Kalbiname iš Portugalijos sugrįžusi Ugnių Vainevičių apie pergalingą jo savaitgalį Rali Vieira do Minho ralyje 🙂
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
Opel Astra, BMW, Ford Fiesta Rally4 ir pagaliau Škoda Fabia N5. Ar labai jautėsi, kad esi visiškai kitokių galimybių automobilyje?
Lygiai tokį patį palyginimą telefonu aptarėme su tėčiu Portugalijoje po finišo, kad 2021m. pradėjus su Astra, o 2024 su N5, tai „jau galbūt yra šis tas..“ . Tiesą sakant, praėjusiais metais Arctic‘e važiavau su N5, bent kažkoks susipažinimas su šios klasės automobiliais įvyko jau tada. Tai pagelbėjo sumažinti „šoką“ atsisėdus šį kartą, Labiausiai, galbūt, jautėsi spaudimo ir atsakomybės kitoks lygis, bet, žinoma, nuo 2wd persėdus į N5 – pagreitis, amortizacija, komfortas automobilyje + aukščiausio lygio driver‘is šalia – kombinacija yra kažkas tokio..
Pirmas kartas Portugalijoje. Kaip sekėsi orientuotis nepažįstamoje ralio aplinkoje?
Didelis privalumas buvo, kad visai komandai tai buvo ne pirmas, ir ne antras kartas Portugalijoje, netgi būtent šiame ralyje tai buvo trečias jų startas, tad jie turi sukaupę daug informacijos, kas leido ir man komfortabiliau jaustis. Žinoma, daug bendraujam ir su Ervinu, daug jo klausinėju, jis dalinasi viskuo iki detalių, padeda, labai dėkingas jam. Manau puikiai sutariame, džiugu, kad dalinasi savo patirtimi. Taip pat, vietinė mūsų komanda padėjo, stengiausi ir pats daug skaityti, ruoštis prieš varžybas ir t.t., tad gavosi, manau, orientuotis neblogai. Teko ir su komisarais komisijoje pabendrauti, padiskutuoti, tad irgi įdomi ir naudinga patirtis Prieš varžybas nerimo buvo nemažai, kas liečia organizaciją, dokumentaciją, susirašymus ir pan., dar tie serpantinai… bet, kaip ir minėjau, komandos patirtis, visų pasiruošimas leido turėti sklandžią pirmą pažintį su Portugalija ir jos raliu
Kokie skirtumai Portugalijoje ir Lietuvoje žiūrint iš šturmano perspektyvos? Kelio knygos žymėjimai, laiko normos ir t.t.?
Didelių skirtumų labai kaip ir nėra, apart to, kad informacijos kiekis ir jos tikslumas yra žymiai mažesnis, nei ką turime čia Lietuvoje. Palyginus, Lietuvoj daug vietų kaip „ant lėkštutės“ yra, ten kokybė gal kiek kitokia. Žemėlapiai atsirado tik susirašymų metu, EN kalba informacijos nulis, viską turi verstis (Deepl app‘sas labai padeda ), pačiuose nuostatuose informacijos vietom trūksta. Taip pat, pvz., susirašymo metu nėra jokių ženklinimų greičio ruože, nekalbu apie krypties nurodymus sankryžose, ar kelio išsišakojimuose, šiame ralyje nebuvo net starto finišo ženklinimų. Kelio knygoj buvo nemažai netikslių vietų, kaip ir tų pačių starto finišo nurodymų, vietom sumaišyti su LK. Taip pat, schemų neatitikimų buvo, vietom nuorodų pritrūkdavo ir pan. Tačiau iš kitos pusės, jie tą pačią kelio knygą įkelia skaitmenine versija gera savaitė prieš ralį, tad tas leido puikiai pasiruošti bei susibraižyti savo recce ir rally žemėlapius bei nuorodas
Antras startas su Martynu – ką gali pasakyti apie stenogramos skaitymą Lietuvos ralio čempionui? Ar Portugalijoje jau buvo lengviau nei Suomijoje?
