūs manote, kad +/- 120 km ralis nėra didelis dalykas, lyginant su ERC ar WRC, bet čia reikia dirbti daugiau nei 12 valandų susirašymo automobilyje, tada įšokti į ralio automobilį ir pradėti varžybas, kurios baigiasi labai vėlai vakare, o kitą rytą vėl reikia anksti keltis. Šturmanui labai sunku viską suspėti ir tai tikrai padeda ilgesniuose raliuose, kur galima šiek tiek paskirstyti kiekvieną užduotį.

Dabar dirbate su kylančia Lenkijos ralio žvaigžde Adrianu Rzeniku. Kaip prasidėjo šis bendradarbiavimas? Koks jausmas sėdėti šalia tokio jauno ir sparčiai besivystančio vairuotojo?

Turiu omenyje, kad kažkur žvaigždėse buvo parašyta, kad mes važiuosime kartu su Adrianu. Mes pažįstame vienas kitą nuo mažens ir visada buvo kažkas bendro tarp mūsų. Mes esame labai geri draugai šalia ralio automobilio, net jei aš šiek tiek vyresnis 😉 Bet jis tikrai didžiulė asmenybė ir aš nesijaučiu, kad jis jaunesnis ar pan. Net jei ralio automobiliu esame nuvažiavę dar nedaug kilometrų, galiu pasakyti, kad suprantame vienas kitą be žodžių, o mūsų bendradarbiavimas viduje yra aukščiausio lygio, todėl kartais stebiuosi, ką galime abu padaryti.

Kokias vertingiausias pamokas/patirtis išmokai važiuodamas Lietuvoje?

Dalyvaujant užsienyje visada naudinga dirbti su anglų kalba ir plėsti savo patirtį su ja. Tikrai taip pat išmokau atsargiai elgtis su stenograma ties greičio ruožo finišu 😉 O svarbiausia, kaip sakė mūsų treneris Filip Nivette – „neįvažiuoti per anksti į ilgus ir vėlyvo apekso posūkius“

Kaip būtų galima pagerinti Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimą ralio klausimais?

Lenkijos čempionatui tikrai reikia vieno ar dviejų etapų Lietuvoje 😉


Andrzej Tomaszewski – ABRAM Racing vadovas

Ar toks gamyklinis automobilis kaip „Ford Fiesta Rally3“ padeda vairuotojams labiau tobulėti, negu tokie automobiliais kaip „Mitsubishi Lancer Evolution“ ar „Renault Clio Proto“?

Šie automobiliai yra du skirtingi pasauliai. Vairuotojams ir mechanikams. Automobilis labai paklusnus, jaučiasi bet kokie nustatymų pakeitimai. „Fiesta Rally3“ yra automobilis “iš dėžės”. Viskas sukurta greitam ir lengvam darbui su juo. Tokie automobiliai kaip „Lancer“ yra iš kitos eros. Dalių prieinamumas taip pat svarbus. Vienintelis „Lancer“ pliuas – didesnis maksimalus greitis. Lietuvoje ruožai dažnai turi didelius maksimalius greičius kuriuose daug prarandame laiko.

„M-Sport“ vykdo „Rally3“ programą Lenkijoje. Kiek lengviau dirbti su automobilio gamintoju, kai jis yra toje pačioje šalyje?

Apart kontakto gimtąja kalba, jokio skirtumo.

Tymoteusz ir Wiktor yra broliai. Ar yra gerai turėti brolišką konkurenciją komandoje?

Pradžioje turėjome nedidelę problemą konkuruodami tais pačiais automobiliais. Abu labai konkuravo vienas su kitu. Su kitų pagalba greitai susitvarkėme ir šiandien tarpusavyje jie tik keičiasi patirtimi iš automobilio, keldami sau tolimesnius tikslus.


Janek Vallask

Sklando nuomonė, kad „Mitsubishi“ geriau tinka Baltijos regiono greičio ruožams nei „Subaru“. Kodėl pasirinkote „Subaru“, o ne „Mitsubishi“? Kokie yra pagrindiniai „Subaru“ pranašumai, palyginti su „Mitsubishi“?

Mitsubishi tikriausiai geresnis. Ir ne tik Baltijos šalių trasose. Man šis sportas – du pomėgiai viename. Vairavimas ir visa techninė pusė. Gaminu ir tobulinu savo automobilį. Tiesiog tuo mėgaujuosi. Esu labiau gabesnis kaip mechanikas negu kaip vairuotojas 😊. Užaugau su „Subaru“, todėl atrodo logiška, kad tobulinu automobilį, kurį pažįstu iš vidaus ir išorės. Tuo pačiu neatmetu galimybės, kad vietoj jo vieną dieną reikėtų išbandyti „Mitsubishi“. Visi žino, kad tai daug geresnis automobilis ralio disciplinai.

