Pokalbis su Martins apie trečiajį ERC etapą Lenkijoje
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Papasakok apie savo praėjusį savaitgalį Lenkijoje. Beje tu čia jau ne pirmą kartą, tad ar lengviau orientuotis ir organizuotis, jei praeityje čia jau lankeisi?
Patirtis, kai žinai vietovę išties labai padeda. Pradedant nuo viešbučių, geriausių restoranų ir bendrų žinių apie tai, kur turi važiuoti, kelių specifiką ir viso savaitgalio organizavimą.
Antroji pergalė Europos ralio čempionate bendroje įskaitoje. Kuo ji skiriasi nuo pirmosios praėjusiais metais?
Didžiausias skirtumas yra tas, kad tai buvo ne namų pergalė, o laimėjimas kitoje šalyje. Šios dvi pergalės man yra abi ypatingos, kaip ir bet kuris kitas ralis ateityje kurį laimėsiu bus man ypatingas.
Daug kalbame apie tave, bet kaip tavo ilgamečiam šturmanui Renarsui sekasi visoje šioje kelionėje? Kaip svarbu turėti jį šalia?
Su Renarsu jau daug metų važiuojame kartu, ypatingai į užsienio etapus. Dabar dirbame taip automatiškai, kad puikiai žinome, kaip reikia tobulai atlikti darbą. Mes turime 100% susidirbimą visuose etapuose ir tai reiškia tobulą komandinį darbą.
Nuo pat ralio karjeros pradžios keliavai nuo pagrindų – su R2(Rally4) automobiliais, tad turėtum būti gerai susipažinęs su provėžomis kelyje. Tačiau kaip reikia elgtis provėžose vairuojant „Rally2“ automobilį? Kur slypi greito ir sąlyginai saugaus važiavimo provėžose paslaptis?
Didelių paslapčių nėra, tereikia suprasti, kaip provėžos gali padėti valdyti automobilį. Be abejo, ankstesnė patirtis su Rally4 automobiliu padėjo tai suprasti, kaip važiuoti šiais keliais, kai juose yra provėžos. Tačiau vairuojant Rally4 ar Rally2 kardinalių skirtumų nėra.
– Turiu idėją, kad ralis yra „techninė“ sporto šaka, kol nepasiekiama tokio profesionalaus lygio kaip WRC ar ERC. Po to, kai automobiliai ir komandos yra labai labai panašaus greičio bei lygio, ralis tampa „psichologiniu“ sportu. Ar sutinki su tuo? Kaip susidoroji su mintimis ir spaudimu, kai maišaisi su tokiais vardais kaip Paddon, Ostberg, Heikkila, Llarena, Marczyk, Kristensson?
Kiekvieno sporto psichologinė pusė yra labai svarbi. Viskas ateina su patirtimi, važiuojant ralį po ralio. Man pačiam didžiausias iššūkis esu aš pats, nes turiu pastūmėti save link ribų bei pasitikėti savimi. Ir kai susitvarkai su savimi, daug lengviau susitvarkysi su kitais. Dabar, žinodamas ir suprasdamas kaip atrodo ir veikia didžioji Europos ralio čempionato žaidimų aikštelė su elitiniai vairuotojais joje, ką tik supratau, kad visi esame vienodi žmonės. Visi dirba tą patį darbą. Tiesiog nereikia bijoti pavardžių ir susikurtų įsivaizduojamų sienų.
Po šios pergalės ir puikaus pasirodymo Rajd Świdnicki esi Lenkijos ralio čempionato lyderis. Ar eisi T. Kristensson keliu, kuris tapo Lenkijos čempionu, nors sezono pradžioje tai nebuvo planuota?
Žiūrėsime kaip mums seksis. Mes tikrai norime važiuoti kuo daugiau ralių, bet visų pirma turime užsitikrinti pagrindinę programą, kuri yra ERC. Lenkijos čempionatas šiemet labai tinka mūsų kalendoriui. Pažiūrėkime, kiek dar lenktynių galime ten suvažiuoti.
Varžybos šiuo metu seka viena kitą. Toliau tavo namų, o gal net ir kiemo ralis – Liepoja. Ar jau pilve skraido drugeliai? 🙂
Na, lenktynės namų žemėje yra sunkiausios iš visų. Yra daug šalutinių dalykų, kuriuos turime padaryti – pradedant nuo didelio gerbėjų dėmesio ir įvairios viešųjų ryšių veiklos. Tai reikalauja daug energijos ir negalime sau leisti prarasti dėmesio lenktynėms. Tuo pačiu namų ralis yra pats ypatingiausias, ypač kai viską pavyksta padaryti gerai. Prieš ralį apima prieštaringi jausmai, bet man tai patinka, nes tai kelia daugiau iššūkių.
Komandos gyvenmą galite sekti socialinių tinklų paskyrose: „Twitter“ @MSesks, „Facebook“ @MartinsSesksRallying, „Instagram“ @martins_sesks ir svetainėje https://www.martinssesks.com
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – FLAT-OUT Media Agency