GT2 European Series – Hockenheim

Taip, šis įrašas atrodytų visiškai nesusijęs su tuo, apie ką įprastai gali rasti ralio savaitėje. Ir iš tiesų taip ir yra, tad tikiuosi, jog nesupyksite, kad pasinaudosiu platesniu ir patogesniu profiliu šiek parašyti apie dar vieną iš mano mėgstamų automobilių sporto rūšių. Tai yra žiedinės lenktynės, o tiksliau – GT klasė. Ir čia labai smagiai atrodo lietuviška trispalvė.

Po labai labai ilgos pertraukos GT klasę žiedinėse lenktynėse per naujo atradau dovanų gavęs Mercedes-Benz AMG GT3 lego modeliuką… Tada jis mane nukreipė į Blancpain GT Series čempionatą, kuris dabar vadinasi Fanatec GT World Challenge. Jau turbūt kokius 3-4 metus seku šią serija, kuri organizuoja lenktynes Europoje, JAV, Azijoje, o šiais metais pradėjo dar ir Australijoje.

GT3 klasė iš esmės labai panaši R5 automobilių ralyje. Tik automobilių kainos skiriasi bent du kartus. Žiede naudojama BoP (Balance of Power) sistema, kuri turi užtikrinti itin skirtingų automobilių panašų greitį. T.y jeigu automobilis labai galingas, tuomet jo svoris turi būti didesnis. Ir atvirkščiai – lengvesni automobiliai privalo turėti mažiau galios. GT3 klasėje šis modelis mano galva veikia visiškai idealiai, tačiau WEC serijoje kyla daug sunkumų. Bet į tai nesigilinsiu. Tiesiog pasidalinsiu, kodėl mane taip žavi dabartiniai GT3 ir vėliau pereisim prie naujovės – GT2.

Jeigu ralyje R5 gamintojų skaičiavimui realiai užtenka vienos rankos pirštų, tai GT3 neužtektų ir dviejų plaštakų. Žinoma vienų gamintojų modeliai dažniau sutinkami tik tam tikrose šalyse, bet įprastai rimtesnių čempionatų lenktynėse galima surasti 8-10 skirtingų automobilių. Kadangi skiriasi gamintojai, tai ir patys automobiliai yra itin skirtingi. Vieni sunkūs, bet galingi kaip Bentley Continental GT3, BMW M6 GT3 ar Lexus RC-F GT3, kurie savo pranašumą įrodo greitose trasų atkarpose. Kiti geriau elgiasi posūkiuose ar lėčiau dėvi padangas kaip Mercedes-Benz AMG GT-3. Vieni automobiliai naudoja didžialitražius atmosferinius variklius, kiti mažesnius – bet su turbinomis. Tie patys varikliai pas vienus įmontuoti priekyje, pas kitus viduryje, pas trečius link galo arba visiškai ant užpakalio kaip Porsche 911 GT3 R. Ir tai tik dalis skirtumų, kurių sintezė sukuria labai įdomias kovas lenktynėse, nes laimėti gali bet kas.

Šiais metais Fanatec GT World Challenge praplėtė savo čempionatų skaičių. Į šeimą šalia GT3 ir GT4 klasių buvo priimta nauja – GT2 klasė. Tai automobiliai kaip Audi R8 LMS GT2, Lamborghini Huracan Super Trofeo GT2, KTM X-BOW GT2 ir Porsche 911 GT2 RS. Šie automobiliai turi daugiau galios negu GT3, bet užtat mažiau aerodinaminių elementų. Tiksliau mažiau veiksmingų elementų. Dėl to sukibimas posūkiuose yra mažesnis, nei GT3 brolių. O tai sukuria pakankamai smagų iššūkį, kai galios daug – sukibimo ne. Tad jau įvykusiose dvejose lenktynėse buvo galima išvysti ne vieną ir ne du “suktukus”. Ši klasė yra sukurta “Gentleman” tipo lenktynininkams. Bet su verslo klasės vairuotojais į automobilius sėda ir profesionalūs lenktynininkai. Tam yra Pro-Am įskaita, kuri populiari ir tarp GT3 komandų.

Ir visas šitas ilgas tekstas tik tam, kad galėčiau pagaliau pasidžiaugti, jog tarp tokių legendų kaip Hans Joachim Stuck ar šios serijos įkūrėjo Stephane Ratel (kuris ir pats važiuoja savo įkurtoje serijoje) galima išvysti lietuvišką vėliavą. Apie Aurelijų Rusteiką beveik nežinau nieko, bet tikiuosi ši žinių spraga su laiku užsipildys. Bet užtat su malonumu žiūrėjau, kaip lietuvis meistriškai valdo kol kas vienintelį šioje serijoje esantį Porsche 911 GT2 RS Monza ir Hockenheim trasose. O šis Porsche nėra lengvai pažabojamas ir taip puikiai matėsi Vokietijoje. Užtat tiesiog žavu stebėti kaip Speed Factory Racing Team juodasis 911 šoka Audi R8, Lamborghini Huracan ir KTM X-BOW draugijoje. Aurelijaus komandos draugas, Pro atstovas Michael Vergers taip pat iš automobilio išspaudžia viską net pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis.

O tokios sąlygos buvo visai neseniai Hockenheim’e. Pirmose lenktynėse buvo šlapia, bet Aurelijus iš 8 vietos per pusę lenktynių pakilo net iki antros. Tik deja keičiantis vairuotojams buvo priimtas blogas sprendimas ir paliktos šlapiai trasai skirtos padangos, nors pati trasa po truputį sausėjo. Kad ir kaip stengėsi olandas Michael Vergers, varžovai su tinkamesnėmis padangomis nustūmė Porsche į 4 vietą. Antrose lenktynėse už automobilio vairo pirmas sėdo olandas ir didvyriškai vaikėsi pirmaujantį varžovą tuo pačiu gindamasis nuo trečios vietos. Šiuose manevruose automobilis ne kartą išvažiavo už trasos ribų ir buvo išnaudotas beveik visas šių išvažiavimų limitas. Lenktynių viduryje pasikeitus vairuotojams, netrukus teisėjai skyrė 5 sekundžių baudą, nes Aurelijus išnaudojo paskutinį leistiną išvažiavimą už trasos ribų. Ir nors Porsche 911 finišo liniją kirto antroje vietoje, rezultatuose Speed Factory komanda dėl baudos nukrito į trečią vietą. Po dviejų etapų Aurelijus su Michael užima trečią vietą Pro-Am klasėje. Kitos varžybos Italijoje, Misano trasoje. Žinokit, verta pažiūrėti. Smagus reikalas.



Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė
1
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x