Rally 1000 Miglia ’19

Automobilistams turbūt yra žinomas dar vienas panašus pavadinimas – Mille Miglia, kuris išvertus iš italų kalbos reiškia tą patį – tūkstantis myliu. Šį kartą pakalbėsime apie vieną iš prestižinių Italijos autosporto renginių, kuris dabar vyksta kaip dvi atskiros varžybos.

Kai trečiajame dešimtmetyje Italijos Grand Prix buvo perkeltas iš Brešos miesto į Monzos trasą šalia Milano, vietiniai automobilistai sugalvojo padaryti lenktynes iš Brešos į Romą ir atgal. Maršrutas išėjo gražios aštuoneto formos ir sudarė apie 1000 itališkų mylių – 1500 kilometrų. Tokios lenktynės vyko 30 metų su pertraukomis kai vyko pasauliniai karai, o jose dominavo italai vairuotojai ir itališka technika. Vos tris kartus šį milijonus žiūrovų sutraukiantį spektaklį laimėjo meistrai iš svetur. Tarp jų buvo tuometinė F1 žvaigždė Stirling Moss. Lenktynės uždarytuose visuomenino naudojimo keliais, kurių pakraščiuose reginiu mėgavosi didžiulis kiekis žiūrovų. 1957 įvyko paskutinės Mille Miglia lenktynės. Jose įvyko dvi avarijos nusinešusios 12 žmonių gyvybes, tarp kurių buvo 5 vaikai. Iš viso per 1927-1957 lenktynių laikotarpį žuvo 56 žmonės. Saugumo sumetimais, Brešos automobilių klubas nutraukė lenktynių organizavimą. Įdomus faktas iš tų laikų – nuo 1949 automobiliai numeruojami buvo pagal jų starto laiką. Pavyzdžiui 1955 metais Stirling Moss / Denis Jenksinson Brešos miestą startavę paliko 07:22, tad numeris ant britų ekipažo Mercedes-Benz 300 SLR buvo #722. Tas numeris buvo pergalingas tais metais.


Nuo 1977 šios varžybos prisikėlė Mille Miglia Storica vardu kurios vyksta iki šiol. Maršrutas Breša – Roma liko tas pats kaip ir starto vieta. O Italijos keliais važiuoja tie patys, iki 1957 metų gaminti automobiliai kaip Alfa Romeo 6C 1500 GS, Bugatti T40 ar BMW 328.

1977 Brešos automobilių klubas į automobilistų kalendorius įrašė Mille Miglia vardą ne į vieną, o į dvi datas. Prie ką tik minėto Mille Miglia Storica prisidėjo ir Rally 1000 Miglia. Šis renginys vyksta kaip klasikinio ralio varžybos iki šiol. Tūkstančio posūkio ralis vykstantis Italijos Alpėse, prie didžiausio šalyje, Gardos ežero sutraukdavo ir vis dar sutraukia visą Italijos klasikinio ralio grietinėlę. 24 metus etapas buvo įtrauktas į Europos ralio čempionato kalendorių, o paskutinius 6 metus – tai Italijos WRC čempionato etapas. Per tuos trisdešimt metų šį ralį laimėjo tokie Italijos grandai kaip Paolo Andreucci, Giandomenico Basso, Renato Travaglia ir Franco Cunico. O ant podiumo važiavo tokie automobiliai kaip Lancia 037, Porsche 911 RS, Ford Escorth Cosworth ir šio bei praeito dešimtmečio WRC modeliai. Kaip ir originaliajam Mille Miglia, užsieniečiams siekti pergalės Brešos apylinkėse sekėsi itin sunkiai, nors šis ralis negailėjo ir vietinių. Vienintelis ne italas laimėjęs šį 1000 Miglia ralį buvo portugalas Miguel Campos su Peugeot 206 WRC, tai padaręs 2003 metais.

Na, o praeitą savaitgalį šlove džiaugėsi 2014 Italijos WRC čempionas – Luca Pedersoli su Citroen DS3 WRC. O kova buvo nuožmi. Po daugiau nei šimto kilometrų Alpėse, trys WRC automobiliai sutilpo į 16 sekundžių.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Leonardo D’Angelo

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x