Sami Pajari – Samsonas Rally Utena ’22

Sami Pajari Rally Utena

Interviu su Samsonas Rally Utena nugalėtoju – Sami Pajari

Kaip jautiesi po savaitės Lietuvoje? Kokia buvo atmosfera, nuotaika ralio metu? Ar jautėsi skirtumas tarp Utenos ir Rokiškio, kur lankeisi anksčiau?

Tiesą sakant, po savaitės Lietuvoje jaučiuosi labai gerai. Tai buvo tikrai maloni patirtis ir mums tai labai patiko. Smagiai praleidome laiką, buvo malonu būti Lietuvoje. Martynas mums suteikė Škoda Fabia N5+, mes jį paruošėme varžyboms ir iš mano pusės buvo labai malonu pateikti atgalinį ryšį apie automobilį. Be to, pasiekėme tikrai gerą rezultatą, neturėjome jokių didesnių problemų. Smagu tai prisiminti.

Kalbant apie Utenos kraštą, keliai man dar atrodo gana panašūs į Rokiškio, tad ir jaučiausi gana panašiai. Galbūt čia buvo daugiau šuolių ir posūkių per tramplynus. Vienintelis minusas buvo blogas oras. Šeštadienio ryte lietus buvo toks stiprus, kad labai apgadino greičio ruožus, todėl važiuoti buvo tikrai sudėtinga. Bet tai yra ralio dalis ir mums sekėsi mėgautis greičio ruožais.

S.Pajari / J.Hussi - Škoda Fabia N5+
S.Pajari / J.Hussi – Škoda Fabia N5+

Greičio ruožai buvo gana sudėtingi, o dėl oro sąlygų jie tapo tik dar labiau klastingi. Daugybė pasitraukimų tai tik įrodė. Tačiau tikiu, kad pasaulio ralio čempionate matei dar sudėtingesnių kelių ir sąlygų. Taigi, kaip ta WRC patirtis padėjo tau išlikti ant kelio ir laimėti praeitą savaitgalį?

Tikrai padėjo. WRC turi labai daug skirtingų ralių ir oro sąlygų, todėl tai suteikia tam tikrų žinių, kaip su tuo susitvarkyti, bet Utenoje tikrai nebuvo lengva. Tarkime, prieš 11 greičio ruožą, kuriame pasitraukė D.Butvilas ir J.Tamašauskas, atotrūkis buvo tikrai nedidelis ir nepirmavome didžiuliu skirtumu. Iki tol kova buvo nelengva ir konkurentai sugebėjo parodyti tikrai gerą greitį. Buvo malonu jausti tą konkurenciją. Taip, aš įpratęs važiuoti įvairiausiomis sąlygomis, bet vietiniai vairuotojai yra pripratę prie Lietuvos ruožų daug geriau nei aš. Manau, kad tai buvo geras iššūkis ir kova.

S.Pajari / J.Hussi - Škoda Fabia N5+
S.Pajari / J.Hussi – Škoda Fabia N5+

Janni fenomenas. Žinome, kad ji daug ruošiasi ir yra labai atsidavusi, bet vis tiek taip gerai pasirodyti visiškai naujoje šalyje, naujame automobilyje, naujoje aplinkoje, vos antrajame ralyje yra kažkas tokio. Kaip? Gal veikia tas efektas, „kai sėdi šalia profesionalo, tampi profesionalu“?

Žinoma, ji galimai turi tam tikrą natūralų talentą, bet manau, kad svarbiausia yra tai, kad ralis ją labai jaudina ir džiugina. Janni daug laiko praleidžia ieškodama informacijos ir dalykų, dėl kurių ji gali tapti geresne šturmane. Ji tikrai nori mokytis, tad manau, kad čia svarbiausias momentas. Turi pats to norėti ir tada tiesiog dalykai ateis pas tave. Taip, galbūt aš daug ką jai papasakojau ir pamokiau apie šturmanavimą, tačiau tai buvau ne tik aš. Aplink komandą yra daug skirtingų žmonių, turinčių didžiulę ralio ir šturmanavimo patirtį, todėl Janni galėjo užduoti visus klausimus ir gauti visą informaciją, kurios tik jai reikėjo. Taigi manau, kad tai buvo daugelio dalykų derinys.

S.Pajari / J.Hussi - Škoda Fabia N5+
S.Pajari / J.Hussi – Škoda Fabia N5+

Su Škoda Fabia N5+ nuvažiavai turbūt apie 200 kilometrų. Ar galite nurodyti vietas, kur šis automobilis yra stiprus ir kur dar reikia ką nors patobulinti? Kaip manai, ar tokie Proto automobiliai turi ateitį šalia FIA automobilių piramidės?

Visų pirma, mane labai teigiamai nustebino automobilis. Esant geroms kelio sąlygoms ir geram orui, daugelis automobilių gali būti greiti. Smarkesni varikliai tikrai padeda, tačiau kalbant apie sudėtingesnes sąlygas, tokį automobilį valdyti nėra taip paprasta. Tačiau buvo net šiek tiek keista, kai antrą kart važiuojant penktadienio greičio ruožus sugebėjome parodyti tikrai gerus laikus, nepaisant tikrai sudėtingų kelio sąlygų. Tik kai buvo tikrai stiprus lietus, kuris itin sugadino kelią, praradome šiek tiek laiko. Taip, sudėtingomis sąlygomis Proto automobilį valdyti nėra taip paprasta, bet aš mačiau daug šių automobilių patobulinimų, todėl ateityje iš jų galime tikėtis dar didesnio greičio.

Žinoma, gamykliniai R5 ir Rally2 automobiliai yra ištobulinti testuojant juos dešimtyse tūkstančių kilometrų, todėl nėra taip lengva iš karto pasiekti jų našumo lygį susikūrus automobilį savo garaže.

S.Pajari / J.Hussi - Škoda Fabia N5+
S.Pajari / J.Hussi – Škoda Fabia N5+

Kokie tavo planai kitų metų Pasaulio ralio čempionatui? Gal galime tikėtis tave vėl išvysti Lietuvoje?

Tikrai norėčiau sugrįžti, bet pagrindinis mūsų tikslas vis dar yra Pasaulio ralio čempionatas. Kitais metais norėtume pakilti į WRC2 įskaitą. Taip, jau atlikome keletą startų su Rally2 automobiliu, tačiau kitais metais norėtume nuveikti daug daugiau. Tam reikia itin daug laiko, pastangų ir pinigų, todėl tai nėra lengva. Taigi pažiūrėsime, ar pavyks grįžti į Lietuvą, bet tikrai norėčiau tai padaryti.

Ir norėčiau pasakyti didžiulį ačiū visiems žmonėms, kurie buvo greičio ruože ir susitiko su manimi ralio metu. Lietuvoje yra daug labai gerų žmonių, todėl mums buvo labai malonu čia būti.

S.Pajari / J.Hussi - Škoda Fabia N5+
S.Pajari / J.Hussi – Škoda Fabia N5+


Prisidėti prie tolimesnių Ralio savaitės įrašų galite tapę rėmėjais Contribee platformoje ar paaukoję per Paypal:

www.ewrc-results.com
Samsonas Rally Utena rezultatai

Nuotraukos – Vilius Šaltenis

0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x