Savaitė #17 – Rally Visaginas ’23

Rally Visaginas 2023

Visagino ralio apžvalga 🙂

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Rally Visaginas

Na ir ilgas tas sniego / purvo “būzos” periodas, ar ne? Nors pas mus dar ne taip blogai. Svečias iš Suomijos Teemu Asunmaa kalbėjo, jog pas juos vis dar šiek tiek per šlapia vaikyti ralio bolidus jų nuostabiuose žvyrkeliuose, todėl atvykti kažkur piečiau šiuo metu yra vienintelė išeitis norint pamiklinti rankas, kojas bei ratus. Pastarosios pora savaičių tiesiog burgzte burzgė visur kur tik galėjo – nuo pietų Lietuvos iki vakarų ar šiaurės rytų. Kas norėjo prajudinti kaulus po žiemos miego, o kam teko numušinėti jauduliuką prieš sėdant į dar nė karto nevažinėtą automobilį. Istorijų būta pačių įvairiausių, bet galų gale daugelis jų suvažiavo į Visaginą, kuriame antrą kart iš eilės vyksta Lietuvos ralio čempionato prologas. Tai ką ralistai besitreniruodami atgaivino ar išmoko, teko parodyti tiek šio ralio žiūrovams, tiek varžovams. Jau nuo pirmų kilometrų kilo ne vieno žmogaus antakiai bežiūrint į trajektorijas, greičius ar rezultatus.

Visagino ralis turėjo stiprų "Historic" prieskonį
Visagino ralis turėjo stiprų “Historic” prieskonį

Visagino ralis išskirtinis tuo, kad turi išties ypatingą formatą. Realiai viskas vyksta vieną dieną. Tai itin patogu žiūrovams, kurie net iš toliau nutolusių miestų ar miestelių gali neskubėdami atpuškuoti iki šiaurės rytų kampo. Ir nors dalis dalyvių galbūt sutaupo nakvynių ir kitomis sąskaitomis, tačiau turbūt gerokai padidėja išlaidos kavai, kurios neretam prireikia pradedant greičio ruožus susirašyti šeštą valandą ryto. Žinant mūsų pavasarį tenka dar pasitikrinti, ar šerkšnas pievose nepersikėlė ant asfalto. Visgi kaip sezono prologui, šis formatas ir dviejų savaičių “buferis” prieš LARČ startą yra turbūt tobuliausias.

Labai mažas, bet gerose rankose labai greitas Toyota GR Yaris :)
Labai mažas, bet gerose Teemu Asunmaa rankose labai greitas Toyota GR Yaris 🙂

Labai smagu, kad Lietuva ir jos ralio reikalai yra pakankamai gerai užsirekomendavę tarp aplinkinių šalių. Mūsų neaplenkia nei tobulėti norintis užsienio jaunimas, nei puikius sportinius kilometrus siekiantys sukaupti sportininkai, nei techniką tobulinančios komandos. Realiai beveik kiekvienas ralis Lietuvoje pritraukia tai vienų, tai kitų naudų ieškančias užsienio komandas. Tas pats nutiko ir Visagine. Lenkų “K Rally Team” pasigaminusi Toyota GR Yaris, šį mažylį koviniu rėžimu išbandė pasodinę daugkartinį Suomijos čempioną Teemu Asunmaa už vairo. Na, tiesa sakant, jis pats save ten labiau pasisodino sužavėtas to automobilio. Tad artėjant pirmajam laiko kontrolės punktui iškilo nemažai klaustukų. Vienas iš pagrindinių – ką parodys naujieji N5 bei N5+ ir kaip jų fone atrodys Giedrius Notkus su Škoda Fabia R5 bei be galo greitas suomis su Yaris GR.

Giedriui tai buvo pirmas, bet labai naudingas ir svarbus išvažiavimas po žiemos sezono
Giedriui tai buvo pirmas, bet labai naudingas ir svarbus išvažiavimas po žiemos sezono

Šviečiant saulutei bei nestipriam vėjui susitvarkant su pavasarinių dulkių pertiekliumi ganėtinai greitai paaiškėjo kas kur ir kaip. Martynas Samsonas pirmą kart šįmet išlindęs su kai kuriems siaubą keliančia Škoda Fabia N5+, taip ir nulėkė niekam nepalikdamas vilčių. Tas automobilis greitas, bet greitas ir Martynas radęs sprendimus, kurie bent dalinai neutralizuoja jo sveikatos problemų įtaką vairavimui. Kaip ir greičio, taip ir humoro jausmo uteniškis irgi nepraradęs. Kalbu apie tą lipduką ant galinio spoilerio 🙂 Arčiausiai jo lėkė Giedrius Notkus. Finansiniai reikalai neleidžia Panevėžiečiui pilnai atsiskleisti greičio ruožuose ir šiam tenka važiuoti pagal turimas galimybes, o tų galimybių Visagine buvo ne itin daug. Tačiau Giedrius praeitais metais parodė, jog įsivažiavęs gali drąsiai kovoti dėl pergalių greičio ruožuose. Šių kovų labai lauksime. Podiumo trejetuką užbaigė mums gerai pažįstamas suomis Teemu Asunmaa. Antrame greičio ruože elektronikos problemos pavertė Toyota GR Yaris automobilį varomą tik priekiu. Galima sakyti, kad suomiui nepasisekė, nes visoje savo ilgoje karjeroje jis nėra dalyvavęs varžybose su priekiu varomu automobiliu. Vienaip ar kitaip, Teemu ne itin pretendavo į aukštesnę vietą. Visgi tas Toyota GR Yaris yra N grupės lygio ir gan standartinis automobilis tad savo ribas jis turi. Juolab suomio tikslas buvo išbandyti bei tobulinti šį automobilį, o ne kažką laimėti.

Ar pamenate, ant kurio kito čempioniško automobilio buvo ši frazė? :)
Ar pamenate, ant kurio kito čempioniško automobilio buvo ši frazė? 🙂

Už podiumo kova virė kiek intensyvesnė. Tame puode maišėsi pirmus kartus su N5 automobiliais važiuojantys E.Sladkevičius, N.Radišauskas, R.Čapkauskas, P.Beniušis bei patirties jau turintis Linas Vaškys. Su jais rungėsi iš Škoda Fabia Rally2 Evo į komplikuotai valdomą, sunkų bet labai galingą BMW M3 sugrįžęs Justas Tamašauskas bei dar savo automobilio nespėjęs pasigaminti D.Gezevičius su M.Varžos Subaru Impreza N14. Ne per daugiau atsiliko svečiai iš Lenkijos R.Kocik su Ford Fiesta Rally2, S.Trapuila su dar vienu BMW M3 bei du Mitsubishi markės atstovai – M.Vėgėlė bei V.Paškevičius.

Nedas Radišauskas mus visus nustebino savo greičiu debiutiniame ralyje su VW Polo N5. Dabar laukiam, kol nustebins su dizainu :)
Nedas Radišauskas mus visus nustebino savo greičiu debiutiniame ralyje su VW Polo N5. Dabar laukiam, kol nustebins su dizainu 🙂

Viso ralio metu rezultatų lentelė nuolatos kito dėl išlindusių techninių gedimų. Įspūdingai, bet pasak Deivido – labai komfortiškai lėkė juodoji Subaru Impreza. Deja Deivido ir Mindaugo ekipažą kuris kovojo dėl podiumo sustabdė Subaru variklio gedimas, o netrukus to paties komponento problema privertė pasitraukti Liną Vaškį su Škoda Fabia N5+. Kiek vėliau vairo kolonėlės problemos sustabdė egzotišką Pauliaus Beniušio Citroen C3 N5, o nukritęs generatoriaus dirželis neleido Eugenijui Sladkevičiui startuoti paskutinio greičio ruožo bei pradangino galimybę vakare lipti ant podiumo. Dėl gedimų kentėjo daugelis. Jau nuo pačios ralio pradžios gan greitai pradėjo byrėti automobiliai. Tai galima paaiškinti pirmo ralio po ilgos pertraukos sindromu bei kelių kokybe. Vietomis gruntas buvo pakankamai kietas ir atlaikė tai ką su juo darė 140 automobilių, tačiau buvo vietų kur vėžė buvo labai gili, o toje vėžėje ar šalia jos laukė didžiuliai akmenys bei plytgaliai. Na, ne tik plytgaliai. Vietomis visai neprastą pečių galėjai susimūryti iš to ką atkasė gausus Visagino ralio automobilių kanalas.

Jeigu Deividas šitaip lėkė su Subaru Impreza, įsivaizduokite kaip jis atrodys su pabaigta Ford Fiesta N5 :)
Jeigu Deividas šitaip lėkė su Subaru Impreza, įsivaizduokite kaip jis atrodys su pabaigta Ford Fiesta N5 🙂

Po paskutinio skrydžio siauru, gausiai pušimis apsaugotu betoniniu keliuku ketvirta vieta atiteko Nedui Radišauskui, kurio rezultatas nustebino turbūt ne tik šių eilučių autorių. Persėdimas iš BMW M3 į VW Polo N5 pasirodė ne toks ir sudėtingas. Galios trūkumą ispanų RMC komandos pagamintas VW Polo kompensavo savo komfortiškumu bei tikslumu. Prie rezultato turbūt prisidėjo ir naujas šturmanas Justas Vičiūnas, kuris jau šįmet ne kartą važiavo šiame automobilyje. Įsilėkusi Nedą, ypač paskutiniuose dvejuose Visagino miesto ruožuose bandė gaudyti Ramūnas Čapkauskas. Daugkartiniui čempionui, kaip ir Nedui tai buvo debiutas su N5 technika. Itin tikslų vairavimą mėgstančiam kauniečiui Ford Fiesta N5 paliko labai gerus įspūdžius, o tas šešetą sekundžių Ramūnas bandys atkovoti ateinančiuose LARČ etapuose. Tikėkimės, kad tą darys su N5, o ne Mitsubishi 🙂

Labai daugeliu aspektų ši Ford Fiesta N5 itin artima Ramūno pasaulėžiūrai :)
Labai daugeliu aspektų ši Ford Fiesta N5 itin artima Ramūno pasaulėžiūrai 🙂

Tarp dviem ratais varomų automobilių nepavejamas buvo Justas Tamašauskas su BMW M3 bendroje įskaitoje užėmęs šeštą vietą. Šįmet Justas prarado ne vieną konkurentą – jau minėtą Nedą Radišauską bei Roką Steponavičių, bet užtat grįžo kitas – Saulius Trapuila. Būtent Saulius užėmė antrą vietą tarp 2WD ir aštuntą bendroje įskaitoje. Dėl trečiosios vietos kovojo Marius Žiukelis bei Markas Buteikis. Panašu, kad ši kova ateinančiame LARČ sezone bus viena pagrindinių, prie kurios prisidės dar ir kiti BMW Cup klasės atstovai. Greitojo Aurimo Buteikio sūnus praėjo Mini ralio mokyklą ir laimėjo “Aš ralistas” projektą bei LARSČ pirmą etapą. Tad turbūt Markui galima prognozuoti itin šviesią ateitį.

Šių spalvų BMW šįmet turbūt nustebins ne vieną žiūrovą ar konkurentą
Šių spalvų BMW šįmet turbūt nustebins ne vieną žiūrovą ar konkurentą

Dar viena įdomi kova užsimezgė tarp tarptautinę techniką vairuojančių jaunų vairuotojų. Jaunasis 2022m. LARSČ čempionas Irmantas Buivydas lenktyniavo su penkiolikmečio turku Can Alakoc, kuriam stenogramą skaitė Andris Malnieks. Nors turkas vairavo kur kas naujesnę Ford Fiesta Rally4 techniką, Irmantui su Ford Fiesta R2T keturių sekundžių persvara pavyko apginti namų sienas. Šis ralis buvo taip pat stiprus Historic klasės dalyviais, kurių startavo net šeši. Su daug kam nostalgiją keliančiais automobiliais atvyko ir latviai, ir estai. Nors ralis buvo gan trumpas, bet gale startuojantys istorinės klasės dalyviai rado tik tai kas liko iš kelių ir galų gale finišą pasiekė tik Saulius Zurlys su BMW 316i E30.

Irmantui pavyko apginti namų sienas ir tikimės, kad jis tą darys ir toliau LARČ etapuose
Irmantui pavyko apginti namų sienas ir tikimės, kad jis tą darys ir toliau LARČ etapuose

Tai buvo puikus Lietuvos ralio šiltojo sezono atidarymas. Tikrai jautėsi organizatorių įdirbis ir šis renginys per daug nesiskyrė nuo tų, kurie yra LARČ kalendoriuje, tad būtų šaunu ateityje šį regioną vėl matyti su “A-lygos” statusu. Visgi buvo apnuogintas Lietuvos ralio Achilo kulnas – saugumas. Civiliniai automobiliai greičio ruože pas mus deja nėra retenybė, tačiau tikiu, kad turėdami tokį lygį ir sumanius protus šią problemą išspręsime. Tas pats pasakytina ir apie istorinės klasės automobilio incidentą, po kurio vairas stipriai deformavosi.

Lietuvos žvyrkelius šįmet rimtai gąsdins ne vienas, bet du provokuojančiai ryškūs raudoni Škoda Fabia N5+ automobiliai
Lietuvos žvyrkelius šįmet rimtai gąsdins ne vienas, bet du provokuojančiai ryškūs raudoni Škoda Fabia N5+ automobiliai

Ačiū Visaginui bei visiems kurie Visagino ralį padarė puikia realybe 🙂


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Nuotraukos – Vilius Šaltenis

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x