M.Samsonas / E.Snitkas – Rali Vieira do Minho

Martynas Samsonas Rali Vieira do Minho

Martyno Samsono ir Ervino Snitko kelionė į Šiaurės Portugaliją, kurioje laukė N grupės Mitsubishi Lancer Evolution IX ir Pasaulio ralio čempionate naudojami keliai.

Martynas Samsonas

Kaip sekėsi šį savaitgalį?

Sekėsi pakankamai gerai. Su Ervinu atskridome į Madridą, išsinuomavome automobilį ir išvažiavome į Vieira do Minho, netoli Porto. Kitą dieną ryte susitikome su Domingos Competition komanda, kuri yra mūsų atstovai Portugalijoje. Labai šilta, profesionali ir raliui atsidavusi komanda. Susireguliavome sėdynes, diržus, vairą. Ir popiet važiavome testuotis mašinos. Pirmas išvažiavimas nustebino labai mažu sukibimu. Bet puse dienos padirbome, susireguliavome pakabą, pažaidėme su centro programomis.

 Ralis turėjo dvi atskiras įskaitas. Mūsiškė turėjo 6 ruožus – 2 skirtingi važiuojami po 3 kartus. Taip pat ir automobiliai čia visi kas ne R klasės FIA. Tiksliau senos geros N grupės ? Kita įskaita buvo visi R5, R4, R2, ir t.t. bei 5 ruožai. Susirašymas buvo įdomus, gamta nerealiai graži, ruožai taip pat iš fantastikos srities, naudojami WRC varžybose. Akys buvo didelės tikrai. Jau po testų mus įspėjo, jog nebandykime kirtinėti posūkių, nes akmenys aštrūs, ne viską galima pamatyt, nors ir patys per testus įsitikinome tuo, prakirtę 2 padangas. Viskas labai siaura, nei išleisti mašinos, nei užsikabinti kažkur galima.

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Pirmą ruožą buvome nusiteikę startuoti agresyviai, nežinojome priešininkų pajėgumo, bet tikslas buvo spausti – ne miegoti. Na ir pirmi 3 ar 4 posūkiai nemaloniai nustebino, sukibimas labai prastas. Nežinau ar tai danga dulkėta, smėlėta ar kažkas, bet teko atsiremti į kalnuotas sienas pora sykių, tada jau stengiausi labiau laikytis. Pirmų 2 ruožų laikai nebuvo blogi ir manėme, kad kelias nusivalys ir galėsime paspausti. Bet pasirodo buvo atvirkščiai, kuo daugiau mašinų pravažiuoja – tuo slidžiau. Tai teko vėl ramintis ir laikytis ? Be to, po 4 ruožų supratome, kad neįsipylėme vandens oro aušinimui. Paskutiniams 2 ruožams uždėjome padangas su didesniu rašto tarpu. Užsipylėme vandens ir jausmas pagerėjo, galima buvo paspausti ?

O šiuo metu jau esam Ispanijoje RMC būstinėje,  kur ruošiamės raliui, kuris vyks šį šeštadienį – Rallye Tierras Altas de Lorca 2021. Važiuosime su Ford Fiesta N5, o iš viso klasėje bus 7 N5 automobiliai.

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Papasakokite apie Portugališkų greičio ruožų specifiką.

Na kaip ir minėjau, konfigūracija kažkas tokio, jau nemažai apvažiavome įvairių šalių ralių, bet Portugalija kol kas man Nr 1. Persukta susukta, šuoliukai, pakalnės, įkalnės, siaura ir t.t. Negalima nei plačiai išvažiuoti, nei užsikabinti. Reikia didelės koncentracijos, geros stenogramos, neimprovizuoti, bet daryti viską ką užsirašėme. Po Italijos ralių, kur kaskart važiuojant tą patį ruožą sukibimas tik gerėdavo, galvojome, kad čia bus panašiai, nes ir kalnai ir viskas gan panašu, bet kaip minėjau, labai nustebino sukibimo nebuvimas. 

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
Iš konkurentų automobilių pabėgę arkliai

Kokia ralio atmosfera ir tvarka šioje šalyje? Panaši į Italiją?

Na visai kitokia, nei Italijoje. Aišku jau ne sykį sakiau, kad iki Pabaltijo lygio labai toli. Bet čia jau ir Angliškai daug kalbančių, ir informacijos netruko. Savotiškų niuansų be abejo buvo. Pietuose vyrauja savotiškas atsipūtimas ? Bet pati publika tikrai ralio fanatikai, ir ruožuose ir pervažiavimuose visi šokinėja, mojuoja. Smagu.

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Automobilio, su kuriuo važiavote, pirmieji startai buvo su tokiomis žvaigždėm kaip J.Hanninen ar X.Pons. Ar ralio automobilis Jums tiesiog įrankis rezultatui pasiekti ar jam suteikiate kažkokia gilesnę prasmę?

Na mes važiuojame su tuo ką mums duoda ? Jeigu yra mūsų greičių dėžė ir amortizatoriai, tai galim važiuoti kad ir su Lada ?  Kaip ir anksčiau minėjau, mes lankome mūsų atstovus, kartu dirbame, testuojame produktus, taip pat ir dalyvaujame varžybose. Šiuo atveju mūsų atstovas turi labai daug Mitsubishi Lancer Evolution automobilių ir sėkmingai su jais dalyvauja varžybose, nuomoja. Taip pat gamina ir įdomius prototipus. Visiems šiems automobiliams yra atskiros klasės. Todėl mums tai ir įdomu, ir mūsų darbas padėti atstovams, tiek su testais, su varžybomis, reklama, palaikymu.

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Kokį įspūdį palieka MRF padangos?

Sunku daug pasakyti. Esmė manau yra tame, kad visi važiuoja su vienodomis padangomis – MRF ir Kumho. Panašios padangos. Kaina skiriasi 2 kartus nuo Pirelli ar Michelin. Ne visi gali sau leisti R5 ir brangias padangas. Ne visi ir nori. Važiuodami su šiuo N grupės Mitsubishi Lancer Evolution IX prisiminiau laikus, kai buvo vos ne 10 Evolution automobilių Lietuvoje, kai visi galėjome kovoti. Manau, kad čia panaši situacija. Yra grupė dalyvių, kuriems svarbu dalyvauti ir nebūtina brangi mašina. Ta prasme super, kai yra ir visos FIA klasės, super kad yra ir žemesnio lygio klasės.

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
M.Samsonas / E.Snitkas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Jau kurį laiką nelenktyniavote su Mitsubishi Lancer Evolution automobiliu. Ar lengva prie jo grįžti po N5 ir M3X technikos?

Na tikrai nesunku. Prisitaikai ir važiuoji. Kvaila būtų lygint mašinas ar tikėtis kažką išspausti daugiau nei įmanoma. Evolution IX yra klasikinė valtis, kaip pas mus vadinama ? N5 yra kažkoks viduriukas tarp Evolution IX ir R5, gal kiek arčiau R5. N5 lengvesnė, vikresnė, stoja žymiai geriau, kai Evolution IX turi jau iš toli stabdyti ir taikytis į posūkį ? O M3X išvis nėra su kuo lyginti. Na gal arčiausiai Evolution IX – ta pati sunkiai stojanti valtis, su kitokiu, įdomiu varikliu ?

M.Samsonas / E.Snitkas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
Du vyrai palikę portugalus su išpūstomis akimis

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė

Nuotraukos – Ze Miguel, Nuno Dias, Luis Filipe Ferreira, M.Samsonas


www.ewrc-results.com
Rezultatai
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x