Rally Visaginas 2024 dalyvių sąrašo įdomybės

Kviečiame paskaityti apie įdomesnius Rally Visaginas dalyvių sąrašo niuansus 🙂


Egon Kaur

Panašu, kad Mindaugas Varža su Egonu Kauru rado išties puikią bendryste. Mindaugui smagu turėti vairuotoją, kuris savo inžineriniu mąstymų gali išpasakoti ir ištestuoti visus automobilio reguliavimo bei tobulinimo niuansus, o Egonui tai puiki galimybė palaikyti formą bei palakstyti analogų neturinčiu automobiliu. Taigi ką mes čia turime? Egonui tai bus jau trečias startas su MV Sport ruoštu Hyundai i20 VRT automobiliu. Pirma sekė pergalė “Winter Rally Aukštaitija 2024” varžybose, o kiek vėliau estas nugalėjo Latvijoje vykusiame “Rally Sarma”. Šį kartą tai bus debiutas ant žvyro, bet prieš Visaginą komanda bus atlikusi dvi testų sesijas, tad komanda bus kaip reikiant apšilusi. Hyundai i20 VRT yra varomas puikiai pažįstamu PSA 1,6 Turbo varikliu, kuris sutinkamas N5 automobiliuose. Ant kelio automobilį laiko ypatinga MV Sport sukurta double-wishbone pakaba. Beje, Egonas tokį automobilį vairuos ne vienas…

Egon prieš Visaginą bus jau gerokai apšilęs dvejuose testų sesijose

Teemu Asunmaa

Daugkartinis Suomijos čempionas vėl sugrįžta į Visaginą. Pernai metais Teemu matėme už lenkų Toyota GR Yaris automobilio vairo. Daugmaž standartiniu automobiliu suomis finišavo trečioje vietoje bendroje įskaitoje, tai galima tik įsivaizduoti ko galime tikėtis iš jo su žymiai konkurencingesniu automobiliu. Visa tai irgi turi istoriją. Teemu pernai metais pasirodė dar kartelį – Rally Žemaitija, su to paties MV Sport Ford Fiesta VRT automobiliu. Deja po kūlversčio pačioje ralio pradžioje vėliau nematėme nei Teemu, nei tos Fiestos, tačiau viskas sugrįžta – tiek Teemu, tiek Fiesta, tačiau kitame pavidale. Po avarijos MV Sport vyrai iš Ford Fiesta kėbulo viską perdėjo į kitą Hyundai i20 kėbulą, tad Visagine matysime du tokius automobilius. Vienas su Egonu, kitas su Teemu už vairo. Tačiau yra vienas esminis skirtumas tarp tų automobilių. Jei Egono i20 varomas PSA 1,6 Turbo, tai Teemu Hyundai ratus suks 2,0l Mitsubishi motoras. Tiems kuriems įdomi visa to techninė / inžinerinė pusė – šitą dalyką bus tikrai įdomu sekti.

Teemu tame pačiame automobilyje, tiesiog kitame kėbule

Martynas Samsonas

Po to kai Martynas Samsonas tapo čempionu, po truputį buvo galima suprasti, kad šiemetinė jo programa bus tikrai kitokia. N5 reikalai buvo palikti kitų šalių publikai, o pats Martynas grįžo prie to, kas jo širdžiai artimiausia – galu varoma technika. Iš trijų turimų tokių raudonų vienetų, Visagine pamatysime tikrai įdomų projektą – legendinį BMW M3X kėbulą su… Honda K20 dviejų litrų atmosferiniu varikliu. Nedidukas variklis, sustumtas vos ne į automobilio saloną bei sujungtas su Samsonas Motorsport sekvencine pavarų dėže, į galinius ratus perduoda apie 270 arklio galių prie kurtinančių 9000 RPM. Vienas iš didesnių šio variklio privalumų yra tai, kad dėl jo mažos kubatūros minimalus automobilio svoris gali siekti vos šiek tiek daugiau nei toną. Panašu, jog tai bus itin smagiai važiuojantis automobilis, o Martyno rankose… Na patys suprantat. Bus daug vaizdo ir garso 🙂

Kurį laiką užtruks susivokti, kodėl BMW skamba kaip Honda

Nedas Radišauskas

Nedas Lietuvos ralio pasaulyje pasižymi greičiu – tiek tiesioginiu, tiek sprendimų / karjeros. Po labai trumpos įžangos su silpnesne technika, Nedas iškart šoko į grėsmingą BMW M3, o po keletos sezonų peršoko į VW Polo N5, su kuriuo iškarto tapo LARČ5 / N5 čempionu. Atsisėdimas į itin komfortišką, puikiai valdomą automobilį po BMW M3, kuris ties kiekvienu žingsniu pasiruošęs ekipažą pritrėkšti, buvo itin pavykęs. Kaip tik prieš metus Visagine Nedas ir debiutavo su Polo. Praėjus metams kaunietis šokteli dar aukščiau ir Visagine jam bus debiutas su Škoda Fabia R5. Ilgai trukusios šios klasės automobilio paieškos Nedui pasibaigė ralio saloje, dar žinomoje kaip Saaremaa. Ten žiemos metu su Kaspar Kasari sukirtus rankomis, pavasarį į Lietuvą atvyko dar vienas FIA klasės automobilis. Nedo Polo taip pat pateko į puikias rankas – pas Giedrių Firantą. Į ralio fanų klausimus Nedas atsakė – “O kada, jeigu ne dabar?” Dar vienas įdomus momentas – dizainas. BMW M3 džiugino akį savo margumu, o štai Polo N5 buvo konservatoriškai baltas, tad naujoji Škoda amerikiečių dizainerio dėka, greičio ruožuose matysime tikrai unikalų dizainą.

Testuose rodytas Nedo greitis indikuoja, kad automobilio prisijaukinimas ypač lengvas

Kaspar Kasari

Vis dažniau nutinkantis reiškinys mūsų raliuose – kaimynų estų vizitai. Lietuvoje esame juos labiau įpratę matyti su nacionalinio lygio technika, tačiau dabar turėsime dalyvį, kuris išvairuos ir Rally2 klasės automobilį. 26-erių Kaspar Kasari bus vienas iš keturių dalyvių, kuris atstovaus Estijos vėliavą šį savaitgalį Visagine. Praėjusių metų Estijos ralio čempionato prizininkas ketina startuoti mūsų šalyje antrą sykį – pastarąjį kartą galėjome jį išvysti prieš 3 metus, “Rally Aukštaitija” metu. Tuomet, vairuodamas Ford Fiesta Rally4, Kaspar užsitikrino Latvijos ralio čempionato “Junior” įskaitos titulą. Šį kartą estas sugrįžta į Lietuvą turėdamas tikslą pasiruošti prieš artėjantį trečiąjį Estijos ralio čempionato etapą Suomijoje bei priprasti prie naujos technikos. Tarpsezonio metu Kaspar, perleidęs Škoda Fabia R5 naujam šeimininkui, įsigijo naujausios specifikacijos Ford Fiesta Rally2. Tai tas pats automobilis, turintis #118 kėbulo gamyklinį žymenį, su kuriuo pernai Ott Tänak nugalėjo savo namų ralyje Rally Saaremaa. Verta paminėti, jog Kaspar Kasari, iš dalies, atsidūrė „Rally Visaginas 2024“ dalyvių sąraše ir dėka užsimezgusių ryšių su praėjusiu teksto herojumi. Estas, pasiteiravęs Nedo nuomonės, išgirdo tik pačius geriausius atsiliepimus apie šias varžybas. Akivaizdu, kad žodis, keliaujantis iš patikimų lūpų, taip pat, turi nemenką įtaką priimant tokius sprendimus 🙂

Ott Tanak prajodinėtas Ford Fiesta Rally2 automobilis, kurį nuo šiol vairuos Kaspar Kasari

