SM Vaakuna-Ralli Mikkeli ’20

Vėl Suomija, vėl sniegas. Kadangi šis ralis vyko gerokai piečiau nei pirmasis Suomijos čempionato etapas Laplandijoje, meteorologai turėjo kur kas daugiau užklausų iš organizatorių ir fanų. Nors kelias savaites iki ralio kontekstas buvo šlapias ir be sniego, artėjant startui situacija stipriai pagerėjo ir šventė liko nesugadinta.

Per pora šimtų kilometrų į šiaurės rytus nuo Helsinkio nutolęs Mikkeli miestelis po metų pertraukos vėl priėmė Suomijos ralio karavaną. Šis etapas ypatingas tuo, kad visi 111 kilometrų greičio ruožų yra unikalūs – nė viena kelio sekcija nebuvo važiuojama du kartus. Greičiausiai distanciją suvažiavo Emil Lindholm – didžiuliais kiekiais sportinius kilometrus renkantis suomių talentas. Jis praeitą žiemą laimėjo Arctic Lapland ralį ir liko antras RC2 klasėje ką tik pasibaigusiame WRC Švedijos etape. O toliau trumpai apžvelgsime keletą įdomesnių momentų.

Visų pirma pasveikinsiu lietuvius J. Simašką / T. Simašką ir V. Jurkevičių / A. Paliukėną. Labai džiugu matyti mūsiškius renkančius sportinius kilometrus ir patirtį už namų sienų. Tikiu, kad naudingumo koeficientas tų 111 kilometrų Suomijos keliuose yra žymiai didesnis, nei analogiškas kiekis mūsų ruožuose. Peugeot 208 R2 ir Ford Fiesta R2 automobiliai grįžo sveiki, o ekipažai parsivežė po didelį lauknešėlį patirties. Vaakuna ralis vyksta sąlyginai arti Lietuvos, tad pirmieji lietuvių pionieriai jau anksčiau yra įsmeigę savo roketus į suomišką ledą. Prieš pora metų čia lenktyniavo J. Pipiras ir M. Samsonas. Pastarasis čia yra lankęsis dar ir anksčiau.

Tokia sena technika kaip Mitsubishi Lancer Evolution IX jau mažai kur kelia problemas šiuolaikiniams technikos stebuklams su R5 žymėjimu. Bet štai legendiniam žaliam Mitsubishi Lancer Evo pritrūko vos 4 sekundžių iki podiumo. Ir nieko keisto, nes jį vairavo Jarkko Nikara. Žmogus su tikrai spalvinga karjera ralyje. Viskas prasidėjo nuo startų su tuo metu ypatingai populiariu Suomijoje Honda Civic Type-R automobiliu. Vėliau suomis persėdo į iki šiol puikiai žinomą žalią Mitsubishi Lancer Evolution IX. Po metų dalyvavo Pasaulio ralio čempionate Pirelli ralio žvaigždžių programoje. Tuomet WRC išmainė į Didžiosios Britanijos pirmenybes su Renault Twingo R2 ir galiausiai grįžo į Suomijos čempionatą karts nuo karto dalyvaudamas viename ar kitame Pasaulio ralio čempionato etape su WRC technika, kaip Ford Fiesta WRC ar Mini Cooper WRC. 2017-2018 nusėdo po Tommi Makinen Racing vėliava. Titulų Jarkko per tiek metų nesusirinko, bet dėl greičio ir vairavimo stiliaus yra visada laukiamas Suomijos keliuose. Šis ralis parodė, kad greičio šiam fanų numylėtiniui tikrai netrūksta, nepaisant metų pertraukos.

Be krūvos puikiai žinomų automobilių, Vaakuna ralyje važiavo du ypatingi egzemplioriai. 10 vietoje finišavo Opel Corsa S2000 automobilis. Šie buvo pagaminti vos keturi. Vienas iš jų sudegė garaže Danijoje, du jau begalę metų nenaudojami ir vienas vienintelis dar skraido Suomijos keliais valdomas Mikko Lehti. Pagal ewrc-results duomenis tie du nenaudojami Opel Corsa S2000 automobiliai kaip tik ir dulka pas šį suomį. Ir turbūt nieko keisto, Mikko visiškai ištikimas Opel automobiliams. Kitas egzempliorius – vienintelis Mini Cooper S R4. Kol kas vienintelis toks, ir jau antrus metus tobulinamas Suomijoje. Jį vairuoja Riku Tahko. Su Mini šį žmogų taip pat sieja glaudūs ryšiai – du kartus WRC Suomijos ralyje jis yra startavęs su Mini Cooper Works WRC.

Tai dar ne paskutinis Suomijos čempionato išbandymas ant sniego. Vasario gale vyks trečias pasispardymas tarp sniego pusnių – SM Itaralli ralyje. Ten su vietiniais greitį matuosis Craig Breen su Hyundai i20 R5.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Taneli Niinimäki / AKK

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x