Orlen Lietuva Rally dalyvių sąrašo įdomybės

Orlen Lietuva rally

Apžvelgiame įdomesnius Orlen Lietuva ralio dalybių sąrašo kampus 🙂

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Tęsiame rubriką apie lietuviškų ralių dalyvių sąrašo įdomybes. Orlen Lietuva ralis įprastai būdavo tai, kuriame šių įdomybių mažiausiai, bet tai, kad šios varžybos atidarys LARČ sezoną bei įsiterps prieš ERC Rally Poland viską keičia. Čia pamatysime išties gan įdomių momentų. Ačiū Ignui Augustoniui už itin plačią atvykstančių svečių apžvalgą 🙂


Grzegorz Grzyb

Grzegorz yra tikrų tikriausia Lenkijos ralio legenda, turinti virš 300 unikalių startų įvairiausiuose raliuose. Nenuostabu kodėl toks skaičius – kiekvienais metais Grzegorz sudalyvauja apie 15 unikaliuose raliuose. Labiausiai patyręs Lenkijos ralio pilotas užsuks į Lietuvą ketvirtą sykį. Anksčiau jį galėjome matyti sykį Elektrėnuose bei du sykius dviejuose pastaruosiuose Žemaitijos raliuose. Kaimynas iš Lenkijos geriausiai pasirodė mūsų žvyrkeliuose pernai, Žemaitijos ralyje, kada iškovojo 5-ąją vietą bendrosios įskaitos rikiuotėje, palikdamas už nugaros tokius vardus kaip Martynas Samsonas ar Giedrius Notkus.

Šiemet Grzegorz jau spėjo sudalyvauti 3 raliuose, įskaitant ir praėjusį savaitgalį vykusį asfaltinį ERC etapą Kanaruose. Tiesiai iš saulėtosios Ispanijos lenkas atvyksta į ORLEN Lietuva Rally su pagrindiniu tikslu – pasiruošti jau kitą savaitę prasidedančiam ERC etapui Lenkijoje. Beje, dar prieš startą Mažeikiuose lenktynininkas nusprendė apšilti šiandien vykstančiuose testuose. Tiesa, vengrų komanda “Topp-Cars” nespėjo laiku paruošti automobilio, todėl šį kartą visų laikų labiausiai patyrusį Lenkijos ralio pilotą matysime mums puikiai žinomos latvių komandos “Sports Racing Technologies” gretose.

Nors Grzegorz ralio pasaulyje geriau žinomas kaip asfaltinės dangos specialistas, visgi, nereikėtų nuvertinti jo sugebėjimų ir ant žvyrinės dangos. Savaitgalio metu jis bus rimtas pretendentas pakovoti dėl bendrosios įskaitos TOP 3 ar bent jau išbandyti greičiausių lietuvaičių (Vlado Jurkevičiaus, Martyno Samsono ir Giedriaus Notkaus) nervus.

G.Grzyb 2022m. Žemaitijos ralyje
G.Grzyb 2022m. Žemaitijos ralyje

Rafal Kwiatkowski

Grzegorz Grzyb nusprendė pasikviesti į Mažeikius ir savo kolegą, vairuojantį identišką Škoda Fabia Rally2 evo. Kaimyną iš Lenkijos galėjome pamatyti jau praėjusių metų Žemaitijos ralyje su Subaru Impreza. Tai buvo antrasis žvyrinis ralis jo karjeroje. Kai kuriuose greičio ruožuose Rafal rodė panašų tempą su daugiau patirties ant žvyro turinčiais tautiečiais Pauliumi Beniušiu ir Tomu Šmagariu, kurie tuo metu vairavo panašią techniką.

Šiemet lenkas nusprendė Subaru iškeisti į Rally2 klasės automobilį bei su juo dalyvauti visame Lenkijos čempionate. Rafal’ui ORLEN Lietuva Rally bus pirmasis startas su Rally2 automobiliu ant žvyrinės dangos. Viso ralio metu jo techniką prižiūrės “Sports Racing Technologies” komanda. Kaimyno iš Lenkijos pagrindiniai savaitgalio tikslai – pažinti naują automobilį ant žvyro bei kaip įmanoma geriau pasiruošti Rally Poland, kuris bus ir Lenkijos čempionato dalimi.

Rafal Kwiatkowski - Škoda Fabia Rally2 Evo
Rafal Kwiatkowski – Škoda Fabia Rally2 Evo

Adrian Rzeznik

Įsiminkite šį vardą. Tai viena iš Lenkijos ralio vilčių. Šis 16-metis yra 2013 m. Lenkijos vice-čempiono Maciej Rzeznik sūnus. Nenuostabu, kad aplink tėtį varžybų metu sukęsis jaunuolis labai greitai ir paprastai įsitraukė į ralio virtuvę. Pirmuosius žingsnius ralio piloto karjeroje padėjo žengti pirmieji mokytojai – tėtis Maciej ir jau anksčiau aprašytas Grzegorz Grzyb. Pirmiausia, Adrianas sėdo prie BMW E46 Compact. Kiek vėliau persėdo Peugeot 208 Rally4, su kuria daugiausiai laiko praleido ant asfalto. Tačiau išbandžius Ford Fiesta Rally3 ant žvyro ir asfalto, buvo nuspręsta apsistoti ties šiuo automobiliu. Adriano pasiruošimas varžyboms vyksta ne tik uždarų testų metu: iš Žešuvo miesto kilęs jaunuolis 3 kartus per kiekvieną savaitę lankosi sporto salėje bei važinėja ant simuliatoriaus Richard Burns Rally platformoje.

Būtent pernai šį Lenkijos ralio talentą galėjome išvysti Žemaitijos ralyje. Tačiau labai neilgai. Pirmąjį karjeros startą aptemdė kaprizus parodžiusi pavarų dėžė dar testiniame greičio ruože (Shakedown), todėl Adrianas buvo priverstas nuleisti ginklus jau po pirmojo greičio ruožo. Po šio nesėkmingo ralio buvo priimtas sprendimas skirti visą laiką kryptingam pasiruošimui kitų metų sezonui.

Labai smagu, kad Adrianas pasirinko būtent LARČ kaip savo pradinę karjeros stotelę. Šiemet jis ketina važiuoti visą mūsų šalies čempionatą su Ford Fiesta Rally3, LARČ 3 įskaitoje. Nuo šių metų čia varžysis ne tik Rally3, Rally2-Kit, N4 klasės automobiliai, bet ir mūsų keliams vis dar puikiai tinkantys L8 klasės automobiliai su Giedriumi Firantu, Mariumi Vėgėle, Vaidotu Paškevičiumi ir kitais greitais Mitsubishi “valčių” pilotais priešaky. Visgi, tikėtina, kad sezono metu prisijungs į gretas ir daugiau Adriano konkurentų su lygiaverte technika.

Beje, šis jaunuolis kartu su pakankamai dažnai Lietuvos trasose matomu šturmanu Adrian Sadowski jau spėjo apšilti prieš laukiantį startą. Vakar jie dalyvavo testuose, po kurių ekipažas liko visai patenkintas savo demonstruojamu greičiu. Visgi, pagrindiniai Mažeikių ralio ir viso šio sezono tikslai tik ralio karjerą pradedančiam lenkui bus rinkti kilometrus, kaupti naudingą patirtį bei greitėti.

Jaunasis Adrian Rzeznik su Ford Fiesta Rally3
Jaunasis Adrian Rzeznik su Ford Fiesta Rally3

Tymoteusz Jocz

Ne pirmus metus matomas lenkas šiemet grįžta į Lietuvos trasas su tikslu nugalėti LARČ 4 įskaitoje. Pernai Tymoteusz galėjome matyti bent su trimis skirtingais automobiliais. Sezoną pradėjo su nuosavu Ford Fiesta Rally4 dalyvaudamas Podlaski ir Žemaitijos etapuose. Visgi, Žemaitijoje lenkui “užkalė” Fiestos motoras, todėl buvo priimtas sprendimas rinktis kitą automobilį. Buvo pasirinktas Peugeot 208 Rally4, su kuriuo pasirodė Viekšniuose ir Rokiškyje. Praleidęs Elektrėnų ralį, kaimynas iš Lenkijos sezono pabaigai Utenoje nusprendė išbandyti Ford Fiesta Rally3. Iki nelemto pusašio gedimo Tymoteusz važiavo fantastiškoje ketvirtoje bendrosios įskaitos vietoje.

