Kol vis dar gyvename žiemoje ir laukiam pavasario, kituose Pasaulio kraštuose karšta ir dulkėta 🙂
-
2025m. Lietuvos Ralio sieninis kalendorius17,00 €
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Artimieji rytai visomis išgalėmis stengiasi įsisprausti į įvairių sporto šakų kalendorius. Nuo futbolo iki F-1. Dakarą jau ten turime ir tik laiko klausimas kada šis regionas sugrįš į WRC. 2008, 2009 bei 2011 Pasaulio ralio čempionatas jau lankė Jordaniją, kurios žvyro dykumoje kartą laimėjo M.Hirvonen ir du kart S.Loeb. Galbūt kitais metais, galbūt šiek tiek vėliau. Daugelis fanų itin nepalankiai vertina tokį būsimą žingsnį, inicijuojamą grynai finansiniu pagrindu. Kitą vertus – to regiono keliai išties yra ypatingi ir pridės įvairovės mūsų mylimo sporto viršūnei. Vėlgi, ant rankų pirštų netilptų raliai bei regionai kurie idealiame Pasaulyje gerokai labiau nusipelnę būti WRC kalendoriuje, tačiau bent jau dabar gyvename tokiais laikais, kuriuose lemiamą žodį dažniausiai taria valiutos kiekis. Tuo metu mes galime iš tų sprendimų bent jau pasiimti nors kiek pliusų, kurie vienaip ar kitaip vis tiek atsiranda.
Kalbant apie šį regioną, savo statusu išsiskiria Kataras, kuriame vyksta Qatar International Rally. Šios varžybos pasinaudoja tuo, kad Vasario mėnesio pirmoje pusėje WRC čempionate būna šiokia tokia pertrauka, o ERC dar neprasidėjęs. Todėl pastaruoju metu į šį ralį organizatoriai mėgsta pasikviesti Pasaulinio lygio ekipažus, kuriems tenka ne tik perprasti itin specifišką Lusailo regiono greičio ruožų specifiką, bet ir bandyti aplenkti šio ralio karalių – Nasser Al-Attiyah, kuris šį ralį yra laimėjęs kuklius šešiolika kartų. 2021 metais savo laimę bandė Kris Meeke, praeitais tas pats britas bei Mads Ostberg, o šįmet – du norvegai Mads bei Andreas Mikkelsen, bei WRC2 čempionas suomis Emil Lindholm. Visi jie čia varžėsi su mums puikiai pažįstamos Sports Racing Technologies (SRT) Škoda Fabia Rally2 Evo automobiliais. Ši latvių komanda jau ne pirmus metus dirba šiame regione. Jeigu Rally2 klasės automobilį dažniausiai vairuodavo tik Nasser’as, tai dabar dalis jo tėvynainių irgi atsinaujino į Škoda Fabia, Ford Fiesta ar Volkswagen Polo Rally2 (R5) automobilius. Likusią automobilių parko dalį didžiąja dalimi užima Mitsubishi Lancer Evolution bei Subaru Impreza automobiliai bei Polaris ar Can-Am bagiai. Nors dalyvių buvo vos 23, tačiau tautybių įvairovė milžiniška – 8 skirtingų tautybių vairuotojai ir net 13 skirtingų tautybių šturmanų. Žodžiu, kosmopolitiškas etapas.
Keliai, jei taip galima juos pavadinti – taip pat unikalūs. Žiūrint onboard’us tikrai kyla nemažai panašumo į neseniai pasibaigusį Dakarą. Suprasti kur ten kelias ir į kurią vos matomą vėžę toje dykynėje reikia pataikyti – iššūkis daugeliui. Dėl greičio ruožų specifikos ten itin svarbu kuo greitesnis išvažiavimas iš posūkių, todėl trajektorijos neretai neapsiriboja vien keliu su rizika pasigauti akmenų ar vietinę augaliją. Tai veikia ir atvirkščiai – vietiniai gerai žino kuriuos posūkius galima nemenkai nukirsti. Plius reljefas ten visiškai plokščias, tad naviguoti dar sunkiau. Todėl šis ralis užsitarnavo kaip regione sunkiausiu šturmanams etapu. Bet ne tik su navigacija ten sunku. Šalikelėse pilna akmenų, o kelyje yra nemažai nedidelių nelygumų, kurie lengvus ir greitus ralio automobilius mėto į orą kaip kamuoliukus. Tad pirmą kart ten būnant velniškai sunku suprasti, kuriuos duobės ar mini kalvelės yra nepavojingos, o po kurių per greit užvažiavus gali tekti susirinkti automobilio likučius išsibarsčiusius po visą dykumą. Plius krūva dulkių kurios kartais uždengia vaizdą tiems patiems vairuotojams, kurie jas sukėlė. Danga padangas suėda irgi pakankamai greitai, o tos dangos kilometrų per dvi dienas susidaro truputis virš 200.
Įprastai Nasser’as konkurentų Artimuosiuose rytuose neturi. Neretas atvejis kai atotrūkis nuo artimiausių varžovų būdavo skaičiuojamas ne sekundėmis, o minutėmis. Šį kartą buvo kitaip, nes trys skandinavai buvo pasiruošę lipti katariečiui ant kulnų. Tiesa, šio ralio specifika tokia, jog pirmą kart čia dalyvaujant, lygioje kovoje gaudyti Nasser’ą šansų beveik nėra šansų, bet Mads Ostberg čia jau antrą kartą ir tai iš karto atsispindėjo rezultatuose. Nasser’ui teko valyti dulkėta kelią, plius penktadienį jis finišavo be priekinio bamperio. Apart to – katarietis važiavo užtikrintai ir pasiėmė šešioliktą pergalę šiose varžybose. Labai realius šansus aplenkti Dakaro ralio nugalėtoją turėjo Mads Ostberg, kuris pasinaudojęs sukauptu patirties bagažu keletą kartų pirmavo varžybose. Visgi penktadienį pradurta padanga tikriausiai lėmė tai, kad norvegui pritrūko vos 12 sekundžių iki istorinio pasiekimo. Trejetuką užbaigė Andreas Mikkelsen kuris taip pat buvo pradūręs padangą. Nemažai laiko jam kainuodavo įvairios duobės ir kalvelės, ties kuriomis norvegas pirmą kart važiuojant greičio ruožą sulėtindavo tempą, nes nežinojo kurios vietos išties pavojingos. Nebuvo Andreas patenkintas ir tuo, kad varžovai gan agresyviai kirsdavo kampus. Norvegas nuo ralio nugalėtojo atsiliko kiek daugiau nei pusantros minutės. Dar puse minutės ilgiau užtruko suomis Emil Lindholm, kuriam pasak jo, tai buvo vienas didžiausių nuotykių. Išties nei jo gimtojoje Suomijoje, nei WRC ar ERC pastaruoju metu tokių tokių išbandymų nė kvapo. Po Nassero bei skandinaviškos trijulės išsirikiavo vietiniai katariečiai bei svečiai iš Kuveito. Tik Abdulaziz Al-Kuwari su Škoda Fabia Rally2 Evo atsiliko dar nors kiek padoresniu atstumu nuo lyderio, o visi likę atstumą skaičiavo minutėmis. Nassero pusbrolis Khalifa su Ford Fiesta Rally2 atvažiavo šeštas, o už jo išsirikiavo Mitsubishi Lancer Evolution bei Subaru Impreza flotilė.
Tai buvo antrasis MERC (Middle East Rally Championship) čempionato etapas. Pirmasis vyko Omane, o trečiasis Kovo mėnesį vyks Kuveite.
Nuotraukos – www.qmmf.com