Tiesą sakant, čia turite dar vieną labai įdomią klasę – N5. Estijoje mes turime tiesiog Proto automobilių klasę. Manau, kad tai geras pasirinkimas tiems vairuotojams, kurie neturi ambicijų ir biudžeto dalyvauti ERC ar WRC varžybose su R5 automobiliu. Kažkodėl mano gimtojoje šalyje Proto automobilių yra vos keletas. Tačiau tai, ką Martynas Samsonas ir kiti daro su tais automobiliais, yra tiesiog įspūdinga. Šie automobiliai yra greiti, kurie gali pasiūlyti labai rimtą konkurenciją R5 automobiliams.

Deja, „Žemaitijos“ ralyje patyrėte avariją. Kokia dabartinė jūsų „Subaru“ būklė? Ar galime tikėtis jūsų sugrįžimo vėliau šiais metais?

Taip, deja, patyrėme avariją. Dar kartą atsiprašau ūkininko, kurio karves išgąsdinome bei tvorą nuvertėme. Tikiuosi, kad jis jau gavo naują elektros stulpą 😊

Šių senų automobilių problema yra ta, kad jiems palaipsniui pritrūksta kėbulo dalių. Tačiau darbai vyksta ir tikiu, kad greitai viskas bus taip gerai, kaip buvo anksčiau.

Jūsų ralio atmosfera puiki. Be to, mūsų rėmėjas turi verslo interesų Lietuvoje. Tikrai sugrįšime.


Ilja Zakmans

Papasakokite istoriją kaip atsirado neįprastas dizainas ant jūsų Mitsubishi Lancer Evo X.

Pernai važiavome be jokio dizaino, bet anksčiau ar vėliau turėjau ką nors pasidaryti. Kadangi neturime jokių rėmėjų, galėjome sau leisti kažką kitokio ir neįprasto. Todėl paprašiau savo žmonos, kuri yra dailininkė, jog padarytų ką nors išsiskiriančio, unikalaus ir linksmo. Matau, kad mūsų dizainas patinka vaikams, todėl tikiuosi, kad mūsų tikslas buvo pasiektas 🙂

Esate didelis istorinių automobilių entuziastas. Su kuriuo istoriniu ralio automobiliu norėtumėte sudalyvauti klasikinio ralio varžybose? 

Jeigu kalbame apie klasikinį ralį, kuriame važiuojame kaip įmanoma greičiau, tai man būtų labai gaila vairuoti bet kokį istorinio ralio automobilį mūsų keliuose – neįsivaizduočiau, kad čia žvyrkeliuose būtų gadinamas koks nors Lancia 037. Kalbant apie vidutinio greičio ralio varžybas, vykstančias ant asfalto, kuriose ne kartą dalyvavome su Karoliu, vienas iš realiausių ir geriausių variantų būtų Porsche 911/930 (ne turbo versijos).


Pranko Korgesaar

Pirmoji LARČ pusė baigta. Ką galite pasakyti apie kiekvieną etapą? Kuris iš jų buvo įdomiausias ir mažiau įdomus?

Kiekvienas renginys buvo skirtingas ir įdomus. Didžioji dalis ralių yra greiti, todėl juose be galo smagu važiuoti. Įdomiausias renginys iki šiol buvo 7bet Gravel Fest Rally Lazdijai, nes kova dėl pirmos vietos Tymoteusz Jocz buvo tikrai nuostabi. Važiavome toje pačioje sekundėje beveik kiekvieną greičio ruožą 😀

Kaip mūsų vietiniai dalyviai priėmė jūsų dalyvavimą? Ar kalbate su jais, ypač su savo varžovais iš LARC4?

Taip, aš kalbėjausi, T.Jocz ir Sebastian Teter. Esame vienoje komandoje, todėl kalbamės ir smagiai leidžiame laiką kartu.

Ar kiti estai, vairuojantys „Rally4“ automobilius, žino apie LARČ? Ar bandote jiems paskleisti žinią apie LARČ? Ar yra tikimybė, kad jie vieną dieną prisijungs prie LARC4 klasės Lietuvoje?