Pasibaigus sezonui, lenktynininkas atsidūrė pasirinkimų kryžkelėje. Nemažai laiko praleidęs apmąstymams ką daryti 2023 metų sezone, lenkas nusprendė šiemet dalyvauti visame LARČ sezone su atstatyta saviške Ford Fiesta Rally4. Negana to, tarp LARČ etapų jis ketina dalyvauti ir keliuose aplinkiniuose ERC etapuose, kurie vyks Lenkijoje, Latvijoje ir Švedijoje. Taip pat, turi minčių pagainioti ant asfalto ir RallyLab komandos Škoda Fabia Rally2 evo.

Tymoteusz į ORLEN Lietuva Rally atvažiuoja apšilęs kovo mėnesį vykusiame ERC etape Portugalijoje, Fafe regione. Taip pat, prieš porą savaičių, šį pilotą galėjome pamatyti ir Visagino ralyje. Netikėtos automobilio elektros problemos nutraukė sėkmingą sportininko pasirodymą 2WD įskaitoje. Nepaisant to, Tymoteusz išlieka vienu iš pretendentų išsivežti 1-osios vietos LARČ 4 įskaitos trofėjų iš Mažeikių.

Tymoteusz Jocz Visagino ralio metu
Tymoteusz Jocz Visagino ralio metu

Pranko Korgesaar

Tai dar vienas kandidatas, kuris pretenduoja į metinį LARČ 4 trofėjų. 21-erių estas šiemet mūsų šalyje lankėsi dar vasario mėnesį, žieminiame Aukštaitijos ralyje. Tuo pat metu netoli Estijos vyko Sarmos ralis, tačiau Pranko kartu su savo šturmanu ir mecenatoriumi Ott Kuurberg, praėjusių metų LARČ 4 čempionu, nusprendė pasirinkti lietuvišką žiemą. Tąkart jie atvyko su misija apsiuostyti bei susipažinti su lietuvišku raliu. Nepaisant sudėtingų sąlygų pirmoje ralio pusėje, šiam duetui sekėsi visai neblogai – užimta 9-oji vieta tarp visų dalyvių ir 2-oji vieta 2WD klasėje. Galų galiausia, buvo priimtas sprendimas važiuoti visame LARČ, siekiant vairuotojui kaupti patirtį visiškai jam naujose ir nepažįstamose trasose.

Pranko į Viekšnius atvažiuoja turėdamas 20 varžybų kraitį, sukauptą Estijos ralio čempionate, daugiausia itin konkurencingoje ir stiprioje EMV 4 įskaitoje. Nors ir estas negali pasigirti įspūdingais rezultatais, parodytais savo gimtinėje, tačiau kai kuriuose greičio ruožuose užfiksuodavo konkurencingus laikus, parodydamas, kad turi pakankamai gerą greitį ir tempą. Neretai prie nesėkmingų rezultatų prisidėdavo ir įvairius kaprizus karts nuo karto parodantis nuosavas Ford Fiesta Rally4. Praėjusį savaitgalį Pranko kartu su savo šturmanu Ott dalyvavo Rapla ralyje. Nors ir ekipažas finišą pasiekė, tačiau ne tokioje pozicijoje, kokioje norėjo ir tikėjosi. Kone viso ralio metu ekipažas turėjo problemų su nepakankama variklio galia. Belieka laikyti “čiūrikus” už estus, jog spėtų išsilaižyti visas automobilio žaizdas, o Viekšniuose parodytų jau tikrąjį savo potencialą bei greitį.

