Rally Visaginas 2024 apžvalga

Apžvelgiame antrąjį Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato etapą 🙂

Šalia Visagino esantys geležinkeliai pažymėjo Lietuvos ralio šiltojo sezono traukinio pajudėjimą, kuris važiuos pirmyn iki pats vėlyvo rudens. Jau kelios savaitės prieš pirmojo LARSČ etapo pradžią visoje Lietuvoje dulkėjo žvyrkeliai nuo juose rengiamų testų – daug kas norėjo iškratyti žiemos rūdis dar prieš pasirodymą Visagine. Tarp to daugelio buvo yra labai daug, labai įdomių ekipažų. Visų pirma reiktų pakelti kepures prieš Mindaugą Varžą ir jo komandą, kurie ne tik sugeba kurti konkurencingus automobilius, bet į juos pasikviečia ir vienus iš greičiausių bei garsiausių šio regiono pilotų. Egon Kaur ir Teemu Asunmaa papuoštu bet kokio ralio dalyvių sąrašą. Tuo tarpu Nedas Radišauskas ne tik iš Saaremaa salos atsivežė sau Škoda Fabia N5, bet ir Saaremaa ralio nugalėtojo Ott Tanak Ford Fiesta Rally2 automobilį, kurį nuo šiol vairuos kitas estas – Kaspar Kasari. Visagine išvydome ir naują veidą N5 gang’e – Irmantą Buivydą. Kadangi po truputį vis labiau nurašome Mitsubishi Lancer Evolution automobilius, todėl išvysti šeštos bei septintos evoliucijos eksponatus – retas malonumas. Šį malonumą suteikė šauniai juos vairuojantys broliai latviai. Trisdešimt vienas LARSČ įskaitos ekipažas – taip pat viena iš malonesnių statistikų, kurią tik dar labiau sustiprina šio čempionato dalyvių pavardės.

Naujai surinktas Hyundai i20 deja parodė ožius ir kaito

Visaginas į ralio miestą pradėjo konvertuotis dar penktadienio vakarą – dalyviai itin operatyviai susirinko susitvarkyti administracinių reikalų netgi anksčiau negu buvo numatyta. Susitvarkę popierius vyrai ir moterys pajudėjo susirašyti penketo greičio ruožų. Greičio ruožai? Nors ir tie patys apsukti, tačiau su savo unikalia specifika – greiti, minkštoki su įspūdingais reljefo pasikeitimais bei daug drąsos reikalaujančiais vingiais. Kol dalyviai važinėjosi šiaurės rytų Lietuvos keliukais, tuo pat metu darbavosi ir techninė komisija, o kas buvo nespėta padaryti penktadienį – padaryta šeštadienio ryte. Kaip įprasta serviso zona išsitiesė visu ilgiu, tad media, kitas personalas ar žiūrovai turėjo be problemų pasiekti rekomenduotiną 10,000 žingsnių ribą. Sportas sveikata, bet benziną vis tiek reikia pilti, kaip pasakytų ralistai 🙂

Nedas su Justu koviniu tempu ieškojo savo bei automobilio galimybių ribų. Jau žinom, kad Fabia ribos ypač toli, tačiau ir Nedas su Justu ne iš kelmo spirti 🙂

Prieš pietus prasidėjusi ralio atidarymo ceremonija ėjosi kaip įprasta – buvo pasakytos sveikinimo kalbos, žmonės akimis lydėjo pravažiuojančius automobilius, Saulenis Pociūnas kalbino tiek vairuotojus, tiek šturmanus, o vaikai tiesė rankas norėdami pasilabinti su savo herojais. Visiška idilė, kurią šiek tiek sudrumstė per žoles ir šaligatvius Teemu Asunmaa lenkiantis Giedrius Notkus, kurio šturmanui Daliui Strižanui pavyko paskutinę sekundę laiku pagriebti patį svarbiausią ralio atributą – laiko kortelę. Šitas faktas turi priešistorę, kuri neramino itin daug ralio fanų. Paaiškėjo, jog penktadienio vakarą Giedriaus Notkaus Škoda Fabia R5 neturėjo daug entuziazmo kažkur važiuoti ir kaprizinosi dėl alyvos slėgio. Visgi iš Jono Sluckaus automobilio pasiskolintos dalys tą entuziazmą sugrąžino ir panevėžiečių ekipažas paskutinę sekundę pasirodė varžybose.