Irmantas Buivydas

Prieš kelias savaites Irmantas sudrebino Lietuvos ralio bendruomenę pristatydamas vieną iš didžiausių šio tarpsezonio naujienų – persėdimą į Ford Fiesta N5. Tiesa, iki šio tikslo jaunuolis ėjo kryptingai: pirmuosius žingsnius autosporte žengė dalyvaudamas įvairiose slalomo ir kroso varžybose, kuriose užimdavo prizines vietas. 2020 m. sportininkas pasuko link išsvajotosios ralio disciplinos. Pirmaisiais ralio karjeros metais Irmantas pilotavo egzotinį MG ZR 160 mini ralio ir LARSČ etapuose. 2021 m. pabaigoje iškovojęs pirmuosius apdovanojimus sprinto čempionato metinėse įskaitose, kitąmet nusprendė iškeisti raudoną „pomidorą“ į pirmąjį tikrąjį sportinį automobilį – Ford Fiesta R2T. Galiausiai, kelmiškis laimėjo 2022 m. LARSČ bendroje įskaitoje ir jau sekančiame sezone pasuko link LARČ. Debiutinis sezonas aukščiausiame lygyje klostėsi, taip pat, neprastai: užimta 3 vieta LARČ 4 įskaitoje demonstruojant konkurencingus laikus prieš varžovus, lėkusius su modernesne Rally4 klasės technika. Šiemet šalia Irmanto ir toliau sėdės brolis Edvinas, kuris ištikimai lydi savo jaunėlį nuo pat ralio karjeros pradžios. Abiejų jų laukia visiškai naujas iššūkis – prisijaukinti Ford Fiesta N5, įsigytą iš Roko Steponavičiaus. Taip pat, ekipažas turi gerą naujieną šio automobilio dizaino mylėtojams – jis išliks ir džiugins Jūsų akis viso šio sezono metu. Broliai jau spėjo surinkti pirmuosius „testinius“ kilometrus, tačiau pirmas tikrasis 56 km ilgio išbandymas su radikaliai skirtinga technika įvyks jau šį šeštadienį. Verta paminėti, jog startas Visagino ralyje Irmantui Buivydui leis įsirašyti į Lietuvos ralio istoriją: būdamas vos 20 metų, 5 mėnesių ir 14 dienų, jis taps vienu iš visų laikų jauniausių pilotų, pradėjusių pilotuoti visais ratais varomą techniką. Kas tokiu pačiu žingsniu pažengė anksčiau – galite rasti Contribee platformoje esančiame pasakojime.

Viena iš įdomesnių šio sezono intrigų – kaip pavyks Buivydų ekipažui adaptuotis prie itin rimtos technikos

Kalvis Blūms

Blūms pavardė jums turbūt jau neblogai žinoma, nes praeitias metais latvis Emils Blūms Lietuvoje buvo nepavejamas “valtinininkas”. Su Mitsubishi Lancer Evolution IX jis laimėjo tą, ką galėjo realiai laimėti. Tačiau Emils turi ir brolį – Kalvis Blūms, kuris šiek tiek mažiau reiškiasi ralio pasaulyje. Kalvį neretai galima pamatyti ant krosinio motociklo. Visgi 2023 tik dvejose varžybose dalyvavęs Kalvis šįmet jau suvažiavo jau tris žieminius etapus Latvijoje ir Esijoje, o žyvro sezoną atidarys Visagine. Be galo smagu ir tai, jog Kalvis vairuojama vis rečiau ralio greičio ruožuose sutinkamą Mitsubishi Lancer Evolution VI, kuris be kita ko dar ir turi legendinį originalų Mitsubishi dizainą iš 1999-2000 metų epochos. Beje Kalvis už vairo kaip ir brolis Emils tikrai jaučiasi gerai, tad senasis Mitsubishi lekia kaip reikiant. Visuose trijuose žiemos etapuose latvis užėmė prizines vietas savo klasėje. Dar vienas dalykas – Kalvis į Lietuvą grįžta po penkių metų pertraukos.

Emils jau įrodė lietuviams savo greitį, dabar tą bent Visagine bandys įrodyti jo brolis Kalvis

