Trumpai apie Suzuki SX4 WRC, kuris vos vienerius metus išbuvo Pasaulio ralio čempionate
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Teksto autorius – Gabrielius Kapočius
Turbūt ne daugelio atmintyje užstrigo faktas, kad japonų automobilių gamintojas Suzuki dalyvavo Pasaulio ralio čempionate 2007 ir 2008 metais.
2006 metų vasarį, Ženevos automobilių parodoje Pasauliui buvo pristatytas Suzuki SX4 WRC, su kuriuo Suzuki planavo debiutuoti 2007 metų WRC čempionate. Japonai stengėsi sukurti greitą bei patogų automobilį, kuris turėjo 2 litrų J20 variklį su turbokompresoriumi bei 320 AG. SX4 WRC matmenys buvo tokie patys kaip ir legendinės Citroen Xsara WRC, tiesa Xsara buvo kruopščiai kurta keletą metų, o SX4 WRC buvo skubotas bandymas patekti į Pasauli ralio čempionatą. Suzuki WRC komandos techniniu vadovu buvo Michelis Nandanas, ilgametis Hyundai bei Toyota komandų vadovas, bet .jis greitai paliko šias pareigas, o japonai dirbti su SX4 WRC vieni. Prireikė beveik viso 2007 metų sezono iki kol Suzuki SX4 WRC buvo paruoštas varžyboms. Tai metais japonai išvažiavo į Korsikos bei Velso ralius, kuriuose nei Bernardi Nicoalas, nei Sebastian Lindholm finišo nepasiekė.
Pilnas Suzuki debiutas Pasaulio ralio čempionate įvyko 2008 metais. Gamyklinę komandą sudarė du pilotai – švedas JWRC čempionas Per-Gunnar Andersson ir Lietuvos ralio fanams pažįstamas suomis Toni Gardemeister. Sezono pradžioje Suzuki kamavo rimti variklio bei kiti gedimai, dėl kurių abu Suzuki pilotai retai kada pasiekdavo finišą. Sezonui persiritus į antrą pusę Suzuki išsisprendė dalį patikimumo problemų ir pradėjo rodyti geresnius rezultatus. Sezono gale Per-Gunnar Andersson du kartus finišavo penketuke.
Iš viso Suzuki SX4 startavo 17 WRC etapų, o aukščiausia 5 vieta pasiekta P.G Andersson Velso Ir Japonijos raliuose. Tiesa rezultatai Japonijos ir Velso ralyje ne kaži kiek džiugino Suzuki fanus bei vadovus, nes automobilius kamavo nuolatinės problemos su išmetimu, variklio galvos tarpinėmis bei pakaba. Sezono pabaigoje dėl Pasaulinės ekonomikos krizės Suzuki nusprendė baigti savo WRC programa išbuvę čempionate vos vienerius metus.
Po 2008m., kai Suzuki pasitraukė iš WRC, Suzuki SX4 WRC buvo galima pamatyti egzotiškame Barbadose – šalyje kur labai populiarus WRC automobiliai. 2010 metais šios šalies lenktynininkas Sean Gill nusipirko Suzuki SX4 WRC, kuris tiesa išriedėjo ne iš Suzuki Motorsport gamyklos. Britų MML komanda, kuri išskirtinai dirba su Mitsubishi Lancer Evolution bei WRC modeliais sukūrė Suzuki SX4 WRC prototipą, kuriame buvo panaudota nemaža dalis Mitsubishi Lancer WRC dalių. Vėliau šis Suzuki SX4 WRC perėjo jo tautiečiui Neil Armstrong. 2015 Barbadoso raliui organizatoriai pasikvietė buvusį gamyklinės Suzuki komandos narį suomį Toni Gardemeister. Dabartinis TGS Worldwide komandos vadovas Barbadoso ralyje liko ketvirtas, į priekį praleidęs tris Ford Focus RS WRC automobilius, o už savęs palikęs dvi Subaru Impreza S11 ir S12. Tai paskutinis ralis kuriame startavo Suzuki SX4 WRC. Vėliau šis automobilis išnyko iš greičio ruožų. Net keista, kad Suzuki spėjo pagaminti net 13 SX4 WRC automobilių, kurie dabar dūla Toyota bei Suzuki muziejuose.
Apibendrinant, SX4 WRC buvo skubotas Suzuki bandymas patekti į WRC elitą. Šiam automobiliui gerai pasirodyti trukdė ir techninės problemos, įtakotos inžinerinių klaidų, dėl ko daugelyje ralių SX4 WRC nepavykdavo finišuoti dėl įvairių gedimų. Ekipažai taip pat nesiekė Sebestian Loeb arba Miko Hirvonen lygio. Galų gale dėl finansinių išteklių bei savotiško debiutinio sezono fiasko, Suzuki pasitraukė iš WRC.
WRC Programa 2008
Pagaminta vienetų – 13 (Bei vienas MML sukurtas Suzuki SX4 Proto)
Aukščiausia vieta WRC – 5 (2008, Per-Gunnar Andersson Wales Rally GB ’08 bei Rally Japan ’08)
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
-
„Ralio savaitė” lipdukai5,00 €
Nuotraukos – Leszek Kumirek, Petr Lusk, Robert Tuchowski, Grzegosz Roslon