Taip, žino. Daugelis yra važiavę Latvijos raliuose ir galbūt vieną dieną bandys varžytis ir Lietuvoje.

Kokie yra pagrindiniai Ford FIesta Rally4 privalumai ir trūkumai? Dėl kokios priežasties kai kurie jūsų varžovai Estijoje iš „Fiesta“ perėjo į „Peugeot 208 Rally4“?

Tikriausiai priežastis, kodėl jie perėjo į „Peugeot 208 rally4“, yra automobilio konstrukcija. „Ford“ daugiausia gaminamas iš standartinių dalių, pavyzdžiui pakabos detalės. Peugeot yra tiesiogiai sukurti ralio varžyboms, automobilis važiuoja kitaip ir geriau valdosi nei Ford. Tą girdėjau iš Peugeot vairuotojų.


Ott Kuurberg

Praėjusiais metais važiavote visą LARČ sezoną ir laimėjote LARC4 klasėje. Kaip prasidėjo jūsų istorija su Pranko? Kodėl nusprendėte jam padėti ir persėsti į šturmano vietą?

Pasibaigus 2022-ųjų ralio sezonui buvo aišku, kad kitame ralio sezone aš nedalyvausiu kaip vairuotojas, nes 2023-ųjų gegužę šeimoje turėjome sulaukti trečiojo kūdikio ir tai padėjo apsispręsti pristabdyti vairuotojo karjerą. Tikiuosi, kad vieną dieną vėl galėsiu važinėti Lietuvoje.
2022 m. rugsėjį Pranko manęs paklausė, ar galiu skaityti stenogramą treniruotėse, o kitą savaitę jau jam šturmanavau Paidės ralyje kur viskas buvo gerai. Iki šiol kartu važiavome 8 ralius.

Kaip įvertintumėte išaugusį konkurencijos lygį LARC4 klasėje?

Tai yra labai gerai. Visi LARC4 klasėje atiduoda visas jėgas, kad laimėtų ralius.

Gal galite papasakoti apie Hõbemägi Motorsport komandą, kuri varžosi LARC komandinėje įskaitoje?

Viskas vyksta apie mano mentorių Jaanus Hõbemägi, kuris taip pat yra šturmanas. Jis dalyvavo 60 ralių, o 2021 ir 2022 metais buvo mano mechanikas ir mentorius kiekviename ralyje. 2023 m. jis taip pat šturmanavo „Orlen Rally Lietuva“ ralyje ir buvo su mumis kiekvienose varžybose Lietuvoje.


Thomas Martens

Jau esate dalyvavę keletame ralių Lietuvoje. Kuris jums paliko didžiausią įspūdį?

Tas, kurį netgi laimėjau praeitais metaisi Utenoje su Ford Fiesta R2 automobiliu labai sunkiomis bei šlapiomis aplinkybėmis 🤩

„Ford Fiesta R2“ buvo pirmasis jūsų ralio automobilis, tačiau šiemet persėdote į visiškai naują „Renault Clio Rally4“, kuris nėra pats populiariausias pasirinkimas tarp „Rally4“ lenktynininkų iš Baltijos ir Skandinavijos regionų. Kokios pagrindinės to priežastys? Kaip lengva ar sunku palaikyti ryšį su Alpine Racing dėl atsarginių dalių ir kitų dalykų?

Mūsų nuomone, po įvairių testų nusprendėme, jog Renault Clio Rally4 yra geriausias automobilis rinkoje. Toyota gamyklinė komanda naudoja šiuos automobilius savo programoje tam jog ugdytų jaunuosius japonus. Tai daug ką sako. Neturime jokių problemų su dalimis, jas užsakome Suomijoje.

Ar šiais metais planuojate sudalyvauti Lietuvos ralio etapuose?

Šiuo metu ne, nes suplanuoti raliai yra Latvijoje bei Suomijoje, kur raliai yra sunkesni bei greitesni.


Rafal Bilski

Pradėjote ralyje dalyvauti su Ford Fiesta R200 automobiliu. Ar galite paaiškinti ką reiškia “R2000”? Kiek ši versija skiriasi nuo originalios R2 versijos?

R200 yra papildoma opcija, kuri padidina variklio galią, įsiurbimo kolektorius yra ant atskirų droselio korpusų (ITB). Praktiškai nieko, išskyrus didesne variklio galia – 200 AG.

Kiek didelis žingsnis buvo persėsti į Ford Fiesta Rally4? Ar yra kokių nors skirtumų vairuojant automobilį su turbininiu varikliu, lyginant su atmosferiniu varikliu?

Nebuvo sunkus sprendimas 🙂 Rally4 yra daug greitesnis, lengviau vairuojamas, bet kiek mažiau patikimesnis. Turbininis variklis turi daugiau sukimo momento prie žemų apsukų – tai daro įtaką lengvesniam automobilio valdymui.


Sebastian Teter

Vairavote Citroen DS3 R3T Max. Papasakokite istoriją, kaip šis automobilis atkeliavo į jūsų garažą.

Automobilis 2012-2013 m. buvo naudotas Lenkijos čempionate ir net kai kuriuose ERC etapuose, o po to 7 metus stovėjo garaže. Šią mašiną nusipirkau 2020 m. Iš pradžių su ja važiavau Lenkijoje, o dabar ją matote ir Lietuvoje.

Kokios pagrindinės šio automobilio specifikacijos?

Iš tikrųjų tai ne Max, o įprasta R3T versija, kuriame yra yra 215 AG turbo 1.6 variklis, BOS kompanijos pakaba ir puiki greičių dėžė su perjungimo svirtimi prie vairo, kurių nepamatysi jokiuose kituose R2, R3 ar Rally4 automobiliuose.

R3 klasės automobilius greičio ruožuose jau yra retenybė. Ar jūsų automobilis turi kokių nors pranašumų, palyginti su Rally4 ar senesniais R2 automobiliais?

Yra didelis pranašumas, bet, deja, susijęs su ekonomiškumu, o ne efektyvumu. DS3 R3 buvo sukurtas ir naudojamas JWRC prieš keletą metų, daug sprendimų atkeliavo iš WRC automobilių, todėl tai labai patikimas automobilis. Kalbant apie jo efektyvumą, tai buvo tikrai geras automobilis 2012-2013 metais, bet dabar jo valdymas nėra toks geras kaip Rally4 ar net R2 automobilių. Važiuoti ypač ant šlapio ar minkšto žvyro man sunkiau nei su Fiesta Rally4 ar Peugeot R2, kuriuos taip pat esu išbandęs.

Praėjusiais metais dalyvavote visuose LARČ etapuose. Kaip ankstesnė patirtis LARČ renginiuose padeda jums šiais metais ?

Tiesą sakant, tikėjausi daugiau 🙂 Geriau pažįstu sukibimą ir jo pokyčius, kelių charakteristikas ir kaip tam paruošti automobilį. Iš daugiau nei 20 unikalių šiemet jau buvusių greičio ruožų turbūt tik dviejuose važiavau daug geriau, nes gerai juos prisimenu iš praėjusių metų. Manau, kad man reikia dar bent metų.


Andrzej Kruszewski

Kaip įvertintumėte LARČ8 / BMW Cup klasę? Ar tai geriausias būdas pradėti savo ralio karjerą?

LARČ 8 klasėje – daugiausiai dalyvių (simply the best – cituojant klasiką). Beveik visada ralio varžybose dalyvavome su BMW automobiliais. Pradėjome nuo E36 Compact, kurį vėliau iškeitėme į E46 Compact.

Tikriausiai, kad tai nėra geriausias būdas. Viena vertus, priekiniais ratais varomas automobilis būtų lengvesnis ir paklusnesnis valdymui. Bet tada iškyla klausimas – ar jis būtų toks pat smagus kaip RWD automobilis?

Kaip jums svarbu dalyvauti tokioje klasėje, kurioje automobiliai beveik vienodi?

Manau, kad visada gerai yra dalyvauti tokioje klasėje. Galima sekti savo progresą, pasitikrinti ar atlikti pakeitimai turėjo norimą efektą. Svarbiausia – konkurencija. Kuo daugiau varžovų, tuo geriau.

Ką norėtumėte patobulinti savo vairavimo ir kitose ralio vairuotojui svarbiose srityse?

Tiesiog pagreitėti. Tačiau reikia suprasti, kad automobilį susikonstravome patys. Taip pat, patys jį aptarnaujame ir modifikuojame. O tai neleidžia parodyti savo pilno potencialo. Be to, mūsų biudžetas ribotas – o klaidos šiame sporto kainuoja finansiškai. Esame tik nedidelė šeimyninė komanda su šiokia tokia rėmėjų parama. Vieną dieną norėtume turėti sau tokią prabangą – atsisėsti į mašiną ir koncentruotis tik į rezultato siekimą. O dabar pasiliekame su BMW reklaminiu šūkiu – freude am fahren (liet. vairavimo malonumas).