Nadiia Soboleva

Pastaraisiais metais nuolatinis brolių ukrainiečių dalyvavimas mūsų raliuose – jokia naujiena. Tačiau smagu, jog po 10 metų pertraukos turėsime dailiosios lyties atstovių ekipažą, dalyvaujantį kiek aukštesniame Lietuvos ralio lygyje nei LMRČ serija. Nadiia ralio pasaulyje atsidūrė dėka tėčio Mykola. Besisukant autosporto virtuvėje nuo 6-erių, jai gimė svajonė išbandyti save vairuotojo pozicijoje. Viename iš interviu Nadiia yra minėjusi, jog prieš sėdant į sportinį automobilį, tėtis jai pateikė nemenkus reikalavimus – sukurti šeimą bei užauginti vaikus. Juos įgyvendinus, galiausiai, 2020 m. ukrainietė debiutavo vietinėse varžybose už „aštuntuko“ vairo. Pirmieji sezonai klostėsi neblogai: 2021 metais, demonstruodama neblogą tempą, ji laimėjo vietinę Historic’ų taurę bei užėmė 2 vietą 2WD nacionalinio čempionato klasėje. Jau sekančiam sezonui Nadiia turėjo rimtų planų, tačiau juos sujaukė prasidėjęs karas Ukrainoje. Visgi, prie sportinio automobilio vairo ji grįžo praėjusių metų vasarą: Lietuvoje turėjo kelias treniruotes kartu su treneriu Jonu Dereškevičiumi, o spalio mėnesį spėjo sudalyvauti ir Lausitz ralyje su Proracing komandos Škoda Fabia Rally2-Kit. Nadiia Soboleva ir Tetiana Kravtsova tandemas šiemet startavo jau trijose varžybose (Riihimäki, Alūksnėje ir Sarmoje) žiemos laikotarpiu su tuo pačiu automobiliu. Taigi, startas Visagine taps pirmuoju ukrainiečių ekipažo išbandymu ant žvyrinės dangos šiais metais. Tiesa, minėtas Rally2-Kit klasės automobilis šį kartą bus iškeistas į mums gerai žinomos latvių komandos Baltic Motorsport Promotion naująjį pirkinį – Ford Fiesta Rally3. Beje, šis automobilis ypatingas tuo, kad nuo 2021 m. reguliariai dalyvavo įvairiose varžybose Suomijoje, o pernai tapo ir čempionišku po Benjamin Korhola iškovoto Rally3 klasės titulo nacionaliniame čempionate.

Štai tokiu dizainu Lietuvoje pasirodys ukrainiečių ekipažas

Markas Buteikis

Turbūt, jau mažai kam bereikia pristatinėti kas yra šis jaunuolis. Šiemet 18-metis ukmergiškis sezoną pradėjo dalyvaudamas pirmajame LARSČ etape Zarasuose. „Winter Rally Aukštaitija 2024“ metu jis susižėrė visus įmanomus pirmosios vietos trofėjus, įskaitant ir pergalę sprinto bendrojoje įskaitoje. Toks rezultatas lėmė, jog ant Marko automobilio puikuosis vienetas. Šis įvertinimas sportininkui suteiks ne tik „kelio valytojo“ rolę pirmojoje Visagino ralio dalyje, bet ir, išties, unikalų statusą – visų laikų jauniausio Lietuvos ralio lenktynininko, gavusio aukščiausią startinį numerį. Per 3 mėnesius trukusią pertrauką ukmergiškio stovykloje įvyko ir vienas svarbus pokytis – nuo šiol jam stenogramą skaitys kolega Deimantas Gajauskas. Marko bendraamžis jau kuris laiko domisi ralio disciplina, tačiau varžybos Visagine jam bus debiutinės. Naujai susibūręs ekipažas jau turėjo kelias susirašymų treniruotes, tačiau tikruosius dueto darbo vaisius pamatysime jau šį šeštadienį.

Markas visų laikų jauniausio Lietuvos ralio lenktynininkas, gavęs aukščiausią startinį numerį

Klaudas Bučinskas

Praėjusių metų LMRČ vice čempionas, pagaliau, priėmė jau kurį laiką brendusį sprendimą – persikelti į aukštesnį lygį ralio disciplinoje. Tiesa, 24-erių panevėžietis jau yra sykį startavęs LARČ etape. „Nordis Racing Team“ sportininkui suteikė šansą startuoti „Rally Aukštaitija 2021“ varžybose, kuriose buvo vienas iš greičiausių, pilotuojančių BMW Cup klasės techniką. Šis tarpsezonis sportininkui buvo, išties, įtemptas. Jo metu įvyko nemažai pokyčių. Vienas iš jų – naujas automobilis, įsigytas iš Vytauto Kaziukonio rankų. Klaudas ir toliau lieka BMW E46 Compact savininkų klubo gretose, tačiau naujasis pirkinys yra parengtas jau pagal BMW Cup klasės reikalavimus. Be to, šturmano poziciją perims ralio disciplinoje debiutuosiantis Povilas Gutauskas. Verta paminėti, jog šie ekipažo nariai buvo komandos draugai pernykščiame „Palangos ralyje“, kuriame vairavo siluetinį BMW M4 ir nugalėjo savo klasėje. Klaudas šiemet pratęs savo epopėją Palangos varžybose, tačiau sezono planai ralio disciplinoje lieka vis dar neaiškūs. Tačiau aišku viena – lenktynininką tikrai išvysime artėjantį savaitgalį Visagine 🙂

Į Klaudo rankas atkeliavo vienas geriausiai paruoštų BMW Cup’ų


Visa informacija www.rallyvisaginas.lt bei www.autorally.lt

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x