Samsonas Rally Rokiškis ’19

Atėjus rudeniui, visai smagu prisiminti dalykus įvykusius vasarą. Smagus reikalas vyko šiaurinėje Lietuvos dalyje. Samsono vardas ir ralio kokybė pritraukia labai įdomių dalyvių. Vieniems sekasi geriau, kitiems prasčiau, bet Jūs turbūt daugiau mažiau atsimenate kas dėjosi rugpjūčio pradžioje – Rokiškio apylinkėse niekam vilčių nepaliko Vaidotas Žala. Tad šiuo įrašu ne dar kartą apdainuosim puikų Lietuviško ralio epą, o labiau pagerbsim retą svečią ruožuose, bet itin aktyvų ralio pasaulyje. Ir išties labai smagu, kad bene tik lietuviai beturi galimybe išvysti legendą skraidančia mūsų žemės keliais. Nuo 2012 metų Toni Gardemeister išlenda į vos vienas oficialias varžybas per metus. Lankėsi jis Latvijoje, Estijoje, netgi anksčiau aprašytame Barbadoso ralyje. Na, o paskutinius du metus suomis terioja lietuviškus žvyrkelius su BMW M3.

Toni užaugo šeimoje, kurios kieme stovėjo ne vienas ir ne du sportiniai automobiliai, o pirmąjį titulą ralio šeimynos jaunėlis pasiėmė 1997, laimėdamas Suomijos ralio čempionate su Nissan Sunny. Bet suomio kalendoriuje namų varžybų buvo mažuma. Daugel etapų savo karjeros jaunystėje jis aplankė Italijoje, o 1998 – lakstė po visą Europą sekdamas Europos ralio čempionato kalendorių už Lancia Delta HF Integrale vairo. Metų gale persėdus į Seat Ibiza automobilį, prasidėjo suomio kelias į vietą WRC komandoje. Toni rodė visai gerus rezultatus ir 1999 gavo galimybę startuoti WRC Naujosios Zelandijos ralyje su gamykline Seat Cordoba WRC. Visų nuostabai, geltonas Seat su Sumoijos vėliavomis ant stiklo finišavo trečioje vietoje, o šeštas rezultatas Suomijos ralyje garantavo Gardemeisteriui vietą Seat komandoje 2000 sezonui, kuris nebuvo itin sėkmingas dėl dažnai gendančio automobilio. Seat pasitraukus iš Pasaulio ralio čempionato, suomis tęsė dalyvavimą pasaulinėje scenoje su keletą privačių komandų. Tuomet jį pastebėjo Škoda, su kuria Toni praleido tris metus, vairuodamas Octavia ir Fabia WRC automobilius. Neseniai išleistame interviu, Toni teigė, kad Octavia WRC buvo jo mėgstamiausias automobilis, nepaisant to, kad tam modeliui truko greičio. O šiuo metu, su Škoda suomis itin glaudžiai bendradarbiauja.

2004 buvo geriausi metai Gardemeisteriui rezultatų prasme. Su Ford Focus ‘04 WRC pelnyti keturi podiumai ir užimta ketvirta vieta Pasaulio ralio čempionate. Deja šis puikus rezultatas nesuteikė jam vietos kitam sezonui Ford komandoje, tad keli metai praėjo dalyvaujant keliuose WRC etapuose su privačiomis komandomis, kol Toni negavo kvietimo iš Suzuki. 2008 metai Suzuki sudėtyje nebuvo lengvi, o galų gale Suzuki nutraukė savo WRC programą jau po debiutinio sezono. Vėl keletas metų Toni praėjo važiuojant įvairiose Europos etapuose su įvairiais automobiliais ir komandomis.

Tuomet greitasis suomis pats nusipirko automobilį (Škoda Fabia S2000) ir įkūrė savo komandą – TGS. Visai sėkmingai suvažiavo IRC čempionate, praleidęs tik keletą etapų. Bet tai buvo paskutinis Gerdemeister pilnas sezonas už vairo, nors planai buvo kitokie. Paskutinę sekundę prieš 2012 sezoną Toni pagrindinis rėmėjas Hankook nutraukė paramą, tad Toni teko verstis kitaip. Tad nuo 2012 jis pradėjo nuomoti automobilius kitiems ekipažams, įkurta komanda plėtėsi ir užaugo iki labai stipraus žaidėjo ralio pasaulyje, su kurio automobiliais važiavo ir važiuoja Kalle Rovampera, Teemu Suninen, Eerik Pietarinen. Pats Toni dirba dar ir kaip mentorius, o jo pamokų yra gavę tie patys vairuotojai, plius pats Jari-Matti Latvala. TGS komanda išskirtinai dirba su Škoda ir pirmoji gavo šviežiai išleistus Škoda Fabia R5 Evo automobilius.

Beje Toni buvo pradėjęs dalyvauti ir Rally Raid tipo varžybose. 2012 Talsi ralyje Latvijoje suomis pasirodė su legendiniu Mitsubishi Pajero Sport džipu. Nepamirštamas vaizdas, kai gan didelis ir aukštas džipas skrenda Latvijos keliais Mitsubishi Evo ir Subaru Impreza trajektorijomis. Bet vėliau dalyvaudamas Rally Raid tipo varžybose patyrė labai stiprią avariją ir stipriai susižalojo stuburą. Džiugu, jog medikai pilnai suremontavo Toni ir šis toliau sėdasi į automobilį, džiugindamas mus.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Tony Gardemeister FB

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x