Savaitė #1 – Jännerrallye ’24

Jannerrallye

Kaip jau įprasta – 2024 metų sezonas garsiausiai prasideda Austrijos šiaurėje, kur vyksta pirmasis šalies ralio čempionato etapas Jannerrallye


Ralio savaitė
Austrijos vėliava


F.Mareš / R.Buch - Škoda Fabia Rally2 Evo
F.Mareš / R.Buch – Škoda Fabia Rally2 Evo ||| Jan Šmerda

Jeigu jums, mielieji skaitytojai, iškiltų klausimas, kodėl tiek kartų yra rašyta apie šį ralį – tai būtų visiškai teisėta iš jūsų pusės. Šis ralis tikrai turėjęs garbės ne kartą patekti į ralio savaitės akiratį. Taip yra todėl, kad nedaugelis organizatorių sugalvoja užsiimti raliniais reikalais vos spėjus pasikeisti kalendorius ant sienų. Teisybės dėlei, Jännerrallye tikrai nebuvo vienintelės varžybos pirmąjį 2024-ųjų savaitgalį. Lenktyniavo vyrai ir moterys Suomijoje, Norvegijoje bei Prancūzijoje. Visgi visi tie raliai buvo kur kas kuklesni savo statusu. Jännerrallye savo garsumu išsiskiria gan smarkiai – organizatoriai skaičiavo, jog ralį aplankė per 120,000 žiūrovų.

J.Černy / O.Krajča - Opel Corsa Proto ||| Jan Šmerda
J.Černy / O.Krajča – Opel Corsa Proto ||| Jan Šmerda

Jannerrallye verčiasi labai paprastai – Sausio ralis. Vyksta šis renginys jau nuo 1969 metų, su įvairiomis ilgesnėmis ar trumpesnėmis pertraukomis. Šiuo metu, tai tik Austrijos čempionato etapas, bet anksčiau šis ralis būdavo įtraukiamas į Europos ir Čekijos čempionatus. Dėl datos ir geografinės pozicijos, Jannerrallye labai dažnai primena legendinį Monte Carlo. Veiksmas vyksta kalnuotose vietovėse ant asfalto dangos, bet dažnai tame pačiame ruože be asfalto galima sutikti sniego ir ledo. Tad padangų pasirinkimas ir paskaičiavimas kur važiuoti maksimaliai, o kur derėtų važiuoti atsargiau – lemia šio ralio nugalėtojus ir pralaimėtojus. Legendiniai ruožai Pierbach ir Liebenau jau įstrigę, tiek dalyvių, tiek žiūrovų atmintyje dėl nepamirštamų nuotykių ir vaizdų.

G.Rigler / P.Winklhofer - Ford Fiesta WRC ||| Jan Šmerda
G.Rigler / P.Winklhofer – Ford Fiesta WRC ||| Jan Šmerda

Šįmet ralis buvo sutalpintas net į tris dienas. Trumpą penktadienį, bei kur kas ilgesnius šeštadienį bei sekmadienį. Net 18 greičio ruožų kurie sudarė 160 sportinių kilometrų. Kadangi greičio ruožų daug, tai ir pervažiavimai tarp jų sudarė įspūdingus 660km. Taip, kad pasivažinėti Austrijos kalnais būta daug gražaus laiko bei kilometražo. Jau minėjau, kad Jannerrallye yra tarsi mažasis Monte-Carlo, todėl galimai kukliau naujuosius atšventę Chris Ingram ir Jan Černy šį ralį išnaudojo kaip treniruotę pirmajam WRC etapui. Britui tai buvo debiutas už Škoda Fabia RS Rally2 vairo, per sieną persikėlęs Jan Černy antrus metus iš eilės sėdo į Opel Corsa Proto automobilį. Kalbant apie greitus svečius – jų buvo ir daugiau. Čekišką draugiją Janui palaikė 2023 ERC čempionate 7 vietoje finišavęs Filip Mareš, o iš Vengrijos atvažiavo Kristof Klaus. Abu su Škoda Fabia Rally2 Evo. Namų garbę gynė Simon Wagner, praeitais metais finišavęs antras, jo brolis Julian ir nemažai kitų greitų austrų. Tiesa stipriai truko vieno – Hermann Neubauer kuris eilę metų kovodavo dėl pergalių šiame ir kituose Austrijos raliuose. Šį kartą jis prisijungė prie komentatorių komandos gyvos transliacijos metu, kuri reikia pripažinti, buvo aukšto lygio.

S.Wagner / G.Winter - Škoda Fabia RS Rally2 ||| Jan Šmerda
S.Wagner / G.Winter – Škoda Fabia RS Rally2 ||| Jan Šmerda

