„7bet Rally Lazdijai 2024“ dalyvių sąrašo įdomybės

Tradiciškai apžvelgiame įdomesnius artimiausio ralio dalyvių sąrašo kampus. Šiam kartui – „7bet Rally Lazdijai 2024“ dalyvių sąrašo įdomybės.


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Šiemet dar nematyti N5

Šįmet Lietuvoje buvo galima išvysti beveik visus N5 automobilius važiuojančius greičio ruožais, tačiau trims automobiliams startas Lazdijuose bus pirmasis ant žvyro 2024 sezone. Ta trijulė yra D.Gezevičius, T.Šmagarys bei G.Firantas.

Deividą bei Giedrių turėjome išvysti jau Visagine, tačiau ilgainiui abudu dingo iš startinių sąrašų. Abiejų priežastys vienodos – automobiliai, tiksliau jų galutinis paruošimas startui. Deividas Gezevičius per žiemą bei pavasarį atnaujino savo Ford Fiesta N5 įdėdamas naują turbiną bei patobulindamas aušinimo sistemą, bet nespėjo prasukti automobilio ant stendo prieš varžybas. Giedrius taip pat atsišviežino naujai įsigytą techniką ir jam stendas parodė, jog yra problemėlių, kurios panašu, kad jau išspręstos.

Įdomu bus pamatyti kaip žiemą su treneriu Kristian Sohlberg susukti šimtai kilometrų Laplandijoje atsispindės Tomo Šmagario greityje. Taip pat Tomas trečiadienį su kitais kolegomis suko kilometrus Rokiškyje, tad akylai stebėkit laikus Lazdijuose. Konkurencija tarp N5 gang‘o bus ohoho kokia.

Tomo pirmieji kilometrai ant žvyro šį sezoną

Adrian Rzeźnik

Be galo smagu ir vėl matyti šią pavardę, kuri mus turėtų džiuginti jau antrus metus iš eilės. Pernai nuostabiu jaunojo lenko demonstruojamu greičiu galėjome džiaugtis maždaug tris ralius. Sportininko planus sujaukė Lazdijuose patirtas pirmasis karjeros „stogas“, po kurio net teko išmesti kėbulą lauk. Pasitikėjimo reabilitacijos stotelė turėjo tapti vėliau vykęs Rokiškio ralis, kuris užsibaigė identiškai – klaida stenogramoje ir daugkartiniais kulversčiais laukuose. Po tokių skausmingų įvykių, pilotas drauge su savo aplinka nusprendė padaryti pertrauką ir paspausti „restart“ mygtuką.

Tikėtina, kad šiemet Adrianą išvysime jau kaip brandesnę asmenybę ir sportininką. Per daugiau nei pusmetį trukusią pertrauką 17-metis turėjo įvairius užsiėmimus su sporto psichologu. Taip pat, kartu su savo mentoriais, skyrė pakankamai laiko apgalvoti ir apie tam tikrus būtinus sprendimus ir pokyčius. Vienas iš jų – pasikeitusi stenogramos sistema. Tiesa, jaunuoliui šio savaitgalio varžybos nebus pirmasis išvažiavimas šiemet, nes dar sausio pabaigoje Laplandijoje turėjo kelių dienų treniruočių sesiją. Adrianas prie sportinio automobilio vairo ten susuko maždaug 350 testinių kilometrų. Šie sportininkui buvo itin naudingi: jaunuolis džiaugėsi ne tik teigiamais pokyčiais, bet ir sugrįžusiu pasitikėjimu pačiu savimi bei stenograma.

