Pokalbis su Martins apie antrąjį ERC etapą Kanarų salose
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Tai buvo tavo pirmas kartas „Rally Islas Canarias“. Kaip tau sekėsi? Kokį įspūdį paliko sala, keliai, atmosfera?
Tiesą sakant, tai buvo mano antrasis kartas; pirmą kartą dalyvavau 2018 m. su „Opel Motorsport“. Tais metais jaunių kategorijoje finišavome antroje vietoje. Ten buvo viskas gerokai kitaip su priekiniais ratais varomu automobiliu. Sala tikrai graži, su didingais kraštovaizdžiais ir įvairiais nuostabiais miestais aplinkui. Orai čia tikrai keičiasi tarp salos dalių, todėl padangų strategijos dėliojimas tampa sunkesnis.
Tau taip pat tai buvo pirmas kartas su nauju automobiliu ant asfalto. Kuo jis skiriasi nuo paskutinės Škoda Fabia Rally2 Evo evoliucijos važiuojant ant kietos dangos?
Neturiu daug patirties su keturiais ratais varomais automobiliais ir ypač „Rally2“ automobiliais ant asfalto, nes esu važiavęs tik tris aukščiausio lygio asfaltinius ralius, kurių kiekvienas su skirtinga „Škoda Rally2“ evoliucija. Taigi, aš tikrai negaliu pateikti tikslių skirtumų, nes dar turiu surinkti gerokai daugiau patirties bei išanalizuoti daugiau šių automobilių specifikų ant asfalto. Tačiau tikrai galiu pasakyti, kad RS Rally2 yra tikrai geras automobilis, kai tik pavyksta su juo susidraugauti.
Minėjai, jog atliktos automobilio nustatymų korekcijos buvo nesėkmingos. Kodėl nauji nustatymai neatnešė naudos? Ar sureguliuoti automobilį ant asfalto yra sunkiau negu ant žvyro? O gal lengviau?
Dėl besikeičiančios kelio dangos ir oro sąlygų tarp greičio ruožų, atsirado poreikis keisti automobilių nustatymus, todėl išbandėme įvairius variantus, nes vis tik semiamės patirties ir renkame informaciją apie automobilį ir asfaltinius ralius. Nustatyti automobilį asfaltui yra daug sudėtingiau. Pagrindinis skirtumas yra tas, kad ant asfalto visi šie pokyčiai yra daug ryškesni – juos galima jausti daug labiau. Žvyrinis kelias yra daug šiurkštesnis, o nustatymai nedaro tokio didelio skirtumo. Ant asfalto viskas turi būti tobula. Net tiksli stabdžių ir padangų temperatūra.
Sirgti ir daryti tokius subtilius dalykus kaip greičio ruožų susirašymas ir lenktyniavimas jais yra ne pats geriausias derinys. Kaip tau pavyko susikaupti tuo pačiu metu blogai jaučiantis?
Abu turėjome sveikatos problemų. Ta liga iš mūsų atėmė daug energijos. Greičio ruožų susirašymo diena buvo viena prasčiausių mūsų savijautos požiūriu. Ir tai labai paveikė stenogramos kokybę. Būtent stenograma šiame ralyje buvo ypač svarbi, nes posūkių buvo keturis kartus daugiau nei esame įpratę Baltijos šalyse. TET Rally Liepaja mes paprastai prirašome 2 sąsiuvinius, o Kanarų salose naudojome 5 sąsiuvinius. Mano komandos gydytojo dėka mums pavyko su kiekviena valanda jaustis vis geriau ir geriau. Vis dėlto išlaikyti susikaupimą ir gerai vairuoti nebuvo lengva užduotis; tai atėmė daug daugiau energijos nei įprastai. Tik dėl savo fizinio pasirengimo galėjome išgyventi šį savaitgalį.
Kaip vertini savo patirtį ant asfalto, palyginti su praėjusiais metais? Ir koks asfalto tipas tau tinkamesnis – lygus, duobėtas, greitos ar techniškos atkarpos?
Iš greičio ruožų laikų atrodė, kad buvome konkurencingesni esant sudėtingomis kelio sąlygomis – kai lyja. Vadinasi, kai kelias techniškesnis, esame arčiau viršūnės, tačiau vis dar trūksta šiek tiek tempo greitose vietose, bet tai gali ateiti tik su patirtimi, kurią dar turime įgyti.
Ar jauti, kur slypi tos paskutinės 0,5 sekundės vienam kilometrui iki lyderių tempo?
Jaučiu ir žinau, kur galime patobulėti ir pagerinti rezultatą ir mes prie to dirbame!
Dabar mūsų laukia trys žvyro raliai. Lenkija, kurią jau šiek tiek pažįsti, tavo gimtosios šalies – Liepojos ralis. Galiausiai naujiena visiems – ralis Švedijoje. Ką manai apie šias tris varžybas? Ar keli joms skirtingus tikslus?
Žvyras yra ta danga, ant kurios turime daugiau patirties, ir manau, kad visi iš mūsų tikisi aukščiausių rezultatų per tris artėjančius ralius. Mes sutelksime dėmesį ir dirbsime 110 %, kad pateiktume geriausią, ką galime.
Komandos gyvenmą galite sekti socialinių tinklų paskyrose: „Twitter“ @MSesks, „Facebook“ @MartinsSesksRallying, „Instagram“ @martins_sesks ir svetainėje https://www.martinssesks.com
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – FLAT-OUT Media Agency