Pranko Korgesaar šią žiemą dalyvavo LARSČ Aukštaitijos ralyje
Pranko Korgesaar šią žiemą dalyvavo LARSČ Aukštaitijos ralyje

Mattia Zanin

Šis 21-erių metų vaikinas ralio pagrindus susibetonavo gimtojoje Italijoje, aktyviai dalyvaudamas įvairiose varžybose nuo 2020 m. Jo patirties bagaže jau virš 30 startų, tarp kurių yra tokie legendiniai renginiai kaip Sanremo, Di Alba, 1000 Miglia, San Marino ar Targa Florio. Mattia pirmuosius ralio žingsnius žengė dažniausiai vairuodamas Suzuki Swift R1B bei Renault Clio Rally5 automobilius. Jau dabar italas gali pasigirti keliais pasiekimais – 2020 ir 2021 metais jis tapo nacionalinės R1 klasės čempionu.

Į jauno vaikino potencialą dar pernai atkreipė Italijos automobilių sporto federacija, kuri jau nuo 2014 m. stipriai palaiko talentingus Italijos ralio pilotus, suteikdami jiems galimybę dalyvauti nacionalinėse bei tarptautinėse varžybose. Mattia puikiai pasinaudojo šia galimybe, demonstruodamas stabilius rezultatus visą praėjusį sezoną gimtojoje šalyje. To jam pilnai pakako užsitarnauti bilietui į šių metų ERC Junior čempionatą, kurį sudaro 6 etapai, o jo startas numatytas būtent Lenkijoje.

Tad visiškai nekeista, jog italas pasirinko Mažeikių ralį kaip treniruotę prieš artėjantį startą Mikolaikose. Į savo pirmąjį tarptautinį žygį jis išvažiuoja su vietine Delta Rally komanda, kuri  visą šį sezoną aptarnaus itin grėsmingai riaumojantį Peugeot 208 Rally4. Nuolatinį šturmaną Fabio Pizzol šiam raliui pavaduos daug patirties turintis Pietro Elia Ometto. Tai daugkartinio Italijos čempiono Andrea Crugnola pagrindinis šturmanas. Beje, šis tandemas buvo greičiausias legendiniame Targa Florio ralyje, vykusiame Sicilijos saloje.

Nors ir jaunajam Mattia žvyras nėra svetimas, tačiau savaitgalio metu jo laukia nemažai pirmų kartų: gerokai greitesni ir tiesesni lietuviški keliai, naujas automobilis bei naujas šturmanas. Italo teigimu, jis į Lietuvą atvažiuoja koncentruodamsis tik į save ir savo rezultatus, todėl dairytis į konkurentų rezultatus neketina. Bus labai įdomu sekti kaip šiam svečiui iš pietinės Europos seksis adaptuotis visiškai naujoje aplinkoje su naujais įrankiais.

Peugeot 208 Rally4 ruošiamas Viekšnių raliui
Peugeot 208 Rally4 ruošiamas Viekšnių raliui

Giovanni Trentin

Tai dar vienas italas, kuris savaitgalį apsilankys ant lietuviško žvyro. 2007 m. gimęs jaunuolis savo karjera pradėjo kartingo varžybose. Tik šiemet jis nusprendė žengti į ralio discipliną. Skirtingai nei jo tautietis Mattia Zanin, pirmosioms ralio pamokoms pasirinko Baltijos šalių ralio mokyklą, pasekdamas jau visiems gerai žinomu Kalle Rovanpera, Oliver Solberg ir daugelio kitų jaunųjų ralio pilotų pavyzdžiu. Pagrindinis Giovanni mokytojas ir treneris – tėtis Mauro, turintis daug patirties ant itališko žvyro. Negana to, jo dalyvavimą ralio disciplinoje palaiko ta pati “ACI Team Italia” iniciatyva, kuri investuoja į 16-mečio italo ateitį.

