7bet Rally Lazdijai ’24

Apžvelgiame pirmąjį Lietuvos automobilių ralio čempionato etapą 7bet Rally Lazdijai 2024 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Šiek tiek keista buvo praeitą savaitgalį važiuoti ne į vakarų Lietuvą, o į pietus, nes pastaruosius kelius metus jau buvo nusistovėjusi Lietuvos ralio čempionato geografinė starto pozicija Žemaitijos kraštuose. Visgi šio teksto autoriui šis pasikeitimas kėlė šiek tiek nerimo, nes Žemaitijos ar Orlen Lietuva ralių greičio ruožai yra platesni, atlaidesni bei kur kas geriau žinomi sportininkams. Štai aplink Lazdijus “Rončikas” ir Tadas yra sužvejoję tokių atkarpų, kad jau praeitais metais visi aikčiojome dėl jų gerumo, o juos dar apskus į kitą pusę… Tai va, nerimas buvo dėl to, jog tokie ruožai pirmajam čempionato etapui bus per stipru. Pasibaigus raliui turbūt galima ir sutikti su šia mintimi, ir nesutikti.

M.Samsonas / A.Laukys – BMW E46K20

Faktas tas, kad išties buvo stipru. Jeigu pirmasis greičio ruožas buvo puikus pirmai pažinčiai su sportine ralio dalimi, tai antrasis jau negailėjo tų, kurie vienaip ar kitaip pervertino savo jėgas ar buvo neatsargūs. Ralis iškarto pasiėmė dvi aukas. Rimčiausiai atrodė S.Zurlio bei A.Kropo incidentas, kai jų istorinio BMW E30 kelionė kūliais pasibaigė pusiau paskendus pelkėje. Visa laimė, jog Aurimo Kropo plaučiai turėjo pakankamai tūrio ir deguonies, o sąmonė pakankamai įžvalgumo kaip ištrūkti iš vienos siaubingiausių situacijų. Tuo tarpu Saulių išvežė greitosios pagalbos automobilis. Visa laimė po šio incidento ekipažas daugiau mažiau sveikas, kas nepasakytina apie automobilį. Kitoje ruožo vietoje pušeles šienavo svečių iš Izraelio ekipažas su Ford Fiesta R5. Tai čia tik tokie incidentai, o kur dar kitokie kaip greitosios automobilis vykęs į GR’ą dėl muštynių, Ivo Pūkio klaida kainavusi Vaidotui Žalai ralį, dviejų vienodų dizainų, tačiau skirtingų kategorijų automobilių greitis, dulkės bei dar nemažai įvairių mikro-dramų. Lietuvos automobilių ralio čempionatas prasidėjo iškarto išties aukšta pavara bei aktyvia azoto suboksido sistema.

R.Steponavičius / D.Ketvirtis – Škoda Fabia R5

Šeštadienis su likusiais aštuoniais greičio ruožais taip pat žadėjo būti ne ką ramesnis, ypač žinant, kad kai kurios atkarpos dar piktesnės, o patį ralį vainikuoja pilnai savo vardą pateisinantis – 15 kilometrų “Powerstage”. Iš žaidimo iškritus Vaidotui dėl pergalės liko kovoti Giedrius Notkus su Vladu Jurkevičiumi. Teoriškai. Praktiškai į šią kovą dar vėlėsi ir Rokas Steponavičius, kuriam reikalus šiek tiek pagadino naujo automobilio gabaritai stabdymo zonų atžvilgiu. Taipogi netikėtai pats sau arti lyderių buvo Nedas Radišauskas, nors ralio fanai turbūt matė jį ten kur ir jis važiavo. Giedriaus ir Vlado kova buvo įdomi tuo, jog Giedrius kentė kelio valytojo funkciją, o Vladui teko posūkių “apex’ų” bei stabdymo taškų ieškoti dulkėse. Kaip visa tai pasibaigė jūs tikriausiai jau matėte – kaip reta liūdnas Giedriaus veidas išdavė jog, kad ir kiek buvo įdėta pastangų greičiausiu būdų atsidurti finiše, Vlado šūvis paskutiniuose kilometruose buvo tikslesnis. Atrodytų, jog jau tai tikrai ne pirma Vlado ir Aisvydo pergalė, bet vis Vaidotas, Giedrius, Martynas, Dominykas, Tom ar Karl Peder būdavo greitesni. Taip, kad didžiuliai sveikinimai iš raštinės.