Penktadienį daugelis ralį stebėjo rūškanais veidais – buvo apsiniaukę, drėgna ir nė kruopelės sniego. Vienintelis purvas ir greičio ruožų sudėtingumas buvo tie aspektai, kurie kliudė vairuotojams važiuoti greitai ir švariai. Tada atėjo šeštadienis, o su juo ir šiek tiek sniego. Trumpai tariant – tada ir prasidėjo visos smagybės. Visi oro niuansai buvo dar smagesni, nes veiksmas vyksta kalnuose, o ir greičio ruožai yra nutolę vienas nuo kito įvairiu atstumu, tad jeigu vienur buvo tik šlapia, kitur teko bandyti išlaikyti automobilį ant sniego košės. Padangų, automobilio nustatymų pasirinkimas buvo panašesnis į bandymą su užrištomis akimis teisingoje vietoje prisegti asilui uodegą. Visa to rezultatas – nemažai daugiau ar mažiau skaudžių incidentų susijusių su tiesiog labai prastu ir neprognozuojamu sukibimu. Kai kurie dalyviai šeštadienį turėdami profesionalesnį servisą netgi keitė automobilio pakabas iš asfaltinių į žvyrines, nes tikėjosi, kad sniego tik daugės. Užbėgant įvykiams už akių – jie buvo teisūs. Šeštadienio mestus iššūkius geriausiai atlaikė Michael Lengauer, žmogus kilęs iš Freistadt, kuriame įsikūręs ralis. Su Škoda Fabia Rally2 Evo jis susikrovė kuklią, 12 sekundžių persvarą prieš čeką Filip Mareš. Ralio favoritas – Simon Wagner turėjo susitaikyti su pusės minutės deficitu, kuris susikaupė dėl per daug atliekamų eksperimentų su automobiliu, kurie panašu, jog nebuvo vykę.

J.Wagner / H.Ostlender - Škoda Fabia RS Rally2 ||| Jan Šmerda
J.Wagner / H.Ostlender – Škoda Fabia RS Rally2 ||| Jan Šmerda

Išaušus sekmadieniui pagrindinis visų darbas buvo nusikasti sniegą. Jau šeštadienį to sniego buvo, bet sekmadienį jo privarė jau „normaliai”. Paskutiniai šeši greičio ruožai tapo visišku išgyvenimu siauruose kalnų keliukuose ir itin prisiminė legendinį Monte-Carlo ralį. Sekmadienį greičiausiai lėkė Simon Wagner, 2022m. Austrijos čempionas, tačiau jam pritrūko kilometrų, kad pagautų vietinį herojų Michael Lengauer, kuriam tai buvo sugrįžimas į ralio automobilį po metų pertraukos. Juos skyrė vos 14 sekundžių, o nuo brolio – Julian Wagner atsiliko 45 sekundėmis ir liko trečias. Dviem ratais varomai technikai šis ralis buvo išties sudėtingas, tad greičiausias toks egzempliorius – Peugeot 208 Rally4 su Simon Seiberl liko tik 21.

S.Seiberl / F.Haderer - Peugeot 208 Rally 4 ||| Jan Šmerda
S.Seiberl / F.Haderer – Peugeot 208 Rally 4 ||| Jan Šmerda

Verta paminėti ir daugiau įdomių dalykų nutikusių šiame ralyje. Turbūt daugelis žmonių, net ir tų kurie su raliu neturintys daug sąsajų matė, kaip Johannes Keferböck ir Ilka Minor maudynes žiemą eketėje išmainė į maudynes vietiniame baseine kartu su visa Škoda Fabia RS Rally2. Visa laimė, jog ekipažas sugebėjo greitai išsikabaroti iš skęstančio automobilio. Buvęs Europos ralio čempionas Chris Ingram gavo vertingų pamokų prieš startą Monte-Carlo ralyje, tačiau rezultato prasme džiaugtis negalėjo likęs šeštas ir nuo laimėtojo atsilikęs daugiau nei 7 minutėmis. Britas vienur labai nepataikė su padangomis, o kitur – nepataikė važiuoti ant kelio. Austrija ypatinga ir tuom, kad ten nemažai tikrai įdomių automobilių – pvz dešimtą vietą užėmė Suzuki Swift ZMX, kurį galima būtų prilyginti Proto klasei. Apie jį ralio savaitė rašė dar 2019 metais, kai jis tik pradėjo važiuoti, o dabar turi 33 startus. Dar vienas įdomesnis Proto – jau minėtasis Jan Černy Opel Corsa Proto. Čekas per tas tris dienas turėjo tiek reikalų, kad galėtų pasakoti ilgai. Ilgai dėl to jam ir važiavosi, tad finišavo tik 21-as. Yra toks pilietis Hermann Gaßner sen., 64 metų veteranas per metus dalyvauja nemažiau nei 10 ralių, o per savo karjerą yra startavęs… 604 raliuose. Buvęs totaliu Mitsubishi fanu paskutiniuosius kelius dešimtmečius, vokietis vis dažniau sėda į Toyota GR Yaris. Šis pokytis leido jam užimti 12 vietą bendroje įskaitoje. Taip pat Austrijoje važiuoja krūva senų kaip žemė Mitsubishi Lancer Evolution VI, Lancia Delta, Mazda 323 AWD, Audi Quattro ir t.t. Beje nulinukų pareigą atliko ir Ford Fiesta WRC automobilis. Tad jei norite išvysti tikrai jau egzotiniais tampančių automobilių, Austrija yra puiki šalis tam, o kitas rimtesnis veiksmas – Kovo viduryje Rebenland Rallye.

H.Gaßner sen. / N.Vrga - Toyota GR Yaris ||| Jan Šmerda
H.Gaßner sen. / N.Vrga – Toyota GR Yaris ||| Jan Šmerda

Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:




www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Jan Šmerda

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x