Italo debiutas ralio disciplinoje įvyko praėjusią žiemą, Latvijoje vykusiuose Sarmos ir Alūksnės raliuose. Belaukiant vasaros sezono starto, jaunasis lenktynininkas nesnaudė ir treniravosi Italijos techniškuose žvyrkeliuose su Ford Fiesta Rally4. Būtent su šiuo automobiliu jis planuoja dalyvauti visame Latvijos čempionate po “Baltic Motorsport Promotion” komandos vėliava. Tiesa, kol kas, Giovanni neketina dalyvauti visame Lietuvos čempionate. Jis atvyksta į mūsų šalies šiaurės vakarinę dalį tik pasiruošti prieš trečiąjį Latvijos čempionato etapą, kuris vyks jau kitą dieną po Mažeikių ralio finišo. Bus išties įdomu pasižiūrėti kaip šiam 16-mečiui seksis dalyvauti savo pirmosiose varžybose ant žvyrinės dangos. 🙂

Italas šiais metais save išbandė neįprastomis žiemos sąlygomis Latvijoje Alūksnės ralyje
Italas šiais metais save išbandė neįprastomis žiemos sąlygomis Latvijoje Alūksnės ralyje

Thomas Martens

Šį 16-metį jaunuolį iš Belgijos esame matę savo kraštuose jau kelis kartus su senutele Ford Fiesta R2. Belgas šiems metams nusprendė apsiginkluoti su Renault Clio Rally4 technika, su kuria labai neblogai suvažiavo Sarmos ir Alūksnės raliuose. Jaunuolis nesnaudė ant pečiaus ir intensyviai ruošėsi artėjančiam vasaros sezonui sporto salėje, o per pastarąsias savaites prisuko gan nemažai testinių kilometrų ant žvyro.

Kaip ir kolegai iš Italijos, taip ir Thomas turės savaitgalį, susidedantį iš dviejų dalių. Pirmiausia, jis bandys sudalyvauti pirmajame LARČ etapui. Tik pasibaigus judės beveik 100 kilometrų į šiaurę link Vecpils miestelio, kuriame vyks jau minėtas Latvijos čempionato etapas. Visą tai verčia manyti, kad belgas Mažeikiuose bus kiek atsargesnis, nes norės patausoti techniką jau kitą dieną suplanuotam kitam raliui. Visgi, 16-metį jaunuolį jau galima rasti ir Žemaitijos dalyvių sąraše, tad tikėtina, kad matysime visuose lietuviškuose raliuose kovojant dėl LARČ 4 įskaitos nugalėtojo vardo.

Šį belgą matėme su Ford Fiesta R2, tačiau į Viekšnius jis atvažiuos kur kas modernesniu Renault Clio Rally4 automobiliu
Šį belgą matėme su Ford Fiesta R2, tačiau į Viekšnius jis atvažiuos kur kas modernesniu Renault Clio Rally4 automobiliu

Mateusz Domin ir Rafal Bilski

Į Mažeikius atvažiuoja dar pora Ford Fiesta Rally4 iš kaimyninės Lenkijos. Šių identiškų mašinų pilotai yra susiję jau su anksčiau aprašytu Tymoteusz Jocz. Būtent jo kvietimu, tikėtina, kad matysime Mateusz ir Rafal viso šio LARČ sezono metu. Lenkai pirmąsias ralio pamokas mokėsi su Ford Fiesta R2 automobiliais. Vėliau, kone vienu metu, jie nusprendė persėsti į gerokai modernesnes ir šviežesnes Rally4 mašinas.

Beje, Lietuvos ralio jau šiek tiek ragavęs Rafal Bilski įsigijo Fiestą, pažymėtą 81 numeriu. Tai būtent tas pats automobilis, kuris buvo stipriai suniokotas po visiems gerai žinomos Vytauto Puodžiūno avarijos Rokiškyje. Automobilis buvo pilnai atstatytas dar praėjusių metų rudenį, o Rafal spėjo su juo sudalyvauti ir Lausitz ralyje, Vokietijoje. O dabar po 9 mėnesių pertraukos šis automobilis vėl sugrįžta į Lietuvą.

