Martynas Samsonas ketvirtą kartą išvyko į legendinį, tačiau šiek tiek pasikeitusį Arctic Lapland Rally. Pokalbis su juo apie tai 🙂
Kaip praėjo savaitgalis tau ir komandai pas Kalėdų senelį ir elfus?
Labas ralis 🙂 Pats pasiruošimas pora savaičių iki išvažiavimo pas senelį buvo labai labai įtemptas, o va visa ralio savaitė praėjo visai neblogai ir be streso. Išvažiavau šeštadienį su autobusiuku ir priekaba. Ugnius atskrido sekmadienį, o antradieni vakare dar atvažiavo Tadas ir Markas.
4 Arctic Lapland Ralis su 4 skirtingais automobiliais. Ar jau jauti, kad po truputį perpranti šio itin specifinio ralio subtilybes?
Nemanau, kad labai perprantu. Jau sakiau daug kartų… Būti greitam Lietuvoje ir būti greitam Suomijoje, man bent jau yra du skirtingi dalykai. Ok, aišku galima ir čia greitai lėkti, bet greitis kainuoja. Tokie atsitiktiniai išvažiavimai sudėtingi greičio prasme.
Kitas dalykas yra starto pozicija. Kuo tolesnė – tuo mažiau šansų greitai važiuoti. Vien jau Shakedown ruože po pusantros valandos pertraukos ruožo įveikimo laikas 3 sekundėmis prastesnis. Važiavimas sudėtingas ir netgi kvailas sakyčiau. Šita mašinytė netraukia, vėžios gilios, sušalęs žvyras. Daugumoje ruožų, didelė dalis kelio tokia, kad turi važiuoti vėžėje. Jeigu bandai važiuoti greičiau – išspjauna iš vėžės ir tada išvis buksuoji sniege… Tai tokios tikros žiemiškos dangos turėjome galbūt 5%. Dar kitas dalykas toks, kad jeigu stipriau spaudi, stengiesi iš visų jėgų lėkti, tada padangos po 1 ruožo sudyla. Ne tik galinės, bet visos keturios. Taip buvo pavyzdžiui šeštadienį. Rytinį ruožą, pralėkėme tikrai nuo dūšios, maksimaliai ką galiu su ta mašinyte. Ir viskas – kitas ruožas su slikais… Be to dar ir snigti pradėjo, tai toks ir lėkimas. Kitą vertus po šešto greičio ruožo buvome lyderiai tarp BMW ir visų RWD automobilių, bet kaip ir sakiau – vėliau atleidome vadeles, nes viskas siaubingai dyla. Sudrožėme 20 padangų – 6 geras naudotas turėjau ir 14 naujų teko pirkti. Kosmosas 🙂 Bijau grįžęs ir buhalterei pasakyt 🙂
Pirmas startas su Ugniumi Vainevičiumi. Kaip pavyko susidirbti?
Viskas labai labai gerai. Ugnius labai stengiasi. Gal net per daug 😉 Labai susikaupęs, net būna juokų nesupranta 🙂 Labai stengiasi ir viskas pavyksta jam. Skaitymas išvis jokiu klausimų. Ta prasme jeigu važiuojant klausimų nekyla, tai viskas reiškia puiku. Tik sakykim, pats diktavimas tai turbūt yra 5% viso darbo ką turi daryt šturmanas. Tačiau ir visa kita – visas pasiruošimas, visa eiga, viskas gerai suplanuota ir išpildyta. Kai finišavome bei grįžome namo vakare – žmogus atsipalaidavo ir pradėjo šypsotis 🙂
Šį kartą Arctic Lapland Ralis buvo kiek trumpesnis, su mažesniu unikalių kilometrų kiekiu bei pasikeitusia susirašymo sistema? Ar tai stipriai pasijautė?
Pasijautė ir aišku ne į gerą pusę deja. Aišku viskame yra priežastys. Matyt dėl Nato reikalų negalėjo naudoti senų gerų ruožų, bet kam sudėlioja tuos keistus grafikus, aš nežinau. Gavosi baisiai dideli kamščiai. Jeigu seniau Arktiką galėdavai susirašyti kada nori, kiek nori ir būdavo, kad ir visą dieną gali nesutikt kitos mašinos, tai šiuo kartu buvo visiška bėda. Realiai visuose ruožuose važiuoji kamštyje, reikėdavo važiuoti iš paskos ir lenkti. Tas neprideda kokybės susirašymo. Esame važiavę unikalių kilometrų apie 250. Visi ruožai ir skirtingi, ir ilgi – po 50 ar 60 kilometrų. Šiemet ilgiausias 33 ir tai 2 sykius.
