Ketvirtojo Lietuvos ralio čempionato etapo Rokiškyje apžvalga 🙂
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
Kur buvęs, kur nebuvęs 2022m. Lietuvos ralio čempionatas persirito į antrąją pusę. Išmaišęs tolimas lenkiškas provėžas bei vakarų Lietuvos žvyrkelius, sezonas traukia į šiaurės rytus, kur jau eilę metų pasitinka reklaminiai skydai bei tentai su sveikinimais atvykus į Rokiškį. Nors šis ralis nebegali pasigirti sukvietęs krūva svečių iš įvairių Europos šalių, kaip būdavo anksčiau, tačiau pačio renginio kokybė yra išlikusi. Žinoma, visada yra prie ko prisikabinti, bet vien tas 100 kilometrų unikalių greičio ruožų yra turbūt tai ko dar mes nesame matę mūsų šalyje. Tai yra didžiulis dalykas prieš kurį būtina pakelti kepurę. Arba šalmą. Asfaltinėje centrinėje bei vakarų Europoje tendencijos eina į visiškai kitą pusę. Bandydami išlaikyti kuo mažesnius organizavimo kaštus, organizatoriai sudėlioja maršrutinę kortelę taip, kad vieną asfaltinį greičio ruožą dalyviai drožia po 3-4 kartus. Tad Audriui Gimžauskui pagarba už tokį manevrą, kuris tikiu kainavo tikrai daug resursų. Dar vienas pliusas, kurį padėjo išnaudoti Žolinė, buvo šeštadienio – sekmadienio formatas, leidęs žiūrovams lengviau virti ralio reikaluose. Pagrindinės temos ralio metu – smegenis lydantis karštis, žegnojimasis prieš atlekiant 100km/h+ į dulkių sieną kurioje kažkur turėtų būti posūkis bei padangos kurios tirpo tarsi vaisiniai ledai numesti ant karšto asfalto. Po ralio – Vytauto Puodžiūno incidentas bei Aro Kalėdos diskvalifikacija.
Lygiai prieš metus kėliau klausimą, kas gi yra nutikę Dominykui Butvilui. Nespindėjo tuomet jis – neįspūdingi pasirodymai Kelmėje ir Rokiškyje, klaida Viekšniuose. Giedrius Notkus jau buvo nusitaikęs į jį kaip į pirmąjį rimtesnį oponentą savo kelionėje atgal į ralio olimpą. Tačiau atsispyręs Elektrėnuose, susitvarkęs su max spaudimu Zarasuose, jis jau kelia kitus klausimus – ar dar kas nors jį pavys šiemet? Kitąmet? Vienintelis Tom Kristensson jį aplenkė Lenkijoje bei Žemaitijoje, tačiau žinant to lenktynininko kalibrą ir galimybę važiuoti kito mišinio padangomis tuo stebėtis labai nereiktų. Iš šono žiūrint labai panašu, kad Domas pasiekė itin aukštą tempą, kuris tuo pačiu yra jam vis dar saugus ir neverčia perdėtai rizikuoti. Tai didžiulės brandos ženklas.
Kitos dvi trikovės dėl ralio nugalėtojo vardo detalės sprendė panašiais problemas. Tiek Vladas Jurkevičius, tiek Teemu Asunmaa neseniai buvo patyrę labai rimtas avarijas pirmuosiuose greičio ruožuose – pirmasis išbarstė Škoda Fabia Rally2 Evo Viekšniuose, o antrasis padarė tą patį Suomijos čempionato etape Pohjanmaa ralyje. Lietuvis reabilitavosi Cesio ralyje Latvijoje, o suomis – WRC Suomijos etape. Tiesa po tokių avarijų reabilituotis Jyvaskylos apylinkių greičio ruožuose nėra lengva ir tai itin matėsi rezultatuose bei suomio leksikone po greičio ruožų. Taip pat nei vienas iš jų nevažiavo savo automobiliu. Vladui teko lengvesnis variantas – identiškas, iš SRT nuomotas automobilis, o štai Teemu persėdo į Martyno Samsono konstruotą Škoda Fabia N5+ automobilį, kuris pagal Teemu yra labai panašus į R5, bet šiek tiek kitoks.