Ar turite planų keisti savo ralio automobilį?

Laikas nuo laiko pagalvojame apie perėjimą prie AWD technikos. Bet kalbant apie pakeitimą, beveik neabejotina, kad tai bus kitas BMW. Artėja Rokiškio ralis, tad šiuo metu turime koncentruotis į dabartinio automobilio remontą po nesėkmingo praėjusio etapo.


Martinš Ločmelis

Rimčiau ralio karjerą pradėjote tik pernai. Kodėl pasirinkote pirmuosius žingsnius žengti tokiu galingu AWD automobiliu?

Prieš tai trejus metus dalyvavau vietinėse mini ralio varžybose. Važiavau su visais ratais varomu Subaru Impreza GC8, kuris neturėjo saugos lankų. Vėliau nusprendžiau išbandyti save rimtesnėse varžybose, kuriose jau reikėjo kito automobilio. Priėmiau sprendimą likti prie visais ratais varomos technikos. Įsigijau automobilį, kuris kadaise priklausė buvusiui WRC pilotui Jevgenijui Novikovui.

Ne paslaptis, kad jūsų „Subaru“ buvo buvusio WRC lenktynininko treniruočių automobilis. Sklando mitas, kad „Mitsubishi“ geriau tinka Baltijos regiono etapams nei „Subaru“. Kodėl pasirinkote „Subaru“, o ne „Mitsubishi“? Ar sunku gauti atsarginių dalių šiam automobiliui?

Kai ieškojau automobilio, žiūrėjau ir į „Mitsubishi“ variantus. Radau gerą pasiūlymą ir nusipirkau „Subaru“. Manau, kad tai yra mitas, jog „Mitsubishi“ yra geresnis nei „Subaru“. Jį paneigė Otas Tanakas, kuris kadaise važiuodavo su „Subaru“. Taip pat, nėra jokių problemų dėl „Subaru“ atsarginių dalių.

Kaip svarbu turėti tokią komandą kaip Rallyworkshop? Ar jums pataria labiau patyrę komandos draugai, tokie kaip Emils Blūms, Edijs Bergmanis ar Edgars Balodis?

Tai labai svarbu. Esu patenkintas kaip jie prižiūri mano techniką varžybų ir po jų metu. Rallyworkshop dirba kompetentingi žmonės.

Ar turite trenerių, kurie padėtų pagerinti jūsų tempą?

Emils Blūms yra mūsų treneris, kuris mums padeda greitėti. Edijs Bergmanis ir Edgars Balodis yra puikūs komandos draugai, kurie dalinasi savo patirtimi ir patarimais.


Emils Blūms

„Gravel Fest Lazdijai“ buvo naujas ralis visiems ir niekas neturėjo didelio pranašumo greičio ruožų žinojime. Ar jautėte tai, kad turėjote lygesnes sąlygas nei įprastai?

Taip, šis ralis buvo naujas ir mes jautėme, kad yra galimybė būti arčiau R5 automobilių ar Martyno Samsono. Visgi visuose greičio ruožuose turėjo problemų su automobiliu, nes stokojome pilnos galios. Tai buvo priežastis, kodėl negalėjome parodyti pilno savo greičio. Procentaliai turėjome 70-75 procentus galios ir negalėjome pasiekti maksimalaus greičio. Man labai patinka greiti greičio ruožai, o taip pat ir siauri. Kai kurios vietos buvo neįtikėtinai greitos, kuriose reikėjo dešinę koją laikyti įspaustą kokius keturis kilometrus. Tikrai buvo sudėtinga, tačiau man labai patiko šis ralis.

Kaip pasikeitė jūsų nuomonė apie Lietuvos ralio čempionatą šiais metais sudalyvavus dviejose varžybose?

Mano nuomonė tikrai pasikeitė apie Lietuvos ralį. Esu girdėjęs istorijų, kad Lietuvoje fanai nežino kaip elgtis greičio ruožuose ir primėto akmenų ant kelio. Tačiau po dviejų ralių Lietuvoje aš nepastebėjau jokių panašių dalykų ir su saugumu viskas buvo gerai. Taip pat įdomu, kad Lietuvoje per dieną starto laikai pasikeičia du kartus. Pas mus bei Estijoje pergrupavimas būna tik tarp skirtingų ralio dienų. Tad jeigu ralio metu turi intensyvią kovą su varžovais, lietuviškas variantas manau yra puiki idėja.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x