Trumpai apie Sanremo ralį, kuriame prie vietinių italų prisijungė keletas pasaulinio lygio lenktynininkų
Nežinau kaip jums, bet man šis ralis geriausiai įsiminė iš tų laikų, kai ten neaplenkiamas buvo G.Pannizi su Peugeot 206 WRC. Šį ralį jis laimėjo 2000, 2001, 2002, o vėliau šio ir beveik visų kitų ralių estafetę perėmė tasai žvėris Sebastianas, kuris šįmet įsigudrino Monte Carlo laimėti.
Šis ralis, vykstantis netoli Prancūzijos sienos ir vingiuojantis palei Ligūrijos jūros krantus gyvuoja jau virš 90 metų, o per juos turėjo „gėlių”, „Sanremo moteriškojo perlo” ralio pavadinimus. Pastarasis pavadinimas naudotas norint pagerbti Italijos moterų ralio pirmenybes, kurios vyko 1950m. Net trisdešimt metų tai buvo WRC etapas, po to tapęs IRC, o galiausiai pateko į Italijos ralio ir Italijos asfalto ralio čempionatus. Keliai ten siauri, vingiuoti, iš vienos pusės uola – iš kitos barjeras. Ir dar duobių nemažai.
Nors vietinės greičiausiųjų pavardės tikrai garsios ne tik Italijoje, jas į antrą planą nubloškė kitos dvi. Tarp A.Crugnola, D.De Tommaso, S.Albertini, F.Andolfi, S.Miele įsimaišė M.Ostbergs ir C.Breen pavardės. Tiesa pastarasis Ligūrijos pakrančių kelius yra gerokai prisijaukinęs ir praeitą savaitgalį atvažiavo pasiimti trečios pergalės su trečiu skirtingu automobiliu. 2019 airis laimėjo su Škoda Fabia R5, o praeitais metais – su Hyundai i20 R5. M-Sport išskyrė Ford Fiesta Rally2 tam, kad airis prisuktų asfaltinių kilometrų prieš netoliese kalendoriuje šmėžuojančią WRC Kroatiją. Deja trečiosios pergalės Craig pasiekti nepavyko – pavedė automobilis, kuris iš pradžių tik truputį ožiavosi, bet galų gale sustojo perkaitus varikliui.
M.Ostberg į Italiją atvažiavo puikios formos. Prieš porą savaičių norvegas laimėjo ralį jo mėgstamoje Vengrijoje, o praeitą savaitgalį – į WRC kalendorių bandantį sugrįžti Meksikos ralį. Trečiasis savaitgalis išėjo dar prastesnis nei airiui. Mads Citroen C3 Rally2 jau nuo pat pradžių turėjo problemų su variklio galia, kurių mechanikams taip ir nepašalinus norvegas pasitraukė dar penktadienį, per pirmą ralio dieną.
Aiškintis, kas legendiniuose keliuose greičiausias teko patiems italams. Kova išties buvo ypatinga ir po 122 sportinių kilometrų varžybas laimėjo Fabio Andolfi. Nors Andrea Crugnola ir laimėjo paskutinį ruožą 0,9 sekundės, bet lygiai tiek pat jam pritrūko iki pergalės. Ne pilnos sekundės. Trečios vietos laimėtojas, Damiano De Tommaso nuo tų dviejų atsiliko jau per 40 sekundžių.
Nuotraukos – Aldo Franzosi, Alessio Bergadano