Rallye Automobile de Monte-Carlo ’20

Šie metai bent kol kas autosporto aistruoliams mėto įdomių reiškinių. Iš liūdnesnės pusės – atšaukti du pirmieji Lietuvos ralio čempionato etapai, žiemai pamiršus užsukti į šią Europos dalį. Bet štai Sausio pradžioje rimti vyrai spaudė rankas ir kėlė kepures bei šalmus prieš Vaidotą Žalą ir Saulių Jurgelėną, katrie pirmąjį Dakaro greičio ruožą suvažiavo kaip ir pridera lyderiams – greitai ir be klaidų. Po to kitame Pasaulio gale Gustas Grimbergas stojo ant podiumo Australijoje kaip LMP2 AM klasės nugalėtojas, Azijos Le Mans serijoje. Ir galų gale įsijungęs Pasaulio ralio čempionato transliaciją galėjai išvysti ir išgirsti dalyką, apie kurį turbūt net pasvajojęs yra nedaugelis. Ten lietuviškos stenogramos pagalba Prancūzijos Alpėse lakstė M-Sport komandos Ford Fiesta WRC, puošta mums pažįstamais atributais, o svarbiausia – vairuojama Deivido Jociaus. Tai trumpai ir aš pagerbsiu šį istorinį įvykį.

Asmeniškai nepažįstu Deivio, tai jeigu kur nepataikysiu – labai nepykit ir pataisykit. Nežinau kada Deiviui kilo idėja pasiekti ralio olimpą, ar gūdžiais 2000 metais ar vėliau, bet pirmosios žinios apie pasaulines užmačias visuomenę pasiekė 2008 metais. Žiniasklaidoje mirgėjo nuotraukos su lietuviu šalia Citroen Xsara WRC automobilio, kurį Pasaulio ralio čempionate vaikė pats S.Loeb. Tų metų pabaigoje D. Jocius su N4 grupės Mitsubishi Lancer Evolution IX išvažiavo apsiuostyti WRC Velso etape. Deja kito starto Pasaulio ralio čempionate truko laukti ne vienus, o devynis metus. Pasaulinė finansų krizė daug kam nukarpė sparnus ir privertė pasižiūrėti į išlaidas, ypatingai ne pirmos svarbos. Xsara WRC projektas tuomet žlugo, bet ne tikėjimas. Sergant už Deivį Lietuvos ir Latvijos trasose atėjo išganingi 2017 metai. Aštuoniasdešimt penktas Monte Carlo ralis ir 90 numeriu pažymėtas ekipažas. Tą kartą finišuoti nepavyko, bet tikiu, kad surinkta informacija padėjo tolesniems nuotykiams pietryčių Prancūzijoje. Ne itin sėkmingą sezoną užbaigė avarija, po kurios daugelis turbūt į automobilį net nebesėstų. Bet štai 2018 metais ir 4 startai WRC su R2 klasės technika. Dar keli metai, puiki draugystė ir partnerystė su M-Sport ir štai mes esame čia, šio straipsnio pradžioje. Tai tik labai trumpas apibendrinimas, manau surinkus visą medžiagą, išeitų visai šauni knyga, apie 20 metų kelionę link svajonės.

D.Jocius ir M.Varža Monte Carlo Rally finiše

Dar vienas dalykas kurį labai noriu paminėti – augimas. Kaip buvo smagu matyti B. Vanagą šių metų Dakare pagaliau važiuojantį greitai ir stabiliai. Lygiai taip pat buvo šaunu sekti Deivio ir Mindaugo beveik visiškai lygią greičio ruožų rezultatų kreivę. Per tiek metų D. Jociaus avarijų ir perspaudimų pamenu tikrai daug. O pastaruoju metu, perėjus prie Pasaulio ralio čempionato reikalų, atsirado žymiai didesnė branda ir tai labai džiugina. Ir dar tapti M-Sport komandos dalimi – iš tikro didelis wow.

Taip, kad Ačiū už šį nueitą kelią ir dar būsimą, džiuginant mus, stovinčius šalia greičio ruožų.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Bastian Roux

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x