Dar viena Martyno Samsono ir Ervino Snitko viešnagė pietų Europoje ir Ispanijos čempionato etape
Kaip praėjo savaitė Ispanijoje?
Po ralio Portugalijoje, jau pirmadienį perpiet buvome RMC bazėje. Iki antradienio popietės susireguliavome sėdynes, vairą ir visa kitką, atsivežėme naujus patobulintus amortizatorius ?, juos pasikeitėme ir vakarop išvažiavome testuoti mašinos. Taip pat bandėme vieną įdomų patobulinimą pakaboje, kuris tikrai duoda daugiau komforto dirbant su vairu ir kurio bėdos išlindo pirmame ralio greičio ruože. Kol kas tiksliai nespėjome išsiaiškinti, bet susiklosčius visoms nepalankioms aplinkybėms, vairo traukė gauna per daug apkrovos ir sulinksta. Taip atsitiko pirmame ir ketvirtame greičio ruožuose, todėl toliau nusprendėme nevažiuoti, nes buvo visai nesaugu ir nelinksma ? Džiugu buvo tik, kad trečiame greičio ruože parodėme gerą laiką, nors keliai ir danga visiškai nepažystama, plius padariau keletą mažų klaidelių.
Prieš tai dalyvavote regioninio lygio varžybose Italijoje ir Portugalijoje. Šis ralis Ispanijoje jau turėjo pagrindinio čempionato statusą. Ar tai pasijuto organizacine prasme?
Nepasijautė, kad kažkas daug geriau ar gražiau. Atvirai sakant, eilinį kartą įsitikiname, kad pas mus Lietuvoje beveik nėra prie ko prikibti. Ten gi puse nerašytų taisyklių, už kurias jie maloniai nori bausti. Informacijos anglų kalba minimaliai. Kad ir susirašymo grafikas – logiškai niekaip man nesuprantamas. Visi dalyviai privalo pradėti susirašymą nuo 7.30 (iki 13.00) ir visi pagal ta patį eiliškumą: testinis, SS1, SS2, SS3. Tada susidaro beprotiškas eismo kamštis. Važiuoja visi krūvoje ir vėžlio greičiu. Mes gi nusprendėme nevažiuoti testinio ruožo ir pradėti susirašymą nuo SS1, kad galėtumėme netrukdomi dirbti. Pirmu pravažiavimu greitis ribojamas 50kmh, antru 40kmh, tad irgi sunku suprasti kodėl. O vakare buvome iškviesti aiškintis dėl daugybės pažeidimų, kurie išvis neaprašyti nei nuostatuose, nei reglamente. Kelio knygas reikėjo atsiimti spaustuvėje kitame miesto gale, lyg ir dėl viruso, nors vakare vyko atidarymo ceremonija kur visi privalėjome dalyvauti. Iš tikrųjų tai buvo vienas sunkesnių ralių, kur atrodo, jog tave kaskart nori išmušti iš vėžių ?
Papasakokite apie greičio ruožus.
Na danga lyg turėjo būti tvirta, bet keletą dienų prieš ir per patį ralį lijo lietus, todėl iš kietos dangos viskas virto į molio košę. O patys keliai daugiausia pievos, keliukai per laukus, šiek tiek kalnų. Ir daug daug aštrių akmenų. Per susirašymą, važiuojant 40 km/h sugebėjome kažkur prakirsti padangą. O ketvirtame ruože sulinkus vairo traukei ir važiuojant avariniu rėžimu, vėl prakirtome vieną padangą. O šiaip pakankamai greiti ruožai, net pas mus nėra tiek tiesiųjų ? Visiškai priešingi keliai nei Portugalijoje ar Italijoje. Turbūt toks regionas. Prieš 2 metus dalyvavome Navarra Rally, ten vėl kitokie ruožai – kalnuose, susukta.
Onboard įraše pastebėjau, kad kartais naudojate sankabą, ypač jungiant pavarą iš pirmos į antrą. Ar tai įprasta, gedimas, dėžės tausojimas?
Beveik visada naudoju iš pirmos į antrą, nebent tai asfaltas ar labai geras sukibimas, kai ratai neprasisuka. O jeigu slidu, ratai užsisuka, tai iš pirmos į antrą yra privaloma jungti su sankaba. Tai ne tik dėžės, bet ir visų kitų agregatų tausojimas. Bet vėlgi daug priklauso nuo to ar naudojami davikliai, kokie ir kaip. Pavyzdžiui Portugalijoje nenaudojome jokiu jėgos daviklių ir visada naudojau sankabą. Kaip su R5 aš nežinau, bet lyg ir taip pat naudoti gali, jei starte slidu ar aštrioje sankryžoje slidu ir užsibuksuoja ratai pirma pavara.
Kokie didžiausi iššūkiai kuriant tokius automobilius kaip N5, Proto, AP4, MRT ir pan.? Kokios jų problemos išlenda greičiausiai ir lengviausiai ištaisomos, o kokie mazgai reikalauja daugiau darbo, testų ir t.t.?
Manau, kad visi mazgai reikalauja vienodo dėmesio ir pastangų. Ir viskas priklauso nuo daugelio dalykų. Kokia komanda kuria, koks biudžetas, kiek yra laiko ir t.t. Galima pasidžiaugti, kad šiuo metu kuriamas įdomus automobilis. Ir džiugu, kad visi agregatai bus lietuviški. Variklis toks kaip mūsų N5, Peugeot 1600cc Pono Vlado kūrybos, elektra visiems žinomo Andriuko, reguliavimas visiems žinomo Aliaus, kėbulas ruošiamas visiems žinomo Gedimino Celiešiaus, daug žadanti ir man labai patinkanti pakaba irgi visiems žinomo Mindaugo Varžos ir kolektyvo MV Sport, transmisija ir amortizacija mūsų. Manau tai bus labai greitas automobilis, jau turėtu prilygti greičiu R5 arba bent jau būti labai arti. Nes variklio parametrai jau lyg ir tikrai neblogi, o ko labiausiai trūksta N5 – tai pakabos efektyvumo ir sukibimo, o naujas pakabos projektas bus kai kuriais aspektais ir pranašesnis už R5. Reikia tik sulaukti kada viskas bus baigta ?
Tai jau penktos varžybos Jums šiais metais. Koka Jūsų sportinė forma?
Ji visada gali būti geresnė. Sportinė forma raliui – tai ne tik fizinė forma. Tai psichologija ir daugiau – norint greitai važiuoti, galva turi būti visiškai tuščia, o man tai nėra lengva ? Šiemet susukome nemažai sportinių kilometrų, visiškai nepažystamų kelių, nepažystamų konfigūracijų ir grunto. Ir pagal viską, manau dar išvažiuosime kokias penkias varžybas užsienyje.
Kokie planai dėl startų Lietuvoje?
Žmogus planuoja, Dievas juokiasi ? Matysime, planas yra dalyvauti ir nepasiduoti R5 ?
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:
Nuotraukos – Pablo Gil, Mfoto.es, RMC Motorsport