Lietuviškų ralio automobilių prekymetis

Lietuvos ralio automobilių prekymetis

Tarpsezonis – pats nuobodžiausias laikotarpis kiekvienam lenktynininkui ir ralio fanui. Kol pastarieji prisimena geriausias pastarojo sezono akimirkas žiūrėdami įvairų turinį, lenktynininkai nesnaudžia ir aktyviai ruošiasi artėjantiems metams. Nors 2022 m. LARČ prasidės tik gegužės mėnesį, tačiau nėra ko laukti, nes laikas tirpsta itin greitai. Ignas Augustonis per „Ralio savaitę“ nusprendė apžvelgti kaip sekasi sportininkams, nusprendusiems pardavinėti sportinę techniką, o kartu ir paspėlioti apie jų ateities planus. Gero skaitymo! 

Justas Simaška – Ford Fiesta Rally4

Justo Simaškos Ford Fiesta Rally4
Justo Simaškos Ford Fiesta Rally4

Spalio 29 dieną RallyCarsForSale.net puslapyje pasirodė labai netikėtas čempioniško Ford Fiesta Rally4 skelbimas, nors dvidešimt penkerių metų kauniškiui šiemet viskas ėjosi kaip per sviestą – buvo susižerti visi įmanomi sezono trofėjai. Sąskaitoje Junior, LARČ 4 ir bendrosios 2WD įskaitų čempiono vardai. Be to, buvo pasiektas ir pagrindinis sezono tikslas – pergalė „Atlantis Games 2WD Challenge“ įskaitoje, o kartu ir užsitikrintas bilietas į vieną iš Europos ralio čempionato (ERC) etapų.

Pasirodžius skelbimui, ralio bendruomenės pirmosios reakcijos susilaukė Rally2 (R5) klasės liaupsių, tačiau tai tikrai daug resursų reikalaujanti investicija. Tikėtina, kad sprendimas pardavinėti automobilį gali būti orientuotas į šviežesnio Rally4 klasės arba į naujos FIA ralio piramidės nario Rally3 įsigijimą. Pastaroji klasė nuo kitų metų tampa pagrindiniu jaunųjų ralio talentų įrankiu Junior WRC čempionate. Tuo metu, Rally4 klasė praranda svarbą tarptautinėje arenoje – šių automobilių viršūnė bus nebe Junior WRC čempionatas, bet ERC čempionate planuojamos ERC 4 ir ERC 4 Junior įskaitos. Jeigu naujajam ERC organizatoriui ir M-Sport kompanijai pavyks ir toliau išlaikyti dabartinę jaunųjų ralio talentų tobulinimo programą, Justas turėtų galimybę įgyvendinti savo svajonę – dalyvauti minėtame Junior WRC čempionate. Pagal šių metų programą, ERC čempionate jaunieji ralio pilotai su Rally4 klasės technika kovojo dėl galimybės dalyvauti kitų metų ERC čempionate su Rally3 automobiliu. Tačiau šį žingsnį buvo galima ir praleisti – būtent tai šiemet padarė mums neblogai pažįstamas estas Ken Torn, vairavęs Ford Fiesta Rally3. Jam pavyko iškovoti galutinį šios programos prizą – nemokamą vietą kitų metų Junior WRC čempionate.

Kalbant apie piniginę pusę, šiuo metu šios klasės pionierius Ford Fiesta Rally3 kainuoja kone du kartus brangiau negu mažasis jo brolis, turintis pavadinime ketvertą. Siekiant galutinio tikslo, investicija į Rally3, žinoma, būtų labiau tikslinga. Taigi, galbūt Simaškos pavardė į ERC čempionatą sugrįš po 20 metų pertraukos? Faktas vienas, jog bus labai įdomu pamatyti į kurią pusę nukryps šio vieno iš perspektyviausių Lietuvos ralio pilotų karjera. Linkime Justui didžiausios sėkmės!


Aurimas Eidžiūnas – Ford Fiesta Proto ir Mitsubishi Lancer Evolution IX

Aurimas Eidžiūnas su Ford Fiesta Proto Elektrėnuose
Aurimas Eidžiūnas su Ford Fiesta Proto Elektrėnuose

Nesėkmingas Aurimo sezonas, pažymėtas keturiais nebaigtais raliais iš aštuonių, verčia mąstyti apie kitą techniką. RallyCarsForSale.net puslapyje galime rasti net du vilniečio patalpintus skelbimus. Pirmasis skelbia apie Ford Fiesta Proto pardavimą. Būtent su šiuo automobiliu lenktynininkas turėjo tikrai nemažai techninių problemų. Skelbime įrašyta beveik 60 tūkstančių eurų suma. Kitas Aurimo parduodamas automobilis – visą sezoną dienos šviesos nematęs 9 kartos Mitsubishi Lancer Evo (taip, tai tas pats automobilis, daugelį metų priklausęs Vytautui Švedui). Automobilio, turėjusio atnaujinimo (Rebuild) procesą, kaina siekia 37 tūkstančius eurus. 

Sėkmės atveju, lenktynininkas už garažo išsivalymą susižertų solidžią sumą naujos technikos įsigijimui. Jau anksčiau Aurimas yra sulaukęs klausimų apie galimybes sėsti prie Rally2 (R5) klasės technikos vairo. Galimybė išvysti dar vieną šios klasės automobilį su lietuviškais valstybiniais numeriais – tikrai tikėtina. Tikriausiai, tai galėtų būti pirmosios generacijos Škoda Fabia ar Ford Fiesta, kurių aptarnavimas ir išlaikymas su sezonais vis labiau pinga. Tačiau reikia neatmesti ir kitų galimų variantų. Vienas iš tokių gali būti ir jau minėto Rally3 klasės automobilio įsigijimas, kurio kaina siekia dviejų parduodamų automobilių kainų sumą. Tai mažiau tikėtinas scenarijus, kadangi lietuviškuose keliuose šis automobilis, išvystantis yra mažiau pranašesnis negu laiko patikrintas N4 klasės automobilis. Bet M-Sport kompanija kitų metų pradžioje išleis Ford Fiesta Rally3 atnaujinimą (bus naudojamas didesnis variklio restriktorius, leisiantis pasiekti papildomų 20 AG), kuris, tikėtina, šį žvėriuką pavers į tikrą žvėrį vilko kailyje. Linkime sėkmės Aurimui renkantis naująjį bolidą!


Linas Vaškys – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Linas Vaškys ir jo Mitsubishi Lancer Evolution IX
Linas Vaškys ir jo Mitsubishi Lancer Evolution IX

Penkis metus Linui priklausęs L grupės Mitsubishi Lancer Evo IX po kelių nesėkmingų bandymų, pagaliau surado naują šeimininką. Iš pradžių šis automobilis buvo parengtas N4 klasei. Vilniečiui su minėtos klasės modifikacija pavyko tapti 2017 metų Lietuvos čempionu tuometinėje LARČ2 įskaitoje. Jau kitam sezonui lenktynininkas nusprendė automobilį pritaikyti L8 klasės reikalavimams. Tais pačiais metais, o po šiokios tokios lenktyniavimo pauzės, šiemet į ralio trasas sugrįžęs Linas lipo ant 3 vietos pakylos dar du kartus. 

Giedriaus Notkaus video vloguose kalbintas Linas užsiminė apie norą atsinaujinti techniką. Jau kurį laiką yra girdima apie ne vienerius metus kuriamą naujos kartos L grupės mašiną, ralio fanų tiesiog vadinama Proto vardu. Tikimės Liną išvysti būtent už šio automobilio vairo jau kitąmet lietuviškuose žvyrkeliuose.


Giedrius Firantas – Mitsubishi Lancer Evolution VIII

Šiemet dažnai gedęs Giedriaus Firanto Mitsubishi Lancer Evolution VIII
Šiemet dažnai gedęs Giedriaus Firanto Mitsubishi Lancer Evolution VIII

Visą sezoną brendęs sprendimas buvo įgyvendintas – vos po 4 startų su AWD technika Giedrius nusprendė pardavinėti šių metų pirkinį Mitsubishi Lancer Evo VIII. Kas įvyko per tuos 4 ralius? Buvo tiek šilto, tiek šalto. Kalbant apie pastarąją pusę, šiemet prasidėjusi draugystė buvo pažymėta 3 iš eilės nefinišuotomis varžybomis dėl įvairių techninių problemų. Tačiau ketvirtas kartas buvo garantuotas – buvo pasiektas išsvajotas finišas Aukštaitijos etape, 5 bendrosios įskaitos vietoje. Negana to, nuo pat pirmojo etapo Kelmėje Giedrius rodė puikų tempą ir konkuravo su milžinišką patirtį su AWD automobiliais turinčiais didmeistrais: Vytautu Švedu bei Ramūnu Čapkausku. Visgi, to kauniečiui nepakako patikėti turima technika, o ir per ne vieną sezoną susikaupęs nusivylimas dėl dažnų „Technical problem“ eilučių rezultatų protokoluose, turėjo įtakos sprendimui pardavinėti automobilį už 55 tūkstančių eurų suma. 