Be rankinio stabdžio įveikti tokias siauras vietas Giedriui kainavo truputėlį per daug

Taigi kas nutiko per tą nuostabiu oru pasižymėjusį šeštadienį? Buvo daug kovos. Labai daug. Tiek tarp svečių, tiek tarp LARSČ dalyvių. Kaip po finišo puikiai paminėjo Egon Kaur – ralis labai greitas, todėl ir atstumai maži. Kalbant apie ralio lyderius – realiai tokie turėjo būti trys. Jau minėtas Giedrius Notkus ir du svečiai iš Suomijos bei Estijos. Egon Kaur su MV Sport kurtu Hyundai i20 VRT jau neblogai susipažinęs – du laimėti raliai žiemą bei dvi dienos testų ant žvyro prieš savaitę. Tik asfaltas liko nepatikrintas. Su suomiu Teemu Asunmaa kitokia situacija. Teemu praeitais metais Žemaitijos ralyje patyrė avariją su Ford Fiesta VRT, kurio viduriai per metus laiko buvo perkelti į kitą Hyundai i20 VRT kėbulą. Tad Teemu vėl sėdo realiai už to paties automobilio, tik kitame kėbule. Visgi ir šis kartas nebuvo sėkmingas – Mitsubishi motoras užkaito neleisdamas Teemu smagiai pakovoti dėl pergalės ralyje. Na, o Giedriaus ir Egon kova vyko nuo pirmų iki paskutinių kilometrų. Sekundžių kovoje didesnę ralio dalį geriau laikėsi Giedrius ir finalas Visagino miesto gatvėmis turėjo būti epinis, nors nei vienam, nei kitam pergalė neatneštų nei įskaitinių taškų, nei dar ko. Tačiau azartas tokiose vietose dažniausiai ima viršų. Kad ir kaip būtų gaila, visgi ralio epilogą šiek tiek sugadino prieš ralį jau ožiavesis Giedriaus automobilis. Šį kartą tinkamai veikti nustojo rankinis stabdis, kurio ypatingai reikėjo susuktose Visagino miesto gatvėse. Finale – +3,66 sekundės nuo Egono kurį šampanu entuziastingai laistė Mindaugas Varža. Trečia Egono pergalė visgi.

MV Sport sukurtas Hyundai i20 visuomet kovoja dėl pergalių ir puikiai susitvarko su itin greitu E.Kaur važiavimu

Dėl trečios vietos buvo kilusi netikėta intriga. Į naujus ratus įšokęs Nedas Radišauskas puikiai pažindinosi su naujos technikos galimybėmis ir laikėsi trečioje pozicijoje, tačiau už jo visai netoliese važiavo šio ralio staigmena – Irmantas Buivydas. Beveik be testų pirmą kartą į 4WD techniką įšokęs vyrukas ramiu veidu su Ford Fiesta N5 rodė Top3 laikus lenkdamas visus savo klasės kolegas. Žinant Irmanto patirtį slalomuose ant asfalto bei vos 6 sekundžių atstumą nuo Nedo – įtampėlė tvyrojo ore. Visgi lygiai taip pat kaip ir kovoje dėl pirmos vietos – viskas išsisprendė ganėtinai greitai. Pačioje devinto greičio ruože pradžioje Irmantas priekiniu ratu kabino šalia kelio pastatytą bortelį ir nuo to laiko jo automobilis nebevažiavo konkurencingai. To pasekmė – kritimas iš 4 į 6 vietą. Tuo sėkmingai pasinaudojo Kaspar Kasari bei mums puikiai pažįstamo Emils Blūms brolis – Kalvis, katras kaip ir jo brolis įspūdingai vairuoja Mitsubishi Lancer Evolution techniką. Nepaisant sugadinto rezultato, galima pasveikinti Irmantą ir jo brolį Edviną su išties visus nustebinusiu tempu. Dabar bus be galo įdomu išvysti juos LARČ etape, kur važiuos pilnos sudėties N5 kariauna.

