Rallye Terre du Haut-Var ’19

Vėl Prancūzija ir vėl Sebastian Loeb. Legendinis prancūzas tęsia savo užklasinę veiklą startuodamas ne Pasaulio ralio čempionato etapuose. Kaip bebūtų keista, šiame – Rallye Terre du Haut-Var, kuris yra trečiasis Prancūzijos žvyro čempionato etapas, Loeb pergalės nepasiekė ir liko tik penktas. Bet kaip dažniausiai būna, darytis išvadas nepasižiūrėjus giliau – ankstoka.

Patį etapą laimėjo Thibault Durbec su Citroen DS3 WRC automobiliu. Trylika sekundžių atsilikęs – Lionel Baud, su identišku automobiliu. Abu vairuotojai važiuoja po PH Sport vėliava. Kaip tik ši komanda 1997 pamatė ir priglaudė jauną talentą, kuris vėliau tapo devynis kart Pasaulio ralio čempionu. Šioje komandoje pamatus dėjo ir Sebastian Ogier, Robert Kubica bei Stephane Lefebvre. Tad Loeb penktą vietą galima būtų pateisinti žinant, kad ralyje startavo 3 Citroen DS3 WRC automobiliai, o pats Sebastian vairavo Hyundai i20 R5 automobilį. Bet esmė ta, kad prancūzas laimėjo visus ruožus išskyrus vieną. Antrame ruože sugadinęs galinę pakabą prarado beveik pusantros minutės, o taisydamas automobilį, 15 minučių pavėlavo į laiko kontrolės punktą prieš trečią ruožą, taip gaudamas dar dvi su puse minutės baudos. Tad po trečio greičio ruožo prancūzas buvo vos 42. Bet per likusius ruožus, arkliškais šuoliais Loeb nusikasė iki 5 vietos, už WRC automobilius būdamas greitesnis po sekundę kilometre. O kartais ir daugiau.

Tad “senis” Loeb vis dar turi parako. Viena iš jo greičio paslapčių – stenograma. Daugelis posūkius susirašo pagal jų greitumą, pvz.f Kairys 6 – labai greitas, o kairys 1 – labai lėtas posūkis. Arba atvirkščiai. Prie šitos informacijos yra pridedama papildomi aspektai kaip posūkio ilgumas, kelio nuolydis, dangos pasikeitimas ir t.t. Šios informacijos dažniausiai užtenka norint važiuoti greitai, bet naujuose ruožuose ar vietose su prastu matomumu ir besikeičiančiomis sąlygomis, šis stenogramos variantas gali būti nepakankamas norint iš karto važiuoti maksimaliu tempu. Juolab, kad susirašant ruožą važiuojama žymiai lėčiau.

S.Loeb stenograma – paremta ne greičiu, o visišku posūkio ir viskas kas susiję su juo aprašymu. Tai didžiulis kiekis informacijos, kurį jo šturmanui D.Elena tikrai žvėriškai sunku iškomunikuoti, o pačiam vairuotojui suprasti, ypatingai daug posūkių turinčiose atkarpose. Bet per daugel metų praktikos, prie šios sistemos priprantama, o jos duodama nauda – milžiniška. S.Loeb beveik kiekvieną posūkį užsirašo laipsniais. Kadangi posūkis sudaro tam tikrą kampą žiūrint iš viršaus, tai Loeb stenogramoje ir yra pažymėtas to posūkio laipsnis pvz. 140° arba 80°. Tuomet neretai ši informacija yra papildoma posūkio ilgiu metrais arba žodžiu nusakoma, kurioje vietoje yra posūkio “apex’as”, pažymima kurioje vietoje pozicionuoti automobilį prieš ir po posūkio, kiek galima kirsti posūkį, “išėjimo” iš posūkio platumas, menkiausi dangos pasikeitimai ir t.t. Kitaip tariant – S.Loeb stenograma yra velniškai tiksliai aprašytas kelias su visais jo niuansais. Tada tampa beveik nesvarbu, kokios oro sąlygos ar koks automobilis yra vairuojamas – vairuotojas visada žino kas jo laukia ir gali maksimaliai tiksliai važiuoti esamomis sąlygomis. Ypatingai tai naudinga akluose posūkiuose arba stipriai sumažėjus matomumui.

Plačiau apie tai anglų kalba, buvusio WRC vairuotojo, Antony Warmbold blog’e –
http://wrcbehindthestages.blogspot.com/search/…/Pace%20notes

Pasakyk Ačiū ir tapk Ralio savaitės dalimi:

Rezultatai

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x