“Rally Aukštaitija 2024” dalyvių sąrašo įdomybės

Naujas Lietuvos ralio sezonas jau ant pačio nosies galo, tačiau tradicijų laužyti nevalia 🙂 Apžvelgiame įdomesnius “Rally Aukštaitija 2024” dalyvių sąrašo kampus.

Autoriai – Ignas Augustonis


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂



Metai persivertė, tačiau tradicijų laužyti neketiname 🙂 Pristatome šį savaitgalį vyksiančio “Rally Aukštaitija 2024” įdomesnius dalyvių sąrašo kampus.


Naujienos LARSČ virtuvėje

Pradėkime nuo tų, kurie šeštadienį į trasas išvažiuos pirmieji. Smagu matyti, jog nauji vėjai neaplenkė šio čempionato, kuris pastaraisiais metais išgyvena ne pačius geriausius laikus.

Tikrąją sportinę trajektoriją konkurentams pradės piešti pirmuoju numeriu pažymėtas “pankų” Beno Šimkaus ir Vaido Pauliko ekipažas, kuris išvairuos Mitsubishi Lancer Evo IX automobilį. Praėjusių metų LARSČ čempionus su buvusiu Vaidoto Paškevičiaus automobiliu buvo galima išvysti dar pernai, finaliniame LARSČ etape Utenoje. Ekipažas, debiutavęs su nauja technika, tą kart triumfavo sprinto įskaitoje.

Šis automobilis užduos toną naujam 2024 m. Lietuvos ralio sezonui

Po minėtojo ekipažo, prie starto linijos stos praėjusių metų III vietos prizininkai bendroje LARSČ įskaitoje – Darius Sukackas ir Daumantas Vasiliauskas. Savo raudonąjį BMW E46 Compact, parengtą BMW Cup klasei, perleido į kitas rankas, o šiemet grįžta apsiginklavę su nauja technika. Buvo priimtas sprendimas įsigyti tos pačios markės ir modelio galingesnę techniką, kurią savo garaže paruošė Deividas Gezevičius. Pagrindinis šios mašinos pranašumas – galingesnė širdis, pažymėta raide “M”.

BMW M3, su kuriuo Deividas Gezevičius ketino važiuoti pats

Tarpsezonyje techniką atsinaujino ir Mindaugas Grikienis, persėdęs į naujai parengtą Subaru Impreza. Taip pat, pokyčiai neaplenkė Mato Patėjūno, kuris BMW E36 iškeitė į BMW E46 Compact, kuris buvo naudojamas pirmajame projekto “Aš-Ralistas” sezone.

Taip pat, smagu matyti ir porą ekipažų, kurie “piltuvėlio” arba “step-by-step” principu, nusprendė žengti į aukštesnį lygį. Būtent tokį sprendimą priėmė kelis metus LMRČ aktyviai dalyvavę Liudas Šimkus su Giedriumi Kinderiu, kurie išvairuos Subaru Impreza. Tuo pačiu žingsniu pasėkė ir komandos draugų ekipažas – Tadas Gombrevičius bei Tomas Namajuška. Šis tandemas išvairuos mini ralio trasose puikiai pažįstamą geltoną Mitsubishi Lancer Evo.

Geltonas “Mitsas” buvo tarp 5 greičiausiąjų praėjusių metų LMRČ serijoje

Taigi, prie starto linijos iš viso turėtų išsirikiuoti 22 ekipažai, kurie varžysis LARSČ įskaitoje. Be išvardintų ekipažų čia varžysis ir pernai šioje įskaitoje triumfavęs Markas Buteikis, kuris šį kartą šalia savęs pasisodins kolegą Klaudą Bučinską. Gytis Stalerūnas dar sykį į ralio trasas išvairuos savo unikalų projektą – pirmos serijos dvidurį BMW. Konkurenciją šiems ekipažams sudarys ir kiti žinomi LARSČ senbuviai: Remigijus Vaitasius, Donatas Ožiūnas, Lukas Pečeliūnas, Tomas Žemaitis ir kt.


Egon Kaur

Nepraėjo nė pusę metų, o estas jau trečią sykį užsuks į Lietuvą. Praėjusių metų WRC 2 čempionato dalyvis į Zarasus atvyksta su nauja misija – lenktynių sąlygomis ištestuoti Hyundai i20 VRT automobilio. Pagal pirminį planą šią techniką turėjo pilotuoti legendinis Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos tandemas. Visgi, planai pasikeitė. Šalia Egono šturmano sedynėje sėdės paties etatinis kompanionas Lietuvos trasose – Allan Birjukov.

