Atnaujintas Mitsubishi Lancer WRC modelis, su kuriuo užsibaigė šio gamintojo dalyvavimas Pasaulio ralio čempionate
Mitsubishi pasitraukęs iš WRC 2002 metais, 2003 praleido kurdamas naują automobilį. Koncernas sugrįžo su išties įspūdingu kūriniu. 6,000 naujų detalių, aerodinamikos tobulinimas Lola vėjo tunelyje, inovatyvūs ir nauji sprendimai daugelyje techninių mazgų. Iš gamyklinės Peugeot komandos nugriebtas G.Panizzi už vieno automobilio vairo ir trijulė – G.Galli, D.Sola ir K.Sohlberg už kito. Mitsubishi teigė, kad stebuklų nesitiki ir 2004 tikslas yra ištobulinti automobilį. Lancer savo ruožtu stebuklingai tik gedo, tad japonai sumažino 2004 sezono programą ir susifokusavo į 2005 metų automobilio gamybą. O tobulinti buvo ką, nes naujasis kūrinys pastoviai kentėjo nuo gausybės techninių ir elektronikos gedimų. Geriausi pasiekimai – 3 šeštos vietos Monte Carlo, Katalonijoje ir Sardinijoje.
2005 į dar labiau atnaujintą automobilį (variklio kompiuteris, turbina, pakaba ir aerodinamika) atsisėdo H.Rovanpera, o antru egzemplioriumi dalinosi G.Panizzi ir G.Galli. Visa tai pasiteisino, lyginant su praeitais metais. Podiumai Monte Carlo ir Australijos raliuose ir ne paskutinė vieta konstruktorių taurėje. Nepaisant pagerėjusių rezultatų, Mitsubishi 2005 gale galutinai pasitraukė iš Pasaulio ralio čempionato. Automobiliai ir jų priežiūra atiteko Ralliart UK, kuri nuomavo ir aptarnavo mašinas 2006 ir 2007 sezonuose. Įvairiuose WRC etapuose su Mitsubishi Lancer WRC pasirodydavo G.Galli, D.Carlsson, J.Valimaki, J.Hanninen, T.Gardemeister, X.Pons ir estas U.Aava. Privatininkams taip pat pavyko šį tą nuveikti – D.Carlsson 2006 finišavo trečias Švedijos ralyje, o kartu tai buvo paskutinis Mitsubishi podiumas Pasaulio ralio čempionate. Visai sėkmingai taškus rinkti sekėsi T.Gardemeisteriui 2007 metais. Ir tai buvo viskas. Po 2007, automobiliai galutinai nugulė Europos nacionaliniuose čempionatuose.
Naujos kartos Mitsubishi Lancer WRC buvo pagaminta tiek pat, kiek ir senos – 17 vienetų. 6 iš jų patyrė stiprias avarijas ir daugiau nebuvo naudojami. 5 Lancer dužo Europoje (netgi Estijoje 2011) ir vienas tolimojoje Kanadoje. Iš likusių 12 – vėlgi tik du egzempliorius buvo galima išvysti ruožuose pastaruoju metu. Britui Tristan Bailey priklausantis automobilis praeitais metais važiavo Austrijoje, Niederostereich ralyje, o belgas Chris Van Woensel dar šiais metais spėjo pralėkti Rally van Haspengouw etapą Belgijoje. Būtent šis Lancer WRC, kurio kėbulo numeris #8 – yra daugiausiai kilometrų suvažinėjęs tarp visų 04-05 specifikacijos automobilių. Nuo pat 2004 jis startavo 77 raliuose ir vos tris metus turėjo atostogų. Pasaulio ralio čempionate juo kovojo G.Panizzi, G.Galli, U.Aava. Vėliau daugelį metų automobiliu keitėsi latviai I.Vasaraudzis, R.Kisiels ir slovakas J.Melicharek. Tuomet keturis metus truko viešnagė Olandijoje pas Bob de Jong, kuris perleido automobilį belgui Chris Van Woensel, su kuriuo jis važiuoja iki šiol. Be jau minėtų Latvijos, Slovakijos, Belgijos ir Olandijos, Lancer WRC 04-05 buvo aktyvūs dalyviai Didžiojoje Britanijoje, Čekijoje ir Vengrijoje. Mums lietuviams geriausiai prisimenami momentai iš 2006-2013 metų, kai Latvijoje I.Vasaraudzis ir R.Kisiels vairavo šiuos automobilius. Jeigu #8 kėbulo numeriu pažymėtas Lancer nugyveno ir toliau gyvena ilgą gyvenimą, tai #10 automobilis išvažiavo vos vieną kartą – 2004 WRC Vokietijos ralyje, G.Panizzi pirmame antros ralio dienos ruože, nepataisomai įmūrijo “dešimtuką” į medį. Video rasite žemiau.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: