Savaitė #3 – Rally Alūksne

Pirmojo Latvijos bei Estijos ralio čempionato etapo apžvalga 🙂




Pagaliau sezonas ir mūsų regione buvo atidarytas. Kol skandinavai ir pietiečiai traukė lauk savo sportinius automobilius iš kart po naujųjų, Baltijos šalių lenktynininkams reikėjo palaukti Sausio vidurio. Sulaukus, apie 90 ekipažų buvo priimti šiaurės Latvijoje, Alūksnės miestelyje. Šis vienas iš dviejų žieminių Latvijos ralių buvo Latvijos ir Estijos čempionato etapas, nes estai ir vėl priglaudė šį ralį savo čempionato kalendoriuje. Tikros žiemos iššūkių pasiilgo ir nemažai lietuvių, kurių net visa dešimtis patraukė šiaurėn.

M.Samsonas / E.Snitkas - Hyundai i20 VRT
M.Samsonas / E.Snitkas – Hyundai i20 VRT



Ką jau turi šiaurės latviai, tą jau turi. Keliai ten išties nuostabūs ir nieko keisto, kad net du raliai vyksta realiai viename regione – Alūksnės ralis aplink Alūksne, Sarma – aplink Gulbenę. Šias dvi lokacijas skiria apie 40 kilometrų. Kadangi temsta anksti, tai neišvengiamas šių ralių atributas yra naktis. Naktį ralio organizatoriai išnaudojo net du kartus – penktadienį bei šeštadienį sutemus vyko po du greičio ruožus. Dar 6 GR – dienos metu, o visa tai sudarė gražų 92,92 kilometro skaičių. Tiesa pervažiavimų, dėl serviso zonų gausos ralio metu gavosi virš 300km. Patys greičio ruožai labai siauri, o žiemos atributo – sniego ten su kaupu. Net menkiausia klaida neretam dalyviui baigdavosi gan dideliais laiko praradimais bandant išsikapanoti iš sniego gniaužtų. Tas klaidas padaryti buvo nesunku dėl itin susuktų kelių ir gan smarkiai kalvoto reljefo bei miškų.

K.Blūms / R.Lipstoks - Mitsubishi Lancer Evolution VI
K.Blūms / R.Lipstoks – Mitsubishi Lancer Evolution VI

Beje latviai šį tą daro kitaip nei lietuviai. Pavyzdžiui istorinės klasės automobiliai ten paleidžiami prieš pagrindinį ralio kanalą. Tame yra nemažai pliusų – tikrai unikalūs automobiliai gauna gerokai daugiau dėmesio. Taip pat jie važiuoja kur kas geresniu keliu ir tai jiems netampa eilinėmis išgyvenimo varžybomis. Kitas įdomus dalykas – jaunimas su Rally4 technika. Jie Alūksnėje važiuodavo po pirmo keturioliktuko, nuo lėčiausio iki greičiausio. Galimai taip yra dėl to, kad tai buvo ir Estijos ralio čempionato etapas, bet pats principas yra įdomus – Rally4 jaunimą leisti vienoje grupėje iškart po greičiausių AWD automobilių. Jeigu pas mus labai neretai atsiranda žiūrovų statančių automobilius kaip jiems patogiau, tai Latvijoje visi žiūrovų automobiliai sustatyti gražiai vienoje kelio pusėje, paliekant pakankamai vietos specialių tarnybų transportui. Šitą reikalą prižiūri ir atskiri saugos darbuotojai.

R.Steponavičius / D.Ketvirtis - Škoda Fabia R5
R.Steponavičius / D.Ketvirtis – Škoda Fabia R5

Kalbant apie dalyvius – pirmus keturis numerius gavo keturių skirtingų pilietybių ekipažai. Pirmu numeriu startavo Estijos vicečempionas Priit Koik su Škoda Fabia Rally2 Evo, antru – greičiausias, turbūt ne tik šio regiono “valtininkas” Emils Blūms su Mitsubisihi Lancer Evolution IX. Trečią numerį gavo lenkas Jarosław Kołtun, katras praeitą sezoną suvažiavo… 24 varžybas visoje Europoje. Ketvirtu numeriu buvo pažymėtas MV Sport komandos Hyundai i20 VRT, kurio “raktelius” pirmam įskaitiniam raliui Mindaugas Varža perdavė Lietuvos ralio čempionui Martynui Samsonui. Buvo ir kitų įdomesnių dalyvių – Rokas Steponavičius atsivežė naujai nusipirktą Škoda Fabia R5, atvyko du greičiausi estai valdantys Ford Fiesta Rally3 automobilius – FIA Rally star dalyvis Romet Jürgenson ir Patrick Enok. To paties Mindaugo Varžos sukurta važiuoklė buvo patalpinta ir į Ramūno Čapkausko Mitsubishi Lancer Evolution IX automobilį, su kuriuo Ramūnas su sūnumi atvyko į Latviją. Savo gimtuosiuose kraštuose pasirodė ir greitojo Emils Blūms brolis – Kalvis su Mitsubishi Lancer Evolution VI. Atvyko čia ir lietuvių su modernia Rally4 technika, ir su istorine. Kitaip tariant – buvo visko.

P.Enok / S.Simm – Ford Fiesta Rally3

Varžyboms prasidėjus išaiškėjo, kad nors ir gavo pirmą numerį, estas Priit Koik dėl pergalės ralyje nekovos – kažkodėl greičiu tą savaitgalį jis nepasižymėjo. Užtat tokių problemų neturėjo vietinis Emils Blūms kuris viso ralio metu bandė pagauti į naują automobilį atsisėdusį Martyną Samsoną. Nors pastarajam vienintelis tikslas buvo finišuoti ir surinkti informaciją apie automobilį, natūralus Uteniškio greitis buvo pakankamas, kad beveik visą ralį būtų aukščiausioje pozicijoje. Visgi paskutiniame greičio ruože Emils skriste skrido ir beveik devyniomis sekundėmis aplenkė lietuvių ekipažą. To užteko, kad įvyktų rokiruotė ir pusės sekundės persvara ralio nugalėtojo trofėjus liktų Latvijoje. Žinoma, reikia paminėti, kad pirmą ralio dieną Martynas 0,02 sekundės per greitai pajudėjo nuo starto linijos, kas jam baudos išraiška kainavo 10 sekundžių ir kaip paaiškėjo vėliau – pergalę. Itin susukti Alūksnės keliai buvo itin palankūs Rally3 technikai, todėl Patrick Enok ir Romet Jürgenson maišėsi visai netoli ralio lyderių ir netgi laimėjo keletą greičio ruožų. Štai dėl penktos vietos buvo užvirusi nemenka kova ir po paskutinio ruožo finišo Baltijos šalių trijulę – Janis Vorobjovs, Roką Steponavičių bei Priit Koik skyrė vos trys sekundės. Rokas itin spustelėjo paskutiniame greičio ruože ir atsikovojo vietą iš esto, bet iki penktoje vietoje likusio Janio pritrūko vos 1,27 sekundės.

R.Čapkauskas / T.Čapkauskas - Mitsubishi Lancer Evolution IX
R.Čapkauskas / T.Čapkauskas – Mitsubishi Lancer Evolution IX

Tarp priekiu varomų automobilių pabaltijyje karaliauja estų jaunimas. Ne įšimitis buvo ir Alūksnėje, kur pirmos šešios vietos buvo po estiška vėliava. Jasper Vaher – įsiminkite šitą vardą. Jis pasiėmė jau eilinį trofėjų ir iš jo galima laukti didžių rezultatų. Jasper ne tik nugalėjo klasėje, bet liko 9 bendroje įskaitoje su Ford Fiesta Rally4 puse minutės aplenkęs tėvynainį Joosep Planken su tokiu pat automobiliu. Jeigu priekiu varoma technika nesunkiai įsibrovė į dešimtuką, tai greičiausias RWD automobilis buvo vos 23-ias su Markus Abram už BMW M3 E46 compact vairo.

T.Balaišis / L.Balaišis - Fiat 124
T.Balaišis / L.Balaišis – Fiat 124
Visa lietuvių "istorikų" brigada - nugalėtojai Ignas Taletavičius su Dainiumi Alekna, antri likę - Dovydas Čiutelė su Donatu Zvicevičiumi bei Tadas Balaišis su broliu Luku
Visa lietuvių “istorikų” brigada – nugalėtojai Ignas Taletavičius su Dainiumi Alekna, antri likę – Dovydas Čiutelė su Donatu Zvicevičiumi bei Tadas Balaišis su broliu Luku

Kitas Latvijos ralio čempionato etapas jau visai ne už kalnų ir realiai beveik toje pačioje vietoje. Alūksnę ir piečiau įsikūrusią Sarmos ralio būstinę Gulbenę skiria vos pusvalandis kelio. Galimai ir ten pamatysime lietuvių. Veiksmas ten vyks Vasario 10d. Formatas irgi toks iš įdomesnių – trys ilgi greičio ruožai važiuojami du kartus.

J.Vaher / R.Raidma - Ford Fiesta Rally4
J.Vaher / R.Raidma – Ford Fiesta Rally4

Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:




www.ewrc-results.com
Rezultatai

Nuotraukos Vilius Šaltenis

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x