Lenkijos ralio talentas ir toliau lieka ištikimas Ford Fiesta Rally3. Tiesa, 144 gamykliniu numeriu pažymėtas automobilis jau atrodo kiek kitaip. Akivaizdžiausi skirtumai – atsinaujinęs facelift’as. Naujoji Fiesta Rally3 evoliucija priekinėje dalyje turi didesnę ir platesnę „žiotį“, o galinėje gerokai agresyvesnį spoilerį, pasiskolintą iš Rally2 versijos. Taip pat, yra ir kiek mažiau pastebimų atnaujinimų – patobulinti amortizatoriai, modifikuoti priekinių stabdžių aušinimo ortakiai ir kt. Dar gamykliniais dažais kvepiančiam automobiliui Lazdijų ralis bus pirmasis pasirodymas oficialiose varžybose. Taigi, artėjantį savaitgalį turėsime galimybę pirmą sykį išvysti kaip atrodys M-Sport kompanijos atnaujintas kūrinys nuostabiame Lietuvos kraštovaizdyje.

Adrianui ir toliau skaitys stenogramą jo bendravardis – Adrian Sadowski

Gracjan Predko

Gūdžiais 2020 metais jaunas vaikinukas iš Lenkijos Lietuvoje pradėjo savo ralio karjerą su BMW 325 Cup automobiliu ir sėkmingai varžėsi dėl klasės lyderio pozicijų. Kiti trys Gracjan Predko metai praėjo su gamykline Peugeot 208 R2 bei Rally4 technika Lenkijos čempionate, kur buvo iškovota nemažai pergalių ir laimėtos įvairios įskaitos, tarp jų ir 2023 Poland 2WD. Po šiokios tokios pertraukos Gracjan sugrįžta į Lietuvą, tik šį kartą jis atvažiuos ne su BMW ar Peugeot, o su LARČ etapuose jau senokai matytu Subaru Impreza N12 automobiliu. Bus įdomu pamatyti ką vienas greitesnių Lenkijos 2WD pilotų sugebės parodyti su AWD technika mūsų keliuose.

Štai toks Subaru Impeza N12 lakstys Lazdijų regiono greičio ruožais

Sebastian Teter

Lazdijuose turėsime dar vieną Lenkijos divizijos atstovą, sugrįžtantį visam sezonui Lietuvoje. Sebastianas pagaliau iškeitė antrąją dešimtį skaičiuojančią „citriną“ į ką tik iš gamyklos parsivežtą Opel Corsa Rally4. Sportininkas nemiegojo ankstyvą pavasarį ir jau rinko pirmuosius sezono kilometrus testuose, vykusiuose šiaurinėje Lenkijoje bei Lietuvoje, Zarasų rajone. Kaimynas iš Lenkijos teigė, jog naujasis pirkinys gerokai lenkia prieš tai naudotą automobilį kone visais aspektais. Sebastianas išskyrė tik Citroen DS3 R3T ilgesnę pakabos eigą, kuri leidžia jaustis kiek komfortabiliau grubiose greičio ruožų vietose. Akivaizdu, kad toks atsinaujinimo manevras buvo padarytas ne veltui – lenkas sieks kovoti dėl LARČ 4 įskaitos čempiono titulo. Šiemet čia konkurencija kiek sumažėjo, tačiau lietuviai (Justinas Brokorius, Mantas Bartkuvėnas ir Aras Kvedaras), vairuojantys labai panašią techniką, nežada lengvo pasivaikščiojimo svečiui iš Lenkijos.

Naujasis Sebastiano pirkinys, pažymėtas 2035 gamykliniu numeriu

Vairuotojai džentelmenai

Neatsiejama automobilių sporto dalis yra „gentleman“ tipo vairuotojai, kurie neretai būdami kiek vyresniame amžiuje bei užgyvenę rimtą kapitalą. Dalį kapitalo jie išleidžia lenktynėms. Du tokie pas mus atvažiuoja ne pirmą kartą. Pirmasis – Wojciech Musial, kurį esame matę pora kartų praeitais metais. Su Subaru Impreza Visagino ralyje bei su tame ralyje važiavusiu Toyota GR Yaris „Samsonas Rally Utena”. Tiesa Utenoje lenkas itin stipriai sugadino tiek patį automobilį, tiek vietinio kaimo gerbūvį. Šį kartą jį išvysime su Škoda Fabia Rally2 Evo automobiliu. Tokiu pat kaip pas Vladą Jurkevičių.

