Woodpecker Stages Rally ’19

R5 ralio automobilių klasė – labai vykęs žingsnis iš FIA. Šios klasės automobiliai dominuoja nacionaliniuose čempionatuose ir yra puiki pakopa žengiant tolyn, į Pasaulio ralio čempionatą. Vieniems gamintojams sekasi geriau, jų automobiliai dominuoja, pirkėjų eilės ilgiausios. Kitiems – sekasi sunkiau, trūksta dar greičio ir patikimumo. O į šią itin konkurencingą Škoda, Ford, Volkswagen, Hyundai ir Citroen puodą neseniai įžengė naujas žaidėjas. Turbūt tokių aukštumų kaip varžovai jis nepasieks, nes tai yra privati iniciatyva, o ne gamintojo projektas, bet įvairovė – sveikintinas dalykas. O kalbame mes apie britų projektą, kur japoniškas variklis sėdi kėbule iš Malaizijos. Globalizacija, kitaip tariant.

Proton Iriz R5 – naujausias automobilis gavęs tikrą FIA R5 homologaciją, jei nekalbant apie Evo ir Mk2 Škodos ir Ford versijas. Tai reiškia, kad su Proton jau galima pilna teisiškai dalyvauti WRC ar ERC etapuose. Daug projektų buvo pradėta, kurie lygiuojasi R5 technikai. Daugiausiai pažengęs – Mitsubishi Mirage R5, taip pat siekęs R5 homologacijos, bet panašu, kad taip jos ir negaus. Nepaisant to, nemažai Mirage dalyvauja/dalyvavo Švedijoje ir didžiojoje Britanijoje. O štai paragvajiečiai siekia R5 homologacijos su Toyota Etios R5. Bet kol kas pagaminti tik du modeliai, o Toyota ir pati turi planų su Yaris R5, tai nepanašu, kad ir Etios R5 taps tarptautiniu modeliu.

Šiuo metu ralio ruožus yra išvydę penki Proton Iriz R5 automobiliai. Kol kas visi jų startai – didžiojoje Britanijoje, išskyrus vieną, kur Eifel Rallye festivalyje, Vokietijoje, Proton buvo “nulinukas”. Į Iriz kėbulą yra įdėtas dažnas ir puikus Mitsubishi Lancer Evolution X variklis, kurio darbinis tūris sumažintas iki 1,6 litro, kad atitiktų reikalavimus. Britai giriasi X-trac visų varomų ratų sistema, Rieger pakaba ir Cosworth elektronika. Visi šie komponentai buvo ne vieną šimtą kilometrų testuojami, o tarp testuotojų – net pats Marcus Gronholm. Taip nuo 2017, kai automobilis buvo parodytas viešai, iki 2019 galo šis projektas jau susilaukė FIA pripažinimo ir pergalių vietiniame fronte.

O tas pergales skina Oliver Mellors – žmogus iš šeimos, kuri šį reikalą ir įsuko. Nuo 1982 metų veikianti MEM komanda anksti pradėjo dirbti su Proton. MEM ruošti Proton automobiliai yra laimėje Production WRC čempionatą, Azijos pirmenybes, o 2012 P.G. Andersson laimėjo SWRC (dabartinis WRC2) čempionatą su Proton Satria S2000.

Pamatysim, kaip kelią pasaulinės šlovės sau skinsis Iriz R5.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – http://www.mellorselliotmotorsport.com

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x