Įprastai tave matome su greitais, galingais automobiliais – šį kartą vairavai palyginti paprastą BMW 328i E46. Ar tokio automobilio vairavimas vis tiek suteikia pakankamai malonumo?
Jo, iš tikro labai gerai gavosi. Dabar žiūriu ir galvoju, kad tikrai geras sprendimas važiuoti su šita mašinyte. Aišku mes įdėjome mūsų sekvencinę dėžę, bet visa kita – BMW Cup. Kuro neryja, nieks nekaista, nieks nevyksta 🙂 Tai kadangi tikslas pirminis buvo pratintis dirbti su Ugniumi, tai paprasta mašina buvo kaip tik. Nieko nepritiuninguosi. Turbo pučia – nepučia, amortizatoriai geri – blogi, na jokių tokių klausimų 🙂
Papasakok plačiau apie tai, kodėl galbūt geriau trasas susirašyti su sportiniu automobiliu, o ne kokius nors dideliu džipu.
Na, dideliu džipu tai išvis neteisinga, nes sėdi daug aukščiau ir visai kitaip kelią matai, nei po to važiuoji ir sėdi žemai. Jeigu užsirašai ir tikrai klausai šturmano, tai važiuoti sunku po to 🙂 Mes vieną Arktiką susirašinėjome su mūsų autobusiuku ir kai reikėjo važiuoti su Ford Fiesta N5 bei klausyt Ervino… Košmaras buvo tada. Žiūri, nesupranti, tada pasitikėjimas dingsta ir rezultato jau nebesitikėt.
O, bet, tačiau, tai nebūtinai reiškia, kad reikia su sportiniu automobiliu susirašymą daryti. Tiesiog čia gavosi, kad mes susirašinėjome ir lenktyniavome su tuo pačiu automobiliu 🙂 Labai gerai pasijautė sportinė pakaba, nes čia, Arktike, ruožai labai duobėti. Nežinau kaip apibūdint tas duobes – mes rašomės BUMPS, nes mėto mašiną, svaido ją, ji šokinėja. Jei nepasižymėtum tokių “bumpsų” ir lėktum kokį L7 ant 150km/h, tai gali išspjauti tiesiog. Linui Vaškiui kažkada pasiūlėm susirašymui nusipirkti BMW E46 ir susidėti amortizatorius, tai ir jis susirašinėjo su tokia mašina ir dar kartą padėkojo už gerą patarimą 🙂
Papasakok daugiau apie planus startuoti Portugalijoje
Kaip M.Taisonas sako – visi turi planą, kol negavo į dantis 🙂 Anyway – mašina jau iškeliauja. Mūsų planas 4 raliai Portugalijoje. Norime padėti mūsų klientams RMC Motorsport ir Domingos Sport vystyti N5 klasę Portugalijoje, nors ten ir be mūsų viskas vyksta neblogai. Nežinau kiek šiam momentui automobilių jau yra Portugalijoje, bet jau rudeni buvo 5, o po to mačiau, kad dar ne 2, ir ne 3 atsivežė. Tai rodo, kad N5 nėra blogas projektas. Patogus reikalas jei turi klientų ratą ir nuomoji. Jei automobilis surinktas tikrai kokybiškai, tai jis praktiškai nedyla. Linas Vaškys sakė, kad per du metus pakeitė gal keletą šarnyrų.
Kaip ten seksis – matysim. Aš realiai galvoju ir nemėgstu svaigti nesąmonių. Kaip ir sakiau – skirtingos šalys, skirtingi lygiai. A lygos čempionatas Portugalijoje labai stiprus. Ne veltui ir Kris Meeke renkasi Portugaliją. Manau rezultatų prasme bus labai sunku, bet mano tikslas ir mūsų visų (Komandos, RMC ir Domingos) tikslas yra rodyti optimalų gerą normalų tempą ir patikimumą. Šiuos dalykus atlikus, sakysiu kad esu laimingas 🙂
Nuotraukos – Jari Niskanen
Kiekvienas įrašas reikalauja ne vienos valandos darbo prie jo, tad jeigu Jums Ralio savaitėje pateiktas unikalus turinys yra Jums naudingas ar prasmingas, palaikykite šio projekto gyvavimą 🙂
-
Lietuvos ralio knyga 202125,00 €
-
“Ralio savaitė” lipdukai5,00 €