Targa Florio ’19

Targa Florio – tai vienas seniausių lenktynių vardų, 1906 metais pradėtas automobilių entuziasto Vincenzo Florio, kuris savo lenktynininko karjerą pradėjo gimtojoje Sicilijoje. Beje pirmose Vincenzo lenktynėse dalyvavo jis pats su vieninteliu visoje Sicilijoje esančiu automobiliu. Kad vienam nebūtų nuobodu – prie jo prisijungė dviratininkas ir raitelis su arkliu. Kadangi italo automobilio variklis perkaito, lenktynes laimėjo raitelis. Vincenzo rankų nenuleido, kol 1906 metais Palermo apylinkėse prasidėjo tikros automobilių lenktynės.


Be senumo, Targa turėjo ir kitą titulą – sudėtingumo. Sicilijos reljefas ir keliai išsidėstę kalnuose šias lenktynes darė vienomis sunkiausių Pasaulyje. Kol 24 Le mano ir Mille Miglia varžybos dar nebuvo gimusios, apie 1920 metus tai buvo dar ir populiariausias autosporto įvykis.
Trasos variantų būta įvairių. Nuo pat pradžių dalyviai turėjo apvažiuoti visą Sicilijos salą – apie 1000 kilometrų. Vėliau trasa buvo gerokai sutrumpinta iki 146 ar 72 kilometrų ratų. Visas sudėtingumas slypėjo reljefe ir posūkių kiekyje. 146 kilometrų rate lenktynininkai turėjo įveikti apie 2000 posūkių. Pagal posūkių kiekį vienam kilometrui, tais laikais galėjo prilygti tik legendinė Nurburgringo Nordschleife trasa. Dėl to vidutiniai greičiai lenktynėse net ir važiuojant labai greitais automobiliais nebuvo itin dideli, o įsiminti tokio ilgumo ir sudėtingumo trasą – mažai kam pavykdavo. Kai Targa Florio buvo Pasaulio čempionato taurės etapas(1955-1973), Porsche gamyklinės komandos vairuotojai privalėdavo žiūrėti nufilmuotą trasos maršrutą, tam, kad geriau įsimintų trasą.

1960 – 1970 metais lenktyninių automobilių galia siekė 600 arklio galių, tad greitis ir saugumas pradėjo labai stipriai pyktis tarpusavyje. Dėl incidentų lenktynių metu 1973 metais Targa Florio prarado Pasaulio taurės statusą. Be to FIA pradėjo reikalauti, kad trasos kuriose vyksta lenktynės būtų aptvertos. Na, o aptverti 74 kilometrus bendro naudojimo kalnų kelių, kurie dar be visa ko driekiasi per gyvenvietes italams nekilo ranka, nes darbų sudėtingumas ir kaina buvo neadekvati. Keletą metų Targa Florio lenktynės dar vyko kaip Italijos čempionato etapas, bet 1977 policija ketvirtame rate pabaigė šių lenktynių vieną iš istorijos puslapių. Įdomumo dėlei, Targa Florio žmonių žūčių atžvilgiu buvo mažai pasižymėjusios varžybos. Per 71 metus buvo užfiksuotos vos devynios žūtys, kai Mille Miglia ar Carrera Panamericana nusinešė dešimtis gyvybių.

Jau kitais metais (1978), Targa Florio vyko kaip ralio varžyboos ir vyksta iki šiol, būdamas Europos, IRC, o šiuo metu Italijos čempionato etapu. Dėl savo istorijos ir populiarumo vis dar sutraukia galybę žiūrovų ir garsių ekipažų. Prie pagrindinio ralio renginio prisijungia istorinių bei ekologiškų automobilių varžybos. Tiesa, nelaimingų atsitikimų pakeitus varžybų formatą nepavyko išvengti. 2012 Craig Breen patyrė avarija, kurios metu žuvo šturmanas Gareth Roberts, o vos prieš keletą metų, atšventus šių varžybų šimtmetį, šeimyninio Amendolia ekipažo avarija nusinešė trasos teisėjo gyvybę, o pats ekipažas buvo stipriai sužeistas. Ralis netgi buvo nutrauktas.

Jau anksčiau aprašytas Paolo Andreucci šį ralį yra laimėjęs dešimt kartų, dvigubai daugiau nei bet kas kitas, tad šiuolaikinei kartai reiks gerokai pasistengti, norint perimti Targa Florio meistro vardą. O šiais metais Targa laimėjo Simone Campedeli, kuris dabar pirmauja Italijos čempionate. Kova buvo nuožmi, vos 12 sekundžių skyrė pirmą trejetuką po 150 kilometrų ruožų.

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

Nuotrauka – Leonardo D’angelo

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x