Kitas dalyvis – Sergei Uger, atvykstantis su Ford Fiesta R5 automobiliu, kurį irgi esame ne kartą matę. Chassis #214 kėbulas kadaise priklausė Egidijui Valeišai, vėliau buvo išvykęs į Suomiją ir galų gale pateko į Sergei rankas. Pats Sergei yra rusas, tačiau savo pilietybę į Izraelio pasikeitė dar tolimais 2012 metais, o jo žmona tą patį padarė 2014. Po Cone Forest Motorsport vėliava važiuojantis ekipažas paskutinį kartą Rusijoje važiavo 2018 metais, o šiaip yra etatinis Latvijos ir Estijos ralių dalyvis. Lietuvoje Sergei yra startavęs 5 kartus, o paskutinį kart tai įvyko 2016 metais 300 Lakes Ralyje. Beje Sergei stenogramą ne kartą yra skaitęs Giedrius Nomeika.

Prie šito sąrašo turbūt galima pridėti ir Jaak Tammeka, kuris Lazdijuose pasirodys su iš lietuvių nuomojama Ford Fiesta N5.

Wojciech Musial su nauju automobiliu prieš Lazdijus treniravosi netoli Olštyno

Buvęs Egidijaus Valeišos automobilis grįžta į Lietuvą

Šturmanų rokiruotės

Šį kartą apie tuos, kurie gauna nepalyginamai mažiau dėmesio nei jų kolegos, sėdintys kairėje pusėje. Tarpsezonio metu vyksta ne tik technikos atsinaujinimo procesai, bet ir pokyčiai ekipažų sudėtyse. Žinoma, pastarieji yra susiję su šturmanų pakeitimais. Lazdijų ralio dalyvių sąraše galima įžvelgti kelis ryškesnius persėdimus. Pirmiausia į akis krenta šalia praėjusių metų LARČ čempiono Martyno Samsono esanti Artūro Laukio eilutė. Šį pokytį gaubia išties įdomi priešistorė. Metų pradžioje uteniškis neplanavo dalyvauti Lazdijuose, tačiau Mantas Bartkuvėnas ir Aurimas Eidžiūnas jau spėjo iš anksčiau „užsirezervuoti“ šiųmetinius Martyno šturmanus – Erviną Snitką ir Ugnių Vainevičių. Nors ir pastarasis turi projektą su Mantu Bartkuvėnu, tačiau su Rally4 technika važiuojantis pilotas ketina dalyvauti nevisuose LARČ etapuose. Tai lėmė, kad Aurimas Eidžiūnas pakvietė Ugnių prisijungti visam LARČ sezonui. Tuo tarpu, Mantas Bartkuvėnas nusprendė pateikti pasiūlymą praėjusių metų čempionui Ervinui Snitkui. Galiausiai, taip viskas sukrito, jog Martynui Samsonui teko susirasti naują kolegą šioms varžyboms. Paieškos apsiribojo ties gimtaisiais Utenos kraštais: šalia Martyno šį kartą sėdės jo kraštietis Artūras Laukys, turintis daugiau nei 20 varžybų patirtį su įvairiais pilotais (Adomu Kepalu, Valerijumi Afanasjevu ir Juozu Čipliu). Smagu, kad naujai susibūręs ekipažas jau spėjo „apsišlifuoti“ balandžio gale vykusiuose testuose.

Taip pat, rokiruočių įvyko ir LARČ 9 (BMW Cup) įskaitos favoritų tandemuose. Šalia Emilio Kuckos atsisės Kajus Samsonas. Startas Lazdijuose jam bus oficialus debiutas kaip šturmanui, tačiau neapsigaukite – Kajus turi šturmanavimo patirties įvairiuose testuose dar iš tų laikų, kuomet pats nedalyvaudavo jokiose ralio varžybose. Pokyčiai neaplenkė ir Marko Buteikio, kuris šiemet šalia savęs pasisodino iki šiemet šturmano duonos neragavusį Deimantą Gajauską. Tiesa, šis duetas jau spėjo „susiklijuoti“ keliose stenogramos treniruotėse ir prieš dvi savaites vykusiame Visagino ralyje, kuriame pasirodė geriausiai tarp 2WD automobilių. Po varžybų Markas negailėjo pagyrų naujam kolegai ir teigė, kad jis turi labai daug potencialo. Kone identiška situacija nutiko ir Klaudui Bučinskui, kuris šiemet iš mini ralio čempionato kelia sparnus į LARČ seriją. Panevėžiečiui nuo šiol stenogramą diktuos Povilas Gutauskas. Iki starto Lazdijuose ekipažas, taip pat, nesnaudė: treniravosi sudarinėjant stenogramą bei dalyvavo tame pačiame Visagino ralyje. Jame naujas tandemas liko trečioje vietoje tarp 2WD automobilių nuo nugalėtojo atsilikdami vos 5 sekundes.

Buvo ir tokių rokiruočių, kurios įvyko dar tik šią savaitę. Pavyzdžiui, šiame ralyje Vaidotas Paškevičius bendradarbiaus su Kamile Kazickaite. Taip pat, Vitalijus Plastininas pakvietė Arą Kalėdą atlikti šturmano funkcijas.

Marko Buteikio naujasis šturmanas – Deimantas Gajauskas

Gediminas Ivanauskas

Gediminas Ivanauskas turbūt viena spalvingesnių figūrų atsiradusi mūsų ralio pasaulėlyje, kuris įnešė visiškai naujų prieskonių į bendruomenę. Šturmanų keitimas, įvairios ralinės išvykos, ypač šio pavasario Portugalija, Vlogai, podcastas su Aru Kalėda bei Justu Simaška – su šiuo piliečiu panašu, kad niekad nebūna nuobodu. Dabar gi jis šioje apžvalgoje atsirado nes šiuo metu jo garaže gimsta Porsche 944 automobilis, ruoštas Historic klasei. Dar net neaišku ar tas automobilis pasirodys Lazdijuose, bet visi laikome špygas, kad tai įvyktų. Ne kasdien pamatysi Porsche lakstantį lietuviškais žvyrkeliais.

Prie šio automobilio ištisomis paromis dirba ne vienas žmogus

Gausus motobagių desantas

Lazdijų ralis bus ypatingas ir kiek kitokios technikos gausa. Paskutinį sykį panašią techniką galėjome išvysti pernai, Elektrėnų ralio metu. Tačiau artėjantį savaitgalį žiūrovus džiugins net 8 motobagiai, kurių prigimtis – atlikti misiją ralio reido trasose. Visgi, tokie sportiniai įrankiai kuo puikiausiai gali būti naudojami ir klasikinio ralio trasose, o ypatingai Lazdijų krašto žvyrkeliuose, kurie vietomis pasižymi smėlingomis atkarpomis. Vienas iš motobagių važiuos prieš sportinį kanalą ir atliks saugos misiją. Likę kiti dalyvaus organizatorių įsteigtoje specialioje SSV įskaitoje. Čia startuos gausi „BRO Racing“ komanda, kuri deleguoja 5 ekipažus, įskaitant ir ralio reido bendruomenėje puikiai pažįstamus vardus iš pasirodymų Fenikso raliuose: Tomą Mickų, Algirdą Talutį ir kt. Prie jų prisijungs Aurimas Lekavičius bei Rytis Juodsnukis. Visi 7 SSV įskaitos ekipažai varžysis su Can-Am Maveric X3 motobagiais.

T.Mickui tai bus ne pirmas startas ralyje už SSV bagio vairo

Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x