Kalbant apie automobilį, šis prototipas savo charakteristikomis yra gana panašus į N5 klasės techniką. Čia yra naudojamas tas pats PSA 1.6 turbininis variklis ir Subaru transmisija. Esminis skirtumas – double wishbone tipo pakaba, kurta Mindaugo Varžos kompanijoje “MVsport”. Šis patobulinimas potencialiai suteikia platesnes galimybes reguliuoti pakabos nustatymus pagal savo poreikius bei visada išlaikyti kaip įmanoma didesnį sukibimą su keliu.

Akivaizdu, jog šis automobilis tikrai turi potencialo. Praeitą savaitgalį Martynas Samsonas demonstravo puikų tempą šiai mašinai praktiškai debiutinėse varžybose, vykusiose Latvijoje, Alūksnės apylinkėse. Bus, išties, labai įdomu išgirsti daug patirties turinčio Egono Kauro pastebėjimus ir įžvalgas apie Hyundai i20 VRT, jos panašumus ir skirtumus nuo kitos sąlyginai panašios technikos.

Šį savaitgalį Hyundai i20 VRT vairą periims Egon Kaur


Rokas Steponavičius

Praėjusių metų LARČ5 vicečempionui tarpsezonis buvo tikrai įtemptas. Tik pasibaigus sezonui, buvo priimtas sprendimas parduoti Ford Fiesta N5 ir dairytis į kažką greitesnio, kas leistų kovoti dėl pačių aukščiausių pozicijų čempionatų. Kaunietis nedavė ramybės ne tik sau, bet ir visiems ralio fanams. Rokas juos erzino keldamas įvairias nuotraukas iš užsienyje esančių garažų, kuriuose buvo vienokios ar kitokios Rally2/R5 klasės mašinos. Po nemenkų svarstymų buvo priimtas racionalus sprendimas – įsigyti pirmos generacijos Škoda Fabia R5. Kodėl racionalus? Praktika rodo, kad šis automobilis vis dar yra tikrai konkurencingas siekti pergalių nacionaliniuose čempionatuose.

Rokas į Zarasus atvažiuoja jau su šiokiu tokiu patirties bagažu pilotuojant naująjį pirkinį. Pirmieji kilometrai buvo surinkti testuose “Auto Moto Parke” bei uždarytoje atkarpoje Rokiškio rajone. Tačiau vertingiausius kilometrus pavyko susirinkti praeitą savaitgalį Alūksnėje. Debiutas su nauju automobiliu tikrai neprisvilo: tarp konkurencingos kompanijos užimta 6 vieta bendroje įskaitoje ir vos sekundės atsilikimas iki TOP 5. Keliuose greičio ruožuose lenktynininkas buvo net ir tarp 3 greičiausių. Akivaizdu, kad vis dar vyksta greičio paieškos, tačiau jau dabar galima sakyti, kad turėsime tikrai įdomų artėjantį LARČ sezoną. Visgi, tikėtis netikėto jau bus galima ir Zarasuose 🙂

No Pain, No Gain 🙂


Giedrius Firantas

Dar vienas pilietis, kuris tarpsezony nusprendė atsinaujinti ratus. Ne vienus metus brendęs sprendimas pagaliau tapo realybe. Perleidęs raudonąjį Mitsubishi į naujas rankas (atsakymas žemiau), kaunietis jungiasi prie N5 “bernų” kolektyvo su nauju pirkiniu – Volkswagen Polo N5. Taip, tai tas pats baltas automobilis, su kuriuo pernai Nedas Radišauskas įsirašė į istoriją kaip pirmasis LARČ5 įskaitos čempionas. Sportininkas jau spėjo susukti pirmuosius kilometrus su šiuo automobiliu praėjusią savaitę vykusiuose testuose Trakų rajone. Kaip seksis Giedriui prisijaukinti naują techniką, su kuria ketina dalyvauti ir ateinančiame LARČ sezone, galėsime išvysti jau šį savaitgalį.

Volkswagen Polo N5 su nauju savininku priešaky įgaus naujų spalvų


Ramūnas Čapkauskas ir Žilvinas Sakalauskas

Dvi Lietuvos ralio legendos ir daugkartiniai Lietuvos čempionai viename ekipaže. Ramūnas po šiokios tokios pertraukos ralio trasose spėjo padaryti apšilimą praėjusį savaitgalį vykusiame Alūksnės ralyje, kuriame dalyvavo su sūnumi Titu. Šį kartą šturmano krėslą perims Žilvinas Sakalauskas. Ilgametis Vytauto Švedo bendražygis grįžta į ralio trasas po metų pauzės. Naujai susibūręs ekipažas į Zarasų trasas išvairuos legendinį Mitsubishi Lancer Evo IX, kuris tarpsezony įgavo atnaujinimų. Esminis – jau minėtoji Mindaugo Varžos važiuoklė.

Ramūnas Čapkauskas ir jo legendinė Mitsubishi Lancer Evo IX, su kuria 2014 m. tapo Lietuvos ralio čempionu


Aurimas Eidžiūnas ir Ervinas Snitkas

Dar vienas ekipažas, kurio sudėtis bus kiek kitokia bent jau šioms varžyboms. Aurimas Eidžiūnas šį kartą nusprendė pasikviesti į ekipažą 2023 m. Lietuvos ralio čempioną Erviną Snitką. Naujai susibūręs ekipažas jau spėjo padaryti apšilimą testuose, vykusiuose sausio mėnesio pirmoje pusėje. Taip pat, vilnietis siekia priartėti prie greitesnių N5 “bernų”, todėl nusprendė pasikviesti klasės kolegą Deividą Gezevičių, kuris pasidalino savo įžvalgomis ir patarimais pilotuojant Ford Fiesta N5. Ralio organizatorių pateikiamoje informacijoje Aurimas minėjo, kad naujos žinios tikrai pravertė. Pirmuosius greitėjimo programos vaisius išvysime jau visai netrukus, pirmosiose šių metų rezultatų lentelėse.

Aurimas šiemet pradėjo rinkti sportinius kilometrus vienas iš pirmųjų


Petras Šiaučiūnas

Po metų pertraukos į ralio trasas grįžta greičiausias Lietuvos ūkininkas. Petrui šios trasos tikrai nebus svetimos, kadangi jis augo ir praleido didžiąją savo vaikystės dalį būtent Zarasų krašte. Čia jį galėsime išvysti su jau neblogai pačiam pažįstamu Suzuki Swift R4, parengtu pagal FIA Rally2-Kit klasės reikalavimus. Vienintelis pokytis – naujas šturmanas. Žilviną Juršį, kuris patyrė traumą, laikinai pakeis Renaldas Gegužinskas. Petras savo kuriamame video turinyje minėjo, jog papildomų treniruočių su naujuoju kolega neturės. Tačiau, jo manymu, tai nebus kliūtis, kadangi jis į šias varžybas žvelgia labiau kaip į gerą treniruotę prieš artėjantį LARČ sezoną, kuriame būtent ir ketina dalyvauti.

Petras į ralio trasas išvairuos vieną iš kelių mūsų šalyje esančių Rally2-Kit egzempliorių


Mikolaj Kempa

Linksmų plaučių kaimynas iš Lenkijos artėjantį savaitgalį išganys N5 klasės techniką. Tik šį kartą ne jam įprastą Dariaus Biesevičiaus Ford Fiestą N5, kurią dabar vairuos estas Jaak Tammeka, bet išskirtinę Vilmanto Padegimo Renault Clio N5. Lenko tikslas – smagiai praleisti laiką bei apšilti kojas prieš kitą savaitę vyksiantį antrąjį Estijos čempionato etapą Otepoje, kurioje jis ketina dalyvauti su Škoda Fabia Rally2 evo bolidu.

Šis Renault Clio N5 mūsų šalies trasose debiutavo lygiai prieš metus, praėjusių metų “Rally Aukštaitija” varžybose


Vaidotas Paškevičius

Greičiausias šalies sunkvežimių pilotas Saudo Arabijos reljefą iškeis į sniego paklote padengtus Zarasų žvyrkelius. Pastaruosius kartus klasikinio ralio trasose Vaidotą galėjome išvysti su N5 technika, su kuria rodė visai neblogą tempą. Tarpsezonio metu lenktynininkas nusprendė grįžti prie Mitsubishi Lancer Evo technikos ir įsigijo paskutinius metus greičiausiai mūsų trasose lėkusį šios markės automobilį, kurį anksčiau vairavo Giedrius Firantas.

Įdomu kaip Vaidotas papuoš naująjį savo pirkinį 🙂


Ivars Vasaraudzis ir Jānis Krastiņš

Taip, jūs nesuklydote perskaitę pirmąją vardą ir pavardę bei galbūt iškart prisiminę reginius iš ne vienerius metus Latvijos trasose matyto Mitsubishi Lancer WRC. Sugrįžimas, atsiradęs kaip perkūnas iš giedro dangaus. Jį būtų galima prilyginti, jeigu kada nors, vieną dieną į ralio trasas trumpam sugrįžtų Rokas Lipeikis ar Saulius Girdauskas.

Ivars karjerą ralyje pradėjo būdamas 28-erių. Pakako vos kelių varžybų suprasti, jog šis pilotas tikrai turi talento ir greičio. Su Mitsubishi Lancer Evo V ralio disciplinoje debiutavęs latvis pirmajame savo karjeros sezone nuskynė netgi dvi bendrosios įskaitos pergales. Vėliau sekė viena pergalė po kitos. Būtų galima išskirti 2007-2011 m. periodą, kuomet Ivars savo gimtinėje dominavo su išskirtiniu Mitsubishi Lancer WRC automobiliu. Deja, su šiuo periodu pasibaigė ir daugelį metų trukęs dalyvavimas nacionaliniame čempionate bei paties sportininko aktyvi karjera ralyje.

Mitsubishi Lancer WRC, kurį vairuodavo Ivars Vasaraudzis, palikdavo didelį įspūdį Latvijos ralio fanams

Ivars nebuvo itin dažnas svečias Lietuvoje – čia jis anksčiau lankėsi 6 kartus. Mūsų šalies žvyrkeliuose Latvijos ralio legenda buvo labiau matoma karjeros pradžioje. Galima teigti, jog šis kraštas jam buvo visai palankus, kadangi dar 2004 m. nugalėjo legendiniame Aukštaitijos ralyje. Visgi, Lietuvos fanai taip ir niekada neišvydo savo gimtinėje legendinio Ivars’o Mitsubishi Lancer WRC. Paskutinį sykį mūsų šalyje jis pasirodė 2011 m. „Winter Rally“, kuomet pirmą kartą išvairavo Mitsubishi Lancer Evo X. Deja, bet dėl techninio gedimo sportininkas buvo priverstas pasitraukti iš varžybų gana anksti.

Vėliau dar karts nuo karto Ivars pasirodydavo raliuose kaip “nulinukas”, tačiau paskutinį kartą daugkartinis Latvijos ralio čempionas varžybose dalyvavo užpernai, kuomet jo draugai ir bičiuliai 50-tio jubiliejaus proga nusprendė padovanoti dalyvavimą “Rallijsprints Latvija” varžybose su SRT Proto automobiliu. Bikerniekų trasoje vykusiose varžybose Ivars fiksavo tikrai neblogus laikus ir buvo visai netoliese nuo greitesnių ir jaunesnių kolegų: Martinš Sesks, Karl Peder Nordstrand ir Janis Baumanis. Pagrindo tikėti, jog Zarasuose jis bus nelėtas, tikrai yra 🙂

Ko gero, pats geriausias būdas atšvęsti 50-metį 🙂

Vienas iš greičiausių XXI a. pirmojo dešimtmečio Pabaltijo sportininkų į Zarasus atvažiuos su Lietuvoje dažnai matomu latvio Ilja Zakmans 10 kartos Mitsubishi Lancer Evo. Šalia tikrų tikriausios Latvijos ralio legendos atsisės vienas iš įtakingiausių Latvijos ralio personų – Jānis Krastiņš. Beje, jis paskutinį kartą šturmano funkcijas atliko prieš 16 metų.

Būtent su šiuo jaunajai auditorijai patraukliu automobiliu pasirodys Latvijos ralio legenda


Nedas Radišauskas

Dar vienas sugrįžimas. Šį kart šalia kauniečio, kaip ir įprasta, sėdės Justas Vičiūnas, tačiau savaitgalį juos išvysime sėdinčius legendinėje BMW M3. Kitaip tariant, Nedas bent jau šiam raliui žengia žingsnį atgal, jog vėliau žengtų du į priekį. Kas po tų žingsnių į priekį lauks – parodys laikas 🙂 Bet kokiu atveju, Nedui teks prisiminti kiek kitokios technikos vairavimo ypatumus. Perėjimas iš RWD į komfortišką AWD techniką buvo daugiau nei sklandus – praėjusiais metais demonstruotas greitis ir pasiekimai patys kalba už save. Tačiau dabar kauniečio laukia atvirkštinis procesas, kurį bus labai įdomu sekti.

Nedas laikinai visais ratais varomą techniką iškeis į galu varomą BMW M3


Ralio informacija

Rally Freaks

🌎 Ralio žemėlapis

🎥 Greičio ruožų apžvalga


Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂


Nuotraukos – Vilius Šaltenis, Sports Racing Technologies, Gevara Punks Racing, asmeniniai archyvai

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x