Scenarijus visgi išsivystė kuklesnis nei praeitais metais. Jau pirmoje ralio dienoje pirmame trejetuke atsilikimai tarp dalyvių buvo pakankamai ryškūs. Man asmeniškai įspūdingiausias šio ralio greičio ruožas eliminavo Giedrių Notkų iš kovos, o nuostabaus sekmadienio rytą raudonoji Škoda Fabia uždegė tos pačios spalvos šviesą svečiui iš Suomijos ką nors nuveikti šiame ralyje. Iki dešimtojo greičio ruožo įsivyravo status quo – Dominykas Butvilas tolo, palikdamas intrigas aiškintis kitų įskaitų dalyviams. Tačiau vėliau reikalai pradėjo šiek tiek keistis. Giedrius Notkui antrame ralyje iš eilės teko toks pats likimas – nekovojant dėl pozicijų bendroje įskaitoje be didesnio spaudimo lėkti taip, kaip jis lakstė senais laikais su Mitsubishi Lancer Evolution. Ir tą jis darė puikiai nugriebęs pergalę Power Stage greičio ruože. Be galo smagu matyti, kad Giedriaus greitis su naujuoju automobiliu jau yra pakankamai konkurencingas laimėti greičio ruožus. Tuo tarpu Vladas Jurkevičius kovodamas su Domo sukeltomis dulkėmis, kaip jau šiek tiek įprasta – į ralio galą pradėjo visai smagiai braukti nuo lyderio sekundes, taip sukeldamas murmesį tarp ralio žiūrovų, kad galbūt išvysime 2021 metų lygio finalą. Per šešis greičio ruožus atstumas iš pusės minutės sumažėjo per pusę, tačiau ralio finalui organizatoriai buvo palikę Rokiškio dvaro greičio ruožą, kuris kaip žinia vyksta ant asfalto. O kas mūsuose yra pravažiavęs pora sezonų Lenkijoje ant asfalto? Taip, šio ralio nugalėtojas.
Ant finalinio podiumo laiptelio antrą kart šiais metais lipo Giedrius Firantas su Matu Valiuliu. Jeigu jums buvo karšta, tai tą karštį padauginkite bent iš dviejų, pridėkite tikrai kūną nevėsinančio streso dėl kaistančio variklio ir gausite pirtelę, kurioje braukdami prakaitą didvyriškai laikėsi šis ekipažas. Automobilis atlaikė, jie taip pat. Vertėtų pagirti puikiai suvažiavusius Petrą Šiaučiūną, Karolį Kairį bei Joną Sluckų – vyrai puikiai atsilaikė sunkiausiame šįmet ralyje.
Kalbant apie 2WD įskaitą sunku pasakyti kokius kanalus Visatoje atvėrė Roko bei Karolio va bank susitarimas per „štukę”, bet tas juodai žalias BMW paliko ne vieną pakeltą antakį. Kol vieni gedo, Rokas Steponavičius savo greičiu jau trečią ralį palieka konkurentus už nugarų. Nesėkmingai jį bandė vytis Renaldas Šeinauskas bei Nedas Radišauskas užėmę antrą bei trečią vietas. Justas Tamašauskas, kuriam ralis sugedo dar šeštadienį – visą sekmadienį štampavo greičiausius laikus ir iš 43 pozicijos 2WD įskaitoje nusikabarojo iki pat ketvertuko. Iki Nedo Justui pritrūko vos 11s. Penktas tarp 2WD ir pirmas tarp FWD automobilių – Deividas Gezevičius.
BMW Cup įskaitoje vyko nuostabi trikovė. Namų teisėmis bei nauju automobiliu joje dalyvavo Marius Žiukelis, o prie jo prisijungė Kajus Samsonas bei Aras Kalėda. Kovos būta rimtos, po vieną ruožą laimėjo Aurimas Buteikis su Jonu Mikniumi, po keturis Marius Žiukelis bei Aras Kalėda, tačiau kitus aštuonis išlošė Kajus Samsonas, kuris prieš metus debiutavo šioje klasėje, būtent Rokiškyje. Išties įspūdinga, kaip tokį ralį atlaikė tiek patys dalyviai, tiek jų automobiliai. Tempas buvo išties įspūdingas ir norint pasiimti pergalę greičio ruože BMW Cup įskaitos dalyviai turėjo atiduoti viską. Šioje įskaitoje pergalę pelnęs Kajus Samsonas liko daug ką pasakančioje tryliktoje vietoje bendroje rikiuotėje. Mariui Žiukeliui pritrūko 14 sekundžių, o Arui Kalėdai – beveik minutės. Tiesa, ta trečia vieta po finišo išgaravo teisėjų kambariuose.
Pabaigai – pasidžiaukime, kad Donatas Stašaitis, Mantas Ližaitis, Vytautas Puodžiūnas bei Ilona Staškutė po incidentų liko gyvi ir juda link sveikų statuso. Tokie ekstremalūs įvykiai parodo, kad negalima užmigti ir būtina būti budriems visuose lygiuose pradedant žiūrovais ir baigiant dalyviais bei oficialiais asmenimis. Viešoje erdvėje po šių incidentų daugybė emocijų, nuomonių, diskusijų, komentarų. Kol kas liko nemažai neatsakytų klausimų dėl nutikusių incidentų detalių į kuriuos tikiuosi bus atsakyta ir visi iš to pasimokysime, kad kitą kartą viskas vyktų saugiau bei operatyviau.
Ir dovanokit tie, kurie nepateko į šias pastraipas. Kaip ir visuomet be pagrindinių batalijų, vyko krūvos kitų nuostabių mikro dvikovų bei kitų itin įdomių dalykų. Bet gi apie kiekvieną ralį knygos neparašysi…
-
Lietuvos ralio knyga 202127,00 €
Nuotraukos – Vilius Šaltenis, Samsonas Motorsport