Pastaruoju metu vis netyla gandai, kad po 17 metų pertraukos, vienas iš legendinių ralių grįš į Pasaulio ralio čempionato kalendorių. Kalbos buvo patvirtintos ir oficialių FIA bei čempionate dalyvaujančių automobilių gamintojų atstovų vizitu Kenijoje. Į šiaurės vakarus nuo sostinės Nairobio nutolęs Nakuru miestas sutraukė ir gausybę dalyvių, kurie dalyvauja Kenijos ir Afrikos ralio čempionatuose.
Šis ralis startavo dar 1953 metais, Karalienės Elžbietos II karūnavimo proga. Nuo 1973 iki 2002 metų etapas buvo įsitvirtinęs Pasaulio ralio čempionato kalendoriuje ir visuomet turėjo savo šarmą. Dėl daugelio faktorių, tai buvo vienos sudėtingiausių varžybų. Keliai tame Afrikos regione labai grubūs, dažnai su daugybe aštrių akmenų ir vandens pervažų. Oro sąlygos labai dažnai ir gan stipriai keisdavosi, nuo viską lydančios saulės iki nesibaigiančių liūčių. Klimatas ten toks, kad kartu ir labai karšta ir labai drėgna. Tad tai buvo didžiulis iššūkis tiek ekipažui, tiek mechanikams, kurie ekstremaliomis sąlygomis turėjo aptarnauti automobilius, o jie neretai į serviso zoną atvažiuodavo gerokai aplamdyti. Bet pagrindinė šio ralio savybė – kilometražas. Modernioje WRC eroje kaip ir dabar – ralį sudarė apie 300-400 kilometrų. O štai Safaryje – šis skaičius bent dvigubai didesnis ir siekdavo 1000 km, o ruožų – tiek pat ar net mažiau. Tad vyrai ten turėjo ką veikti. 100 km greičio ruožas – toli gražu buvo ne riba.
2002 – buvo paskutinieji metai, kai Kenijoje vyko WRC etapas. Savo vietą šis ralis prarado dėl finansinių problemų ir prastos organizacijos. Bet žmonės rankų nenuleido ir kryptingai dirbo, kad Afrikos žemynas vėl atsirastų WRC kalendoriuje. Po 2002, šis ralis pastoviai buvo Kenijos ir Afrikos žemyno čempionato etapas, o pastarasis organizuojamas pačios FIA. Šių metų etape pats Kenijos prezidentas Nairobyje mojuodamas vėliava sveikino lenktynių dalyvius. Varžybos praėjo be didesnių nesklandumų ir bent jau viešojoje erdvėje FIA komisarai gyrė įvykusį renginį, taip suteikdami daug vilties to regiono ralio fanams.
262 kilometrų šiųmetinį išbandymą geriausiai išlaikė du kart Kenijos čempionas Baldev Chager su Mitsubishi Lancer Evolution X R4, puse minutės aplenkęs savo tėvynainį Carl Tundo kuris vairavo identišką automobilį. Ralio automobilių parką daugiausiai sudarė Mitsubishi Lancer ir Subaru Impreza automobiliai, bet buvo ir keletas Škoda Fabia R5. Dalyviai pagrinde iš Kenijos, nors buvo svečių iš Ugandos ar Zambijos, plius keletas europiečių.
Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi: