V.Puodžiūnas / I.Staškutė – Ralljis Cesis ’22

Vytautas Puodžiūnas Rally Cesis

Pokalbis su Vytautu Puodžiūnu apie išvyką į trečiajį Latvijos ralio čempionato etapą Cesyje

Vytautas Puodžiūnas
Rally Cesis
Ilona Staškutė

Po trijų metų pertraukos grįžai į Latviškus greičio ruožus. Kaip sekėsi adaptuotis ne tokioje pažįstamoje aplinkoje?

Labai smagu, kad Latvija turi daug labai kokybiškų, įdomių ir plačių žvyrkelių. Bendrai Latvijos reljefas gan panašus į Lietuvos, o nevažiuotus ir nematytus kelius važiuoti man smagiausia. Labai maloniai nustebino ralio organizavimo kokybė. Cesis – labai jaukus istorinis miestelis, paslaugų kokybe nenusileidžia Rygai. Pagrindinėse miesto erdvėse stovėjo reklaminiai ralio automobiliai, startavome ir finišavome miesto aikštėje – matėsi, kad žmonės stengiasi ir dėl dalyvių, ir dėl žiūrovų.

Reklaminis automobilis Cesio centre
Reklaminis automobilis Cesio centre

Ką galėtum papasakoti apie Cesio ralio greičio ruožus?

Kas labiausiai patiko – tikrai labai geri keliai. Matosi, kad jie turi iš ko pasirinkti – važiuodami susirašinėti pervažiavimuose ne kartą sakėm, „čia būtų geras GR“, bet parinktos atkarpos buvo dar geresnės. Praktiškai visi startai nuo asfalto, kad neišsimaltų starto vieta, žvyrinėse dalyse ypatingai gera kelio danga, beveik visiškai nebuvo provėžų. Patys greičio ruožai labai techniški, daug posūkių – tiek greitų, tiek lėtų, parinkta kombinacijų net po šešis posūkius, pereinančius vienas į kitą su reljefo pasikeitimais

Visame ralyje praktiškai nebuvo Lietuvoje įprastų siaurų miško keliukų, kuriuose užprogramuota gilios provėžos, duobės, akmenys ir kiti dalykai, kur reikia daugiau galvoti apie mašinos saugojimą, o ne susitelkti tik į vairavimą. Kitais metais mielai grįžčiau į Cesio ralį.

V.Puodžiūnas / I.Staškutė - Ford Fiesta Rally4
V.Puodžiūnas / I.Staškutė – Ford Fiesta Rally4

Šįmet savo senąjį BMW iškeitei į Ford Fiesta Rally4. Kaip Tau pačiam šis pokytis?

Kardinalus, kokybine prasme. Kad ir kaip smagu važiuoti galu varomu automobiliu, gamykloje specialiai raliui sukurtas automobilis yra nuo mažiausių smulkmenų padarytas sportui – Launch control, trasos rėžimas, sekvencinė pavarų dėžė, tinkama važiuoklė, prietaisų valdymas ant vairo ir t.t. Technika pilnai sukurta raliui. O BMW Cup automobilis yra gatvinė mašina, kurioje pastiprinti tik maža dalis mazgų, nes daugiau riboja klasės taisyklės.

Tai sudaro milžinišką važiavimo skirtumą – su Rally4 nebereikia užsirašinėti duobių, ką su BMW būtina buvo daryti. Duobė mus 2020 m. Elektrėnų ralyje pervertė per priekį, tarp kitų BMW Cup dalyvių irgi yra buvę panašių incidentų.

Su BMW vos pradėjus greičiau važiuoti ėmė nebelaikyti mazgai, pernai neturėjom ralio be techninio gedimo.

V.Puodžiūnas / I.Staškutė - Ford Fiesta Rally4
V.Puodžiūnas / I.Staškutė – Ford Fiesta Rally4

Kuriuos savo vairavimo elementus reikia keisti labiausiai persėdus iš BMW į Ford Fiesta?

Persiorientavimui reikėjo pastangų ties automatiniais veiksmais – stabdymu, akceleravimu, slydimo valdymu, nuojauta, kaip elgsis automobilis. Su Fiesta viskas kaip iš naujo, vis dar išlenda automatizmas, kai pasielgiu kaip su galu varomu, bet jau apsipratau.

Reikėjo priprasti, kad tiesiojoje bėgioja priekis, į posūkį reikia šiek tiek kitaip važiuoti, reikia būti pasiruošus ir slystant neatleisti gazo. Taip pat, žymiai jautresnis vairas. Bet bendrai malonumo vairuoti nė kiek ne mažiau, o netgi daugiau.

V.Puodžiūnas / I.Staškutė - Ford Fiesta Rally4
V.Puodžiūnas / I.Staškutė – Ford Fiesta Rally4

Klasėje, kurioje varžeisi pagrinde itin jauni varžovai. Kokia atmosfera tvyrojo? Ar jaunimas dalinasi patirti tarpusavyje?

Buvo labai įdomu pamatyti, kokiame aukštame lygyje yra jaunimo pasiruošimas ir motyvacija. Du iš jauniausių dalyvių važiuoja mūsų komandoje, BMP, todėl iš arti matėme, kaip jie ruošiasi kiekvienam greičio ruožui. Fabio Schwarzas į ralį atvažiavo su inžinieriumi bei savo tėvu, buvusiu WRC lenktynininku Arminu Schwarzu, o vos 14 metų amžiaus Can’ui Alakočui šturmanauja Junior WRC DMACK taurės nugalėtojas Sanderis Parnas. Vaikinai bendrauja draugiškai, pasidalina patarimais, bet visi jie labai rimtai dirba. Jiems ralis yra ne šiaip pramoga, o jų gyvenimas, būsima karjera. Apskritai, visa LRČ4 klasė Latvijos čempionate yra labai konkurencinga ir sudaryta iš tokių jaunuolių. Jie jau dabar yra labai profesionalūs ir siekia dar tolimesnių aukštumų. Išties įspūdinga.

V.Puodžiūnas / I.Staškutė - Ford Fiesta Rally4
Baltic Motorsport Promotion komanda Cesyje

Papasakok apie bendradarbiavimą su Baltic Motorsport Promotion komanda su kurių automobiliu važiuoji. Kodėl pasirinkai juos?

Buvo kitoks planas šiam sezonui, bet kai jis nepaėjo, ėmiausi plano B, kuris jau metus buvo mintyse. Kadangi iš pradžių turėjau abejonių, ar norėsiu važiuoti su FWD, nes jį įsivaizdavau kaip nuobodų, tai nusprendžiau išsinuomoti pasibandymui. BMP buvo praktiškai vienintelis pasirinkimas ieškant naujausio modelio Rally4 nedideliu atstumu nuo Vilniaus. Nuvažiavau į Rygą susipažinti ir buvau labai maloniai nustebintas kokį profesionalumą pamačiau. O ir pats automobilis prilipo iš pirmo įsėdimo.

Po pirmų treniruočių supratau, kad tiek Rally4, tiek BMP yra itin geras pasirinkimas, netgi pranokstantis mano lūkesčius ir nusprendžiau važiuoti visą sezoną su jais. Martinš Dzenitis ir visa BMP komanda yra itin profesionalūs žmonės, kurie nuoširdžiai stengiasi ir žino, ką daro.

Jei kas galvoja pradėti ralio karjerą, siūlau iš karto rinktis gamyklinį automobilį ir jei tik yra galimybė, ieškoti profesionalios komandos, o ne bandyti viską išrasti pačiam nuo nulio.

Kitas klausimas – pirkti automobilį ar nuomotis. Per šituos metus supratau, kad daugiau vertės važiuoti su nuomota mašina, nei savo, nes gali važiuoti su naujausia technika, kokia yra, ir gauti ją maksimaliai sukomplektuotą, su nuolat atnaujinamais mazgais. Kartu gauni komandos vadovą (kas yra labai svarbu), mechanikus, kurie nuolat dirba prie tokios technikos, pilną antrą automobilį atsarginėmis dalimis ir tiesioginį kontaktą su „M-Sport“ padaliniu, kurie nuolat sprendžia silpnesnes vietas ir sezono eigoje jau atsiuntė ne vieną patobulinimą. Galima susikoncentruoti į pasiruošimą ir važiavimą be pašalinių trukdžių, kas ralyje labai svarbu.


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Ingmar Mato, Raimonds Volonts, Ralljis Cesis

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x