Targa Florio

Targa Florio

Targa Florio istorija ir Craig Breen sugrįžimas

Italijos vėliava

Targa Florio – tai vienas seniausių lenktynių vardų, 1906 metais pradėtas automobilių entuziasto Vincenzo Florio, kuris savo lenktynininko karjerą pradėjo gimtojoje Sicilijoje. Beje pirmose Vincenzo lenktynėse dalyvavo jis pats su vieninteliu visoje Sicilijoje esančiu automobiliu. Kad vienam nebūtų nuobodu – prie jo prisijungė dviratininkas ir raitelis su arkliu. Kadangi italo automobilio variklis perkaito, lenktynes laimėjo raitelis. Vincenzo rankų nenuleido, kol 1906 metais Palermo apylinkėse prasidėjo tikros automobilių lenktynės.


Be senumo, Targa turėjo ir kitą titulą – sudėtingumo. Sicilijos reljefas ir keliai išsidėstę kalnuose šias lenktynes darė vienomis sunkiausių Pasaulyje. Kol 24 Le Mano ir Mille Miglia varžybos dar nebuvo gimusios, apie 1920 metus tai buvo dar ir populiariausias autosporto įvykis.


Trasos variantų būta įvairių. Nuo pat pradžių dalyviai turėjo apvažiuoti visą Sicilijos salą – apie 1000 kilometrų. Vėliau trasa buvo gerokai sutrumpinta iki 146 ar 72 kilometrų ratų. Visas sudėtingumas slypėjo reljefe ir posūkių kiekyje. 146 kilometrų rate lenktynininkai turėjo įveikti apie 2000 posūkių. Pagal posūkių kiekį vienam kilometrui, tais laikais galėjo prilygti tik legendinė Nurburgringo Nordschleife trasa. Dėl to vidutiniai greičiai lenktynėse net ir važiuojant labai greitais automobiliais nebuvo itin dideli, o įsiminti tokio ilgumo ir sudėtingumo trasą – mažai kam pavykdavo. Kai Targa Florio buvo Pasaulio čempionato taurės etapas(1955-1973), Porsche gamyklinės komandos vairuotojai privalėdavo žiūrėti nufilmuotą trasos maršrutą, tam, kad geriau įsimintų trasą.

Targa Florio
Istoriniai Targa Florio maršrutai

1960 – 1970 metais lenktyninių automobilių galia siekė 600 arklio galių, tad greitis ir saugumas pradėjo labai stipriai pyktis tarpusavyje. Dėl incidentų lenktynių metu 1973 metais Targa Florio prarado Pasaulio taurės statusą. Be to FIA pradėjo reikalauti, kad trasos kuriose vyksta lenktynės būtų aptvertos. Na, o aptverti 74 kilometrus bendro naudojimo kalnų kelių, kurie dar be visa ko driekiasi per gyvenvietes italams nekilo ranka, nes darbų sudėtingumas ir kaina buvo neadekvati. Keletą metų Targa Florio lenktynės dar vyko kaip Italijos čempionato etapas, bet 1977 policija ketvirtame rate pabaigė šių lenktynių vieną iš istorijos puslapių. Įdomumo dėlei, Targa Florio žmonių žūčių atžvilgiu buvo mažai pasižymėjusios varžybos. Per 71 metus buvo užfiksuotos vos devynios žūtys, kai Mille Miglia ar Carrera Panamericana nusinešė dešimtis gyvybių.

G.Basso / L.Granai - Škoda Fabia R5 Evo
G.Basso / L.Granai – Škoda Fabia R5 Evo

Jau kitais metais (1978), Targa Florio vyko kaip ralio varžybos ir vyksta iki šiol, būdamas Europos, IRC, o šiuo metu Italijos čempionato etapu. Dėl savo istorijos ir populiarumo vis dar sutraukia galybę žiūrovų ir garsių ekipažų. Prie pagrindinio ralio renginio prisijungia istorinių bei ekologiškų automobilių varžybos. Tiesa, nelaimingų atsitikimų pakeitus varžybų formatą nepavyko išvengti. 2012 Craig Breen patyrė avarija, kurios metu žuvo šturmanas Gareth Roberts, o vos prieš keletą metų, atšventus šių varžybų šimtmetį, šeimyninio Amendolia ekipažo avarija nusinešė trasos teisėjo gyvybę, o pats ekipažas buvo stipriai sužeistas. Ralis netgi buvo nutrauktas.

D.De Tommaso / M.Bizzocchi - Citroen C3 Rally2
D.De Tommaso / M.Bizzocchi – Citroen C3 Rally2

Po devynių metų pertraukos Craig Breen pagaliau grįžo į Siciliją. Žemyninės Italijos kelius airis jau yra išmaišęs skersai išilgai ir laimėjęs tokius ralius kaip San Remo ar Di Alba. Tad Itališkas asfaltas jam yra jau beveik toks pats pažystamas kaip ir airiškas. Bet štai Sicilija ir Targa Florio – tai didžiulis emocinis ir psichologinis užtaisas airiui. 2012 šalia Palermo patyrus avariją, kelio barjeras pralindo kiaurai automobilį ir užbaigė šalia sėdėjusio draugo gyvenimą. Aplankęs incidento vietą, kurioje dabar yra Gareth Roberts memorialas, įrengtas vietinio italų automobilių sporto klubo, airis stojo į kovą su Italijos geriausiais. Kova su Italijos ir Europos čempionu Giandomenico Basso vyko iki paskutinio greičio ruožo. Deja dėl besiožiuojančio diferencialo buvo prarastos kelios sekundės, kurių pritrūko iki pergalės.

T.Neuville / M.Wydaeghe - Hyundai i20 WRC
T.Neuville / M.Wydaeghe – Hyundai i20 WRC

Kartu su C.Breen į Siciliją atvyko ir daugiau Hyundai komandos atstovų. Kadangi pagrindinis Italijos čempionatas vyksta be WRC automobilių, tai organizatoriai sukūrė papildomą įskaitą čia atvykusiems T.Neuville ir C.O. Veiby, kurie trasą pravažiavo Hyundai i20 WRC automobiliais. Jaunajam norvegui tai buvo antrasis kartas Hyundai WRC automobilyje. Į sala atvyko ir Andreas Mikelsen, kuris dalinosi patirtimi su savo tėvynainiu Ole Christian. Ir panašu, kad pamokos buvo vertingos. Norvegas ne tiek ir daug atsiliko nuo savo Thiery Neuville. Pasitreniruoti ant asfalto dangos atvyko ir suomis Eerik Pietarinen.

P.Andreucci / F.Pinelli - Renault Clio Rally4
P.Andreucci / F.Pinelli – Renault Clio Rally4

Trumpam grįžtam prie C.Breen. Airis atšventęs antros vietos finišą ant pagrindinio podiumo, kitą dieną ceremoniją pakartojo. Tik šį kartą sugrįžęs į tą pačią vietą, kurioje prieš devynis metus žuvo jo draugas. Išlaistęs šampaną ir prie memorialo palikęs iškovotą trofėjų išvyko toliau siekti galimybės 2022 metais važiuoti pilną WRC sezoną. O vietiniai siciliečiai užtikrino, kad paliktam trofėjui bus pagaminta speciali dėžė, kad šį apsaugotų nuo oro permainų.

Gareth Roberts memorialas jo žūties vietoje netoli Palermo miesto
Gareth Roberts memorialas jo žūties vietoje netoli Palermo miesto

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Patreon Ralio Savaitė
www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos – ACI

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x