Pokalbis su Vilmantu Padegimu apie apsilankymą pietų Estijoje, Louna Eesti ralyje
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
Papasakok plačiau apie praeitą savaitgalį. Kaip praėjo viešnagė Estijoje? Kokie keliai, atmosfera?
Savaitgalis buvo kupinas emocijų ir be abejo naujos patirties. Dar važiuojant į Estija pakeliui užsukau pas viena greičiausių mūsų šalies ralio meistrų, kuris juokaudamas pasakė „pamatysi tuos dopus – juokas neims“. Jis buvo visiškai teisus. Pravažiavus pirmą ruožą susipažinimo metu, su Tomu perkalbėjome, kad tokių ruožų kiek esame važiavę, nesame matę😊 Žinojau, kad mums naujokams bus sudėtinga. Pridėkime naktinį ruožą, kurį teks važiuoti pirmą kartą gyvenime. Tomui tai naujas automobilis, tad norėjome ir reikėjo tokios patirties. Atmosfera super – atvykus į administracinę komisiją, prie ralio štabo pamatėme mūsų trispalvę, kas tikrai pamalonino, nors vieninteliai buvome iš Lietuvos ir dar ne iš elitinių ekipažų. Keliai tikrai skiriasi nuo mūsiškių, tiek danga (labai gera), tiek reljefu, konfigūracija. Visko gavome: asfalto, greitų vietų, labai techniškų, siaurų, plačių. Tai tikrai specifiniai greičio ruožai kuriais norint lėkti greitai, reikia tikrai nemažai patirties. Kitais metais, jei neatsitiks kažkas netikėto, tikrai sugrįšiu į Estija.
Tavo antras kartas Estijoje. Kuom varžybos šioje šalyje skiriasi nuo Lietuviškų?
Taip, tai buvo antras kartas. Pernai buvom Saaremos ralyje, bet neteko pravažiuoti – sulūžo mūsų LADA ir liūdni bei pikti išvažiavome namo. Pati organizacija mano akimis, nelabai skiriasi nuo mūsų LARČ, tik Louna-Eesti ralyje nustebino du dalykai: 1 – kadangi buvo labai karšta diena, po kiekvieno ruožo, finiše, gaudavome po du buteliukus šalto vandens, kas buvo tiesiog puiku. 2 – prieš kiekvieną servisą stovėjo du vyrukai ir prie įvažiavimo nuplaudavo automobilį.
Tai jau ne pirmas Tavo ivažiavimas už Lietuvos sienų. Kas traukia aplankyti aplinkinių šalių varžybas?
Šis sezonas mums pirmas, mokausi susidaryti stenogramą kuria galėčiau pasitikėti 110 % ir stengiuosi važiuoti daug ir visur, tam kad prasukti kuo daugiau sportinių kilometrų. Ralis kaip visi žinome yra sudėtingas sportas, reikalaujantis daug darbo ir patirties.
Tavo kelionė per skirtingus automobilius: Lada – Mitsubishi – Toyota – BMW Kodėl gan dažnai juos keiti? Kuris paliko didžiausią malonumą vairuojant? Kas toliau?
Čia geras klausimas, kurio ne kartą esu paklaustas kolegų sportininkų 😊Kelionė per skirtingus automobilius, kaip naujokui, žiauriai bloga patirtis😊Išties automobilių keitimą lėmė mano blogai padaryti sprendimai. Sudalyvauti ralio varžybose buvo mano viena iš jaunystės svajonių. Ralio bendruomenėje nieko nepažinojau, paskaičiau reglamentą, pažiūrėjau, kad yra „Historic“ klasė. Man sovietmečiu užaugusiam ir mačiusiam „piktai užtaisytus žigulius“, didžiausią nostalgiją kėlė LADA 😊 Griebiau „aštuntuką“, parsitempiau „užtaisytu“ varikliu, sekvencine greičių dėže. Surinkome, paruošėme – jau lėksim tai lėksim😊 Labai klydau ir po dviejų bandymų „lėkti“ LADA teko pastatyti į garažą ir suprasti kad su ja tik į paradą galima „lėkti“😊 Kadangi mane domino tik „Historic“, rinkausi tai įskaitai tinkantį automobilį. Norėjosi kažką pasigaminti įdomesnio ir retesnio, tai ir priėmiau sprendimą gaminti legendinę Celica GT4. Kaip paaiškėjo vėliau, tai ir vėl buvo neteisingas sprendimas. Daug nėra ką apie ją pasakoti, tiesiog ji visiškai nesivaldo ant žvyro, atvažiuoji į posūkį ir nežinai ko iš jos laukti – ar priekį nustums ar galas pabėgs. Tikrai labai „kvaila“ mašina ir labai gerai pavadino ją Egidijus Janavičius – „Kamazas“. Tada reikėjo vėl sprendimo ką daryti toliau, ar braukti „Historic“ įskaita šiems metams ir dalyvauti su turimu Mitsubishi Lancer Evolution IV, kuris „Historic“ klasei netinka, ar ieškoti kitos mašinos tinkančios šiai įskaitai. Pakalbėjau su Martynu ir taip atsidūrė pas mane jo BMW e30 M3, kuris keletą metu stovėjo nenaudojamas. Per kelias savaites ją paruošėme raliui ir Rokiškyje jau startavom su BMW. Mitsubishi Lancer Evolution IV istorija tokia, kad tiesiog nupirkau jį iš Tautvydo Narušio, kaip treniruotėm, kilometrų ir patirties rinkimui. Malonumas vairuoti? Na LADA ir Celica GT4 dedam į šoną. Mitsubishi Lancer Evolution ir BMW yra du skirtingi automobiliai ir su abiem tikrai smagu. Toliau čia vėl įdomybės. Šiuo metu gaminame Hiunday I20 Proto. Toks automobilis trasoje dar nevažiuoja, turėtu gautis įdomus projektas su Mindaugo Varžos komandos sukurta važiuokle, Martyno Samsono transmisija bei amortizatoriais, EVO X varikliu. Šiuo metu automobilis jau su saugos lankais, ruošiamas dažymui, paruošti beveik vis mazgai. Po dažymo surinkinėsim, jei bus gera žiema ir vyks ralis, tikrai manau jį pamatysime. Savo Mitsubishi Lancer Evolution paskolinau jaunimui pasibandyti LARSČ. Kitiems metams su kuria mašina važiuosime, priimsime sprendimą žiemą.
Kokią nuomonę turi apie miesto greičio ruožus? Kaip Tau patiko Voru miesto ruožas?
Miesto greičio ruožų nedaug esu matęs. Žinau, kad ten nieko nelaimėsi, bet ralis ten gali baigtis labai greitai. Voru ruožas tai buvo eilinis miesto gatvėmis vykdomas greičio ruožas, tik įdomumas buvo tame, kad organizatoriai viską sudėliojo įdomiai. 1GR – miesto, 2GR – žvyrinis, 3GR vėl miesto, o 4GR vėl žvyrinis. Pravažiavome jį ramiai kad „nesukūrenti“ padangų, kurių reikės žvyrui. Mūsų mechanikai stebėjo tą ruožą, sakė beveik visi ramiai važiavo saugodami padangas.
Kokie kiti užsienio etapai pažymėti Tavo kalendoriuje?
Sekantis išvažiavimas aišku bus Saaremos ralis. Su ta sala turime nesuvestų sąskaitų, nuo praeitų metų, kadangi atvažiavus į pirmo žvyrinio GR startą, mūsų LADA tiesiog užgeso😊
Nuotraukos – Krists Andersons, Urmo Sibul, Rainer Ehamaa, Helari Koobakene, Taivo Treumuth
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €