Kalbiname iš Portugalijos sugrįžusi Martyną Samsonas apie jo savaitgalį Rallye Casinos do Algarve ralyje 🙂
Dar viena savaitė Portugalijoje – kokia ji buvo?
Visai nebloga savaitė. Atskridome tiesiai pas Domingos Sport komandą. Vieną dieną dirbome prie automobilio, kitą dieną šiek tiek patestavome labiau, norėdami sužinoti ar viskas veikia gerai ir tiek. Tada važiavome žemyn į Portimao ir jau trečiadienį ir ketvirtadieni susirašinėjome visus ruožus. Kadangi danga nedyla visiškai, tai susirašymo kiekis neribojamas. Visus ruožus prasukome gal po 5 ar 6 sykius, bet ant tiek viskas kitaip, kad pavyzdžiui Lietuvoje būna užtenka ir 1 kartą pravažiuot ir pataisymų faktiškai nebūna. Čia gi toks lengvas kosmosas, kai ir 6 kartą važiuojant rasdavau ką patobulinti. Tiesiog viskas visiškai kitaip. Pačios ralio dienos, kaip įprastos ralio dienos – viskas neblogai. Neskaitant, kad na ištempta viskas labai. Ryte 8 kvalifikacija, o startas tik gal po 16h. Na, bet sakykim, jie turi savas idėjas ir taip dirba neskubėdami 🙂
Ralio metu neturėjote pilnos automobilio galios, kodėl?
Neturėjome slėgio ir turėjome sunkumų išsiaiškinti viską greitai. Servisai labai trumpi ir dar šiaip visokių darbelių viską sužiūrėti. Todėl dėl ko nebuvo pilno slėgio nespėjome gerai išsiaiškinti. Viskas prasidėjo nuo pirmo ruožo vidurio ir po to jau važiavome kaip be turbinos praktiškai. Dabar manome, kad sugedo “wastegate” vožtuvas. Esmė tokia, kad 2 ar 3 metus mes važiavome su viena turbina ir su tokiu atskiru vožtuvu. Kadangi Portugalijoje važiavome pagal homologacijos knygą, ten jau privalėjome naudoti vidinį “wastegate” vožtuvą, kuris pačiame turbo-kompresoriuje stovi ir turi kitokį valdymą. Manau šitoje vietoje pritrūko mums patirties ir kažkur “prasileidome”.
Prieš tris savaites lenktyniavote Portugalijos šiaurėje, o dabar – pačiuose pietuose. Ar stipriai skiriasi skirtingi šalies regionai ruožais, organizacija, bendra kultūra?
Kažkiek skirtinga, kažkiek panašu. Skyrėsi ir oras. Fafe žiauriai lijo, o čia ”žiauriai” šilta 🙂 Fafe danga išsimalė siaubingai. Čia danga praktiškai nesikeitė visiškai. Ruožai čia greitesni šiek tiek. Žmonės – nežinau, sunku pasakyti, bet organizacija jau kitokia… Informacijos praktiškai nulis. Ruožuose jokių žymėjimų, nieko, o sankryžų ir keliukų šimtai ir t.t. 🙂 Kaip sakiau, turbūt tiesiog ”kitaip” viskas.
Pastaruosiuose dveji etapai pasižymėjo ne itin trumpa ralio distancija bendro naudojimo keliais aplankant įvairiose skirtingose vietose įsikūrusias pergrupavimo zonas, greičio ruožus nutolusius nuo pagrindinio serviso ir t.t. Kaip jums šita ralio maršruto sudarymo politika?
Tai politika toks reikalas. Politika ne tam, kad darytum kaip nori arba darytum gerai 🙂 Politika yra daryt taip kaip ”reikia” 🙂 Čia irgi buvo 3 miestai, 3 regionai. Pervažiavimai šiek tiek trumpesni, nors tarp tolimiausių tašku manau vistiek virš geros pusantros valandos kelio. Čia kas keista, kad servisui duoda 15min. Tada važiuojame kažkur į prekybos centro parkingą ir stovim valandą. Tada laiko norma tokia trumpa iki ruožo, kad turiu lenkti visas mašinas, spėti pasiruošti šalmą ir t.t. ir tada įvažiuojame jau savo minutę į LK 🙂 Arba visą dieną nuo ryto nieko neveiki, tada 2 trumpi ruožai ir vėl 4 valandas stovime miestelyje, nieko neveikiame ir laukiame kažkodėl 21h, kad pravažiuoti miesto ruožą. Tada vėl trumpas servisas, kur nieko nespėji ir uždaras parkas.
N5 kolegos iš Portugalijos jau antrą ralį iš eilės sėkmingai pasiekia finišą, tuo pačiu Portugalijos ralio legenda Adruzilo Lopes rodo neprastus rezultatus. Ar patenkinti vietiniai N5 technika?
Na Adruzilo senas lapinas 🙂 Be proto neskuba, bet finale gerai gaunasi. Mes ne jauni, bet iki lapinų toli 🙂
Šiaip, na lyg ir patenkinti, negirdėjau, kad kažkuri N5 būtų turėjusi kažkokių bėdų, išskyrus mūsų slėgius… Ruožai tikrai sudėtingi ir baisiai akmenuoti, bet N5 tvirta mašina tikrai.
Kaip vyksta automobilio priežiūros procesas, kai jis yra už daugelio tūkstančio kilometrų?
Tikrai sudėtingas reikalas. Na, sakykime, būtumėme mes tik ralio komanda su savo gražiu biudžetu, tada būtų viskas kitaip. Mūsų atveju mums vienos varžybos tai 7 dienos ne darbe… Ir bernams taip pat. Tai dalinamės darbus. Dabar po ralio yra darbų sąrašas kurį gali padaryti Domingos Sport vyrai. Tada mes atskrendame 3-4 dienos iki varžybų ir darome savo darbus. Derinamės…
Ant jūsų automobilio atsirado naujas lipdukas – N5 Nordics. Gal gali papasakoti plačiau apie tai?
Nieko čia stebuklingo. Tiesiog yra šioks toks judesys su N5 aplink visą Baltijos jūrą. Tai tuos visus reikalus tvarko 8000RPM Aurimas Eidžiūnas. Pasišnekėjome, kad padarom vieną bendrą reikalą, viena logotipą ir kelsime visas bendras naujienas į vieną vietą.
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €