Rally of Otago ’22

Šiek tiek egzotikos – Naujosios Zelandijos čempionato startas.

Naujoji Zelandija
Ralio savaitė

Praeitą savaitgalį startavo Naujosios Zelandijos ralio čempionatas. Ši šalis išsiskiria savo izoliuotumu ir nors pandemijos mąstai gerokai sumažėję, į šį salyną užsieniečiams pakliūti vis dar misija sunkiai įmanoma. Tačiau tai nebuvo problema – startinį sąrašą užpildė beveik šimtinė vietinių dalyvių. Šis ralis šalies pietuose turi legendinį statusą. Šio regiono keliais yra lakstę H.Mikkola, M.Biasion, M.Märtin, A.Vatanen, J.Kankkunen, B.Waldegård, M.Mouton, D.Auriol, M.Østberg, P.Liatti, Jimmy ir Alister McRae. O viena kiečiausių ralio šturmanių Fabrizia Pons teigė, kad kažkada čia vėl atvažiuos ir niekada nebeišvažiuos. Keliai ten išties ypatingi. Viena Suomijos ralio žvaigždžių yra teigusi, kad Otago regiono keliai jam primena tūkstančio ežerų ralį. Tik be tramplynų ir be ežerų bet su tūkstančiais avių. Peizažas ir kelio profilis ten nepalieka abejingų.

Tokiose nuo Europos nutolusiuose šalyse neretai galima rasti labai įdomių automobilių ir klasių. Naujoji Zelandija ne išimtis. Europoje įprastus R5 / Rally2 automobilius čia yra pakeitę AP4 klasės automobiliai, kurie iš esmės yra labai panašūs į tarkim Pietų Amerikoje naudojamus MRT ar toje pačioje Europoje Proto bei N5 automobilius. Tiesa R5 / Rally2 automobilių parkas pasiekė ir tolimus kontinentus. Kokia nors Škoda Fabia R5 af Ford Fiesta R5 jau nebestebina žiūrovų nei Valstijose, nei Pietų Amerikoje, Azijoje ar net Afrikoje.

B.Hunt / T.Rawstorn - Škoda Fabia Rally2 Evo
B.Hunt / T.Rawstorn – Škoda Fabia Rally2 Evo

Tačiau, Naujoje Zelandijoje kad ir kokį automobilį vairuotum, jeigu startiniame sąraše atsiranda Hyundai i20 AP4 ant kurio šoninio stiklo užklijuota Paddon pavardė – šansai laimėti lieka tik teoriniai. WRC duonos ragavęs kivis šių metų Otago ralį išnaudojo kaip papildomus kilometrus reikalingus ilgai lauktam sugrįžimui į Pasaulio ralio čempionatą. Nors ir problemų Hayden’ui netrūko, po įspūdingos 278 kilometrų distancijos šis Hyundai vairuotojas laimėjo. Penkiomis su puse minutės aplenkė Ben Hunt, kuris yra 2019 šios šalies čempionas. Pastarasis beveik 10 metų vairavęs Subaru Impreza automobilius nusipirko naujutėlaitę Škoda Fabia Rally2 Evo. Trejetuką užbaigė dar vienas Škodos gaminys su Raana Horan už vairo. Už trejetuko ribų liko tokie automobiliai kaip Ford Fiesta AP4, Audi S1 Ap4, Holden Barina AP4 ar Suzuki Swift AP4 su kuriuo Emma Gilmour užėmė penktą vietą.

Emma Gilmour po sėkmingo finišo penktoje vietoje su Suzuki Swift AP4
Emma Gilmour po sėkmingo finišo penktoje vietoje su Suzuki Swift AP4

Tarp dviem ratais greičiausias buvo Marcus Van Klink. Jeigu mūsų šalyje mus kurtina M3 motorų garsas, tai Naujoje Zelandijoje puskurčiais žiūrovus palieka Marcus vairuojamas Mazda RX-8 su rotoriniu varikliu. To automobilio garsas sunkiai telpa į bet kokius rėmus.

Kurtinantis monstras - M.Van Klink / N.Dave - Mazda RX-8
Kurtinantis monstras – M.Van Klink / N.Dave – Mazda RX-8

Taip pat Naujoje Zelandijoje gan populiari Classic klasė. Ten susirenka krūva įvairių metų Subaru Impreza bei Ford Escort automobilių. Greitis jų nėra įspūdingas, bet tie automobiliai salyno peizaže atrodo išties puikiai. Į vieną iš tokių Ford Escort atsisėdo Fanga Dan Woolhouse. Šio piliečio istorija panaši į mūsiškio „Ivanule Drift”. Fanga Dan iš 1,000 arklio galių turinčio driftinio Ford Mustang persėdo į Ford Escort ir išbandė discipliną kurioje legaliai slysti šonu buvo galima gerokai anksčiau nei atsirado driftas. Ir jam sekėsi visai puikiai – savo klasėje jis finišavo septintas.

F.D. Woolhouse / I.Mckee – Ford Escort 1800 MKII

Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:


www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Paddon Rally Sport, Geoff Ridde, Becky Ladbrook

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x