Irmantas bei Edvinas Buivydai – vienareikšmiškai “Drivers of the Rally”

Visai realu, kad kažkur visai šalimai aukščiau minėtų dalyvių turėjo finišuoti Martynas Samsonas. Visagine jis pasirodė su legendiniu BMW M3X kėbulu, kuris šį kartą buvo įgalintas Honda K20 variklio. Garso daug, greičio taip pat, bet deja antrame greičio ruože lūžo pakaba dėl ko Martynui teko grįžti į servisą nebaigus pirmos sekcijos. Susitvarkę automobilį ir į ruožus sugrįžę pagal Rally2 taisyklę, Martynas su Ervinu su tuo BMW išdarinėjo stebuklus. Greičio ruožų įveikimo laikai tą patvirtina.

Sunku pasakyti, kas daugiau turi malonumo – ar Martynas su Ervinu pilna rankena lėkdami skersai, ar ralio žiūrovai visą tai matydami iš šono 🙂

Martynui iškritus iš kovos dėl greičiausio 2WD titulo, į kovą stojo LARSČ 2WD greičiausieji – Markas Buteikis, Klaudas Bučinskas bei Darius Sukackas. Tad prieš kalbant apie juos būtina paminėti kovą dėl absoliučios LARSČ įskaitos. Ten itin užtikrintai koncertą dirigavo Benas Šimkus. Jo juodą Mitsubishi Lancer Evolution IX bandė gaudyti tik latvis Andris Spilva su Subaru Impreza GT, kuriam tai vos antras startas Lietuvoje. Andris visą laiką laikėsi netoli lietuvio, bet vietoje to, kad jį pagautų, žaliosios Imprezos ekipažas krito žemyn dėl dviejų faktorių – gautos baudos bei fenomenalaus Marko Buteikio važiavimo ant Visagino “betonkės”. Taigi grįžtant prie BMW trikovės – Markas, Klaudas bei Darius itin smagiai rungėsi tarpusavyje netgi ne sekundėmis, o jų dalimis. Galų gale Marko sprintas mieste jį pakėlė net iki antros vietos LARSČ bendroje įskaitoje bei pergalės tarp saviškių. Kirtus finišo liniją paaiškėjo, jog 2-5 vietas skyrė vos 5 sekundės. Panašu, kad šiais metais ir Ralio sprintas taps ta vieta, kur konkurencija nejuokinga ir verta atkreipti ralio fanų dėmesį.

Benas Šimkus kaip iš natų suvažiavo šį ralį. Nei pridėt, nei atimt 🙂

Jeigu ne prastas padangų pasirinkimas – kaži ar Markas nebūtų ant kulnų lipęs ir pačiam Benui? Panašu, jog naujas Marko šturmanas Deimantas be jokių problemų priprato prie stenogramos sąsiuvinio

Legendinis Visagino miesto greičio ruožas buvo ta vieta kur paaiškėjo nugalėtojai. Taip pat tai buvo vieta kur įvyko dvi rimtesnės avarijos – stadione su lūžusiu ratu sustojo ukrainiečių ekipažas, dėl kurio teko trumpam pristabdyti lenktynes, o klastingame miške į medį galu trinktelėjo Mindaugo Grikienio Subaru Impreza. Na, su tuo “trinktelėjo” gal ir per švelniai pasakyta. Šiais metais kartą šis ruožas buvo važiuojamas į priešingą pusę nei įprastai. Pridėjus uždarą parką iš karto po finišo stadione turbūt tai yra puikus sprendimas, nes ralio finišo emocijos yra čia pat, prie galybės žmonių. Tai ypač priartina paprastą žiūrovą prie šio mūsų mylimo sporto ir parodo jį iš kiek kitos pusės.

Labai smagu, kad Lietuvos sprintą papildo konkurencingi svečiai iš Latvijos.

Didelis ačiū Tadui Balaišiui ir visai komandai už tai, kad turime tokį nuostabų vasaros ralio prologą 🙂

Ar nieko rūkoriams neprimena šis Kalvio Blūms dizainas? Bent jau kepures latviai užsidėjo su “teisingu” pavadinimu

Tai tiek iš Visagino, susitiksime Kėdainiuose ar Lazdijuose 🙂

Šiemet šitie du vyrukai jau ne pirmą kartą konkuruoja tarpusavyje 🙂

Nuotraukos – Armandas Knezys


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


www.ewrc-results.com
Rally Visaginas rezultatai


0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x