Rafal Bilski praeitų metų Laustiz Rallye metu
Rafal Bilski praeitų metų Laustiz Rallye metu
Mateusz Domin testavosi automobilį Lenkijoje
Mateusz Domin testavosi automobilį Lenkijoje

Tomas Mačkinis bei Suzuki Swift Rally2-kit (R4)

Tomas Mačkinis pastaruoju metu sėdėdavo už Honda Civic vairo. Už jo jis ir toliau sėdės, tačiau ši taisyklė turės bent vieną išimtį – Orlen Lietuva ralį. Tomas įsigijo Suzuki Swift Rally2-kit (R4) automobilį su visu aptarnavimo komplektu. Būtent Viekšniuose šį automobilį vilnietis išbandys, tačiau šio automobilio ateitis būti išnuomotam. Tad jeigu norite pralėkti tarptautinėje ar vietinėje arenoje ne taip pinigus ryjančiu automobiliu kaip Rally2(R5) – tai puiki proga. Būtent dėl kaštų valdymo FIA kartu su Orece sukūrė šią Rally2kit (R4) platformą. Tokie automobilių buvo pagaminti vos keturi. Vieną dabar turime Lietuvoje, o kiti trys lenktyniauja Ispanijoje.

Šis Lietuvoje ne kartą matytas Suzuki Swift Rally2-kit dabar Tomo Mačkinio rankose
Šis Lietuvoje kelis kartus matytas Suzuki Swift Rally2-kit dabar Tomo Mačkinio rankose

R4 (Rally2-kit) trikovė

Tęsiant kalbą apie Rally2-kit (R4), verta paminėti, jog Viekšniuose vėl turėsime du skirtingus, pagal FIA filosofiją pagamintus automobilius – Suzuki Swift ir Proracing sukurtą Škoda Fabia Rally2-kit (R4 Litus). Ir netgi ne vieną – o dvi Škodas. Iš tikro labai retai kur Pasaulyje galima rasti tris ir dar skirtingus šios klasės automobilius lenktyniaujant kartu. Suzukį vairuos Tomas Mačkinis, vieną Škoda mums puikiai pažystamas Serhii Pootiko, o į kitą iš Mitsubishi Lancer Evolution X persės šio ralio organizatorius – Vitalijus Plastininas. Bus įdomi trikovė 🙂

Serhii Pootiko su Škoda Fabia Rally2-kit (R4 Litus) 2022 Utenos ralyje
Serhii Pootiko su Škoda Fabia Rally2-kit (R4 Litus) 2022 Utenos ralyje

Varža VRT

Lietuvoje turime itin įdomių 4WD automobilių egzempliorių. Esame sukūrę Rall2-kit (R4) automobilį, turime labai ypatingai skambantį VW Polo MRC bei Audi S3, o Martyno Samsono paskleista N5 idėja tiesiog sprogo. Viekšnių apylinkėse turėsime galimybę išvysti ir dar vieną Lietuvos inžinierių kūrinį – Ford Fiesta VRT. Mindaugo Varžos projektas pagaliau išvažiuos į greičio ruožus, kuriame jį vairuos Latvijos legenda Janis Vorobjovs. Tiesa ekipažas važiuos nulinukais. Ši Ford Fiesta ypatinga tuo, kad sukurta ant ypatingosios Mindaugo Varžos “double-wishbone” važiuoklės. Šią Fiesta į priekį varys Mitsubishi Lancer Evolution motoras su įtaisyta Subaru Impreza pavarų dėže. Ypatingas šis automobilis tuo, kad yra sukurtas naudojant itin daug lietuviškų resursų – tiek materialių, tiek mentalinių. Tai yra tikras lietuviškas “Proto” automobilis. Ir jis ne vienas – kažkada sulauksime ir dar vieno tik su kitu varikliu bei Hyundai kėbulu.

Pagaliau dienos šviesą išvydo Mindaugo Varžos kūrinys - Ford Fiesta VRT
Pagaliau dienos šviesą išvydo Mindaugo Varžos kūrinys – Ford Fiesta VRT

Ralio informacija

Rally Freaks

🌎 Žemėlapiai

🎥 Greičio ruožų apžvalga


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x