Mārtiņš Sesks prieš Cesis ralį

Martins Sesks rally cesis

Interviu su Mārtiņš Sesks apie šį sezoną ir trečiąjį Latvijos ralio čempionato etapą Cesis ralyje

Martinš as always in a good mood
Martinš visada su gera nuotaika

Dviejuose ankstesniuose ERC raliuose startavai su Škoda Fabia Rally2 automobiliu. 2022 m. Cesyje grįžti su gerai žinomu Rally2-KIT automobiliu ir Proracing komanda. Kokia to priežastis ir kuo skiriasi šie du automobiliai?

Na, nesunku į tai atsakyti. Kartu su Proracing komanda turime idėjų, kaip pritaikyti automobilį greitiems ir vingiuotiems keliams, tad mūsų tikslas yra šias idėjas išbandyti ir įgyvendinti. Aš ypatingai gerai pažįstu latviškus kelius. Proracing paruošė naujus žvyrinių amortizatorių nustatymus, kuriuos galėsime išbandyti Cesyje. Bendrai Rally2 ir Rally2-KIT automobiliai yra vienodo pajėgumo, tik Rally2-KIT automobilis turi mažesnę variklio galią bei maksimalų greitį. Mano nuomone iki 160 km/h abu automobiliai greitėja, stabdo ir valdosi vienodai. Abu automobiliai turi daugybę nustatymų. Galima keisti amortizatorius, spyruokles, svirtis, kampus, geometrinius išmatavimus, variklio programas ir daugybę kitų dalykų. Maloniausia tai, kad Rally2-KIT automobilis labai gerai reaguoja net į menkiausius pokyčius ir tai labai malonu jausti. Didžiausias skirtumas yra šių dviejų automobilių eksploatavimo išlaidos. Rally2-KIT automobilio eksploatavimas yra daugiau nei du kartus pigesnis nei Rally2. Tai labai rimtas argumentas, nes turėdamas tą patį biudžetą galiu nuvažiuoti bent dvigubai daugiau sportinių kilometrų.

Martinš Sesks flying through beautiful Azores island roads
Skrydis nuostabiais Azorų salyno keliais

Martinš, kokia tavo asmeninė patirtis su Rally2-KIT automobiliu? Kaip vertini šių metų žingsnius Europos ralio čempionate?

Šiais metais mano tikslas buvo vairuoti 4WD automobilį ir įgyti kuo daugiau patirties Europos ralio čempionate. 2022 metų sezoną pradėjau treniruotėmis Laplandijoje, o vėliau dalyvavau Sarmos ralyje. Po Sarmos ralio aš supratau, kad Rally2-KIT automobilis yra tinkamas pasirinkimas startuoti ERC. Su Rally2-KIT automobiliu ERC važiavau 3 etapus ir įgyjau daug naudingos patirties ant žvyro tuo pačiu būdamas konkurencingas su Rally2 vairuotojais. Visuose trijuose etapuose buvo pasiektos pergalės ERC OPEN kategorijoje, o tai man leido pradėti galvoti apie Rally2 automobilio pasirinkimą namų varžyboms Liepojoje bei ateinantiems etapams. Man buvo labai smagu ir svarbu panaudoti savo įgytą patirtį ir spausti iš Škoda Fabia Rally2 viską, kad laimėčiau. Visi sprendimai, kuriuos priėmiau šiais metais, buvo gerai įvertinti ir teisingi.

Weel earned 1st place in ERC OPEN class at Azores
Pirmoji vieta ERC OPEN klasėje Azorų ralyje

Kalbi, kad patirtis ralyje yra labai svarbi. Kokia patirtis tau yra svarbiausia?

Asmeniškai man labai svarbu suprasti automobilio elgseną ir žinoti galimas automobilio reakcijas kai vairuoju maksimaliai greitai. Svarbu suprasti sukibimo su kelio danga, stabdymo ir vairavimo ribas. Su „Rally2-KIT“ automobiliu šis jausmas ateina greitai ir vos po kelių bandymų sugebėjau sustiprinti pasitikėjimą savimi ir važiuoti taip greitai, kaip galiu. Proracing komanda suteikė man automobilį su puikiais nustatymais. Man tereikėjo sureguliuoti keletą dalykų, kad važiuoti būtų patogu.

Latvian crew mastering ultra-fast and demanding Rally Poland roads
Latvijos ekipažas itin greituose ir reikliuose Lenkijos ralio keliuose

Kaip vairuotojas dirbai su daugybe komandų ir žmonių. Rally2-KIT automobilis, kurį vairuoji šį sezoną, yra pagamintas Lietuvoje. Ar tau svarbu dirbti su komanda, kuri pažįsta automobilį nuo nulio?

Taip, tai tikrai buvo privalumas man, kaip jaunam vairuotojui. Visa Proracing komanda puikiai supranta savo automobilius, todėl galėjau naudotis visomis nustatymų galimybėmis ir taip pat dalyvauti pačiame automobilio tobulėjime. Komandoje visi rūpinosi mano vairavimu bei automobilio veikimu. Jie yra profesionalai ir jų požiūris suteikia man galimybę nuvažiuoti daug sportinių kilometrų ir keliauti teisinga linkme. Komanda turi didžiulę patirtį ERC ir per šiuos metus dirbo su daugybe aukščiausio lygio vairuotojų. Visada malonu apsilankyti švarioje serviso zonoje, o jų kasdieninio darbo standartai aukšti.

Vienas iš sudėtingiausių Azorų ralio atributų – pavojingos vandens pervažos

Iš šio pokalbio panašu, kad „Proracing“ sukūrė puikų produktą ir tu padėjai jiems parodyti automobilio galimybes. Ar tai tiesa?

Taip, automobilis yra geras ir mano vairavimas taip pat geras. Pasitikiu tiek komanda, tiek automobiliu ir galiu siekti aukštų tikslų. Automobilio patikimumas yra svarbiausias dalykas šiais laikais, nes raliai yra labai negailestingi technikai. Kiek žinau, Proracing komanda turi du Rally2-KIT automobilius ir nuvažiavę 5000 sportinių kilometrų su jais. Jie dirba tame pačiame lygyje kaip ir gamyklinė Škoda motorsport komanda. Nepaisant to, vis tiek lieku sužavėtas kai yra paruošta daugiau nei 20 skirtingų automobilio nustatymų ir pritaikymo galimybių įvairioms varžyboms. Jie labai rimtai žiūri į tai.

It was a very muddy affair in a Rally Serras de Fafe, mastered well by a driver and team
Purvini raikalai „Rally Serras de Fafe“ su kuriais susitvarkė tiek vairuotojas, tiek komanda

Koks būtų jūsų paskutinis žodis žiūrovams ir varžovams, kurie kitą savaitgalį dalyvaus Cesis ralyje?

Stengsiuosi mėgautis ralio savaitgaliu ir įgyvendinti užsibrėžtus tikslus. Tikiuosi, kad pavyks konkuruoti su N4, Proto ir Rally2 automobiliais ir tuo pačiu turėsime gražią kovą kurią stebės žiūrovai.

Another rally - another 1st place in ERC OPEN class at Rally Poland
Trečia pergalė iš eilės ERC Open klasėje. Šį kartą Lenkijoje

Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Martinš Sesks profile at ewrc

Visa informacija apie Rally Cesis

Nuotraukos Proracing, Josef Petru, Maciej Niechwiadowicz

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x