Po pusantrų metų Ralio Savaitės gyvavimo, pagaliau nusprendžiau skirti įrašą grynai lietuviško ralio etapui. O taip laukti ilgai reikėjo turbūt dėl to, kad paskutinį kartą gyvai skriejančius automobilius mačiau gūdžių 2018 metų žiemą, kai B.Vanagas su G.Notkumi suvažiavo vienodus finišo laikus. Buvo užsidėjęs kažkoks savotiškas blokas. Bet štai situacija pasikeitė, pauostęs sudegusio benzino ir E85 kvapo sėdau rašyti. Ir džiaugsmas, ir bėda ta, kad mane aplenkė Aras Kalėda, kaip jau įprasta, parašęs puikų kominį – analitinį rašinį, apie mūsų praeito savaitgalio šventę vykusią Kelmėje ir šiek tiek į vakarus nuo jos. Kadangi su labai daug punktų sutinku ir turbūt būčiau dalį paminėjęs, tai nesidubliuosiu. Užtat pabuvau užsienio reikalų ministru ir pakalbinau lenkų ekipažą, kuris man paliko didžiausią įspūdį. Pirmą kartą važiuojant Lietuvos keliais K.Bubik ir M.Martynek ekipažas dėjo skersą posūkiuose be jokių tabu ir tarp dviem ratais varomų automobilių ramiai beldėsi į trejetuką.
R.S. Visų pirma, kaip patekai į ralio pasaulį?
K.B. Mano svainis užkrėtė mane. Nuo to momento aš dažnai svajojau, kad vieną dieną ir aš būsiu vairuotojas ralyje.
R.S. Papasakok, kokia situacija su raliu Lenkijoje po karantino?
K.B. Šiuo momentu mes turime tik asfaltinius ralius, kurie startuos rugpjūtį. Deja šiuo momentu nėra nei vieno žvyrinio etapo, dėl ko man tikrai gaila.
R.S. Greičio ruožuose atrodai tikrai labai įspūdingai, o ir įveikimo laikai buvo geri. Kaip Tau pavyko tą padaryti būnant pirmą kartą Lietuvoje?
K.B. Nė pats nežinau. Iš tikro kartu su šturmanu sudarėme puikią stenogramą ir jau nuo pirmo ruožo mums pavyko važiuoti tikrai greitai. Turėjome labai daug problemų su automobiliu, bet manau, kad su kiekvienu ateinančiu raliu bus vis geriau.
R.S. Prisirinkai baudų dėl vėlavimo į laiko kontrolės punktus. Problemos su automobiliu?
K.B. Būtent. Pažeidėme variklio tvirtinimą, šakę ir daug kitų komponentų.
R.S. Koks pirmas įspūdis apie organizaciją, atmosferą ir visa kitą Žemaitijos ralyje?
K.B. Labai pozityvūs jausmai po ralio. Didelis ačiū organizatoriams kurie viskuo pasirūpino.
R.S. Ar patiko Žemaitijos greičio ruožai?
K.B. Patiko labai. Tikrai mėgavausi jais. Miško sekcijos man priminė namų ralius, o greitos ir plačios vietos yra mano mylimiausios.
R.S. Kiek žinau važiuoji tik ant žvyro. Kodėl?
K.B. Paskutiniuoju metu tikrai taip, nes regionas kuriame gyvenu yra garsus žvyriniais raliais. Taip pat turiu patirties ant asfalto, bet ant jo nesu važiavęs jau 10 metų.
R.S. Iš pradžių vairavai priekiu varomus automobilius, o dabar galu varomus. Ar yra planų persėsti į AWD techniką? Su kuo smagiausia važiuoti?
K.B. Be abejonės smagiausia važiuoti su galu varomu automobiliu. Tiesa buvo planų pasirodyti Žemaitijoje su Ford Fiesta Proto automobiliu. Bet nusprendėme, kad šiuo metu liksime prie BMW.
R.S. Ar turite planų apsilankyti Lietuvoje dar kartą?
K.B. Darome viską, kad galėtumėme startuoti antrame čempionato etape (Rally Rokiškis)
R.S. Kas keisčiausio nutiko šį savaitgalį?
K.B. Ačiū Dievui, nebuvo tokios situacijos. Šis savaitgalis išliko labai pozityvus mūsų prisiminimuose.
R.S. Taip pat klausimas šturmanui. Kaip tau pačiam šis ralis?
Mateusz Martynek: Aš laimingas, kad galėjau startuoti Lietuvoje pirmą kartą. Man labai patiko ralis, nuostabūs greičio ruožai, puiki atmosferą ir daug fanų. Tikiuosi, kad čia grįšime ir galėsime paviešėti Lietuvoje dar kartą.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Vilius Šaltenis ir asmeninis K.Bubik archyvas