Niederösterreich Rallye ’19

Tarp Vienos ir Linco, Austrijos ralio grietinėlė susirinko į šeštąjį Austrijos ralio čempionato etapą. Ten pagrindinės batalijos vyko tarp dviejų ekipažų, kurie visą sezoną veja viens kitą. Tai vienas, tai kitas pasiima pergalę, o likusieji dalyviai gali pasvajoti geriausiu atveju tik apie trečią poziciją. Tie du ekipažai – 2016 čempionas Hermann Neubauer su Ford Fiesta R5 ir jaunas talentas Julian Wagner su Škoda Fabia R5. Nors daugiau pergalių turi pirmasis, nefinišuotas sezono atidarymo ralis austrą visam sezonui patupdė į vaidmenį, kuriame visą sezoną turi vytis lyderį. Šį, Niederosterreich ralį vėl laimėjo Neubauer, taip sumažindamas atsilikimą iki 8 taškų. Austrijos čempionas paaiškės Lapkričio viduryje, Rallye W4 metu.

Bet mes vėl šiek tiek nukrypsime į šalį nuo pagrindinių reikalų. Tarp krūvos labai įdomių automobilių važiuojančių Austrijos čempionate, Niederösterreich Rallye starto tvarkoje buvo du mažai dar kur matyti egzemplioriai. Kol kas juos radome tarp “nulinukų”, bet manau ateityje juos išvysime ir lenktyniaujančius pagrindinėse įskaitose.

Pirmasis ir matomas nuotraukoje – Suzuki Swift ZMX. Kitais metais Austrijos ralio federacija uždega žalią šviesą N-Open klasei, kuri mums pažįstama kaip Proto klasė Lenkijoje ar Baltijos šalyse, N5 Ispanijoje, AP4 Azijoje ar MRT Pietų Amerikoje.Tad šis automobilis ruošiamas būtent šiai klasei. Suzuki ZMX turi dviejų litrų Mitsubishi Evolution X variklį, sekvencinę pavarų dėžę ir Reiger pakabą. Kitaip tariant – dar vienas įdomi pigesnė alternatyva R5 gamykliniams šedevrams. Šis automobilis kol kas startavo trijuose etapuose – dvejuose kaip “nulinukas” ir viename regioniniame ralyje jau kaip pilnateisis dalyvis. Deja pasimatuoti realaus greičio nepavyko, dėl incidento jau pirmame greičio ruože. Bet šį automobilį dar bus galima išvysti kitą savaitgalį paskutiniame Austrijos čempionato etape, kuriame Suzuki Swift ZMX startuos bendroje ralio įskaitoje. Šį automobilį gamina ir plėtoja ZM – Racing kartu su Suzuki Austria padaliniu.

O antrasis eksponatas, jau FIA patvirtintos R4 klasės dalyvis – Audi A1 R4. R4 klasė – FIA sugalvota erdvė, užpildanti tarpą tarp R2/R3 priekiu varomu automobilių ir jau rimtos R5 technikos. Esmė paprasta – nusiperki Oreca pagamintą R4 rinkinį, kuriame yra 1,6 turbo variklis, sekvencinė R5 tipo pavarų dėžė su galiniu diferencialu, elektronika, priekinės ir galinės pakabos detalės(be amortizatorių ir spyruoklių), pusašiai ir velenai, stabdžių sistema, kuro bakas su siurbliais. Ir visą šitą gėrį susidedi į norimą kėbulą, plius pasirūpini trūkstamomis dalimis kaip vidinė saugumo įranga, amortizatoriai, spyruoklės, radiatoriai, išmetimo sistema, ratai ir t.t. Visgi tai nėra itin pigus reikalas. Toks automobilis paprastai kainuoja vos 20% pigiau nei R5, bet užtat automobilio aptarnavimas yra 40% pigesnis.

Šiuo metu kelią skinasi 5 R4 modeliai:

  • Audi A1 R4 – debiutavo šiais metais Austrijoje, trijuose etapuose važiavo kaip “nulinukas”.
  • Dacia Sandero R4 – debiutas taip pat 2019, įveikti du etapai Ispanijoje ir vienas Belgijoje.
  • Mini Cooper R4 – tie patys 2019 ir penki startai Suomijoje.Fiat MR 500X R4 – labai aktyviai renka kilometrus Prancūzijoje.
  • Toyota Etios R4 – šis modelis jau turi daugiau istorijos. Audi, Dacia, Mini ir Fiat turi dar tik po vieną modelį, o Toyota Etios R4 jau yra pagaminti du vienetai, o pirmasis startas buvo dar 2017. Bet kaip ir anksčiau minėti modeliai, pagrindiniai ralių kilometrai renkami šiais metais. Vienas automobilis važiuoja Argentinoje, o antras – Zambijoje. Beje Etios R4 jau turi ir tikrą pergalę – Balandžio pabaigoje laimėtas Rally of South Africa.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Jan Šmerda

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x