Sunku dar kartais suvokti ir patikėti, kad stenogramą skaitau Martynui. Džiaugiuosi, kad jo su Ervinu ekipažas įtraukė mane prie jų visos komandos. Grįžtant prie skaitymo, pats automobilyje jaučiuosi komfortiškai, stengiuosi visad atitinkamai pasiruošti, kad jausčiausi užtikrintas, neleidžiu emocijoms imti viršaus (kad dabar skaitysiu Lietuvos čempionui), tiesiog koncentruojuosi į darbą ir stengiuosi jį atlikti kuo kokybiškiau, nors stenogramos skaitymas yra tik viena iš dalių viso šturmano darbo. Labai daug kartų esu žiūrėjęs Martyno ir Ervino onboard‘us, tad tas padėjo bendrai būti susipažinus su jų stenograma, bei kaip ji yra pateikiama. Labai žaviuosi Ervino tempo pataikymu, pateikimu, intonacija, aiškumu, užtikrintumu, tuo pačiu ir mokausi iš jo. Taip pat, Martyno stenograma nėra sudėtingai skaitoma, palengvina šturmanui pateikimą ir puikaus flow palaikymą. Padeda ir jau sukaupta patirtis su Marku ir Aurimu, darbas bei pamokos su jais. Pirmas išvažiavimas su Martynu buvo Shakedown run‘as Laplandijoje, pamenu vienoj vietoj galvą pakėliau pažiūrėt kaip čia kas, šiurpuliukai prabėgo, iškart mintyse galvoju „viskas, koncentruokis į savo darbą“, tai taip ir toliau stengiuosi daryti paklausiau Martyno, ar bent girdėjo mane, atsakė, kad neturi ką pridurt nebuvo nei sunkiau, ar lengviau, tik automobilis žymiai greitesnis, atsakomybės, ir pan. Nors tiek Suomijoje, ir Portugalijoje, skaityme sau turiu pastabų.
Ar psichologiškai atsiranda didesnis atsakomybės jausmas, kuomet pirmauji ralyje?
Pajaučiau, kad žymiai didesnė atsakomybė atsiranda, kai supranti, kokio dydžio biudžeto reikia, kiek žmonių, komandos narių yra įsitraukę ir savo darbo, laiko įdėję, koki lūkesčiai, tikslai. Visiems šiems aspektams augant progresiškai kyla ir atsakomybės jausmas. O pirmavimo stengiuosi nesureikšminti ir negalvoti apie tai. Ne vieną kartą esu gavęs ralyje pamoką, kai jau užtikrintai lyderiauji, pradedi svajoti apie podiumus, taures, ir tada už pusvalandžio šalia kelio „OK“ ženklą laikai pravažiuojantiems dalyviams. Aišku, absoliučioj įskaitoj nesu turėjęs galimybių kovoti dėl pergalės, Portugalijoj kova buvo daugiau su savimi. Galbūt, jei ateityje turėsiu progų kovoti dėl pergaliu ralyje, tą psichologiją pajausiu kitokią. “To finish first first you have to finish” – dažnai sau šitą kartoju.
Kokie šio sezono tavo planai? Kur ir su kuo tave išvysime?
Kaip tik paskutinėmis savaitėmis ties tuo sezono kalendoriumi daug laiko praleidžiam, dėliojamės, koreguojam, daug visokių planų.. jei viskas gerai, turėtume dar su Martynu kelias varžybas išvažiuoti (Airija, sezono gale galbūt Ispanija, galbūt čia arčiau dar kažkas), labai tikiuosi pavyks. Taip pat, su Mantu esame kartu sutarę šiais metais važiuoti su Rally4, važiuosim Visagine, paskui kažką Latvijoj, Estijoj, matysim sezono eigoje. Na, ir dar klausimas dėl LARČ sezono yra su dar kitu driver‘iu iš N5 gang‘o. Jei viskas ok, tuomet važiuosiu ir pilną Lietuvos čempionatą. Kaip ir minėjau, planų daug, kalendoriuj atostogų nelabai nusimato Svarbu tik toliau tobulėti, gerinti kokybę ir, žinoma, nepamiršti mėgautis
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €