Jännerrallye ’25

Kaip įprasta, nauji ralio metai prasideda Austrijoje. Freistadt mieste jau eilę metų susirenka gausus būrys lenktynininkų pasiruošusių įveikti beveik 200 kilometrų ne pačiomis lengviausiomis sąlygomis 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Autorius – Vilius Šaltenis




Sakoma, kad yra keli neišvengiami dalykai, pvz. mirtis ir mokesčiai. Austrijos ralio fanai prie šito posakio dar pridėtų ir Janner ralį, kuris vienaip ar kitaip išjudina visus gyvenančius šiaurinėje šalies dalyje. Su keliomis išimtimis istorijoje, Janner ralis pastoviai vyksta pirmąjį naujų metų savaitgalį. Gal ir ne pati patogiausia data raliui, bet savo sėkmės formulę šios varžybos tikrai suradusios. Vien dėl atmosferos, be galo sudėtingų kalnų keliukų bei žinoma tam metų laikui būdingo oro nepastovumo. Beje čia mėgsta atvažiuoti ir tie, kurie ruošiasi artėjančiam WRC sezono startui Monte Carle. Sąlygos čia neretai panašios kaip ir Prancūzijos kalnuose.

S.Wagner / H.Ostlender - Hyundai i20 Rally2 ||| Photo - Kilian Loibl

S.Wagner / H.Ostlender – Hyundai i20 Rally2 ||| Photo – Kilian Loibl


Ralis jau rengiamas eilę metų, bet visgi organizatoriai vis randa kuo nustebinti. Šiemet į maršrutą buvo sugrąžintas kiek pamirštas regionas, kurio pagalba pavyko susukti net 21 kilometro greičio ruožą, o taip pat buvo leista pasivėžinti ralio miesto Freistadt gatvėmis. Kadangi Austrijoje Dakaro populiarumas ne kažin koks, tai žmonių susirinko apie 100,000, o ralio nugalėtojas sakė, kad fejerverkų ralio metu buvo gerokai daugiau nei per naujuosius metus. O jis tą žino, nes gyvena ten kur vyksta ralis. Matyt ir kelius šiek tiek pažįsta 🙂 Pats ralis buvo išbandymas rimtas ir kilometražas ramiai leistų čia rengti ERC etapą. 180 sportinių kilometrų ir dar virš 600 kilometrų vaizdingais keliais ir keliukais, miesteliais ir kaimais.

P.Gaubinger / V.Gaubinger - Audi Quattro ||| Photo - Kilian Loibl

P.Gaubinger / V.Gaubinger – Audi Quattro ||| Photo – Kilian Loibl


Tai ko gi pasižiūrėti susirinko šimtatūkstantinė minia? Austrijos čempionas bei ERC dalyvis Simon Wagner artėjant raliui pateikė nemenką naujieną – Škoda Fabia RS Rally2 jis iškeitė į Hyundai i20 Rally2. Su Toyota GR Yaris Rally2 atvažiavo dažnas šio ralio dalyvis Filip Mareš. Monte Carlo raliui ruošėsi kiti čekai Filip Kohn su Škoda Fabia RS Rally2 bei Jan Černy su Citroen C3 Rally2. Praeitais metais šio ralio metu baseine paskandinęs automobilį sugrįžo Johannes Keferböck, pakartoti šlovę stengėsi daugkartinis čempionas Hermann Neubauer, o vietiniais keliais pasivažinėti išlindo praeitų metų nugalėtojas Michael Lengauer, šį kartą atsinaujinęs į Škoda Fabia RS Rally2. Kaip įprasta čia atvažiuoja vengrai, vokiečiai ir dar daugiau čekų. Šiame ralyje kontrastuoja tokie technika kaip Mitsubishi Lancer Evolution III, Volvo 740 GLT, Lancia Delta Integrale 16V, Audi Quattro ir… Opel Corsa-e Rally.

L.Pröglhöf / C.Ettel - Opel Corsa-e Rally ||| Photo - Kilian Loibl

L.Pröglhöf / C.Ettel – Opel Corsa-e Rally ||| Photo – Kilian Loibl


Jeigu praeitais metais sniego buvo tik paskutinę ralio dieną ir tai ne visur, tai šįmet sniego buvo daug ir beveik visur. Nepaisant to, snigo dar ir pačio ralio metu. Padangų žaidimas susiaurėjo iki sprendimo aptarnavimo automobiliuose bei sunkvežimiuose susirasti bent kokias dygliuotas padangas. Žinoma tie dygliai trumpesni nei naudojami pas mus bei pasiekdavo asfaltinę dangą į kurią ne itin tie dygliai sminga, tai sukibimas su keliu bet kokiu atveju buvo gerų geriausiai pusėtinas, bet bent jau ant ledo to sukibimo būdavo nors kiek. Kitas niuansas tos plonos padangos buvo užmontuotas ant gan plačių ratlankių, tad tai ir atrodė gan keistai, o ir numontuoti padangą buvo nemenka rizika. Ypač kertant kampus, kai apsnigto kelio kraštus bergždžiai bandė saugoti riboženkliai ir šieno rulonai. Po ralio, kelių infrastruktūros bei kelkraščių sutvarkymui turbūt bus išrašyta nemenka sąskaita.

J.Černy / O.Krajča - Citroen C3 Rally2 ||| Photo - Petr Šedivec
J.Černy / O.Krajča – Citroen C3 Rally2 ||| Photo – Petr Šedivec

Geriausiai su sąlygomis tvarkėsi du austrai – vietinis Michael Lengauer ir su nauju automobiliu pasirodęs Simon Wagner. Iš pradžių greičiau lėkė Michael, bet Simon persvarą sumažino, o po to aplenkė praeitų metų nugalėtoją. Tačiau aštuntame greičio ruože, Lengauer su Škoda Fabia RS Rally2 vėl atsikovojo pirmą vietą ir jos nebepaleido iki pat ralio finišo. Tiesa austras paskutinėje ralio dienoje turėjo incidentą, bet jis baigėsi laimingai. Michael įsirašė savo pavardę į trumpą sąrašą tų, kurie šį ralį laimėjo du kart iš eilės. Simon Wagner tuo tarpu taikėsi prie naujo automobilio bei naudojo tai vieno, tai kito gamintojo padangas – kitaip tariant buvo pakankamai užimtas visokiais reikalais, kurie neleido jam kovoti dėl pergalės. Hyundai i20 Rally2 ekipažui iki pirmos vietos pritrūko pusee minutės. Paskutinę podiumo vietą pasiėmė Monte Carlo raliui besiruošiantis čekas Jan Černy su Citroen C3 Rally2. Į kovą dėl podiumo žadėjo įstoti Hermann Neubauer su Ford Fiesta Rally2, bet šis irgi buvo pakankamai stipriai užimtas pašaliniais dalykais t.y. tris kartus keitė sudaužytą priekinį stiklą. Pasirodo apsnigusio kelio riboženkliai stiklo nesigaili, o jie šio ralio metu labai kentėjo, nes turbūt nebuvo ekipažo kuris nebūtų nušienavęs bent vieno.

F.Kohn / R.Wittock - Škoda Fabia RS Rally2 ||| Photo - Jan Marek
F.Kohn / R.Wittock – Škoda Fabia RS Rally2 ||| Photo – Jan Marek

Tokiose sudėtingose sąlygose puikiai atsiskleidė Rally3 automobilių pranašumas. Pora puikiai valdomų automobilių lengvai sutilpo į Top10 – Hermann Gaßner jun. su Renault Clio Rally3 atvažiavo šeštas, o Martin Roßgatterer su Ford Fiesta Rally3 – septintas. Itin kruopščiai Monte Carlui ruošėsi tikrai greitas čekas Filip Kohn, tačiau jis finišavo vos 24 vietoje. Priežastis – jis naudojo plačias, Monte Carlo ralyje naudojamas dygliuotas padangas, kurios prie tokio sniego kiekio veikė kur kas prasčiau negu siauros. Tokios sąlygos buvo nemenkas išbandymas dviem ratais varomiems automobiliams, tad greičiausias iš jų finišavo tik 26 vietoje bendroje įskaitoje – Marcel Neulinger su Opel Corsa Rally4.

H. Gaßner jun. / M.Wenzel - Renault Clio Rally3 ||| Photo - Kilian Loibl
H. Gaßner jun. / M.Wenzel – Renault Clio Rally3 ||| Photo – Kilian Loibl


www.ewrc-results.com
Rezultatai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x