G.Notkus / D.Strižanas – Škoda Fabia R5

Dar vienas labai įdomus momentas – šiame ralyje turėjome net penkis ekipažus laimėjusius bent vieną greičio ruožą. Neapsiimsiu skaičiuoti, kada taip buvo paskutinį kartą, bet tai parodo, jog šis sezonas bus toks, kad rezultate pradės žaisti jau visos detalės – padangų strategijos, psichologija, automobilių nustatymai, pozicijų kaitos prieš regroupingą ir t.t. Su kiekvienu kilometru pas Roką bei Nedą turėtų atsirasti dar daugiau pasitikėjimo, o tai automatiškai konvertuosis į dar mažesnius atsilikimus nuo mūsų ralio grandų.

N.Radišauskas / J.Vičiūnas – Škoda Fabia R5

Kitas itin džiuginantis dalykas – finišavo visi N5 automobiliai išskyrus avariją patyrusį Tomą Šmagarį. Panašu, jog daugelį pagrindinių problemėlių N5 gang’as per pirmąjį sezoną išsisprendė ir liko tik detalės, kurių pilna ir visoje kitoje technikoje. Visus ir toliau stebina Irmantas Buivydas, kuriam peršokimas į gerokai smagesnę techniką reiškė tik tiek, jog dabar gali važiuoti greičiau, o ir klaidas tas automobilis atleidžia kur kas lengviau. Jį gaudyti turėjo Deividas Gezevičius su Giedriumi Firantu, bet. Deividas visišką maksimumą spaudė iš automobilio, kuris deja nevažiavo 100%, o negana to dar ir vietomis kaito. Giedrius šį ralį išnaudojo kaip pirmąjį pasimatymą su automobiliu, bet parodytas Top3 laikas paskutiniame GR indikuoja, kad santykiai tarp Giedriaus ir VW Polo N5 bus sklandūs bei labai greiti. Atsižvelgus į pastarųjų metų įvykius galima sakyti, jog yra du sėkmės receptai norint būti iškarto greitu su N5/R5/Rally2 technika. Pirmasis – prieš tai vairuoti FIA R2/R2T/Rally4 techniką kuri pakloja puikius pagrindus šoktelėjimui į rimtesnę techniką, tokius kaip tikslus vairavimas, greičio išlaikymas ar stabdymas. Kitas receptas – prieš tai vairuoti BMW M3, kuris iš esmės, bet kokioje situacijoje yra pasirengęs tave užmušti dėl savo galios bei valdymo savybių. Po M3 atsisėdus į gamyklinę 4WD techniką ekipažai jaučiasi kaip komfortabilioje sofutėje ir jau niekas nebūna baisu. Štai perėjimas iš Mitsubishi / Subaru dažniausiai būna ne toks greitas. Ir visiems šiems receptams Lietuvoje turime tiesioginių pavyzdžių, kuriuos jūs patys puikiai žinote.

I.Buivydas / E.Buivydas – Ford Fiesta N5

Kas dar įdomesnio? Svečiai. Visi kurie atsimena kaip praeitais metais važiavo baltai raudonas lenkų Ford Fiesta Rally3 automobilis turbūt turėjo lūkestį, jog ir šį kartą pamatysime Adrian Rzeznik kovojantį kaip minimum dėl dešimtuko. Visgi nutiko kitaip ir dėl tos pozicijos kovojo vis dar su lietuviška licencija važiuojantis Tymoteusz Abramowski, kuris lyginant su praeitais metais panašu jog yra kaip reikiant pagreitėjęs. Tam žinoma yra ir priežastis – tai jau penktas ralis jaunuoliui šįmet. Grįžtant prie Adrian Rzeznik – šis jaunuolis pernai išminusavęs du kėbulus per du ralius, jau pakankamai įrodė koks jis gali būti greitas. Dabar jo užduotis parodyti, kad jis gali ir stabiliai finišuoti. Tokie du itin rimti incidentai palieka pėdsakus, tad septyniolikmetis Lazdijuose itin brandžiai suvažiavo ir nelipo sau per galvą. Kurį laiką anksčiau matyto greičio nebus, bet jis tikrai sugrįš, o visą procesą galėsime matyti tiesiogiai pas mus, nes jie važiuos čia visą sezoną. Dar vertėtų paminėti dar vieną jaunuolį kuris mėgsta užsukti pas mus ir taip pat galime pastebėti, jog šis estas lygiai taip pat smarkiai greitėja. Markus Tammoja su BMW M3 nepasikuklino ir kai kuriuose greičio ruožuose įvežė net pačiam Martynui Samsonui bei daugiau nei užtikrintai laimėjo Lazdijuose tarp 2WD automobilių. Panašu, jog jį matysime ir dažniau. Na, o Martynas, kad ir kaip planavosi šiemet praleisti dalį LARČ, suprato, jog be ralio gyventi, ypač su RWD technika – negali. Ir dėl to mes visi džiaugiamės.

M.Tammoja / K.Pert – BMW M3

Žinoma atskiro paminėjimo nusipelno ir LARČ9 – BMW Cup įskaita iš kurios į M’kinę LARČ7 netgi dalis dalyvių perbėga, nors jų BMW toli gražu ne M3. Ir kur čia nebėgsi, kai dėl pirmų trijų pozicijų kovoja Markas Buteikis, Emilis Kucka ir Klaudas Bučinskas. Šitie trys jaunuoliai, nepaisant to, jog visi pakeitę šturmanus, važiuoja savo lygoje ir vargšai jų BMW automobiliai, kuriems tenka atlaikyti tokį nežmonišką tempą. Šiuo atveju taip ir nutiko, jog du automobiliai neatlaikė ir pergalę nuskynė Klaudas Bučinskas. Auga be galo greita karta ir telieka palinkėti, kad jų talentui atsirastų paraleliai tokio pat lygio finansinis užnugaris.

K.Bučinskas / P.Gutauskas – BMW 325 Ti Compact E46

Šiek tiek gaila nutrupėjusios LARČ4 įskaitos. Irmantas Buivydas šoko į Ford Fiesta N5, Pranko Korgesaar pardavinėja savo Ford Fiesta Rally4 ir kaupia ralio kapitalą tolimojoje Australijoje, Can Alakoc važiuoja kitur, o Tymoteusz Jocz kol kas dingęs iš ralio padangės. Vienintelis pliusas tas, jog Sebastian Teter gerokai atsišviežino savo techniką ir senutis Citroen DS3 R3 pakeitė pavidalą į naujutėlaitį Opel Corsa Rally4 automobilį. Nepaisant šios klasės nuostolių kova čia vyksta smagi – Justinas Brokorius, Aras Kvedaras ir Mantas Bartkuvėnas kaip reikiant tarpusavyje palenktyniavo. Tik gaila, jog Manto planuose lenktynių Lietuvoje nėra daug, tai jo vieta teks užimti Erikui Valkeriui ir jau minėtam Sebastian Teter.

J.Brokorius / R.Paškevičius – Ford Fiesta Rally4

Nors metai nenumaldomai eina į priekį ir Mitsubishi Lancer Evolution automobiliai vis labiau nurašomi, tačiau ši nenuneigiama klasika turbūt dar ilgai gyvuos vienam ar kitam amplua. Šiai dienai pasodinus į juos greitus lenktynininkus šie automobiliai vis tiek sugeba parodyti labai respektabilius rezultatus. Lazdijuose į Top10 pretendavo du automobiliai – legendinis Ramūno Čapkausko Mitsubishi Lancer Evolution IX, kuris prieš sezoną buvo nemenkai patobulintas to paties miesto kolegų iš MV Sport, bei taip pat itin greitas Mitsubishi Lancer Evolution VIII-su puse, pilotuojamas Vaidoto Paškevičiaus, kuris ralio disciplinoje jaučiasi vis geriau ir geriau. Deja dešimtuke išliko tik Vaidotas, nes Ramūnui paskutiniame greičio ruože teko važiuoti be vieno cilindro.

R.Čapkauskas / T.Čapkauskas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Ką dar verta paminėti? Mantą Kutką, Paulių Baltrukėną bei jo Renault Clio. Automobilis gali būti bet koks, bet jeigu jį vairuoja talentingas vairuotas į tai žiūrėti bus be galo įdomu ir gražu. Dėl to reikia dėkoti Pauliui, kuris Mantui ištiesė savo Renault Clio, po to kai Manto VW Polo nusprendė į Lazdijus neišvažiuoti. Tas bordo spalvos Clio tiesiog skriste skrido. Analogiškai atvirkštinė situacija buvo tarkim su Wojciech Musial, kurio valdoma Škoda Fabia Rally2 Evo atsigabeno 41 vietoje bendroje įskaitoje. Viskas su tuo gerai – kas kaip moka ir gali, taip ir važiuoja. Visgi kaip būtų nuostabu, jeigu rimtos galimybės ateitų pas rimto talento ir daug darbo įdėjusių sportininkų kiemą. Kitas nuostabus dalykas – atvažiavo ir finišavo Ivanulė, bet apie Historic klasę parašysim atskirai.

M.Kutka / P.Baltrukėnas – Renault Clio

Tai tiek. Raštinė out. Susimatysime Kelmėje.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x