Kyla natūralus klausimas: o kas toliau? Žinant kauniečio meilę galu varomiems automobiliams, galime tikėtis antrojo suteikto šanso būtent šiai technikai, su kuria Giedrius, tiesą sakant, jau yra viską įrodęs. AWD ir RWD automobiliai jau išbandyti, galbūt atėjo pats laikas ir FWD? 🙂 Tiek ralio bendruomenė, tiek ir mes, laikome špygas, kad senasis automobilis bus parduotas, o naujojo pirkinio pavadinimo paskutinis žodis prasidės „R“ raide. Laukiame Giedriaus kitų metų sezone su atsinaujinusia technika!


Marius Vėgėlė – BMW E46

Jau parduotas Mariaus Vėgėlės BMW
Jau parduotas Mariaus Vėgėlės BMW

Tai dar vienas lenktynininkas, kuris ruošia vietą garaže naujajam automobiliui. Prieš keletą savaičių šių metų LARČ 9 (a.k.a. BMW Cup) nugalėtojas pardavė savo čempionišką automobilį. Uteniškis išaugo šios klasės marškinėlius, todėl buvo priimtas sprendimas – ieškoti naujos technikos. O čia prasideda visas sunkumas, kadangi galimų pasirinkimų yra tikrai nemažai. 

Tačiau realiausias pagal dabartines komandos galimybės – R2 arba Mitsubishi įsigijimas. Pastarojo kaina sulig kiekviena diena krenta, tačiau aptarnavimo kaštai auga dėl mažėjančių galimybių įsigyti atsarginių dalių. Tuo tarpu, R2 klasės automobilių kainos irgi krenta, tačiau jų aptarnavimas yra paprastesnis: RallyCarsForSale.net puslapyje galima rasti daugybę skelbimų, siūlančių pačių įvairiausių Peugeot 208 R2 ar kitų greičiu panašių šios klasės atstovų. Pačių automobilių kainos prasideda maždaug nuo 30-35 tūkstančių eurų t.y. maždaug 1,5 karto didesnė vertė negu kurią turėjo buvęs Mariaus automobilis. Esant galimybei, su R2 būtų galima pasirodyti ir tarptautinėse varžybose, kadangi Peugeot 208 R2 ar pirmosios kartos Ford Fiesta R2T homologacijos galios dar bent keletą metų. Taigi, kol kas, kartojasi Justo Simaškos 2019-2020 metų tarpsezonio scenarijus. Tačiau ką būtent pasirinks Marius, tikimės sužinoti kuo greičiau 🙂


Vitalijus Plastininas – Peugeot 208 N5

Ispanų RMC gamybos Vitalijaus Plastinino Peugeot 208 N5
Ispanų RMC gamybos Vitalijaus Plastinino Peugeot 208 N5

Kiek netikėtas Viekšnių ralio organizatoriaus sprendimas parduoti, ko gero, vieną iš geriausių Lietuvoje esančių prototipų, o tiksliau ispaniškai N5 klasei parengtą Peugeot 208. Be to, šią mašiną galima drąsiai lyginti su Martyno Samsono turima Ford Fiesta N5, kadangi abu automobiliai turi nemažai panašumų. Oficiali Vitalijaus automobilio skelbiama kaina – solidi 94 tūkstančių eurų krūva. 

Pardavus automobilį, galimybės kitiems pasirinkimams yra plačios. Tačiau puikiai žinome, kad Vitalijus yra didelis Peugeot prekės ženklo fanas. O ir skelbimo aprašyme išreikštas noras iškeisti dabartinį automobilį į Peugeot 208 Rally4 sufleruoja, kad viekšniškis ir toliau nori atstovauti prancūziško liūto logotipą lietuviškose ralio trasose. Stebėsime kaip susiklostys sprendimas parduoti automobilį ir koks bus naujasis lenktynininko pirkinys.

Žinoma, tai tik dalis sportininkų, nusprendusių parduoti savo lenktyninę techniką. Tikime, jog visi paminėti ir nepaminėti sprendimai orientuoti tik į technikos atsinaujinimą, o mes ir toliau galėsime išvysti šiuos lenktynininkus jau pavasarį (galbūt net ir anksčiau 🙂 ).


Už tekstą Ralio savaitė dėkoja Ignui Augustoniui


Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė

Nuotraukos – Pashazhukovic, Alfonsas Rakauskas, Vilius Šaltenis

1
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x