Rally Internazionale Storico Costa Smeralda ’20

Prieš pora mėnesių turėjau didžiulį džiaugsmą išgirsti vieną tikrai itin įdomų interviu. Vis kirbėjo mintis nors trumpai brukštelti apie dar vieną moterį ralio pasaulyje. Ji be kita ko, yra viena garsiausių moterų šturmanių, 1982m. gavusi Halda apdovanojimą – aukščiausią įvertinimų trofėjų kurį gali gauti ekipažo smegenys. Plius ji yra vienas iš dviejų žmonių istorijoje, kuris taškus Pasaulio ralio čempionate yra gavęs kaip vairuotojas ir kaip šturmanas. Ir štai praeitą savaitę, ponia Fabrizia Pons į savo lentyną padėjo dar vieną taurę. Tai ta proga..

Mane žavi tie seni laikai, kai viskas vyko visiškai atvirkščiai nei dabar. Pavyzdžiui, kad ir ši istorija. Įsivaizduok, kad esi kažkiek žinoma ralio šturmanė Italijoje, 1980 metais Turine sau gamini vakarienę, visiška itališka idilė ir staiga tau į laidinį telefoną prisiskambina moteriškė, kuri save vadina Michelle Mouton ir sako, kad norėtų kitame Pasaulio ralio čempionato sezone matyti tave kaip šturmanę. Tu pasakai, “Aha, jo jo, ačiū ir viso gero” ir toliau eini sau gaminti vakarienės, baisingai įsižeidusi, kad kažkas drįsta taip žiauriai papokštauti. Ir kitą dieną vėl skambutis. Šį kartą iš Fiat komandos (Su kuria Fabrizia važiavo keletą pastarųjų metų) vadovo, kuris panikoje klausiamai rėkia, kodėl gi tu sėdi namie, Italijoje, kai visi tavęs jau laukia Ingolštade, Vokietijoje, kur įsikūrusi Audi komandos būstinė. Ir tada ateina suvokimas, kad vakarykštis skambutis nebuvo joks pokštas, o kitame laido gale iš tikro buvo Michelle Mouton.

Dino Serafino Tolfo / Julia Paganoni – Lancia Stratos HF

Taip Fabrizia Pons, pradėjo kelionę į ralio olimpą. Prieš šturmanės rolę išbandžiusi ir vairuotojos duonos, 1978 su Opel Kadett San Remo ralyje finišavusi 9 vietoje įsirašė į dosjė Pasaulio ralio čempionato taškų. Šturmanės karjera prasidėjo visiškai netikėtai, keletoje ralių atsisėdus į dešinę sėdyne ir įstrigus ten jau su visam nuo 1979, šalia Luigi “Lucky” Battistolli. 2014, po 34 metų – Fabrizia ir “Lucky” vėl tapo neišskiriami, tik šį kartą jau istoriniuose raliuose.

Gian Battista Conti / Marco Demontis – Autobianchi A112 Abarth

Aprašyti visą Fabrizia karjerą užtruktų labai ilgai… Bet keletą dalykų paminėti verta. 1982 su Michelle Mouton vos netapusi WRC čempione ir po ne itin sėkmingų metų Didžiojoje Britanijoje, Fabrizia pasitraukė iš ralio ir pradėjo kurti šeimą. 9 metų pertrauka, kurioje tilpo tik epizodiniai pasirodymai keletoje etapų. Iki kol Fabrizia sugalvojo ranka parašyti laišką, kuriame išreiškė norą sugrįžti prie stenogramos skaitymo Pasaulio ralio čempionate. Šis laiškas nukeliavo į Suomiją, į pašto dėžutę, kurios savininkas buvo ne bet kas, o pats Ari Vatanen. Ne už ilgo Fabrizia gavo taip pat ranka rašytą laišką iš Suomijos ir nuo 1994 ši italė grįžo į WRC šalia Ari Vatanen sėdint Ford Escort WRC automobilyje. Vėliau sekė trys metai su Piero Liatti ir Subaru Impreza WRC S5. Taip prie keturių WRC pergalių su Michelle Mouton prisidėjo ir penkta, 1997 Monte Carlo ralyje su Piero ir Subaru.

Mattero Luise / Melissa Ferro – Fiat Ritmo Abarth 130 TC

Po WRC eros Fabrizia nuėjo į dykumas. Pons labiausiai žavėjo legendinis Safario ralis, tad atsiradus progai, su dar viena legendine moterimi, Juta Kleinschmidt – 4 metus praleido Dakaro ralio smėlynuose sėdint Mitsubishi Pajero ir Volkswagen Touareg automobiliuose. Iš ten taip pat grįžo ne tuščiomis, o su trečios vietos trofėjumi.

Šešiasdešimties Fabrizia grįžo į ralio pasaulį, kartu su jau minėtu Luigi “Lucky” Battistolli. Nuo 2014 metų ši italų pora su Lancia Delta nenumaldomai renka istorinių ralių trofėjus ir čempionų taures vieną po kito. Įdomu tai, kad kai Fabrizia pirmą kartą pamatė Lancia Delta automobilį, negalėjo patikėti, kad su juo teks važiuoti, nes jos skoniui, tai baisių formų automobilis. Bet štai, iki šiol jiedu su “Lucky” vis dar Deltoje.

Enrico Melli / Matteo Nobili – Porsche 911 SC RS

Ši moteriškė sėdėjo daugelyje automobilių. Ji yra išbandžiusi nuo 50 metų senumo vos važiuojančių mašinų iki B grupės monstrų ar šios kartos R5 ir WRC. Šiais metais su Škoda Fabia R5 patyrė nemenką avariją testuose, bet greitai atsikėlusi iš ligoninės lovos ši 65 metų veteranė vėl sėdasi į šturmano vietą ir praeitą savaitgalį su 71 metų amžiaus “Lucky” laimėjo eilinį trofėjų, dvi su puse minutės aplenkę artimiausią varžovą.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai
Fabrizia Pons karjera

Nuotrauka – Antonio Biasoli ir Max Ponti

1
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x